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市場調査レポート
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1571632

オーガニック石鹸の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Organic Soap Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Bar, Liquid), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
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オーガニック石鹸の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

オーガニック石鹸市場の成長と動向:

世界のオーガニック石鹸の市場規模は、2030年には6億8,610万米ドルに達すると予想され、2024年から2030年までのCAGRは8.6%で成長すると予測されています。

環境保護に対する意識の高まりと、パラベン、トリクロサン、フタル酸エステル、トリクロロカーボン、アルミニウム塩など、パーソナルケア製品に含まれる有害な化学物質による水質汚染の増加が、市場を牽引する主な要因です。

ここ数年、いくつかの国の政府は、オーガニック、ハーブ、オールナチュラルの石鹸を促進するために、化粧品やパーソナルケア製品に使用される有害な化学物質を禁止しています。これは、ハンドソープや入浴用ソープのようなトイレタリー製品に含まれる合成化学物質に対する消費者の意識の高まりによって、さらに拍車がかかっています。さらに、パーソナルケア製品における天然成分への消費者の選好は、国際ナチュラル・オーガニック化粧品協会(NATRUE)のような様々な認証機関の努力によって支えられています。同協会は、石鹸やシャンプーなどのリンスオフ製品に含まれる物理的に加工された農産物原料の少なくとも95.0%はオーガニックでなければならないと義務付けています。こうした取り組みと消費者動向の進化が、予測期間中の製品需要を押し上げると予想されます。

液体オーガニック石鹸分野は、多数のプレーヤーが存在するため細分化されています。液体石鹸はより衛生的であるため、固形石鹸よりも消費者に好まれています。顧客は家族用の入浴剤に対する意識が高まっており、多くのオーガニック・ナチュラル・パーソナルケア製品を提供しています。SUNDIAL BRANDS LLC、Lush Retail Ltd.、Osmia Organics, LLC、EO Products、Pangea Organics, Inc.、Brittanies Thymeなどの主要メーカーは、製品需要の増加に対応するために新製品を発売しています。例えば、2019年4月、Korkut Oil Soap Industries Inc.は、ヤギ乳とエキストラバージンオリーブオイルというユニークな原料から作られた液体石鹸を発表しました。Olivos Goat Milk Liquid Soapと呼ばれるこの製品は、老化の兆候を遅らせ、古い皮膚を除去するのに役立ちます。

欧州のオーガニック石鹸市場は、予測期間中に最速のCAGR9.2%を記録すると予想されています。メーカーは、進化する顧客の需要に応えるため、オーガニック、ハーブ、無農薬、無化学肥料の新製品を発売しています。ここ数年、ドイツ、フランス、英国では製品の発売が増加しています。例えば、2016年9月、英国を拠点とする自然派パーソナルケア製品のメーカーであるLush Retail Ltd.は、ミラノとベルリンでコンセプト小売店舗を立ち上げ、パッケージフリーの革新的な代替品で製品を販売しています。製品情報はモバイルアプリで提供され、顧客は倫理的に調達されたコルク製の再生容器で製品を持ち帰ることができます。

オーガニック石鹸市場のレポートハイライト

  • 液体オーガニックセグメントは、予測期間中にCAGR8.9%の急成長を記録する見込みです。
  • オンライン流通部門は予測期間にCAGR9.0%の急成長が見込まれます。
  • 北米のオーガニック石鹸市場は、2023年に32.9%の売上シェアで世界のオーガニック石鹸市場を独占しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 オーガニック石鹸市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション / 系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • オーガニック石鹸市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 オーガニック石鹸市場:製品の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • オーガニック石鹸市場:製品変動分析、2023年・2030年
  • 固形
  • 液体

第5章 オーガニック石鹸市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • オーガニック石鹸市場:流通チャネル変動分析、2023年・2030年
  • オフライン
  • オンライン

第6章 オーガニック石鹸市場:地域の推定・動向分析

  • オーガニック石鹸市場シェア、地域別、2023年・2030年、百万米ドル
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 最近の動向と影響分析:主要市場参入企業別
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Sundial Brands LLC
    • Lush Retail Ltd.
    • Osmia
    • EO Products
    • Pangea
    • Brittanie's Thyme
    • Davines S.p.A.
    • Laverana Digital GmbH & Co. KG
    • Truly's Natural Products
    • Beach Organics
目次
Product Code: GVR-3-68038-455-0

Organic Soap Market Growth & Trends:

The global organic soap market size is expected to reach USD 686.1 million in 2030 and is projected to grow at a CAGR of 8.6% from 2024 to 2030. Rising awareness regarding environment conservation and increasing water pollution caused by harmful chemicals present in personal care products, including parabens, triclosan, phthalates, triclocarbon, and aluminum salts, are key factors driving the market.

Over the past few years, governments of several countries have been banning harmful chemicals used in cosmetics and personal care products in order to promote organic, herbal, and all-natural soaps. This is further fueled by growing consumer awareness regarding synthetic chemicals present in toiletries like hand and bathing soaps. In addition, consumer preference for natural ingredients in personal care products is supported by the efforts of various certification bodies such as The International Natural and Organic Cosmetics Association (NATRUE). The association mandated that at least 95.0% of physically processed agro-ingredients in rinse-off products such as soaps and shampoo must be organic. These initiatives, and evolving consumer trends are expected to boost product demand over forecast period.

The landscape of the liquid organic soaps segment is fragmented in nature due to the presence of a large number of players. Liquid soaps are preferred by consumers over bar soaps as they are more hygienic. Customers are becoming more aware regarding family bathing products and are offering a host of organic and natural personal care products. Key manufacturers such as SUNDIAL BRANDS LLC; Lush Retail Ltd.; Osmia Organics, LLC; EO Products; Pangea Organics, Inc.; and Brittanies Thyme are launching new products in order to cater to increasing product demand. For instance, in April 2019, Korkut Oil Soap Industries Inc. introduced a liquid soap made from unique ingredients: goat milk and extra virgin olive oil. The product, called 'Olivos Goat Milk Liquid Soap', helps delay signs of aging and removes dead skin.

Europe organic soap market is expected to register the fastest CAGR of 9.2% over the forecast period. Manufacturers are launching new products that are organic, herbal, cruelty-free and chemical-free in order to cater to evolving customer demands. Over the past few years, Germany, France, and U.K. have seen an increase in product launches. For instance, in September 2016, Lush Retail Ltd., a U.K.-based manufacturer of natural personal care products, launched its concept retail store in Milan and Berlin where products are sold in innovative, packaging-free alternatives. Product information is provided by a mobile app and customers can take their products in ethically-sourced regenerative containers made from cork.

Organic Soap Market Report Highlights:

  • The liquid organic segment is expected to register the fastest growth of CAGR 8.9% in the forecast period.
  • The online distribution segment is expected to register the fastest growth with a CAGR of 9.0% in the forecast period.
  • North America organic soap market dominated the global organic soap market with a revenue share of 32.9% in 2023.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Organic Soap Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Organic Soap Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Organic Soap Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Organic Soap Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Bar
    • 4.3.1. Bar Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Liquid
    • 4.4.1. Liquid Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Organic Soap Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Organic Soap Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Offline
    • 5.3.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Online
    • 5.4.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Organic Soap Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Organic Soap Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Million
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. North America Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.2. U.S.
      • 6.2.2.1. U.S. Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.3. Canada
      • 6.2.3.1. Canada Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.4. Mexico
      • 6.2.4.1. Mexico Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. Europe Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. UK
      • 6.3.2.1. UK Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. Germany
      • 6.3.3.1. Germany Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4. France
      • 6.3.4.1. France Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.5. Italy
      • 6.3.5.1. Italy Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.6. Spain
      • 6.3.6.1. Spain Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. Asia Pacific Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.2. China
      • 6.4.2.1. China Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.3. Japan
      • 6.4.3.1. Japan Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.4. India
      • 6.4.4.1. India Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.5. Australia
      • 6.4.5.1. Australia Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.6. New Zealand
      • 6.4.6.1. New Zealand Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.7. South Korea
      • 6.4.7.1. South Korea Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Latin America
    • 6.5.1. Latin America Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.2. Brazil
      • 6.5.2.1. Brazil Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Middle East and Africa
    • 6.6.1. Middle East and Africa Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.2. South Africa
      • 6.6.2.1. South Africa Organic Soap Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Company Profiles
    • 7.4.1. Sundial Brands LLC
      • 7.4.1.1. Participant's Overview
      • 7.4.1.2. Financial Performance
      • 7.4.1.3. Product Benchmarking
      • 7.4.1.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 7.4.2. Lush Retail Ltd.
      • 7.4.2.1. Participant's Overview
      • 7.4.2.2. Financial Performance
      • 7.4.2.3. Product Benchmarking
      • 7.4.2.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 7.4.3. Osmia
      • 7.4.3.1. Participant's Overview
      • 7.4.3.2. Financial Performance
      • 7.4.3.3. Product Benchmarking
      • 7.4.3.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 7.4.4. EO Products
      • 7.4.4.1. Participant's Overview
      • 7.4.4.2. Financial Performance
      • 7.4.4.3. Product Benchmarking
      • 7.4.4.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 7.4.5. Pangea
      • 7.4.5.1. Participant's Overview
      • 7.4.5.2. Financial Performance
      • 7.4.5.3. Product Benchmarking
      • 7.4.5.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 7.4.6. Brittanie's Thyme
      • 7.4.6.1. Participant's Overview
      • 7.4.6.2. Financial Performance
      • 7.4.6.3. Product Benchmarking
      • 7.4.6.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 7.4.7. Davines S.p.A.
      • 7.4.7.1. Participant's Overview
      • 7.4.7.2. Financial Performance
      • 7.4.7.3. Product Benchmarking
      • 7.4.7.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 7.4.8. Laverana Digital GmbH & Co. KG
      • 7.4.8.1. Participant's Overview
      • 7.4.8.2. Financial Performance
      • 7.4.8.3. Product Benchmarking
      • 7.4.8.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 7.4.9. Truly's Natural Products
      • 7.4.9.1. Participant's Overview
      • 7.4.9.2. Financial Performance
      • 7.4.9.3. Product Benchmarking
      • 7.4.9.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 7.4.10. Beach Organics
      • 7.4.10.1. Participant's Overview
      • 7.4.10.2. Financial Performance
      • 7.4.10.3. Product Benchmarking
      • 7.4.10.4. Recent Developments/Strategic Initiatives