デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1571577

広報ツールの市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、用途別、展開別、企業規模別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年

Public Relations Tools Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution, By Application (Online Media, Content Marketing), By Deployment, By Enterprise Size, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.96円
広報ツールの市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、用途別、展開別、企業規模別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月09日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

広報ツール市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の広報ツール市場規模は2030年までに133億3,000万米ドルに達し、CAGRは10.9%を記録すると推定されています。

近年、パブリックリレーションズ(PR)は組織のマーケティング活動の中心的な役割を担うようになり、その状況は大きく変化しています。広報の効果や関連活動への投資対効果を定量化する取り組みも増えています。デジタルコミュニケーションやソーシャルメディアの出現も、こうしたメディアプラットフォーム上での組織や顧客の活動を追跡・監視する需要の高まりに寄与しており、広報活動を監視するツールや手法に対する需要が広がっています。

パブリックリレーションズは、より多くのファンを獲得し、長期的な関係を構築するために、従来の枠にとらわれず、顧客を惹きつけ、巻き込もうとしています。こうした手法には、ビッグデータ、アナリティクス、機械学習、人工知能の活用も含まれます。デジタルメディアの登場は、ブロガー、インフルエンサー、サードパーティプラットフォームプロバイダーなど、PR業界に新たな利害関係者を呼び込みました。

PRツール市場は、現在の動向をよりよく理解し、一般大衆の行動を予測するために、分析と集計に基づくツールに対する需要が着実に増加しています。小売や消費財からITやヘルスケアに至るまで、多様な業界からの要求に後押しされ、PRツール市場はかなりの成長が見込まれています。PRツールは、コンテンツの作成や集計から、組織ストーリーの配信、レポートの自動生成まで、幅広い機能を提供します。さらに、統合的なマーケティングコミュニケーションのニーズや、ニッチな市場セグメントへのリーチ能力も、PRツール業界の成長を後押ししています。

広報ツール市場のレポートハイライト

  • 広報のシナリオは、動画、画像、インフォグラフィックの増加を含むエフェメラルコンテンツによって支配されています。
  • 広報ツール市場には多数のソリューションプロバイダーが存在し、さまざまなタスクや機能を幅広く提供する差別化された製品を提供しています。
  • 2023年はオンラインメディア分野が市場を独占しました。企業は、オンライン上の知名度とブランド認知度を向上させるためのオンラインメディアPR戦略の重要性を認識しています。
  • 新製品開拓、業界プレイヤーの研究開発活動への集中、差別化市場向けの費用対効果の高い製品開発は、業界企業が採用する主要な戦略計画です。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 世界の広報ツール市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 世界広報ツール市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 世界の広報ツール市場:ソリューション別の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の広報ツール市場:ソリューション別の変動分析、2023年および2030年
  • 出版ツール
  • メディア監視および分析ツール
  • ソーシャルメディア管理ツール
  • コンテンツ作成および配信料金
  • 分析と再投稿ツール
  • その他

第5章 世界の広報ツール市場:用途別の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の広報ツール市場:用途別の変動分析、2023年および2030年
  • オンラインメディア
  • コンテンツマーケティング

第6章 世界の広報ツール市場:展開別の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の広報ツール市場:展開別の変動分析、2023年および2030年
  • クラウドベース
  • オンプレミス

第7章 世界の広報ツール市場:企業規模別の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の広報ツール市場:企業規模別の変動分析、2023年および2030年
  • 中小企業
  • 大企業

第8章 世界の広報ツール市場:最終用途別の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の広報ツール市場:最終用途別の変動分析、2023年および2030年
  • BFSI(銀行、金融サービス、保険)
  • 消費財・小売
  • 政府および公共部門
  • ヘルスケア
  • ITおよび通信
  • メディアとエンターテイメント
  • その他

第9章 世界の広報ツール市場:地域別の推定・動向分析

  • 世界の広報ツール市場シェア:地域別、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第10章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Adobe Inc.
    • AspirelQ, Inc.
    • Buffer
    • BuzzSumo Ltd.
    • Canva
    • Cision US Inc
    • Cvent Holding Corp.
    • Emplifi Inc.
    • Everbridge, inc.
    • Google LLC
    • Hootsuite Inc.
    • HubSpot, Inc.
    • Kantar Group
    • Meltwater
    • Traackr, Inc.
    • Upfluence
目次
Product Code: GVR-1-68038-727-8

Public Relations Tools Market Growth & Trends:

The global public relations tools market size is estimated to reach USD 13.33 billion by 2030, registering a CAGR of 10.9%, according to a new report by Grand View Research, Inc. The recent years have seen a considerable change in the public relations (PR) landscape as it has taken the center stage in the marketing activities of organizations. There has been an increasing number of efforts at quantifying the impact of public relations and the return on investments in the related activities. The emergence of digital communication and social media is also contributing to the increased demand for tracking and monitoring the activities of organizations and customers on these media platforms, thus culminating into a widespread demand for the tools and techniques to keep a tab on the PR activities.

The public relations are forsaking their traditional boundaries to attract and engage customers for creating a larger following and building up long-term relationships, which are driving the growing trend of using a diverse set of tools in the industry. These techniques include the use of big data, analytics, machine learning, and artificial intelligence for the same purpose. The advent of digital media has also brought in new stakeholders in the PR industry, such as bloggers, influencers, and third-party platform providers, who need to be wooed to ensure the smooth creation and distribution of organization news.

The PR tools market is witnessing a steady rise in the demand for tools based on analytics and aggregation to better understand the current trends and predict the behavior of the public. Driven by the requirements from diverse industries ranging from retail and consumer goods to the information technology and healthcare industries, the market for PR tools is anticipated to see a considerable growth. The PR tools provide a wide range of capabilities from content creation and aggregation to the distribution of organization stories and automated report generation. In addition, the need for integrated marketing communications and the ability to reach a niche market segment are also helping the PR tools industry grow.

Public Relations Tools Market Report Highlights:

  • The public relations scenario is being dominated by the ephemeral content, which includes a growing number of videos, images, and infographics
  • The public relations tools market is marked by the presence of a large number of solution providers, which offer differentiated products that deliver a wide range of varied tasks and capabilities
  • The online media segment dominated the market in 2023. Companies recognize the importance of online media PR strategies for improving online visibility and brand awareness.
  • The new product development, industry players' concentration on research and development activities, and developing cost effective products for a differential market are the major strategic plans adopted by the industry players

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Global Public relations tools Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Global Public relations tools Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Global Public Relations Tools Market: Solution Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Global Public relations tools Market: Solution Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 4.3. Publishing Tools
    • 4.3.1. Publishing Tools Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Media Monitoring & Analysis Tools
    • 4.4.1. Media Monitoring & Analysis Tools Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Social Media Management Tools
    • 4.5.1. Social Media Management Tools Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.6. Content Creation and Distribution Tolls
    • 4.6.1. Content Creation and Distribution Tools Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.7. Analytics and Reposting Tools
    • 4.7.1. Analytics and Reporting Tools Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.8. Others
    • 4.8.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Global Public Relations Tools Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Public relations tools Market: Application Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 5.3. Online Media
    • 5.3.1. Online Media Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Content Marketing
    • 5.4.1. Content Marketing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Global Public Relations Tools Market: Deployment Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Public relations tools Market: Deployment Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 6.3. Cloud Based
    • 6.3.1. Cloud Based Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. On Premise
    • 6.4.1. On Premise Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Global Public Relations Tools Market: Enterprise Size Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Public relations tools Market: Enterprise Size Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 7.3. Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
    • 7.3.1. Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Large Enterprises
    • 7.4.1. Large Enterprises Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Global Public Relations Tools Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Public relations tools Market: End Use Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 8.3. BFSI (Banking, Financial Services, and Insurance)
    • 8.3.1. BFSI (Banking, Financial Services, and Insurance) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Consumer Goods and Retail
    • 8.4.1. Consumer Goods and Retail Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Government and Public Sector
    • 8.5.1. Government and Public Sector Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Healthcare
    • 8.6.1. Healthcare Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.7. IT & Telecommunications
    • 8.7.1. IT & Telecommunications Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.8. Media & Entertainment
    • 8.8.1. Media & Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.9. Others
    • 8.9.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Global Public Relations Tools Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 9.1. Global Public relations tools Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Million
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. North America Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.2. U.S.
      • 9.2.2.1. U.S. Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.3. Canada
      • 9.2.3.1. Canada Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.4. Mexico
      • 9.2.4.1. Mexico Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Europe Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.2. UK
      • 9.3.2.1. UK Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.3. Germany
      • 9.3.3.1. Germany Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.4. France
      • 9.3.4.1. France Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.5. Italy
      • 9.3.5.1. Italy Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.6. Spain
      • 9.3.6.1. Spain Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.4. Asia Pacific
    • 9.4.1. Asia Pacific Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.2. Japan
      • 9.4.2.1. Japan Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.3. China
      • 9.4.3.1. China Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.4. India
      • 9.4.4.1. India Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.5. Australia
      • 9.4.5.1. Australia Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.6. South Korea
      • 9.4.6.1. South Korea Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.5. Latin America
    • 9.5.1. Latin America Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.5.2. Brazil
      • 9.5.2.1. Brazil Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.5.3. Argentina
      • 9.5.3.1. Argentina Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Middle East and Africa Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.2. UAE
      • 9.6.2.1. UAE Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.3. Saudi Arabia
      • 9.6.3.1. Saudi Arabia Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.4. South Africa
      • 9.6.4.1. South Africa Public Relations Tools Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 10. Competitive Landscape

  • 10.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 10.2. Company Categorization
  • 10.3. Company Heat Map Analysis
  • 10.4. Company Profiles
    • 10.4.1. Adobe Inc.
      • 10.4.1.1. Participant's Overview
      • 10.4.1.2. Financial Performance
      • 10.4.1.3. Product Benchmarking
      • 10.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.2. AspirelQ, Inc.
      • 10.4.2.1. Participant's Overview
      • 10.4.2.2. Financial Performance
      • 10.4.2.3. Product Benchmarking
      • 10.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.3. Buffer
      • 10.4.3.1. Participant's Overview
      • 10.4.3.2. Financial Performance
      • 10.4.3.3. Product Benchmarking
      • 10.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.4. BuzzSumo Ltd.
      • 10.4.4.1. Participant's Overview
      • 10.4.4.2. Financial Performance
      • 10.4.4.3. Product Benchmarking
      • 10.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.5. Canva
      • 10.4.5.1. Participant's Overview
      • 10.4.5.2. Financial Performance
      • 10.4.5.3. Product Benchmarking
      • 10.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.6. Cision US Inc
      • 10.4.6.1. Participant's Overview
      • 10.4.6.2. Financial Performance
      • 10.4.6.3. Product Benchmarking
      • 10.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.7. Cvent Holding Corp.
      • 10.4.7.1. Participant's Overview
      • 10.4.7.2. Financial Performance
      • 10.4.7.3. Product Benchmarking
      • 10.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.8. Emplifi Inc.
      • 10.4.8.1. Participant's Overview
      • 10.4.8.2. Financial Performance
      • 10.4.8.3. Product Benchmarking
      • 10.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.9. Everbridge, inc.
      • 10.4.9.1. Participant's Overview
      • 10.4.9.2. Financial Performance
      • 10.4.9.3. Product Benchmarking
      • 10.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.10. Google LLC
      • 10.4.10.1. Participant's Overview
      • 10.4.10.2. Financial Performance
      • 10.4.10.3. Product Benchmarking
      • 10.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.11. Hootsuite Inc.
      • 10.4.11.1. Participant's Overview
      • 10.4.11.2. Financial Performance
      • 10.4.11.3. Product Benchmarking
      • 10.4.11.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.12. HubSpot, Inc.
      • 10.4.12.1. Participant's Overview
      • 10.4.12.2. Financial Performance
      • 10.4.12.3. Product Benchmarking
      • 10.4.12.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.13. Kantar Group
      • 10.4.13.1. Participant's Overview
      • 10.4.13.2. Financial Performance
      • 10.4.13.3. Product Benchmarking
      • 10.4.13.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.14. Meltwater
      • 10.4.14.1. Participant's Overview
      • 10.4.14.2. Financial Performance
      • 10.4.14.3. Product Benchmarking
      • 10.4.14.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.15. Traackr, Inc.
      • 10.4.15.1. Participant's Overview
      • 10.4.15.2. Financial Performance
      • 10.4.15.3. Product Benchmarking
      • 10.4.15.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 10.4.16. Upfluence
      • 10.4.16.1. Participant's Overview
      • 10.4.16.2. Financial Performance
      • 10.4.16.3. Product Benchmarking
      • 10.4.16.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives