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市場調査レポート
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1571507

ギフトラッピング製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:原材料別、用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Gift Wrapping Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Raw Material (Paper & Board, Plastic, Others), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
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ギフトラッピング製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:原材料別、用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

ギフトラッピング製品市場の成長と動向:

ギフトラッピング製品の世界市場規模は2030年には313億1,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までのCAGRは8.4%で成長すると予測されます。

同市場は、消費者によるプレゼントへの支出の増加とともに、同市場におけるメーカーによる製品提供の増加により、急速な成長が見込まれています。

紙・板紙セグメントは、2023年に78.3%という最大の市場収益シェアを占めました。さらに、プラスチックに対する全面的な禁止措置のため、生分解性紙が大きな製品認知度を示しています。これは予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。また、チョコレート、ワイン、シャンパンなどの飲食品を贈る機会が増えているため、織物やガラスをベースとしたラッピング製品などの他の材料も支持を集めています。

包装紙は2023年に最大の市場収益シェアを占めました。様々な色、印刷、テクスチャーの紙が入手可能であることが、今後数年間の需要を促進すると予想されます。装飾箱は、このセグメントにおける製品提供の増加により、最も速い成長が見込まれます。さらに、段ボール製ギフトボックスは耐久性、安全性、軽量性に優れているため、大きな支持を得ています。このため、製品の認知度が高まり、市場の成長に拍車がかかると予想されます。

北米のギフトラッピング製品市場は、2023年に38.5%という最大の市場収益シェアを占めました。米国における個人消費の増加と贈答機会の増加により、ギフトラッピングの需要は予測期間中に急増する見込みです。贈答はお祭りやホリデーシーズンだけに限定されるものではないです。消費者は、結婚記念日、卒業パーティー、新築祝いなど、数多くの機会にプレゼントを交換するようになっています。このため、贈答品に対する消費者の支出は増加し、それが今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋地域は、中国やインドなどの主要新興諸国からの需要増加により、予測期間中に大幅な成長が見込まれます。中国は、国内へのプラスチック輸入を禁止することで、プラスチックの消費を全面的に禁止している数少ない国のひとつです。このイニシアチブは、日本やタイといった国々にも同様のイニシアチブを取るよう影響を与えています。また、ギフトバッグ、ポーチ、化粧箱などのギフトラッピング製品の種類の増加が、予測期間中の市場成長を増加させると予想されます。

2017年、ホールマーク社はギフトバッグにカードポケットのコンセプトを導入しました。これにより、顧客はギフトと一緒に小さなグリーティングカードを追加して、ギフト体験をより楽しいものにすることができるようになった。同様のイノベーションは、予測期間中の市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。

ギフトラッピング製品市場のレポートハイライト

  • ギフトラッピング製品市場は、クリスマス、バレンタインデー、誕生日、その他の大型連休などの季節的な祝祭日に需要がピークを迎えます。
  • 2023年の市場収益シェアは紙・板紙セグメントが78.3%で最大。消費者は、再生紙、生分解性素材、持続可能な森林管理から作られたギフト包装をますます求めるようになっています。
  • 包装紙は2023年に最大の市場収益シェアを占めました。消費者は、贈り物をユニークで思い出に残るものにしたいという願望に後押しされ、ギフト・プレゼンテーションの視覚的アピールを重視しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 ギフトラッピング製品の市場変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • ギフトラッピング製品市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 ギフトラッピング製品市場:原材料の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • ギフトラッピング製品市場:原材料変動分析、2023年および2030年
  • 紙・板紙
  • プラスチック
  • その他

第6章 ギフトラッピング製品市場:用途の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • ギフトラッピング製品市場:用途変動分析、2023年および2030年
  • ラッピングペーパー
  • リボン
  • フィルムとホイル
  • 装飾ボックス
  • パウチ
  • バッグ
  • その他

第7章 ギフトラッピング製品市場:地域の推定・動向分析

  • ギフトラッピング製品の市場シェア、地域別、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Hallmark
    • Card Factory plc.
    • Mondi
    • IG Design Group Plc
    • Karl Knauer KG
    • DS Smith
    • Shenzhen Fuxiang Gifts &Packaging Co. Ltd.
    • BumbleBee Box Co.
    • Valtenna Srl
    • Shenzhen Tianya Paper Products Co., Ltd.
目次
Product Code: GVR-3-68038-208-2

Gift Wrapping Products Market Growth & Trends:

The global gift wrapping products market size is anticipated to reach USD 31.31 billion in 2030 and is projected to grow at a CAGR of 8.4% from 2024 to 2030. The market is expected to witness rapid growth due to increase in product offerings by manufacturers in the market, along with increased spending by consumers on presents.

The paper and board segment accounted for the largest market revenue share of 78.3% in 2023. Moreover, due to the overall ban imposed on plastic, biodegradable paper has witnessed significant product visibility. This is expected to propel market growth during the forecast period. Other materials such as textile and glass based wrapping products are also gaining traction due to increase in gifting food and beverage items such as chocolates, wine, and champagnes.

Wrapping paper accounted for the largest market revenue share in 2023. Availability of a variety of colored, printed, and textured paper is expected to drive its demand in the next few years. Decorative boxes are expected to witness the fastest growth due to increased product offerings in this segment. Moreover, corrugated gift boxes are gaining significant traction as they are more durable, secure, and lightweight. This is expected to augment product visibility and fuel market growth.

North America gift wrapping products market accounted for the largest market revenue share of 38.5% in 2023. Due to the increased consumer spending and rise in gifting occasions in U.S., demand for gift wrapping is expected to surge over the forecast period. Gifting is not limited to festival and holiday season alone. Consumers have started exchanging presents on numerous occasions such as wedding anniversaries, graduation parties, and house-warming parties. This is expected to increase consumer spending on gifting items, which will, in turn, fuel market growth in the coming years.

Asia Pacific is expected to witness substantial growth during the forecast period owing to increased demand from major developing countries like China and India. China is one of the few countries that has imposed overall ban on plastic consumption by banning plastic imports into the country. This initiative has influenced countries like Japan and Thailand to take similar initiatives. In addition, increased variety of gift wrapping products such as gift bags, pouches, and decorative boxes is expected to increase market growth during the forecast period.

In 2017, Hallmark Inc. introduced the concept of card pockets on its gift bags. This allowed its customers to add a small greeting card, along with the gift to make the gifting experience more pleasant. Similar innovations are expected to positively influence market growth during the forecast period.

Gift Wrapping Products Market Report Highlights:

  • The gift wrapping products market experiences peak demand during seasonal celebrations such as Christmas, Valentine's Day, birthdays, and other major holidays
  • The paper and board segment accounted for the largest market revenue share of 78.3% in 2023. Consumers increasingly seek gift wrapping options made from recycled paper, biodegradable materials, or sourced from sustainably managed forests
  • Wrapping paper accounted for the largest market revenue share in 2023. Consumers emphasize the visual appeal of gift presentations, driven by the desire to make gifts look unique and memorable

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Gift Wrapping Products Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Gift Wrapping Products Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Gift Wrapping Products Market: Raw Material Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Gift Wrapping Products Market: Raw Material Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Paper & Board
    • 5.3.1. Paper & Board Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Plastic
    • 5.4.1. Plastic Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Gift Wrapping Products Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Gift Wrapping Products Market: Application Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Wrapping Paper
    • 6.3.1. Wrapping Paper Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Ribbons
    • 6.4.1. Ribbons Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Films & Foils
    • 6.5.1. Films & Foils Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Decorative Boxes
    • 6.6.1. Decorative Boxes Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Pouches
    • 6.7.1. Pouches Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.8. Bags
    • 6.8.1. Bags Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.9. Others
    • 6.9.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Gift Wrapping Products Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Gift Wrapping Products Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. U.K. Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Italy Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. Spain Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. South Korea
      • 7.4.5.1. South Korea Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. Australia
      • 7.4.6.1. Australia Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. South Africa
      • 7.6.2.1. South Africa Gift Wrapping Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles
    • 8.4.1. Hallmark
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.2. Card Factory plc.
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.3. Mondi
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.4. IG Design Group Plc
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.5. Karl Knauer KG
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.6. DS Smith
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.7. Shenzhen Fuxiang Gifts & Packaging Co. Ltd.
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.8. BumbleBee Box Co.
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.9. Valtenna S.r.l.
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.10. Shenzhen Tianya Paper Products Co., Ltd.
      • 8.4.10.1. Participant's Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives