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市場調査レポート
商品コード
1553655

文房具の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Stationery Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product, By Application (Educational Institutes, Corporates, Others), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
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文房具の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年08月28日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

文房具市場の成長と動向:

文房具の世界市場規模は、2030年には1,519億6,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までのCAGRは4.4%で成長すると予測されます。

教育機関数の急増と、若年層の高等教育志向が世界の市場成長の顕著な要因です。

紙ベースのセグメントは2023年に30.6%の最大シェアを占めました。デジタル化が産業界を直撃しているにもかかわらず、印刷用の紙の使用量は変わりません。また、インドなどでは指導機関の数が増加しており、予測期間中に同分野を牽引する可能性が高いです。インクベースのセグメントは、予測期間中最も速いCAGR 4.9%で拡大すると予想されます。ステータスシンボルとしての高級ペンの動向の高まりが市場を牽引しています。さらに、製品革新が市場成長の顕著な要因であることが判明しています。例えば、防水インクペンやRGBペンのイントロダクションが市場成長を促進しています。

教育機関は、最大のアプリケーション・セグメントであり、予測期間中にそれを占めました。地方における学校や大学の急増がこのセグメントを牽引しています。企業部門は予測期間中CAGR 5.3%で拡大すると予測されています。民間企業部門だけでなく、政府部門でも紙、ステープラー、接着剤などのアイテムの高い使用率が市場を牽引しています。

アジア太平洋地域は最大の文房具市場であり、2023年の全体売上高の32.7%を占めています。インドは主要市場のひとつです。伝統的な方法から新しい文房具への置き換えによる農村部での製品使用の増加が、同地域の市場成長を後押ししています。

文房具市場レポートハイライト:

  • 紙ベースのセグメントが文房具市場をリードし、2023年には30.6%のシェアを占めました。
  • 南アフリカやサウジアラビアなどの国々は、教育機関の増加につながる教育傾向の高まりにより、大きな成長が見込まれています。
  • 用途別では、教育機関が予測期間中に最も急成長すると予測されています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 文房具市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連市場見通し
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売/小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 文房具市場:製品別推定・動向分析

  • 製品別変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 製品別、2018年から2030年

第6章 文房具製品市場:用途別推定・動向分析

  • 用途別変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 用途別、2018年から2030年
    • 教育機関
    • 企業
    • その他

第7章 文房具市場:地域別推定・動向分析

  • 文房具製品の市場シェア、地域別、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
  • 中南米
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • サウジアラビア

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Faber-Castell
    • 3M
    • STAEDTLER SE
    • Maped
    • MUJI INDIA.
    • Artline India.
    • Fullmark Pte Ltd.
    • Reynold Pens
    • Linc Pens &Plastics Ltd.
    • Mead
目次
Product Code: GVR-3-68038-160-3

Stationery Products Market Growth & Trends:

The global stationery products market size is expected to reach USD 151.96 billion in 2030 and is projected to grow at a CAGR of 4.4% from 2024 to 2030. Rapid rise in the number of educational institutions and inclination of the young population towards higher education across the globe are the prominent factors for the market growth.

The paper based segment held the largest share of 30.6% in 2023. Despite digitization hitting the industries, the usage of paper for printing remains the same. Growth in the number of coaching institutions in countries such as India is also likely to driving the segment in the forecast period. The ink based segment is expected to expand at the fastest CAGR of 4.9% over the forecast period. Growing trend of luxury pens as a status symbol is driving the market. Furthermore, product innovation is found to be the prominent factor for the market growth. For instance, introduction of waterproof ink pens and RGB pens has fuelled the market growth.

Educational institute is the largest application segment and it accounted during forcast. Rapid rise in the number of schools and colleges in rural areas has driven the segment. The corporate sector is anticipated to expand at a CAGR of 5.3% over the forecast period. High usage of items such as paper, staplers, and adhesives in the government sector as well in the private corporate sector is driving the market.

Asia Pacific is the largest regional stationery products market and the region accounted for 32.7% share of the overall revenue in 2023. India is one of the leading markets. Growing usage of the product in the rural areas due to replacement of traditional methods with the new stationery items is propelling the market growth in the region.

Stationery Products Market Report Highlights:

  • The paper based segment led the stationery products market and held a share of 30.6% in 2023
  • Countries such as South Africa and Saudi Arabia are projected to witness significant growth due to growing trend of education, which has led to an increase in the number of educational institutes
  • By application, educational institutes are expected to witness the fastest growth in the forecast period.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation& Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Stationery Products Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.2.2. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Stationery Products Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Stationery Products Market Estimates & Forecast, By Product, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.1. Paper Based
      • 5.2.1.1. Paper Based Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.2. Ink Based
      • 5.2.2.1. Ink Based Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.3. Art Based
      • 5.2.3.1. Art Based Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.4. Others
      • 5.2.4.1. Others Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. Stationery Products Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Stationery Products Market Estimates & Forecast, By Application, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.2.1. Educational Institutes
      • 6.2.1.1. Educational Institutes Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.2.2. Corporates
      • 6.2.2.1. Corporates Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.2.3. Others
      • 6.2.3.1. Others Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 7. Stationery Products Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Stationery Products Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. UK Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. India
      • 7.4.3.1. India Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Central & South America
    • 7.5.1. Central & South America Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. Saudi Arabia
      • 7.6.2.1. Saudi Arabia Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles
    • 8.4.1. Faber-Castell
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.2. 3M
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.3. STAEDTLER SE
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Maped
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.5. MUJI INDIA.
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.6. Artline India.
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.7. Fullmark Pte Ltd.
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.8. Reynold Pens
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.9. Linc Pens & Plastics Ltd.
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.10. Mead
      • 8.4.10.1. Participant's Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives