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市場調査レポート
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1553505

電動ヘアブラシの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Electric Hair Brush Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Flat, Round), By Application (Personal, Professional), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


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英文 90 Pages
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電動ヘアブラシの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年08月19日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

電動ヘアブラシ市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の電動ヘアブラシ市場規模は2030年までに68億8,000万米ドルに達し、予測期間中にCAGR 2.95%で拡大する見込みです。

フェイスブック、ユーチューブ、ピンタレストを含むソーシャル・メディア・ウェブサイトにおけるファッション・グルーミング・ビデオの増加により、ミレニアル世代におけるヘア・スタイリングの重要性が高まっており、電動ヘア・ブラシを含む先進製品の使用を促進する重要な要因であり続けると予想されます。加えて、加齢に伴う抜け毛やその他の問題への悪影響に対する懸念の高まりが、消費者、特に成人に、そのような問題の発生を抑えるスタイリング製品の使用を強いるものと予想されます。

デジタル化と、消費者の間で重要な購買基準としての利便性の重要性の高まりは、技術的に高度なスマート製品の重要性を促進する上で重要な役割を果たすと予想されます。例えば、2017年1月、フランスに本拠を置くL'Orealは、Kerastase Hair Coachというブランド名でスマートヘアブラシを発表しました。同社は、これらの製品を効果的に使用することで、髪の切れ毛や枝毛に関連するリスクを最小限に抑えることができると主張しています。

アジア太平洋地域は、2019年から2025年にかけて最も速いCAGR 7.2%で拡大すると予想されています。この成長は、中国やインドを含む新興諸国において、男性だけでなく女性のミレニアル世代が増加し、ヘアスタイリングへの支出が増加していることに起因しています。さらに、前述の国々では都市化の結果、サロンや美容院の数が増加しており、今後数年間で電動ヘアブラシの有用性が拡大すると予想されます。

主要メーカーには、フィリップス、ロージア、レブロン社、VEGA、ロレアルS.A.、コリオリス、DAFNI、グースベリー、AsaVea、ミロピュア、GLAMFIELDSなどがあります。中国やインドを含む新興経済諸国における国内電動ヘアブラシ業者の増加は、プレミアムブランド所有者のシェアを制限すると予想されます。メーカーは、消費者にスマートな機能を提供するだけでなく、利便性も提供する先進的な製品の開発への支出を増やすと思われます。さらに、ネットワーク接続の改善による世界レベルでのスマートフォンユーザーの増加や、先進的なファブレットやタブレットの新発売により、製造企業はeコマースポータルでの製品ラインナップの拡大を余儀なくされると予想されます。

電動ヘアブラシ市場のハイライト

  • 用途別では、2023年に業務用分野が最大の市場収益シェアを占めました。
  • 予測期間中、オンライン流通チャネルが最も速いCAGRを記録する見込み。
  • アジア太平洋の電動ヘアブラシ市場は、2023年に52.2%の最大の収益シェアを占めました。
  • 中国の電動ヘアブラシ市場は今後数年で急成長が見込まれます。中国におけるeコマース分野の活況が電動ヘアブラシの売上を押し上げています。
  • 製品の革新は、業界参加者の間で重要な成功要因であり続けると予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 電動ヘアブラシ市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 電動ヘアブラシ市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 電動ヘアブラシ市場:タイプ別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 電動ヘアブラシ市場:タイプ分析、2023年および2030年
  • フラット
  • ラウンド

第5章 電動ヘアブラシ市場:用途別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 電動ヘアブラシ市場:用途別変動分析、2023年および2030年
  • 個人
  • プロ

第6章 電動ヘアブラシ市場:流通チャネル別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 電動ヘアブラシ市場:流通チャネル分析、2023年および2030年
  • オフライン
  • オンライン

第7章 電動ヘアブラシ市場:地域別推定・動向分析

  • 電動ヘアブラシ市場シェア、地域別、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Koninklijke Philips NV
    • Rozia
    • L'Oreal SA
    • Revlon, Inc.
    • Corioliss
    • DAFNI
    • Gooseberry
    • Asavea
    • GLAMFIELDS
    • VEGA
目次
Product Code: GVR-3-68038-537-3

Electric Hair Brush Market Growth & Trends:

The global electric hair brush market size is expected to reach USD 6.88 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 2.95% over the forecast period. Growing importance of hair styling among millennials on account of increased number of fashion grooming videos on social media websites including Facebook, YouTube, and Pinterest is expected to remain a key factor for promoting the use of advanced products including electric hair brush. Additionally, increasing concerns over adverse effects associated with ageing on hair fall and other problems is expected to force the consumers, particularly adults to use those styling products, which reduce the occurrences of such problems.

Digitalization and increasing importance of convenience as a key buying criteria among the consumers are expected to play a crucial role in promoting the importance of technically advanced smart products. For instance, in January 2017, France-based L'Oreal introduced smart hairbrush under the brand name, Kerastase Hair Coach. The company claimed that the effective use of these products results in minimizing the risks associated with hair breakage and split ends as they contain sensors, which provide information on hair quality as well as brushing patterns.

Asia Pacific is expected to expand at the fastest CAGR of 7.2% from 2019 to 2025. This growth is attributed to increasing number of male as well as female millennials in developing countries including China and India, who are increasing spending on hair styling. Additionally, increased number of salons and beauty parlors in the aforementioned countries as a result of urbanization is expected to expand the utility of the electric hairbrush over the next few years.

Major manufacturers include Philips; Rozia; Revlon, Inc.; VEGA; L'Oreal S.A.; Corioliss; DAFNI; Gooseberry; AsaVea; MiroPure; and GLAMFIELDS. Increasing number of domestic electric hairbrush suppliers in developing economies including China and India is expected to limit the share of the premium brand owners. Manufacturers will increase their spending on the development of advanced products, which will not only provide smart features to the consumers but also offer the convenience. Additionally, increasing number of smartphone users at the global level as a result of improved network connectivity and new launches of advanced phablets and tablets are expected to force the manufacturing firms to expand their product line in e-commerce portals.

Electric Hair Brush Market Report Highlights:

  • By application, the professional segment accounted for the largest market revenue share in 2023.
  • Online distribution channels are expected to register the fastest CAGR during the forecast period.
  • Asia Pacific electric hair brush market held the largest revenue share of 52.2% in 2023.
  • China electric hair brush market is expected to grow rapidly in the coming years. The booming e-commerce sector in China has boosted the sales of electric hair brushes.
  • Product innovation is expected to remain a key success factor among the industry participants.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Electric Hair Brush Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Electric Hair Brush Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining Power of The Suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining Power of The Buyers
      • 3.4.1.3. Threats of Substitution
      • 3.4.1.4. Threats from New Entrants
      • 3.4.1.5. Competitive Rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political Landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social Landscape
      • 3.4.2.3. Technological Landscape
      • 3.4.2.4. Environmental Landscape
      • 3.4.2.5. Legal Landscape

Chapter 4. Electric Hair Brush Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Electric Hair Brush Market: Type Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Flat
    • 4.3.1. Flat Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Round
    • 4.4.1. Round Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Electric Hair Brush Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Electric Hair Brush Market: Application Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Personal
    • 5.3.1. Personal Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Professional
    • 5.4.1. Professional Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Electric Hair Brush Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Electric Hair Brush Market: Distribution Channel Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Online
    • 6.4.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Electric Hair Brush Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Electric Hair Brush Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. U.K.
      • 7.3.2.1. U.K. Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Germany Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. France Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. South Korea
      • 7.4.5.1. South Korea Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. Australia
      • 7.4.6.1. Australia Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. South Africa
      • 7.6.1.1. South Africa Electric Hair Brush Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles
    • 8.4.1. Koninklijke Philips N.V
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.2. Rozia
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.3. L'Oreal S.A.
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Revlon, Inc.
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.5. Corioliss
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.6. DAFNI
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.7. Gooseberry
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.8. Asavea
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.9. GLAMFIELDS
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.10. VEGA
      • 8.4.10.1. Participant's Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives