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市場調査レポート
商品コード
1493348

北米のデジタルアバター市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、カテゴリー別、業界別、セグメント予測、2024年~2030年

North America Digital Avatar Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Interactive Digital Avatar, Non-Interactive Digital Avatar), By Category, By Industry Vertical, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
北米のデジタルアバター市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、カテゴリー別、業界別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年05月28日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

北米のデジタルアバター市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のデジタルアバター市場規模は、2024年から2030年にかけて46.2%のCAGRを記録し、2030年までには1,006億1,000万米ドルに達すると予測されています。

同市場は、技術の進歩、オンラインプレゼンスの増加、仮想環境の人気上昇により急速に成長しています。ゲーム業界におけるデジタルアバターの使用への加速的なシフトは、カスタマイズ可能なアバターを強調する新しいゲームやプラットフォームで拡大を続けています。これには従来のゲームプラットフォームだけでなく、モバイルゲームやクラウドゲームも含まれます。さらに、VRとAR技術の進歩は、特に没入型体験におけるデジタルアバターの新たな道を開いています。

技術革新の中心地である北米では、これらの分野に多額の投資が行われています。AIと機械学習(ML)を統合して、よりリアルで自律的なアバターを実現すれば、デジタル空間におけるパーソナライゼーションとインタラクションの新たな可能性が開けます。消費者はパーソナライズされたインタラクションをますます求めるようになっており、デジタルアバターは、現実の属性に酷似したバーチャル表現を作り上げる手段として機能しています。このパーソナライゼーションの動向は、ソーシャルメディア、eコマース、バーチャルイベントなど、さまざまな分野に及んでいます。この動向は、ソーシャルメディア、電子商取引、仮想イベントなど、さまざまな分野に広がっており、個人の特性や選好を反映したカスタマイズされたデジタル・ペルソナを通じて、感情的なつながりを確立し、エンゲージメントを高めることを可能にしています。

北米のデジタルアバター市場レポート・ハイライト

  • 非インタラクティブなデジタルアバター製品セグメントは、2023年に57.8%の最大の収益シェアを占めました。このセグメントは、ウェブサイトやビデオゲームで顧客を案内するために、企業による非インタラクティブなデジタルアバターの利用が増加しているため、さらに成長します。
  • バーチャルエージェント&アシスタントカテゴリーセグメントは、2023年に市場を独占し、2024年から2030年にかけて大きなCAGRで成長すると予測されます。24時間体制で顧客の問い合わせを短時間で解決するバーチャルエージェントの利用が、市場の需要を牽引しています。
  • 業界別では、ゲーム&エンターテインメント分野が2023年に最大の売上シェアを占めましたが、これはゲーム体験を向上させるデジタルアバターの需要が高いためです。
  • 2026年3月、UneeQは Qatar Airwaysと提携し、乗客の体験を高めるために航空業界初のデジタルヒューマン、Sama 2.0を開始しました。このユニークなイノベーションは、Sama 2.0が航空機に関する詳細を提供し、乗客と一緒に複数のゲームをプレイすることで、乗客に没入型の体験をもたらします。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 北米のデジタルアバター市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション / 系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 業界バリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の機会
    • 業界の課題
  • 北米のデジタルアバター市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 北米のデジタルアバター市場:製品の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 北米のデジタルアバター市場:製品変動分析、2023年・2030年
  • インタラクティブなデジタルアバター
  • 非インタラクティブなデジタルアバター

第5章 北米のデジタルアバター市場:カテゴリーの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 北米のデジタルアバター市場:カテゴリー変動分析、2023年・2030年
  • 仮想エージェント・アシスタント
  • バーチャルインフルエンサー
  • ゲームにおけるデジタルアバター
  • その他

第6章 北米のデジタルアバター市場:業界の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 北米のデジタルアバター市場:業界の垂直変動分析、2023年・2030年
  • BFSI
  • 小売・eコマース
  • ヘルスケア
  • ゲーム・エンターテイメント
  • 教育・トレーニング
  • 自動車
  • IT・通信
  • その他

第7章 北米のデジタルアバター市場:国別の推定・動向分析

  • 北米のデジタルアバター市場シェア、国別、2023年・2030年

第8章 競合情勢

  • 最近の動向と影響分析:主要市場参入企業別
  • 企業分類
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併・買収
    • パートナーシップ・コラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
  • 企業プロファイル
    • AI Foundation
    • DeepBrain AI.
    • Didimo, Inc.
    • Epic Games, Inc.
    • Microsoft
    • NEON
    • NVIDIA Corporation
    • Pinscreen
    • Ready Player Me, Inc.
    • Soul Machines
    • Spatial Systems, Inc.
    • UneeQ
    • Wolf3D
図表

List of Tables

  • Table 1 List of Abbreviation
  • Table 2 North America digital avatar market 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 North America digital avatar market by Product, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 North America digital avatar market by Category, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 North America digital avatar market by Industry Vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 U.S. digital avatar market by Product, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 U.S. digital avatar market by Category, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 U.S. digital avatar market by Industry Vertical, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 Canada digital avatar market by Product, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 Canada digital avatar market by Category, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 11 Canada digital avatar market by Industry Vertical, 2017 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market Research Process
  • Fig. 2 North America Digital Avatar Market Segmentation
  • Fig. 3 North America Digital Avatar Market Category landscape
  • Fig. 4 Information Procurement
  • Fig. 5 Data Analysis Models
  • Fig. 6 Market Formulation and Validation
  • Fig. 7 Data Validating & Publishing
  • Fig. 8 Market Snapshot
  • Fig. 9 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 10 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 11 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 12 North America Digital Avatar Market - Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • Fig. 13 North America Digital Avatar Market: Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 14 North America Digital Avatar Market: Market Dynamics
  • Fig. 15 North America Digital Avatar Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 16 North America Digital Avatar Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 17 North America Digital Avatar Market Share by Product, 2023 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 North America Digital Avatar Market, by Product: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 19 Interactive Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 20 Non-Interactive Digital Avatar Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 21 North America Digital Avatar Market Share by Category, 2023 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 North America Digital Avatar Market, by Category: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 23 Virtual Agents & Assistants Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 24 Virtual Influencers Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 25 Digital Avatar in Gaming Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 26 Others Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 27 North America Digital Avatar Market, Share by Industry Vertical: Key Takeaways
  • Fig. 28 North America Digital Avatar Market, by Industry Vertical: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 29 Healthcare Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 30 BFSI Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 31 Gaming & Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 32 Retail & E-commerce Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 33 Education & Training Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 34 Automotive Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 35 IT & Telecom Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 36 Others Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 37 North America Digital Avatar Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 U.S. North America Digital Avatar Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 Canada North America Digital Avatar Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 Key Company Categorization
  • Fig. 41 Company Market Positioning
  • Fig. 42 Strategic Framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-285-7

North America Digital Avatar Market Growth & Trends:

The North America digital avatar market size is anticipated to reach USD 100.61 billion by 2030, registering a CAGR of 46.2% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is rapidly growing due to technological advancement, increasing online presence, and rising popularity of virtual environments. The accelerated shift towards using digital avatars in the gaming industry continues to expand with new games and platforms emphasizing customizable avatars. It includes not only traditional gaming platforms but also mobile and cloud gaming. Furthermore, advances in VR and AR technologies have opened new avenues for digital avatars, especially in immersive experiences.

As a hub for tech innovation, North America sees significant investments in these sectors. Integrating AI and machine learning (ML) for more realistic and autonomous avatars could open new possibilities for personalization and interaction within digital spaces. Consumers are increasingly seeking personalized interactions, and digital avatars serve as a means for them to craft virtual representations that closely resemble their real-life attributes. This personalization trend extends across various sectors, such as social media, e-commerce, and virtual events. It enables individuals to establish emotional connections and enhance engagement through tailored digital personas that reflect their unique characteristics and preferences.

North America Digital Avatar Market Report Highlights:

  • The non-interactive digital avatar product segment accounted for the largest revenue share of 57.8% in 2023. The segment will grow further due to the rising usage of non-interactive digital avatars by companies to guide customers through their websites or video games
  • The virtual agents & assistants category segment dominated the market in 2023 and is expected to grow at a significant CAGR from 2024 to 2030. Using virtual agents to solve customer queries round-the-clock in less time drives the market demand
  • In terms of industry vertical, the gaming & entertainment segment accounted for the maximum revenue share in 2023 due to the high demand for digital avatars to enhance the gaming experience
  • In March 2026, UneeQ partnered with Qatar Airways and launched the first ever digital human in aviation, Sama 2.0, to elevate the passenger experience. This unique innovation creates an immersive experience for the passengers as Sama 2.0 provides details about the aircraft and plays multiple games with passengers

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Product
    • 1.2.2. Category
    • 1.2.3. Industry Vertical
    • 1.2.4. Estimates and forecasts timeline
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Product Outlook
    • 2.2.2. Category Outlook
    • 2.2.3. Industry Vertical Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. North America Digital Avatar Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Drivers Analysis
      • 3.4.1.1. Potential R&D in North America Digital Avatar
    • 3.4.2. Market Restraints Analysis
      • 3.4.2.1. Lack of skilled workforce and high implementation cost
      • 3.4.2.2. Vast demonstrative data requirement
    • 3.4.3. Industry Opportunities
    • 3.4.4. Industry Challenges
  • 3.5. North America Digital Avatar Market Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Analysis
      • 3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.5.1.3. Threats of substitution
      • 3.5.1.4. Threats from new entrants
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis
      • 3.5.2.1. Political landscape
      • 3.5.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.5.2.3. Technological landscape
      • 3.5.2.4. Environmental landscape
      • 3.5.2.5. Legal landscape

Chapter 4. North America Digital Avatar Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. North America Digital Avatar Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Interactive Digital Avatar
    • 4.3.1. Interactive Digital Avatar Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Non-Interactive Digital Avatar
    • 4.4.1. Non-Interactive Digital Avatar Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. North America Digital Avatar Market: Category Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. North America Digital Avatar Market: Category Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Virtual Agents & Assistants
    • 5.3.1. Virtual Agents & Assistants Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Virtual Influencers
    • 5.4.1. Virtual Influencers Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Digital Avatar in Gaming
    • 5.5.1. Digital Avatar in Gaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. North America Digital Avatar Market: Industry Vertical Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. North America Digital Avatar Market: Industry Vertical Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. BFSI
    • 6.3.1. BFSI Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Retail & E-commerce
    • 6.4.1. Retail & E-commerce Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Healthcare
    • 6.5.1. Healthcare Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Gaming & Entertainment
    • 6.6.1. Gaming & Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Education & Training
    • 6.7.1. Education & Training Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.8. Automotive
    • 6.8.1. Automotive Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.9. IT & Telecom
    • 6.9.1. IT & Telecom Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.10. Others
    • 6.10.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. North America Digital Avatar Market: Country Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. North America Digital Avatar Market Share, By Country, 2023 & 2030, USD Million
    • 7.1.1. U.S.
      • 7.1.1.1. U.S. Digital Avatar Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.1.2. Canada
      • 7.1.2.1. Canada Digital Avatar Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Market Positioning
  • 8.4. Company Heat Map Analysis
  • 8.5. Strategy Mapping
    • 8.5.1. Expansion
    • 8.5.2. Mergers & Acquisition
    • 8.5.3. Partnerships & Collaborations
    • 8.5.4. New Product Launches
    • 8.5.5. Research And Development
  • 8.6. Company Profiles
    • 8.6.1. AI Foundation
      • 8.6.1.1. Participant's Overview
      • 8.6.1.2. Financial Performance
      • 8.6.1.3. Product Benchmarking
      • 8.6.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.2. DeepBrain AI.
      • 8.6.2.1. Participant's Overview
      • 8.6.2.2. Financial Performance
      • 8.6.2.3. Product Benchmarking
      • 8.6.2.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.6.3. Didimo, Inc.
      • 8.6.3.1. Participant's Overview
      • 8.6.3.2. Financial Performance
      • 8.6.3.3. Product Benchmarking
      • 8.6.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.4. Epic Games, Inc.
      • 8.6.4.1. Participant's Overview
      • 8.6.4.2. Financial Performance
      • 8.6.4.3. Product Benchmarking
      • 8.6.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.5. Microsoft
      • 8.6.5.1. Participant's Overview
      • 8.6.5.2. Financial Performance
      • 8.6.5.3. Product Benchmarking
      • 8.6.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.6. NEON
      • 8.6.6.1. Participant's Overview
      • 8.6.6.2. Financial Performance
      • 8.6.6.3. Product Benchmarking
      • 8.6.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.7. NVIDIA Corporation
      • 8.6.7.1. Participant's Overview
      • 8.6.7.2. Financial Performance
      • 8.6.7.3. Product Benchmarking
      • 8.6.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.8. Pinscreen
      • 8.6.8.1. Participant's Overview
      • 8.6.8.2. Financial Performance
      • 8.6.8.3. Product Benchmarking
      • 8.6.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.9. Ready Player Me, Inc.
      • 8.6.9.1. Participant's Overview
      • 8.6.9.2. Financial Performance
      • 8.6.9.3. Product Benchmarking
      • 8.6.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.10. Soul Machines
      • 8.6.10.1. Participant's Overview
      • 8.6.10.2. Financial Performance
      • 8.6.10.3. Product Benchmarking
      • 8.6.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.11. Spatial Systems, Inc.
      • 8.6.11.1. Participant's Overview
      • 8.6.11.2. Financial Performance
      • 8.6.11.3. Product Benchmarking
      • 8.6.11.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.12. UneeQ
      • 8.6.12.1. Participant's Overview
      • 8.6.12.2. Financial Performance
      • 8.6.12.3. Product Benchmarking
      • 8.6.12.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.6.13. Wolf3D
      • 8.6.13.1. Participant's Overview
      • 8.6.13.2. Financial Performance
      • 8.6.13.3. Product Benchmarking
      • 8.6.13.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives