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市場調査レポート
商品コード
1474888

クリエイティブソフトウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:展開別、タイプ別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Creative Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Deployment, By Type, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
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クリエイティブソフトウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:展開別、タイプ別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年04月18日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

クリエイティブソフトウェア市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のクリエイティブソフトウェア市場規模は2030年までに149億8,000万米ドルに達すると予測されています。

同市場は2024年から2030年にかけてCAGR 7.1%で成長すると予測されています。ゲーム、ストリーミングサービス、マルチメディアコンテンツ制作を網羅するエンターテインメント産業の拡大が、大きな成長の原動力となっています。この分野の目覚ましい成長は、コンテンツ制作者、開発者、マルチメディア専門家の進化するニーズに応える最先端のクリエイティブツールやソフトウェアソリューションに対する需要の高まりと複雑に関係しています。ゲーム業界では、クリエイティブソフトウェアがゲーム開発で重要な役割を果たし、デザイナーが没入感のある視覚的に美しいアートを実現できるようにしています。

ビデオ、アニメーション、インタラクティブ体験などのマルチメディアコンテンツの制作は、デザイン、編集、ポストプロダクションの作業においてクリエイティブソフトウェアに大きく依存しています。これは、YouTubeのようなプラットフォーム上のコンテンツクリエイター向けのビデオ編集ソフトウェアから、長編映画や短編アニメーションを制作するスタジオ向けのアニメーションソフトウェアまで、幅広い範囲を網羅しています。消費者の嗜好がよりダイナミックでインタラクティブなコンテンツへとシフトするにつれ、洗練されたクリエイティブ・ツールへの需要は高まり続けています。

拡張現実(AR)や仮想現実(VR)技術に対する需要の急増は、特にゲーム、デザイン、教育などの分野で、クリエイティブソフトウェア開発者に大きなチャンスをもたらしています。ゲーム業界では、クリエイティブソフトウェアは、視覚的に没入感のあるインタラクティブな仮想環境をデザインし、従来の枠を超えてゲーム体験を変革するために不可欠です。同様に、デザインとアーキテクチャでは、ARとVR技術がクリエイティブソフトウェアを促進し、専門家が仮想プロトタイプと現実的なシミュレーションを通じてコンセプトを視覚化して提示する力を与え、クライアントとのコミュニケーションと理解を強化します。

クリエイティブソフトウェア市場レポートハイライト

  • 展開に基づくと、クラウドセグメントが2023年に64.1%の最大の収益シェアを占めました。クラウドベースのグラフィックスおよびイラストレーションソフトウェアは、さまざまなデバイスやプラットフォームからアクセスできるため、さまざまなワークステーションを切り替える個人の柔軟性を確保できます。
  • タイプ別では、サウンド&ビデオレコーディングソフトウェアセグメントが2023年に最大の収益シェアを占めました。音楽ストリーミング、ポッドキャスト、ビデオストリーミングを含むオンラインストリーミングサービスの人気が高まっているため、プロ仕様の録音ツールに対する需要が生まれています。
  • 北米が市場を独占し、2023年の収益シェアは39.3%でした。モバイル編集ツールに対する需要の高まりも、同地域市場の成長に好材料となっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場の変数、動向、範囲

  • 市場の系譜
  • 業界バリューチェーン分析
  • クリエイティブソフトウェア市場-市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
  • ビジネス環境ツール分析:クリエイティブソフトウェア市場
    • ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析
  • 経済メガトレンド分析

第4章 クリエイティブソフトウェア市場:展開の推定・動向分析

  • クリエイティブソフトウェア市場:展開別、主なポイント
  • クリエイティブソフトウェア市場:展開の変動分析、2023年および2030年
  • オンプレミス
  • クラウド

第5章 クリエイティブソフトウェア市場:タイプ推定・動向分析

  • クリエイティブソフトウェア市場:タイプ別、主なポイント
  • クリエイティブソフトウェア市場:タイプ変動分析、2023年および2030年
  • サウンド・ビデオレコーディングソフトウェア
  • 画像・ビデオ編集ソフトウェア
  • グラフィック・イラストレーションソフトウェア
  • デスクトップパブリッシングソフトウェア
  • その他

第6章 クリエイティブソフトウェア市場:地域の推定・動向分析

  • クリエイティブソフトウェア市場:地域の変動分析、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • GCC
    • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業分類
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル/上場企業
    • Adobe.
    • MAGIX Software GmbH.
    • Corel Corporation
    • CyberLink Corp.
    • FXhome Limited
    • TechSmith Corporation
    • Nero AG
    • Movavi Software Limited
    • Sony Creative Software Inc.
    • Wondershare
図表

List of Tables

  • Table 1 Creative software - Industry snapshot & key buying criteria, 2017 - 2030
  • Table 2 Global creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Global creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Global creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Global creative software market estimates and forecasts by Region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Creative Software market by cloud, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Creative Software market by on-premises, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 Creative Software market by sound & video recording software, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 Creative Software market by image & video editing software, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 Creative Software market by graphics & illustration software, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 11 Creative Software market by desktop publishing software, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 12 Creative Software market by others, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 13 North America creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 14 North America creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 15 North America creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 16 U.S. creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 17 U.S. creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 18 U.S. creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 19 Canada creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 20 Canada creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 21 Canada creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 22 Europe creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 23 Europe creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 24 Europe creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 25 UK creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 26 UK creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 27 UK creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 28 Germany creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 29 Germany creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 30 Germany creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 31 France creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 32 France creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 33 France creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 34 Asia Pacific creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 35 Asia Pacific creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 36 Asia Pacific creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 37 China creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 38 China creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 39 China creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 40 Japan creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 41 Japan creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 42 Japan creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 43 India creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 44 India creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 45 India creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 46 Latin America creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 47 Latin America creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 48 Latin America creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 49 Brazil creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 50 Brazil creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 51 Brazil creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 52 Argetina creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 53 Argetina creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 54 Argetina creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 55 Mexico creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 56 Mexico creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 57 Mexico creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 58 MEA creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 59 MEA creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 60 MEA creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 61 GCC creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 62 GCC creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 63 GCC creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 64 South Africa creative software market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 65 South Africa creative software market by deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 66 South Africa creative software market by type, 2017 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Research Process
  • Fig. 2 Market Formulation
  • Fig. 3 Market segmentation and scope
  • Fig. 4 Creative Software market, 2017 - 2030
  • Fig. 5 Creative Software - Value chain analysis
  • Fig. 6 Creative Software market dynamics
  • Fig. 7 Key Opportunities Analysis
  • Fig. 8 Creative Software market share by deployment, 2023 & 2030
  • Fig. 9 Creative Software market share by type, 2023 & 2030
  • Fig. 10 Creative Software market share by region, 2023 & 2030
  • Fig. 11 North America marketplace: Key takeaways
  • Fig. 12 Europe marketplace: Key takeaways
  • Fig. 13 Asia Pacific marketplace: Key takeaways
  • Fig. 14 Latin America marketplace: Key takeaways
  • Fig. 15 MEA marketplace: Key takeaways
目次
Product Code: GVR-4-68039-930-0

Creative Software Market Growth & Trends:

The global creative software market size is expected to reach USD 14.98 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to grow at a CAGR of 7.1% from 2024 to 2030. The expanding entertainment industry, encompassing gaming, streaming services, and multimedia content production, is a significant growth driver. This sector's remarkable growth is intricately connected to the increasing demand for cutting-edge creative tools and software solutions that cater to the evolving needs of content creators, developers, and multimedia professionals. In the gaming industry, creative software plays an important role in game development, enabling designers to bring immersive and visually stunning art to life.

The production of multimedia content, including videos, animations, and interactive experiences, relies heavily on creative software for design, editing, and post-production tasks. This encompasses a broad spectrum, ranging from video editing software for content creators on platforms such as YouTube to animation software for studios producing feature films or short animations. As consumer preferences shift toward more dynamic and interactive content, the demand for sophisticated creative tools continues to grow.

The surge in demand for Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) technologies has opened up significant opportunities for creative software developers, particularly in sectors like gaming, design, and education. In the gaming industry, creative software is crucial for designing visually immersive and interactive virtual environments, transforming the gaming experience beyond conventional boundaries. Similarly, in design and architecture, AR and VR technologies facilitate creative software and empower professionals to visualize and present concepts through virtual prototypes and realistic simulations, enhancing communication and understanding with clients.

Creative Software Market Report Highlights:

  • Based on deployment, the cloud segment accounted for the largest revenue share of 64.1% in 2023. Cloud-based graphics and illustration software can be accessed across different devices and platforms, ensuring flexibility for individuals switching between various workstations.
  • Based on type, the sound & video recording software segment accounted for the largest revenue share in 2023. The increasing popularity of online streaming services, including music streaming, podcasts, and video streaming, has created a demand for professional-grade recording tools.
  • North America dominated the market and with a revenue share of 39.3% in 2023. The growing demand for mobile editing tools also bodes well for the growth of the regional market.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Scope and Assumptions
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Market Variables, Trends, and Scope

  • 3.1. Market Lineage
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Creative Software Market - Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
      • 3.3.1.1. Ongoing digital transformation across various industries
      • 3.3.1.2. Expanding entertainment industry
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
      • 3.3.2.1. Data privacy concerns
    • 3.3.3. Industry Challenges
  • 3.4. Business Environmental Tools Analysis: Creative Software Market
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining Power of Buyers
      • 3.4.1.3. Threat of Substitution
      • 3.4.1.4. Threat of New Entrants
      • 3.4.1.5. Competitive Rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political Landscape
      • 3.4.2.2. Economic Landscape
      • 3.4.2.3. Social Landscape
      • 3.4.2.4. Technology Landscape
      • 3.4.2.5. Environmental Landscape
      • 3.4.2.6. Legal Landscape
  • 3.5. Economic Mega-Trend Analysis

Chapter 4. Creative Software Market: Deployment Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Creative Software Market, by Deployment: Key Takeaways
  • 4.2. Creative Software Market: Deployment Movement Analysis, 2023 & 2030
  • 4.3. On-premises
    • 4.3.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Cloud
    • 4.4.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Creative Software Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Creative Software Market, by Type: Key Takeaways
  • 5.2. Creative Software Market: Type Movement Analysis, 2023 & 2030
  • 5.3. Sound & Video Recording Software
    • 5.3.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Image & Video Editing Software
    • 5.4.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Graphics & Illustration Software
    • 5.5.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Desktop Publishing Software
    • 5.6.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Creative Software Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Creative Software Market: Regional Movement Analysis, 2023 & 2030
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.2. U.S.
      • 6.2.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.3. Canada
      • 6.2.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Germany
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. UK
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4. France
      • 6.3.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.2. China
      • 6.4.2.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.3. Japan
      • 6.4.3.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.4. India
      • 6.4.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Latin America
    • 6.5.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.2. Brazil
      • 6.5.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.3. Argentina
      • 6.5.3.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.4. Mexico
      • 6.5.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Middle East & Africa
    • 6.6.1. Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.2. GCC
      • 6.6.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.3. South Africa
      • 6.6.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Company Categorization
  • 7.2. Company Market Positioning
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Strategy Mapping
  • 7.5. Company Profiles/Listing
    • 7.5.1. Adobe.
      • 7.5.1.1. Overview
      • 7.5.1.2. Financial Performance
      • 7.5.1.3. Product Benchmarking
      • 7.5.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.5.2. MAGIX Software GmbH.
      • 7.5.2.1. Overview
      • 7.5.2.2. Financial Performance
      • 7.5.2.3. Product Benchmarking
      • 7.5.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.5.3. Corel Corporation
      • 7.5.3.1. Overview
      • 7.5.3.2. Financial Performance
      • 7.5.3.3. Product Benchmarking
      • 7.5.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.5.4. CyberLink Corp.
      • 7.5.4.1. Overview
      • 7.5.4.2. Financial Performance
      • 7.5.4.3. Product Benchmarking
      • 7.5.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.5.5. FXhome Limited
      • 7.5.5.1. Overview
      • 7.5.5.2. Financial Performance
      • 7.5.5.3. Product Benchmarking
      • 7.5.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.5.6. TechSmith Corporation
      • 7.5.6.1. Overview
      • 7.5.6.2. Financial Performance
      • 7.5.6.3. Product Benchmarking
      • 7.5.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.5.7. Nero AG
      • 7.5.7.1. Overview
      • 7.5.7.2. Financial Performance
      • 7.5.7.3. Product Benchmarking
      • 7.5.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.5.8. Movavi Software Limited
      • 7.5.8.1. Overview
      • 7.5.8.2. Financial Performance
      • 7.5.8.3. Product Benchmarking
      • 7.5.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.5.9. Sony Creative Software Inc.
      • 7.5.9.1. Overview
      • 7.5.9.2. Financial Performance
      • 7.5.9.3. Product Benchmarking
      • 7.5.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.5.10. Wondershare
      • 7.5.10.1. Overview
      • 7.5.10.2. Financial Performance
      • 7.5.10.3. Product Benchmarking
      • 7.5.10.4. Strategic Initiatives