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市場調査レポート
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1405975

デジタル広告の市場規模、シェア、動向分析レポート:プラットフォーム別、フォーマット別、提供別、タイプ別、エンドユーザー別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年

Digital Advertising Market Size, Share & Trends Analysis Report By Platform (Computer, Smartphone), By Format (Text, Image, Video), By Offering, By Type, By End-user, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~10営業日

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デジタル広告の市場規模、シェア、動向分析レポート:プラットフォーム別、フォーマット別、提供別、タイプ別、エンドユーザー別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年
出版日: 2023年12月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

デジタル広告市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のデジタル広告市場規模は2023年から2030年にかけて15.5%の調査CAGRを記録し、2030年には1兆1,544億3,000万米ドルに達すると推定されます。

この市場成長の背景には、インターネットとスマートフォンの普及が世界的に、特に新興経済圏で進んでいることがあります。さらに、ソーシャルメディアプラットフォームの普及と、製品やサービスの広告への応用も市場の成長を後押ししています。

さらに、有料オンラインチャネルを通じたeコマース製品やウェブサイトの販売促進のためのデジタル広告の採用が増加していることも、市場に有利な機会をもたらしています。特定の視聴者をターゲットとし、リアルタイムでデジタル広告キャンペーンのパフォーマンスを追跡する機能は、投資収益率を高めようとしている広告主の間でその需要を扇動しています。

映像広告の台頭の高まりは、デジタル広告市場にプラスの影響を与えています。ソーシャルメディアやストリーミングプラットフォームは、企業が高品質の映像に投資し、ターゲットとする視聴者を引き付けるために奨励し、映像コンテンツが絶大な人気を作っています。拡張現実(AR)広告や360度映像など、没入型のインタラクティブなフォーマットは、ユーザーにユニークで魅力的な体験を提供し、大きな人気を集めています。

市場の成長は、成長するeコマース業界によってさらに加速しており、eコマース業界は主にデジタル広告キャンペーンを利用してターゲット層にリーチし、ブランドの認知度を高めています。いくつかのeコマース企業は、デジタル広告市場のさらなる成長の原動力となる、広告セグメントにおける彼らのオファーを改善するために深い措置を講じています。例えば、2023年10月、Amazon.com, Inc.は、広告主が商品を選択し、Generateをクリックするだけで、商品詳細に基づいてライフスタイルやブランドをテーマにした画像をわずか数秒で配信できるジェネレーティブAIベースのソリューションを発表しました。

デジタル広告市場レポートのハイライト

  • プラットフォーム別では、スマートフォン分野が2023年から2030年にかけて約19.2%のCAGRを記録すると予測されます。これは、世界中でインターネットとスマートフォンの普及が進んでいるためです。
  • フォーマット別では、ソーシャルメディアやストリーミングサービスを通じた映像コンテンツの利用が増加していることから、映像セグメントは予測期間を通じて17.0%を超える成長率を記録すると予測されます。
  • 提供別では、ソリューションセグメントが2022年に最大の売上を占めます。ターゲティング機能、分析機能、広告最適化機能、パフォーマンスレポート機能を強化するための広告サービスに対する企業の信頼性が高まっています。
  • タイプ別では、検索広告セグメントが2022年に35.0%以上の売上シェアを占めました。これは、広告テキストの作成、属性に応じたターゲティング、予算設定、適切な支払いモデルの選択など、柔軟な対応が可能なためです。
  • エンドユーザーカテゴリーに基づくと、Eメール、ウェブサイト、検索エンジン、ソーシャルメディアなど、製品やサービスを販売促進するためのデジタルチャネルの利用が増加していることから、2022年の売上シェアは小売セグメントが約17.0%を占めました。
  • アジア太平洋地域は、スマートフォンとインターネットの普及が進んでおり、2023年から2030年にかけて17.0%以上の成長率を記録すると推定されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界の展望

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
  • 業界分析ツール
  • デジタル広告市場の動向
  • デジタル広告- 価格モデル
  • デジタル広告市場-COVID-19の影響分析

第4章 デジタル広告市場:プラットフォームの推定・動向分析

  • プラットフォームの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • プラットフォーム別
    • コンピューター
    • スマートフォン
    • その他

第5章 デジタル広告市場:フォーマットの推定・動向分析

  • フォーマットの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • フォーマット別
    • テキスト
    • 画像
    • 映像
    • その他

第6章 デジタル広告市場:提供の推定・動向分析

  • 提供の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 提供別
    • ソリューション
    • サービス

第7章 デジタル広告市場:タイプの推定・動向分析

  • タイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • タイプ別
    • 検索広告
    • バナー広告
    • 映像広告
    • ソーシャルメディア広告
    • ネイティブ広告
    • インタースティシャル広告

第8章 デジタル広告市場:エンドユーザーの推定・動向分析

  • エンドユーザーの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • エンドユーザー別
    • BFSI
    • 自動車
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • コンシューマーエレクトロニクス
    • 小売
    • メディア・エンターテインメント
    • 教育
    • その他

第9章 デジタル広告市場:地域の推定・動向分析

  • デジタル広告市場:地域別の展望
  • 北米
    • 北米のデジタル広告市場の推定と予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のデジタル広告市場の推定と予測、2018~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のデジタル広告市場の推定と予測、2018~2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのデジタル広告市場の推定と予測、2018~2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東およびアフリカ(MEA)
    • 中東およびアフリカのデジタル広告市場の推定と予測、2018~2030年
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第10章 競合情勢

  • 主な参入企業
    • Amazon.com Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Meta
    • Adobe
    • Baidu
    • AOL(Yahoo)
    • Tencent Holdings Ltd.
    • ByteDance
    • Verizon
    • IAC
    • WebFX
    • Disruptive Advertising
    • Dentsu Inc.
    • Globo
    • X Corp.(formerly Twitter Inc.)
  • 主要市場参入企業による最近の展開と影響
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業の市場での位置づけ
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併と買収
    • コラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
図表

List of Tables

  • Table 1 Digital Advertising Market Revenue Estimates and Forecast, By Platform, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 2 Digital Advertising Market Revenue Estimates and Forecast, By Format, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 3 Digital Advertising Market Revenue Estimates and Forecast, By Offering, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 4 Digital Advertising Market Revenue Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 5 Digital Advertising Market Revenue Estimates and Forecast, By End-User, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 6 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 7 Key Company Categorization
  • Table 8 Company Heat Map Analysis
  • Table 9 Key Companies Undergoing Expansions
  • Table 10 Key Companies Involved in Mergers and Acquisitions
  • Table 11 Key Companies Undergoing Collaborations
  • Table 12 Key Companies Launching New Products
  • Table 13 Key Companies Undertaking R&D Activities

List of Figures

  • Fig. 1 Digital Advertising Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot
  • Fig. 8 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 9 Digital Advertising Market Value, 2022 (USD Billion)
  • Fig. 10 Digital Advertising - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 11 Digital Advertising Market Dynamics
  • Fig. 12 Key Market Driver Impact
  • Fig. 13 Key Market Restraint Impact
  • Fig. 14 Key Market Opportunity Impact
  • Fig. 15 Key Market Challenges Impact
  • Fig. 16 Digital Advertising Market: Porter's Five Forces Analysis
  • Fig. 17 Digital Advertising Market: Macroeconomic Analysis
  • Fig. 18 Digital Advertising Market, by Platform, Key Takeaways
  • Fig. 19 Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 20 Digital Advertising Market, by Format, Key Takeaways
  • Fig. 21 Format Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 22 Digital Advertising Market, by Offering, Key Takeaways
  • Fig. 23 Offering Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 24 Digital Advertising Market, by Type, Key Takeaways
  • Fig. 25 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 26 Digital Advertising Market, by End-User, Key Takeaways
  • Fig. 27 End-User Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 28 Regional Market Size Estimates & Forecasts, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 29 Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 30 Key Company Categorization
  • Fig. 31 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 32 Strategic Framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-166-4

Digital Advertising Market Growth & Trends:

The global digital advertising market size is estimated to reach USD 1,154.43 billion by 2030, registering an estimated CAGR of 15.5% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth can be attributed to the growing internet and smartphone penetration across the globe, especially across emerging economies. Moreover, the proliferation of social media platforms and their application for advertising products and services is also favoring the growth of the market.

In addition, the increasing adoption of digital advertising for the promotion of e-commerce products and websites through paid online channels is providing lucrative opportunities for the market. The ability to target specific audiences and track the performance of digital advertising campaigns in real-time has instigated their demand among advertisers looking to increase their return on investment.

The growing prominence of video advertising is positively influencing the digital advertising market. Social media and streaming platforms are making video content immensely popular, encouraging businesses to invest in high-quality videos and attract their target audience. Immersive and interactive formats, such as Augmented Reality (AR) ads and 360-degree videos, are gaining massive traction, offering unique and engaging experiences to users.

The market growth is being further proliferated by the growing e-commerce industry, which predominantly uses digital advertising campaigns to reach its target audience and increase its brand visibility. Several e-commerce companies are taking profound steps to improve their offerings in the ads segment, which will drive the growth of digital advertising market further. For instance, in October 2023, Amazon.com, Inc. launched a generative AI-based solution that allows advertisers to simply select their product and click Generate to deliver lifestyle and brand-themed images based on product details in just a few seconds.

Digital Advertising Market Report Highlights:

  • In terms of platform, the smartphone segment is expected to record a CAGR of nearly 19.2% from 2023 to 2030. This can be credited to increasing internet and smartphone penetration across the globe.
  • In terms of format, the video segment is estimated to register a growth rate of exceeding 17.0% through the forecast period with the increased availability of video content through social media and streaming services.
  • In terms of offering, the solution segment accounted for the largest revenue in 2022. The growing reliability of businesses on ad services to enhance targeting capabilities, analytics, ad optimization, and performance reporting.
  • In terms of type, the search advertising segment held a revenue share of more than 35.0% in 2022 owing to its ability to provide flexibility to create ad text, target customers according to demographics, set budgets, and select the appropriate payment model.
  • Based on the end-user category, the retail segment accounted for nearly 17.0% of revenue share in 2022 owing to increased usage of digital channels, such as email, websites, search engines, social media, etc., to promote products and services.
  • Asia Pacific is estimated to witness a growth rate of more than 17.0% from 2023 to 2030 with the increased smartphone and internet penetration in the region.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Digital Advertising Market Snapshot
  • 2.2. Digital Advertising Market - Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3. Digital Advertising Market Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4. Digital Advertising Market - Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Industry Outlook

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunity Analysis
    • 3.3.4. Market Challenges Analysis
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
    • 3.4.2. Macroeconomic Analysis
  • 3.5. Digital Advertising Market Trends
    • 3.5.1. SEO and Realist Influencer Marketing
    • 3.5.2. Integration of AI
    • 3.5.3. Audio Marketing
    • 3.5.4. Integration of AR and VR
  • 3.6. Digital Advertising - Pricing Models
    • 3.6.1. Cost-per-Mille (CPM)
    • 3.6.2. Cost-per-Click (CPC)
    • 3.6.3. Cost-per-Action (CPA)
    • 3.6.4. Flat Fee
  • 3.7. Digital Advertising Market- COVID-19 Impact Analysis

Chapter 4. Digital Advertising Market: Platform Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Billion)
    • 4.2.1. Computer
    • 4.2.2. Smartphone
    • 4.2.3. Others

Chapter 5. Digital Advertising Market: Format Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Format Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Format (USD Billion)
    • 5.2.1. Text
    • 5.2.2. Image
    • 5.2.3. Video
    • 5.2.4. Others

Chapter 6. Digital Advertising Market: Offering Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Offering Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Offering (USD Billion)
    • 6.2.1. Solution
    • 6.2.2. Services

Chapter 7. Digital Advertising Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Type (USD Billion)
    • 7.2.1. Search Advertising
    • 7.2.2. Banner Advertising
    • 7.2.3. Video Advertising
    • 7.2.4. Social Media Advertising
    • 7.2.5. Native Advertising
    • 7.2.6. Interstitial Advertising

Chapter 8. Digital Advertising Market: End-User Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. End-User Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 8.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By End-User (USD Billion)
    • 8.2.1. BFSI
    • 8.2.2. Automotive
    • 8.2.3. IT & Telecommunication
    • 8.2.4. Healthcare
    • 8.2.5. Consumer Electronics
    • 8.2.6. Retail
    • 8.2.7. Media & Entertainment
    • 8.2.8. Education
    • 8.2.9. Others

Chapter 9. Digital Advertising Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 9.1. Digital Advertising Market: Regional Outlook
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 North America Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.2.2 U.S.
      • 9.2.2.1 U.S. Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.2.3 Canada
      • 9.2.3.1 Canada Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Europe Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.2 U.K.
      • 9.3.2.1 U.K. Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.3 Germany
      • 9.3.3.1 Germany Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.4 France
      • 9.3.4.1 France Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.5 Italy
      • 9.3.5.1 Italy Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.6 Spain
      • 9.3.6.1 Spain Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Asia Pacific Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.2 China
      • 9.4.2.1 China Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.3 India
      • 9.4.3.1 India Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.4 Japan
      • 9.4.4.1 Japan Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.5 South Korea
      • 9.4.5.1 South Korea Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.6 Australia
      • 9.4.6.1 Australia Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Latin America Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.5.2 Brazil
      • 9.5.2.1 Brazil Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.5.3 Mexico
      • 9.5.3.1 Mexico Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 9.6 Middle East and Africa (MEA)
    • 9.6.1 Middle East And Africa Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.6.2 Saudi Arabia
      • 9.6.2.1 Saudi Arabia Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.6.3 South Africa
      • 9.6.3.1 South Africa Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 10. Competitive Landscape

  • 10.1 Key Participants
    • 10.1.1. Amazon.com Inc.
    • 10.1.2. Microsoft Corporation
    • 10.1.3. Meta
    • 10.1.4. Adobe
    • 10.1.5. Baidu
    • 10.1.6. AOL (Yahoo)
    • 10.1.7. Tencent Holdings Ltd.
    • 10.1.8. ByteDance
    • 10.1.9. Verizon
    • 10.1.10. IAC
    • 10.1.11. WebFX
    • 10.1.12. Disruptive Advertising
    • 10.1.13. Dentsu Inc.
    • 10.1.14. Globo
    • 10.1.15. X Corp. (formerly Twitter Inc.)
  • 10.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants
  • 10.3 Company Categorization
  • 10.4 Participant's Overview
  • 10.5 Financial Performance
  • 10.6 Product Benchmarking
  • 10.7 Company Heat Map Analysis
  • 10.8 Company Market Positioning
  • 10.9 Company Market Share Analysis, 2022
  • 10.10 Company Heat Map Analysis
  • 10.11 Strategy Mapping
    • 10.11.1 Expansion
    • 10.11.2 Mergers & acquisition
    • 10.11.3 Collaborations
    • 10.11.4 New product launches
    • 10.11.5 Research & Development