市場調査レポート
商品コード
1404886
マネキンの市場規模、シェア、動向分析レポート:材料別、タイプ別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年Mannequin Market Size, Share & Trends Analysis Report By Material (Fiberglass, Plastic), By Type (Women, Men), By End-user (Retailers, Fashion Designers & Boutiques), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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マネキンの市場規模、シェア、動向分析レポート:材料別、タイプ別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年11月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のマネキンの市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR 12.6%を記録し、2030年までには106億1,000万米ドルに達すると予測されています。
市場成長の促進力は、革新的なマネキンを必要とする小売業やファッション分野の拡大です。これらのマネキンは、もはや単なるファッションディスプレイとしてではなく、ブランド価値を反映し、顧客ロイヤルティを育むストーリーテリング媒体となっています。小売業者はマネキンを、視覚的なスタイルの手がかりを提供し、服の組み合わせを紹介し、買い物客が服のフィットをイメージできるようにするツールとして認識するようになっており、全体的なショッピング体験を向上させています。特筆すべきは、多様で代表的なマネキンの体型を好む傾向が高まっていることで、ファッション業界における多様な体型の表現に対する需要と一致しています。
小売業者は、マネキンのようなビジュアル・マーチャンダイジング・ツールに戦略的に投資しています。顧客体験を向上させる効果的なマーチャンダイジング戦略への需要から、Targetのような小売大手はマネキンにかなりの店舗スペースを割いています。消費者のニーズの変化に対応して、市場は包括的なものへとシフトしています。スーパーモデルを模した従来のマネキンは、幅広い体型を反映した多様なモデルに取って代わられつつあります。Savage x Fenty、Target、Nike、Old Navy、Nordstromなどの小売業者は、多様なモデルをベースにしたカスタムマネキンを活用し、このトレンドをリードしています。例えば、Savage x Fentyが独自に開発したマネキンは、様々な体格を見せるだけでなく、多様なポーズを取り入れることで、ユニークで包括的な店舗体験を生み出しています。
多様な消費者を代表するマネキンは、市場の重要な動向のひとつです。もうひとつの重要な動向は、環境に配慮した取り組みへのシフトです。例えば、Hans Boodt Mannequinsは、デュッセルドルフで開催されたEuroshop 2023で、再利用材料を使用した持続可能なコレクションを展示しました。同社は持続可能性、倫理的な美学、革新性を強調しました。展示されたコレクションはUntitled、Printing on Demand、Nobsです。Genesis Mannequins、Bonami BV、Gender Mannequins、Siegel &Stockmanといった他の企業も、生分解性材料を使ったマネキン・コレクションを展示しています。同市場は、Bonaveri、Cofrad、Genesis Display GmbH、Bonami BV、Hans Boodt Mannequins、Noa Brands、Bernstein Displayといった老舗企業を中心に、適度に細分化されています。
これらの企業は、生分解性材料を使用した持続可能なマネキンの需要に応えるため、継続的な材料革新に注力しています。また、メーカー各社は新製品開発に注力し、業界での競争力を高めています。アジア太平洋地域は、中国やインドなどの国々で小売セクターが活況を呈していることから、2023年から2030年にかけて最も速いCAGRを記録すると予測されています。これらの経済圏では、個人消費の増加と急速な都市化が進んでいるため、小売業者は事業を拡大し、より多くの顧客を引き付けるために魅力的な店舗ディスプレイに投資しています。さらに、この地域のファッション産業の成長とショッピングセンターの増加が、製品需要に貢献しています。
The global mannequin market size is expected to reach USD 10.61 billion by 2030, registering a CAGR of 12.6% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth is driven by the expanding retail and fashion sectors, necessitating innovative mannequins. These figures no longer serve just as fashion displays; but they have become storytelling mediums, reflecting brand values and fostering customer loyalty. Retailers increasingly recognize mannequins as tools to provide visual style cues, showcase outfit combinations, and help shoppers visualize clothing fits, enhancing the overall shopping experience. Notably, there's a rising preference for diverse and representative mannequin figures, aligning with the demand for diverse body type representations in the fashion industry.
Retailers are strategically investing in visual merchandising tools, such as mannequins. The demand for effective merchandising strategies to enhance customer experience has led to retail giants like Target dedicating substantial store space to mannequins. In response to changing consumer demands, the market is shifting toward inclusivity. Traditional mannequins, resembling supermodels, are being replaced by diverse models reflecting a wide range of body types. Retailers, such as Savage x Fenty, Target, Nike, Old Navy, and Nordstrom, are leading this trend, utilizing custom mannequins based on diverse models. For instance, Savage x Fenty's proprietary mannequins not only showcase varied body sizes but also incorporate diverse poses, creating a unique and inclusive store experience.
Mannequins that are representative of diverse consumers is one of the key trends in the market. Another key trend is a shift toward eco-friendly practices. For instance, Hans Boodt Mannequins showcased a sustainable collection at Euroshop 2023 in Duesseldorf, using repurposed materials. The company emphasized sustainability, ethical aesthetics, and innovation. The collections displayed were Untitled, Printing on Demand, and Nobs. Other companies, such as Genesis Mannequins, Bonami BV, Gender Mannequins, and Siegel & Stockman, also feature mannequin collections made of biodegradable materials. The market is moderately fragmented featuring established players, such as Bonaveri, Cofrad, Genesis Display GmbH, Bonami BV, Hans Boodt Mannequins, Noa Brands, and Bernstein Display.
These companies focus on continuous material innovation to cater to the demand for sustainable mannequins made of biodegradable materials. Manufacturers also focus on new product developments to gain a competitive edge in the industry. Asia Pacific is projected to witness the fastest CAGR from 2023 to 2030 owing to the booming retail sector in countries, such as China and India. As these economies experience rising consumer spending and rapid urbanization, retailers are expanding their businesses and investing in appealing store displays to attract more customers. In addition, the region's growing fashion industry and increasing number of shopping centers contribute to the product demand.