市場調査レポート
商品コード
1404620
SoftPOS市場規模、シェア、動向分析レポート:企業規模別、オペレーティングシステム別、エンドユース別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年SoftPOS Market Size, Share & Trends Analysis Report By Enterprise Size (Micro & Small Business, Medium & Large Business), By Operating System (Android, iOS), By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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SoftPOS市場規模、シェア、動向分析レポート:企業規模別、オペレーティングシステム別、エンドユース別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年11月08日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新調査によると、世界のSoftPOS市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 22.3%を記録し、2030年には12億4,390万米ドルに達すると予測されています。
ソフトウェアPOS(SoftPOS)は非接触決済用に設計されており、中小企業だけでなく消費者の間でも急速に採用されている決済方法となっています。非接触決済の増加や決済フォームファクターの拡大などが市場成長の主な要因となっています。さらに、世界の人口におけるスマートフォンの普及率や、COVID-19の流行による非接触またはタッチレス決済を利用する動向の高まりも、市場の成長を後押ししています。
SoftPOSはTap on MobileまたはTap on Phoneとも呼ばれ、NFC機能を搭載したスマートフォンやタブレットを非接触型決済端末として動作させることができます。消費者や加盟店はSoftPOS端末を利用して、非接触カードやデジタルウォレットからの支払いを受けると同時に、暗証番号を取得し、必要に応じて追加認証を実行します。さらに、レストラン業界の専門家は、顧客体験を向上させ合理化すると同時に、運営経費を削減するための革新的なツールを求め続けています。そのため、レストランでのSoftPOSシステムの採用が増加しており、市場の成長を後押ししています。
複数の市場プレーヤーによるスマートフォンやタブレットへのSoftPOSソリューションの展開の増加が、市場の成長をさらに促進しています。例えば、2023年9月には、イタリアの国際的な銀行グループであるIntesa Sanpaoloと欧州の著名なPayTechであるNexiがSoftPOSソリューションを発表しました。この先進的なソリューションにより、加盟店はタブレットやスマートフォンで支払いを受け付けることができます。これらの支払いは、主要なスキーム(BANCOMAT Pay、PagoBANCOMAT、Visa、Maestro、V-Pay、Mastercard)の非接触カードやデジタルウォレット(Apple Pay、Google Pay、Huawei Pay、Samsung Pay)を使って行うことができます。
消費者は、非接触またはタッチレス決済のシンプルさとスピードを好み、世界中のほとんどの国で好まれる決済ソリューションとなっています。COVID-19の大流行時には、健康への懸念と取引限度額の引き上げにより、非接触型決済の採用が劇的に増加しました。COVID-19の流行後、さまざまな分野でデジタル決済ソリューションの採用を開始する企業や加盟店が増加しました。この変化は、消費者の需要の高まりと現金への依存度の低下によってもたらされました。このように、パンデミック後のデジタル決済手法の採用へのシフトの高まりが、市場の成長を後押ししています。
The global SoftPOS market size is expected to reach USD 1,243.9 million by 2030, registering a CAGR of 22.3% from 2023 to 2030, according to a new study conducted by Grand View Research, Inc. The software point of sale (SoftPOS) is designed for contactless payments, which has become a rapidly adopted payment method among consumers as well as small and medium businesses. Major factors such as the increase of contactless payments and expansion of payment form factors are attributed to the growth of the market. In addition, the global smartphone penetration in the population worldwide and the growing trend to use contactless or touchless payments owing to the COVID-19 pandemic are also driving the market's growth.
SoftPOS is also known as Tap on Mobile or Tap on Phone, which enables smartphones and tablets equipped with NFC capabilities to operate as contactless payment terminals. Consumers and merchants utilize their SoftPOS devices to receive payments from contactless cards and digital wallets, all while capturing PINs and performing additional authentication as required. Furthermore, professionals in the restaurant industry are continuously seeking innovative tools to enhance and streamline the customer experience while simultaneously reducing operational expenses. Thus, the increasing adoption of SoftPOS systems in restaurants is boosting the growth of the market.
The increasing deployment of SoftPOS solutions in smartphones and tabletses by several market players is further driving the growth of the market. For instance, in September 2023, Intesa Sanpaolo, an Italian international banking group, and Nexi, a prominent PayTech in Europe presented a SoftPOS solution. This advanced solution enables merchants to accept payments through their tablets and smartphones. These payments can be made using contactless cards from major schemes (BANCOMAT Pay, PagoBANCOMAT, Visa, Maestro, V-Pay, Mastercard) and through digital wallets (Apple Pay, Google Pay, Huawei Pay, and Samsung Pay).
Consumers prefer the simplicity and speed of making a contactless or touchless payment, becoming the preferred payment solution in most countries around the globe. Adoption of conatactless payments dramatically increased during the COVID-19 pandemic, owing to health concerns and the transaction limit increase. A growing number of businesses and merchants across various sectors started adopting digital payment solutions after the COVID-19 period. This shift is driven by heightened consumer demand and the declining reliance on cash. Thus, a rising shift towards adopting digital payment methods post-pandemic period is propelling the market's growth.