市場調査レポート
商品コード
1404574
ゴルフボールの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年Golf Ball Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (2-Piece, 3-Piece, 4-Piece), By Application (Leisure, Professional), By Region (North America, Europe, APAC, ROW), And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
ゴルフボールの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年11月02日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 2~10営業日
|
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のゴルフボール市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 2.4%を記録し、2030年には15億8,000万米ドルに達すると予測されています。
同市場は、ゴルフ観光の開拓と技術の進歩によって牽引されると予測されています。さらに、いくつかのゴルフ協会や政府は、スポーツを促進する努力の一環として、ワークショップ、プレス旅行、ファムトリップ、デスティネーションコンベンションの開催などの取り組みを行っています。これは市場成長をさらに促進すると予想されます。
ゴルフボール市場は、中流階級の人口増加、ゴルフ観光の普及、世界中のゴルフコースへの需要によって主に牽引されています。最近では、消費者の可処分所得の増加により、レジャースポーツとしてのゴルフの支持が増えています。
ゴルフはスポーツやレクリエーション活動の場として利用されるだけでなく、地域社会や地域インフラの成長を促進する重要な要素にもなっています。たとえば、ヤーガーボリ動物公園内にあるロイヤル・コペンハーゲン・ゴルフ・クラブでは、ゴルフのほかに、乗馬、ジョギング、ウォーキング、サイクリングなどのレクリエーション活動も体験できます。
ゴルフ・クラブは、娯楽としてのゴルフとは別に、競争意識を高め、体を鍛える場でもあります。ミレニアル世代の消費能力の上昇やライフスタイルの進化といった要因が、このスポーツを普及させ、ひいてはゴルフボール市場の成長を後押しすると予想されます。
スポーツとしてのゴルフは、欧米では高い普及率を示しているが、インド、香港、シンガポールなどの新興国では市場浸透が進んでいないです。近年、新興市場、特にアジア諸国では、スポーツとしてだけでなくレジャーとしてのゴルフの普及が進んでいます。
可処分所得の増加と生活水準の向上、それに伴う余暇活動の重視が市場成長を促進すると予想されます。しかし、ゴルフ業界ではここ数年、プレー回数、普及率、ゴルファー数の面で減少が見られます。この減少は、スポーツに対する若者の関心の低下、高齢ゴルファーの健康への懸念、1ラウンドを終えるのに要する時間の長さなどに起因しています。このような要因は、予測期間中の市場成長を妨げると予想されます。
The global golf ball market size is expected to reach USD 1.58 billion by 2030, registering a CAGR of 2.4% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to be driven by the development of golf tourism and technological advancements. Moreover, several golf associations and governments are undertaking initiatives such as organizing workshops, press trips, familiarization trips, and destination conventions as part of their efforts to promote the sport. This is expected to further propel market growth.
Golf ball market is predominantly driven by rise in middle-class population, proliferation of golf tourism, and demand for golf courses worldwide. In recent times, endorsement of golf as a leisure sport is increasing due to the rising disposable income among consumers.
Golf is used not only as an outlet for sport and recreational activities but it has also become a substantial part promoting growth of community and regional infrastructure. For instance, in the Royal Copenhagen Golf Club located inside the Jagersborg Animal Park, apart from playing golf, the golfers can experience horse-riding, jogging, walking, and cycling among other activities of recreation.
It presents a sense of competition and an avenue for physical exercise apart from being a source of entertainment. Factors such as rise in spending capacity and evolving lifestyle among millennials are expected to popularize the sport, which, in turn, is expected to boost growth of the golf ball market.
Golf, as a sport, has witnessed high penetration in Europe and U.S. However, its market penetration in developing countries such as India, Hong Kong, and Singapore is not extensive. In recent years, adoption of golf as a sport as well as a leisure activity is increasing across emerging markets, especially in Asian countries.
Rise in disposable income and improved standard of living with a subsequent emphasis on leisure activities is expected to propel the market growth. However, the golf industry has witnessed a decline in terms of rounds played, adoption, and number of golfers over past few years; especially in countries such as Canada, U.S., and parts of Europe. This decline can be attributed to the declining interest of the youth in the sport, health concerns among elderly golfers, and the long timespan required to complete a single round are. Such factors are expected to hinder the market growth over the forecast period.