市場調査レポート
商品コード
1321497
オーガニックパーソナルケアの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年Organic Personal Care Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Skin Care, Hair Care), By Distribution Channel (Hypermarket/Supermarket, E-Commerce), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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オーガニックパーソナルケアの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月21日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオーガニックパーソナルケア市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR 9.4%で拡大し、2030年には447億7,000万米ドルに達する見込みです。
オーガニック製品は、世界の環境意識の高まりを背景に、多くの消費者に支持されています。スキンケア製品の消費動向から、製品処方における有機原料の使用は今後数年で急増すると予想されます。
合成香料、防腐剤、パラベン、石油化学製品、ラウリル硫酸ナトリウムのような刺激の強い洗浄剤を含まない製品に対する需要は、ここ数年増加傾向にあります。数多くの大手市場関係者が、日焼け止め、ボディローション、シャンプー、スクラブ、アンチエイジングクリーム、メイク落とし、マスク、角質除去剤、アイケア製品、リップケア製品、BBクリーム、フェイスオイル、クレンジング/化粧水など、さまざまなオーガニックパーソナルケア製品の製造に携わっています。
スキンケアは2022年に最大のセグメントとなり、予測期間中もその優位性を維持すると予想されます。にきびや乾燥などの肌トラブルは、世界の消費者の間で一般的です。そのため、ブランドは肌の問題に対応するために有効成分を配合したオーガニック製品を提供しています。このカテゴリーのブランドには、Annmarie、Amala、True Botanicals、Made Simpleなどがあります。主な肌トラブルと戦うための有効成分を配合したオーガニックスキンケア製品の人気が高まっていることが、市場成長を促進する主な要因です。
ハイパーマーケット・スーパーマーケット部門は、2022年の世界売上高でより大きな部門となるために、シェアの大部分に貢献しました。Walmart、Target、Costco、Tescoなどでこうした製品の入手可能性が高まっていることが、このチャネルを通じたオーガニックパーソナルケア製品の販売促進に役立っています。さらに、これらの店舗が提供するショッピング体験により、多くの消費者が製品の購入を好んでいます。
市場は断片化されており、多数の世界的・地域的プレーヤーが存在します。Aveda Corporation、Burt's Bees、The Estee Lauder Companies Inc.、The Hain Celestial Group、Amway Corporation、Bare Escentuals Beauty, Inc.、Arbonne International LLC、Neutrogena Corporation、The Body Shop International PLC、Yves Rocher SA.などが、世界市場における著名なプレーヤーです。
The global organic personal care market size is expected to reach USD 44.77 billion by 2030, expanding at 9.4% CAGR from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Organic products are gaining traction among a growing number of consumers, driven by the rising environmental awareness globally. Usage of organically-sourced ingredients in product formulations is anticipated to surge in the next few years as per the trends observed in skin care product consumption.
Demand for products that are free from synthetic fragrances, preservatives, parabens, petrochemicals, and harsh cleaners such as sodium lauryl sulfate has been on the rise over the past few years. Numerous major market players are involved in manufacturing a variety of organic personal care products such as sunscreens, body lotions, shampoos, scrubs, anti-aging creams, makeup removers, masks and exfoliators, eye care products, lip care products, BB creams, face oils, and cleansers/toners.
Skincare was the largest segment in 2022 and is expected to maintain its dominance over the forecast period. Skin problems such as acne, and dryness are common among consumers globally. Owing to which brands are offering organic products with active ingredients to cater to skin issues. Some of the brands in this category are Annmarie; Amala; True Botanicals; and Made Simple. The growing popularity of organic skin care products with active ingredients to fight major skin issues is the key factor driving the market growth.
The hypermarkets/supermarkets segment contributed a majority of the share to become a larger division in terms of global revenue in 2022. The increasing availability of such products at Walmart; Target; Costco; and Tesco among others has helped in driving the sale of organic personal care products through this channel. Further, a large number of consumers prefer buying products due to the shopping experience offered by these stores.
The market is fragmented, with the presence of a large number of global and regional players. Aveda Corporation; Burt's Bees; The Estee Lauder Companies Inc.; The Hain Celestial Group; Amway Corporation; Bare Escentuals Beauty, Inc.; Arbonne International LLC; Neutrogena Corporation; The Body Shop International PLC; and Yves Rocher SA. are some of the prominent players in the global market.