市場調査レポート
商品コード
1224692
機内エンターテイメントとコネクティビティの市場規模、シェア、動向分析レポート:オファリングタイプ別(IFE、IFC)、コンポーネント別(ハードウェア、コネクティビティ)、航空機タイプ別(NBA、WBA)、地域別、セグメント予測、2023年~2030年In-flight Entertainment And Connectivity Market Size, Share & Trends Analysis Report By Offering Type (IFE, IFC), By Component (Hardware, Connectivity), By Aircraft Type (NBA, WBA), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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機内エンターテイメントとコネクティビティの市場規模、シェア、動向分析レポート:オファリングタイプ別(IFE、IFC)、コンポーネント別(ハードウェア、コネクティビティ)、航空機タイプ別(NBA、WBA)、地域別、セグメント予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年01月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~10営業日
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機内エンターテイメントとコネクティビティ市場の成長と動向
グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、世界の機内エンターテイメント・接続性市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR8.4%を記録し、2030年までに117億9000万米ドルに達すると推定されています。機内での絶対的な接続性に対する需要の変化が、業界の成長を促す重要な要因の1つとなっています。世界の長距離便の増加により、今後数年間、業界に大きな成長の可能性がもたらされると予想されます。機内における接続性アシストに対する消費者のニーズは大幅に高まっています。乗客に提供されるワイヤレス接続の強化に伴い、包括的な機内エンターテイメントとコネクティビティ(IFEC)の容量が増加しています。
このような成長は、航空会社に付帯収入を増加させる十分な機会を提供すると予想されます。乗客の65%が自分のデバイスをストリーミング再生しているのに対し、44%はシートバック・ユニットのLCDを機内エンターテインメントに利用しています。インマルサットの調査によると、55%の顧客が機内Wi-Fiを重要視しており、67%の顧客が高品質の機内Wi-Fiが提供される航空会社を再予約するとしています。航空会社による高品質なWi-Fiサービスの増加が、業界の成長を後押ししています。大手航空会社は、乗客が自分のデバイスを取得するために、スクリーンや重いケーブリングを機内Wi-Fiシステムで代用しています。
これにより、航空機の総重量が減少します。さらに、航空会社は、性能と乗客への一般的な経験の観点から、技術を合理的に理解し、最終的に航空会社に最も合理的な価値を提供するために、頻繁に機内接続サービスプロバイダーを変更する傾向があります。この傾向は、航空会社と衛星接続プロバイダが手を携えて完璧な機内コネクティビティとエンターテイメントサービスを確保するため、マーケットプレースにおけるアライアンスやアソシエーションの数が増加することが予想されます。
機内エンターテイメントとコネクティビティ市場のレポートハイライト
競争優位性を維持するため、世界の主要航空会社は従来のシートバックIFEシステムをワイヤレス機内エンターテイメントシステムに置き換えています。
大手サービスプロバイダーは、航空会社と協力して、より包括的なカバレッジと容量を提供するようになっています。
低コスト航空会社では、短距離フライトでの顧客体験を向上させるため、IFECシステムの採用が進んでいます。
有線ネットワークの代わりにワイヤレスを利用することで、ケーブルがなくなり重量が減るため、設置が容易になり、燃料費や維持費が削減されるなど、エアラインにとって大きなメリットがあります。
The global in-flight entertainment and connectivity market size is estimated to reach USD 11.79 billion by 2030, registering a CAGR of 8.4% from 2023 to 2030, as per a new report by Grand View Research, Inc. The changing demand for absolute connectivity onboard is one of the key factors driving the industry growth. The increasing number of long-distance flights worldwide is expected to offer substantial growth potential for the industry over the coming years. There has been a significant rise in the consumer demand for connectivity assistance within the aircraft cabin. The comprehensive in-flight entertainment & connectivity (IFEC) capacities are increasing, associated with the enhancements in wireless connectivity delivered to passengers.
This growth is anticipated to provide airlines with ample opportunities to increase their ancillary revenue. Passengers are using more in-flight gadgets than ever before; 65% of passengers are streaming their own devices compared to 44% opting to use seatback unit LCDs for in-flight entertainment purposes. As per the Inmarsat survey, 55% of customers think in-flight Wi-Fi is a crucial thing, and 67% of customers will rebook airlines provided with high-quality in-flight Wi-Fi. An increase in quality Wi-Fi services by airlines is boosting the growth of the industry. The major airline companies are substituting screens and heavy cablings with onboard Wi-Fi systems for passengers to acquire their own devices.
This will decrease the overall weight of the aircraft. In addition, airlines frequently tend to alter their in-flight connectivity service provider to reasonably comprehend the technologies, in terms of performance and general experience to the passengers, eventually providing the most reasonable value to the airlines. This trend is expected to grow in the number of alliances and associations in the marketplace as airline companies and satellite connectivity providers work hand-in-hand to ensure flawless in-flight connectivity and entertainment services.