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市場調査レポート
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1404752

米国のコンシェルジュ医療の市場規模、シェア、動向分析レポート:専門分野別、所有者別、セグメント別予測(2024年~2030年)

U.S. Concierge Medicine Market Size, Share & Trends Analysis Report By Specialty (Primary Care, Pediatrics, Osteopathy, Internal Medicine, Cardiology, Psychiatry), By Ownership (Standalone, Group), And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国のコンシェルジュ医療の市場規模、シェア、動向分析レポート:専門分野別、所有者別、セグメント別予測(2024年~2030年)
出版日: 2023年11月24日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のコンシェルジュ医療市場の成長と動向:

米国のコンシェルジュ医療の市場規模は、2030年までに133億米ドルに達し、2024年~2030年にCAGR10.37%で成長すると予測されています。

医師の予約待ち時間の増加、医師不足、慢性疾患の有病率の上昇が、患者を従来の環境から非伝統的な医療環境へと駆り立てています。これと相まって、医師との面会時間の増加、入院回数の減少、予防医療への注目が市場成長の原動力となっています。

コンシェルジュ医療は患者だけでなく医療提供者にとっても有益です。そのため、多くの医師がコンシェルジュ医療に移行しています。Concierge Medicine Today, LLCによると、米国には約1万人から2万5,000人の医師がおり、定額ベースのプログラムもあります。女性医師はより燃え尽き症候群やストレスを抱えやすく、多くの女性医師がコンシェルジュ体制へ移行しています。医師の燃え尽き症候群が、コンシェルジュ医療導入増加の主な理由です。

ハイブリッド・コンシェルジュ・モデルは、かかりつけ医不足の問題にうまく対処しています。ハイブリッド・モデルでは、かかりつけ医が患者に、定額診療を受けるか、従来の保険診療を受けるかの選択肢を提供します。近い将来、医師不足のためにヘルスケアへのアクセスが困難になり、その結果、多くの患者が便利なケアを求めてコンシェルジュ医師に移行することになると思われます。定額ベースのモデルは、医師が不足している場合でも医療への容易なアクセスを保証します。これが予測期間中の市場成長の原動力になると予想されます。

米国のコンシェルジュ医療市場レポート・ハイライト

  • 患者の意識の高まり、可処分所得の増加、質の高いヘルスケアサービスに対する需要の増加が、米国におけるコンシェルジュ医療の需要を押し上げると予測されます。
  • 専門分野別では、一次診療分野が2023年の売上高で市場を独占しました。一次診療サービスに対する需要の高まりと人口の高齢化により、既存の医師の業務負担が増加しています。そのため、ストレスを軽減し、ワークライフバランスを維持するために、多くの医師が患者数の少ない会員制医療に移行しています。
  • 所有者別では、会員制モデルで提供されるVIPサービスにより、2023年の市場シェアはグループセグメントが最大でした。報酬制への移行には、法令順守、高い広告宣伝費、患者とのコミュニケーションが必要となるため、多くの医師がコンシェルジュ医療会社と診療所を合併しています。
  • コンシェルジュ医療は従来の医療と比較すると高価格ですが、患者は金額に見合った価値あるサービスを受けることができます。医師は患者に十分な注意を払い、個人に合ったケアを提供します。
  • COVID-19パンデミック時には、継続的なモニタリングを必要とする糖尿病などの慢性疾患を持つ患者の存在により、会員制ケアの需要が急増しました。多くのコンシェルジュ医師は、こうした患者とバーチャルにつながる遠隔医療を積極的に取り入れています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 付随市場の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • ビジネス環境分析ツール
    • PESTLE分析
    • ポーターのファイブフォース分析
  • COVID-19の影響:定性的分析
  • 米国のコンシェルジュ医療の価格分析

第4章 米国のコンシェルジュ医療市場:専門分野の分析

  • 専門分野の市場シェア分析(2023年・2030年)
  • セグメントダッシュボード
  • 専門分野の市場規模と予測、動向分析(2018年~2030年)
    • 一次診療
    • 内科
    • 小児科
    • 心臓病学
    • オステオパシー
    • 精神科
    • その他

第5章 米国のコンシェルジュ医療市場:所有者の分析

  • 市場シェア分析(2023年・2030年)
  • セグメントダッシュボード
  • 所有者の市場規模と予測、動向分析(2018年~2030年)
    • グループ
    • 個人

第6章 競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 競合の分類
  • 企業の市況分析
  • 参入企業の概要
    • MDVIP
    • Signature MD
    • Crossover Health
    • Specialdocs Consultants, LLC
    • PartnerMD
    • Concierge Consultants &Cardiology
    • Castle Connolly Private Health Partners
    • Peninsula Doctor
    • Campbell Family Medicine
    • Destination Health MDI
    • Priority Physicians, Inc.
    • US San Diego Health
  • 財務実績
    • 戦略マッピング
図表

List of Tables

  • Table 1 List of secondary sources
  • Table 2 List of abbreviations
  • Table 3 U.S. Concierge Medicine Market Revenue Estimates and Forecast By Specialty, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. Concierge Medicine Market Revenue Estimates and Forecast By Ownership, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. concierge medicine market segmentation
  • Fig. 2 Market research process
  • Fig. 3 Data triangulation techniques
  • Fig. 4 Primary research pattern
  • Fig. 5 Market research approaches
  • Fig. 6 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 7 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 8 Market formulation & validation
  • Fig. 9 Market snapshot
  • Fig. 10 Segment outlook
  • Fig. 11 Competitive landscape
  • Fig. 12 U.S. concierge medicine market lineage outlook
  • Fig. 13 Ancillary market outlook
  • Fig. 14 Market trends & outlook
  • Fig. 15 Market driver relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 16 Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 17 Penetration & growth prospect mapping, 2023
  • Fig. 18 U.S. concierge medicine market: Specialty movement analysis (USD Million)
  • Fig. 19 U.S. concierge medicine market specialty outlook: Key takeaways
  • Fig. 20 Primary care market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Internal medicine market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Pediatrics market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Cardiology market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Osteopathy market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Psychiatry market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Others market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 U.S. concierge medicine market: Ownership movement analysis (USD Million)
  • Fig. 28 U.S. concierge medicine market ownership outlook: Key takeaways
  • Fig. 29 Group market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Standalone market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Recent development & impact analysis by key market participants
  • Fig. 32 Competition categorization
  • Fig. 33 Company market position analysis
  • Fig. 34 Strategy mapping
目次
Product Code: GVR-4-68039-596-6

U.S. Concierge Medicine Market Growth & Trends:

The U.S. concierge medicine market size is anticipated to reach USD 13.3 billion by 2030, based on a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 10.37% from 2024 to 2030. Rising waiting times for a physician appointment, shortage of physicians, and rising prevalence of chronic diseases are driving patients from conventional settings to non-traditional care settings. This, coupled with more time with physicians, fewer hospitalizations, and a focus on preventive care is driving market growth.

Concierge medicine is not only beneficial for patients but also for providers. Owing to this, many physicians are switching to this practice. As per Concierge Medicine Today, LLC, there are around 10,000 to 25,000 physicians or subscription-based programs across the U.S. A large number of female doctors are switching to concierge practice. Female doctors are more burned out and stressed. Physician burnout is the prime reason for the increase in the adoption of concierge medicine.

Hybrid concierge model successfully addresses the issues of primary care physician shortages. In hybrid model, the primary care doctor provides an option to patients to choose between subscription-based care or receiving care in the traditional way under insurance. Owing to shortage of physicians in the near future, access to healthcare will become difficult resulting in many patients moving to concierge physicians for convenient care. The subscription-based model will ensure easy access to care even if there is a physician shortage. This is expected to drive market growth over the forecast period.

U.S. Concierge Medicine Market Report Highlights:

  • Growing patient awareness, rising disposable income, and increasing demand for quality healthcare services are anticipated to boost the demand for concierge medicine in the U.S. The interest of the millennials in concierge practice is increasing owing to its advantages, which are favoring market growth
  • Based on speciality, the primary care segment dominated the market in terms of revenue in 2023. Growing demand for primary care services and the sizeable aging population have increased the work burden on existing physicians. Hence, to reduce their stress and maintain work-life balance, many physicians are downsizing to membership-based medicine where they maintain less patient volume
  • In terms of ownership, the group segment held the maximum market portion in 2023 owing to the VIP services provided in membership model. As transitioning to a retainer model requires legal compliance, high advertisement, and patient communication, many physicians merge their practice with concierge medicine companies
  • Although concierge medicine is priced high when compared to traditional care, the patients get value services for their money. Physicians provide full attention to their patients and provide personalized care
  • The demand for membership-based care skyrocketed during COVID-19 pandemic due to the presence of patients with chronic diseases such as diabetes that require continuous monitoring. Many concierge physicians are actively adopting telemedicine to connect to these patients virtually

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1 Estimates and Forecast Timeline
  • 1.2 Research Methodology
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Purchased Database
    • 1.3.2 GVR's Internal Database
    • 1.3.3 Secondary Sources
    • 1.3.4 Primary Research
    • 1.3.5 Details of Primary Research
  • 1.4 Information or Data Analysis
    • 1.4.1 Data Analysis Models
  • 1.5 Market Formulation & Validation
  • 1.6 Model Details
    • 1.6.1 Volume Price Analysis
  • 1.7 List of Secondary Sources
  • 1.8 List of Abbreviations
  • 1.9 Objectives
    • 1.9.1 Objective 1
    • 1.9.2 Objective 2
    • 1.9.3 Objective 3

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Outlook
  • 2.3 Competitive Landscape

Chapter 3 Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1 Market Lineage Outlook
    • 3.1.1 Parent Market Outlook
    • 3.1.2 Ancillary Market Outlook
  • 3.2 Market Dynamics
    • 3.2.1 Market Driver Analysis
      • 3.2.1.1 Advantages of concierge medicine to patients
      • 3.2.1.2 Rising adoption of concierge medicine among physicians
      • 3.2.1.3 Shortage of primary care physicians
      • 3.2.1.4 Entry of specialists in concierge medicine
    • 3.2.2 Market Restraint Analysis
      • 3.2.2.1 Lack of health insurance coverage
      • 3.2.2.2 Competition from retail clinics
      • 3.2.2.3 Impact on patient care access due to physicians downsizing patient panel
  • 3.3 Business Environment Analysis Tools
    • 3.3.1 PESTLE Analysis
      • 3.3.1.1 Political & legal landscape
      • 3.3.1.2 Economic & social landscape
      • 3.3.1.3 Technological landscape
    • 3.3.2 Porter's Five Forces Analysis
      • 3.3.2.1 Competitive rivalry
      • 3.3.2.2 Bargaining power of suppliers
      • 3.3.2.3 Bargaining power of buyers
      • 3.3.2.4 Threat of new entrants
      • 3.3.2.5 Threat of substitutes
  • 3.4 Impact of COVID-19: Qualitative Analysis
  • 3.5 U.S. Concierge Medicine Pricing Analysis

Chapter 4 U.S. Concierge Medicine Market: Specialty Analysis

  • 4.1 U.S. Concierge Medicine Specialty Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 4.2 Segment Dashboard
  • 4.3 Market Size & Forecasts and Trend Analysis, 2018 to 2030 for Application
    • 4.3.1 Primary Care
      • 4.3.1.1 Primary care market, 2018 - 2030 (USD million)
    • 4.3.2 Internal Medicine
      • 4.3.2.1 Internal medicine market, 2018 - 2030 (USD million)
    • 4.3.3 Pediatrics
      • 4.3.3.1 Pediatrics market, 2018 - 2030 (USD million)
    • 4.3.4 Cardiology
      • 4.3.4.1 Cardiology market, 2018 - 2030 (USD million)
    • 4.3.5 Osteopathy
      • 4.3.5.1 Osteopathy market, 2018 - 2030 (USD million)
    • 4.3.6 Psychiatry
      • 4.3.6.1 Psychiatry market, 2018 - 2030 (USD million)
    • 4.3.7 Others
      • 4.3.7.1 Others market, 2018 - 2030 (USD million)

Chapter 5 U.S. Concierge Medicine Market: Ownership Analysis

  • 5.1 U.S. Concierge Medicine Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 5.2 Segment Dashboard
  • 5.3 Market Size & Forecasts and Trend Analysis, 2018 to 2030 for Ownership
    • 5.3.1 Group
      • 5.3.1.1 Group market, 2018 - 2030 (USD million)
    • 5.3.2 Standalone
      • 5.3.2.1 Standalone market, 2018 - 2030 (USD million)

Chapter 6 Competitive Analysis

  • 6.1 Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
  • 6.2 Competition Categorization
  • 6.3 Company Market Position Analysis
  • 6.4 Participant's Overview
    • 6.4.1 MDVIP
    • 6.4.2 Signature MD
    • 6.4.3 Crossover Health
    • 6.4.4 Specialdocs Consultants, LLC
    • 6.4.5 PartnerMD
    • 6.4.6 Concierge Consultants & Cardiology
    • 6.4.7 Castle Connolly Private Health Partners
    • 6.4.8 Peninsula Doctor
    • 6.4.9 Campbell Family Medicine
    • 6.4.10 Destination Health MDI
    • 6.4.11 Priority Physicians, Inc.
    • 6.4.12. U.S. San Diego Health
  • 6.5 Financial Performance
    • 6.5.1 Strategy Mapping
      • 6.5.1.1 Mergers & acquisition
      • 6.5.1.2 Partnerships & collaborations
      • 6.5.1.3 Expansion
      • 6.5.1.4 Product/service launch
      • 6.5.1.5 Others