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市場調査レポート
商品コード
1178641
男性用アンダーウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(ブリーフ、ボクサーブリーフ、トランクス、ボクサー)、生地別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年Men's Underwear Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Briefs, Boxer Brief, Trunks, Boxers), By Fabric, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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男性用アンダーウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(ブリーフ、ボクサーブリーフ、トランクス、ボクサー)、生地別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年 |
出版日: 2022年12月21日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 93 Pages
納期: 2~10営業日
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男性用アンダーウェアの市場成長と動向
グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、世界の男性用アンダーウェア市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR5.4%を記録し、2030年には566億8410万米ドルに達すると予測されています。健康、ベストフィット、個人衛生に関する意識の高まりと、ミレニアル世代の人口増加が、成長を促進する要因として期待されています。スポーツ、普段着、機能性ウェアなど、さまざまな用途に適した幅広い製品やデザインの入手可能性が高まっていることも、製品需要をさらに高めると予想されます。
ファッション動向の改善、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルや嗜好の変化が市場成長を後押しすると予想されます。アンダーウェアの製造に使用される生地に関する懸念の高まりは、市場を牽引する主要な要因の一つです。綿、ポリエステル、ナイロン、レーヨン、シルク、綿混紡など、さまざまな生地の製品があることが、製品需要を押し上げています。メーカーは、より多くの消費者層に対応するために、Tバック、Cストリング、タンガ、ジョックストラップなど、親しみやすい製品のデザインやパターンに注力しています。
世界の男性用アンダーウェア市場は、COVID-19の発生時に数カ国で実施された閉鎖措置によりマイナスの影響を受けています。製造企業は、部品供給の中断により、多くの課題に直面しました。また、いくつかの国では夜間外出禁止令のようなものが出され、企業の営業ができなくなっています。欧州のいくつかの国では、2020年に男性用アンダーウェアの売上高が減少しました。
例えば、市場主導型のB2Bポータルサイト「Fibre2Fashion」に掲載された記事によると、英国では2020年の下着全体の売上が2019年と比較して約7.0%減少しました。しかし、2020年の下着の売上高が最も大きく減少したのは、中南米と中東・アフリカでした。しかし、人々が通常の生活を再開するにつれて、市場は最終的に大流行前の状況に戻ることが予想され予測期間中にプラスの影響を与えると予測されます。
2022年の市場セグメンテーションでは、ボクサーブリーフタイプセグメントが市場シェアをリードし、予測期間中も需要の漸増が予想されます。ボクサーブリーフタイプは2022年に33.6%以上のトップシェアを占め、近い将来に大きな成長が見込まれます。ボクサーブリーフは、綿、マイクロファイバー混紡、ポリアミドなどの幅広い生地があり、適度な伸縮性のあるスパンデックスを使用することで、より快適な履き心地を実現しています。
モダール生地は、予測期間中に5.8%の最速CAGRを記録すると予想されています。レーヨンと第二世代の再生セルロース繊維の一種であり、綿よりも約50.0%吸収性が高いです。このセグメントの中で最も柔らかい生地です。収縮しにくく、湿潤強度が高く、吸収性に優れているため、何度も洗濯したり、タンブル乾燥したりしても耐久性があります。
2022年には、アジア太平洋地域が約41.5%の市場シェアでリードし、近い将来に著しいCAGRを示すと予想されます。アジア太平洋地域では、中国がシェアの大半を占めており、2022年の全体売上高の43.3%を占めています。北米は2番目に急成長している地域市場であり、予測期間中にCAGR 5.3%で成長すると予想されています。企業は、デザインだけでなく、生地の革新性や品質により重点を置いています。北米と欧州では、プレミアムブランドや限定版への高い嗜好が、世界市場の大きな成長に寄与しています。
企業は、高まる製品需要に対応し、トレンドを生み出すために、製品のイノベーションに注力しています。M&Aなどの主な戦略的イニシアチブは、主要企業が新興経済諸国における足掛かりを得るために役立っています。
男性用アンダーウェア市場レポートハイライト
2022年、ボクサーブリーフタイプセグメントが市場シェアをリードし、予測期間中も需要の漸増が予想されます。2022年、ボクサーブリーフタイプは33.6%以上のトップシェアを占め、近い将来大きな成長が期待される
モダールファブリックは、予測期間中に最速のCAGR 5.8%を記録すると予想されています。レーヨンや第二世代の再生セルロース繊維の一種で、綿よりも約50.0%吸収性が高いです。この分野では最も柔らかい生地です。
アジア太平洋地域が約41.5%のシェアを占め、市場をリードしており、近い将来大きなCAGRを記録すると予想されます。アジア太平洋地域では、中国がシェアの大半を占め、2022年の全体売上高の43.3%を占めました。
The global men's underwear market size is expected to reach USD 56,684.1 million in 2030, registering a CAGR of 5.4% from 2023 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. Increasing awareness about health, best fit, and personal hygiene coupled with the growing millennial population are the factors expected to drive the growth. The increasing availability of a wide range of products and designs, suitable for various purposes including sports, regular wear, and functional wear among others is anticipated to further fuel the product demand.
Improving fashion trends, increasing disposable income, and changing consumer lifestyles along with preferences are expected to boost market growth. Increasing concern regarding the fabric used for the manufacturing of underwear is one of the major factors driving the market. The availability of products in a variety of fabrics such as cotton, polyester, nylon, rayon, silk, and cotton blends is driving the product demand. Manufacturers focus on intimate product designs and patterns such as thongs, C-string, tanga, and jockstraps among others to cater to a larger consumer base.
Global men's underwear market has been negatively impacted due to the lockdowns imposed in several countries during the COVID-19 outbreak. The manufacturing companies faced lot of challenges owing to the interruptions in component supply. Also, several countries witnessed curfew-like situations where businesses were not allowed to operate. Several European countries witnessed a decrease in the sales of men's underwear in 2020.
For instance, according to an article published in Fibre2Fashion, a market-driven B2B portal, the U.K. saw a decline of around 7.0% in overall underwear sales in 2020 as compared to 2019. However, the most significant decline in underwear sales in 2020 was witnessed in Central and South America as well as the Middle East & Africa. However, the market is expected to eventually return to the pre-pandemic situation as people resume their normal life This is anticipated to impact positively during the forecast period.
The Boxer brief type segment led the market share in 2022 and are expected to witness progressive growth in demand during the forecasted period. The Boxer brief type segment accounted for the leading market share of more than 33.6% in 2022 and is expected to witness significant growth in the near future. Boxer briefs are available in a wide range of fabrics such as cotton, microfiber blends, and polyamide with the right amount of spandex for correct stretch, which makes them more comfortable.
Modal fabric is anticipated to register the fastest CAGR of 5.8% during the forecast period. It is a type of rayon and second-generation regenerated cellulosic fiber which is around 50.0% more absorbent than cotton. It is the softest fabric in the segment. Shrink resistance, high wet strength, and absorbent properties of the fabric make it more durable during multiple washes and even tumble drying.
In 2022, Asia Pacific led with a market share of around 41.5% and is anticipated to witness a significant CAGR in near future. In Asia Pacific, China contributed to the majority of the share and accounted for 43.3% share of the overall revenue in 2022. North America is the second fastest-growing regional market and is expected to grow at a CAGR of 5.3% during the forecast period. Companies are focusing more on innovation and quality of designs as well as fabrics. A high preference for premium brands as well as limited editions in North America and Europe have contributed to the significant growth of the global market.
Companies focus on product innovations to meet the rising product demand and to set trends. Strategic initiatives such as mergers and acquisitions help key players to gain a foothold in developing economies.