市場調査レポート
商品コード
1170988

米国のランドリー施設とドライクリーニングサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年

U.S. Laundry Facilities And Dry-Cleaning Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type, Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 83 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国のランドリー施設とドライクリーニングサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年
出版日: 2022年11月15日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 83 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

米国のランドリー施設とドライクリーニングサービス市場の成長と動向

米国のランドリー施設とドライクリーニングサービスの市場規模は、2030年までに161億米ドルに達する見込みであることが、Grand View Research, Inc.の最新レポートにより明らかになりました。同市場は2022年から2030年にかけてCAGR4.5%で拡大すると予測されています。インターネット/オンデマンドランドリーサービスの需要の増加、州の清掃プログラム、コイン式やカード式の機械など技術的に強化された機器の導入が、業界の成長を促す要因となっています。

最近の技術革新により、ランドリー事業者は、光熱費の使用量やその他の重要なランドリーパラメータを管理・評価する能力という、これまでにないものを手に入れることができました。ランドリー事業者は、既存のソフトウェアソリューションを活用し、ユーティリティ管理をより積極的に行うことで、ユーティリティの使用が経費に与える影響を評価し、変更を加えることができます。

ランドリーとドライクリーニングの小売サービスに対する顧客の依存度は、国内の単身者または二人暮らしの住居、特に賃貸住宅で高いことが確認されています。2021年の米国国勢調査によると、米国には賃貸住宅が約4400万戸あり、さらに単身世帯は3700万世帯で全世帯の28%を占めるとされています。小売ランドリー/ドライクリーニングサービス分野は、成熟市場のカテゴリーに属します。

ランドリー施設とドライクリーニングサービスのコストは大きいです。カリフォルニア州、フロリダ州、ニューヨーク州などの大きな州では、ランドリー施設やドライクリーニングサービスのコストが高いのに対し、アラバマ州やアイダホ州ではコストが低くなっています。ランドリー施設を始めるには、10万米ドルから25万米ドルの費用がかかります。ランドリービジネスのコストの大部分は、機械が含まれています。トップロード機は一般的に500~700ドル、フロントロード機は3,500~20,000ドルのコストがかかります。

ランドリー事業者がより迅速かつ効果的にクリーニングの注文を組み立てるために設計された自動化システムは、ランドリーおよびドライクリーニングサービス業界の主要イベントであるクリーンショーで最近注目を集めました。LED-Assisted Rapid Assembly(LARA)システムは、顧客に返却する前に衣類を識別して注文するという時間のかかるプロセスを近代化することで、業界の問題点を解消することを目的としています。LARAは、ドライクリーニング、小売、レストラン、病院などの業界向けにPOSビジネス・ソリューションを提供するDark POS社が開発したソフトウェアとハードウェア・コンポーネントを使用しています。

米国のランドリー施設とドライクリーニングサービス市場のレポートハイライト

2021年の市場シェアは、消費者の採用率が高いことから、小売業のランドリーまたはドライクリーニングサービス部門が大きなシェアを占めています。長期契約で提供されるこれらのサービスは、ランドリールートと呼ばれています。業務内容は主に集金とメンテナンス

病院、学校・大学、政府機関、リゾート施設などの法人顧客からの需要の増加が、法人・産業向けランドリーサービス分野を促進しています。商業部門、特に国中に急増するレストランやカフェが、企業・産業用ランドリーサービス市場を牽引しています。今後5~10年の間に、米国にビジネスセンターを設立する企業が増えると推測されます。

北東部地域の消費者は、企業がリーズナブルな価格で便利さを提供することから、ランドリー施設やドライクリーニングサービスを継続的に選択しています。全体的な外観、パーソナルケア、衛生の重要性に関する意識の高まりと、ソーシャルメディアの影響、ファッションの新たな動向が、市場成長の原動力となっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次情報と第三者の視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場形成とデータ可視化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • タイプ Outlook
  • 地域の見通し

第3章 米国のランドリー施設とドライクリーニングサービス市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • 米国のランドリー施設とドライクリーニングサービス市場に対するCOVID-19の影響
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売・小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 事業環境分析
    • 業界分析- ポーターの5つの力
      • サプライヤーの力
      • 買い手の交渉力
      • 代替の脅威
      • 新規参入者からの脅威
      • 競争企業間の敵対関係
  • 米国のランドリー施設とドライクリーニングサービス市場のロードマップ
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 米国のランドリー施設とドライクリーニングサービス市場:タイプの推定・動向分析

  • タイプの変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • コイン式サービス
  • 小売ランドリー/ドライクリーニングサービス
  • 企業/産業用ランドリーサービス
  • その他

第6章 米国のランドリー施設とドライクリーニングサービス市場:地域の推定・動向分析

  • 地域別変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 北東
  • 南西
  • 中西部
  • 西
  • 南東

第7章 競合分析

  • 主要な世界プレーヤー、最近の動向、業界への影響
  • 主要企業/競合の分類(主要なイノベーター、市場リーダー、新興企業)
  • ベンダー情勢
    • 主要企業の市場シェア分析、2021年

第8章 企業プロファイル

  • CSC ServiceWorks, Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Lapels Dry Cleaning
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Yates Dry Cleaning &Laundry Services
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • ByNext
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Lavatec Laundry Technology GmbH
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Angelica Corporation
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Tide Cleaners
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • FlyCleaners
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • ZIPS Dry Cleaners
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • The Huntington Company
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
図表

List of Tables

  • 1. The U.S. Laundry Facilities and Dry-Cleaning Services market - Driving factor impact analysis
  • 2. The U.S. Laundry Facilities and Dry-Cleaning Services market - Restraint factor impact analysis

List of Figures

  • 1. The U.S. Laundry Facilities and Dry-Cleaning Services market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. The U.S. Laundry Facilities and Dry-Cleaning Services market - Penetration & growth prospect mapping
  • 7. The U.S. Laundry Facilities and Dry-Cleaning Services market - Value chain analysis
  • 8. The U.S. Laundry Facilities and Dry-Cleaning Services market: Porter's Five Forces Analysis
  • 9. The U.S. Laundry Facilities and Dry-Cleaning Services market: Roadmap
目次
Product Code: GVR-2-68038-127-6

U.S. Laundry Facilities And Dry-Cleaning Services Market Growth & Trends:

The U.S. laundry facilities and dry-cleaning services market size is expected to reach USD 16.10 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to expand at a CAGR of 4.5% from 2022 to 2030. Increased demand for internet/on-demand laundry services, state cleanup programs, and the introduction of technologically-enhanced equipment such as coin- or card-powered machines are factors driving the industry's growth.

Recent technological breakthroughs have provided laundry organizations with something they've never had before-the capacity to manage and evaluate utility usage and other crucial laundry parameters. Laundry businesses can assess the impact of utility usage on their expenses and make changes by leveraging existing software solutions and taking a more active approach to utility management.

The dependency of customers on retail laundry & dry-cleaning services is observed to be higher in single or dual-person dwellings in the country, particularly in rented places. As of the 2021 U.S. Census, there were approximately 44 million housing units occupied by renters in the U.S. Moreover, according to the U.S. Census Bureau, in 2021, there were 37 million single-person households, composing 28 percent of all households. The retail laundry/dry clean service segment falls under the mature market category.

Costs for laundry facilities and dry cleaning services are significant. Laundry facilities and dry cleaning services cost more in larger states such as California, Florida, and New York, whereas they are less expensive in Alabama and Idaho. Starting a laundry facility can cost between USD 100,000 and USD 250,000. A significant chunk of the laundry business cost includes the machines. Top load machines generally cost between USD 500 and USD 700 and front load machines cost between USD 3,500 and USD 20,000.

An automated system designed to help laundry businesses assemble clean orders more quickly and effectively attracted industry attention recently at the Clean Show, a key event for the laundry and dry cleaning services industry. The LED-Assisted Rapid Assembly (LARA) system aims to eliminate an industry pain point by modernizing the time-consuming process of identifying and ordering garments before returning them to customers. LARA uses software and hardware components developed by Dark POS, a provider of point-of-sale business solutions for the dry cleaning, retail, restaurant, and hospitality industries.

U.S. Laundry Facilities And Dry-Cleaning Services Market Report Highlights:

  • The retail laundry or dry clean service segment held a significant market share in 2021, owing to its high adoption by consumers. These services offered under long-term contracts are called laundry routes. Operations mainly consist of money collection and maintenance
  • The increasing demand from corporate clients, such as hospitals, schools & universities, government departments, and resorts is propelling the corporate and industrial laundry services segment. The commercial sector's rapid growth, particularly in terms of mushrooming restaurants and cafes across the country, is driving the corporate/industrial laundry services market. It is estimated that in the next five to ten years, more companies will be establishing their business centers in the U.S.
  • Consumers in the Northeast region are continuously opting for laundry facilities and dry-cleaning services as companies offer reasonably priced convenience. Growing awareness regarding the importance of overall appearance, personal care, and hygiene, coupled with the influence of social media and emerging trends in fashion, drives the market growth

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Type Outlook
  • 2.3. Regional Outlook

Chapter 3. U.S. Laundry Facilities & Dry-Cleaning Services Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Impact of COVID-19 on U.S. Laundry Facilities & Dry-Cleaning Services Market
  • 3.4. Industry Value Chain Analysis
    • 3.4.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.4.2. Profit Margin Analysis
  • 3.5. Market Dynamics
    • 3.5.1. Market Driver Analysis
    • 3.5.2. Market Restraint Analysis
    • 3.5.3. Industry Challenges
    • 3.5.4. Industry Opportunities
  • 3.6. Business Environment Analysis
    • 3.6.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces
      • 3.6.1.1. Supplier Power
      • 3.6.1.2. Buyer Power
      • 3.6.1.3. Substitution Threat
      • 3.6.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.6.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.7. Roadmap of U.S. Laundry Facilities & Dry-Cleaning Services Market
  • 3.8. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Laundry Facilities & Dry-Cleaning Services Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 5.2. Coin-Operated Services
    • 5.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. Retail Laundry/Dry Cleaning Services
    • 5.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Corporate/Industrial Laundry Services
    • 5.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Laundry Facilities & Dry-Cleaning Services Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 6.2. Northeast
    • 6.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Southwest
    • 6.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Midwest
    • 6.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. West
    • 6.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Southeast
    • 6.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Analysis

  • 7.1. Key global players, recent developments & their impact on the industry
  • 7.2. Key Company/Competition Categorization (Key innovators, Market leaders, Emerging players)
  • 7.3. Vendor Landscape
    • 7.3.1. Key company market share analysis, 2021

Chapter 8. Company Profiles

  • 8.1. CSC ServiceWorks, Inc.
    • 8.1.1. Company Overview
    • 8.1.2. Financial Performance
    • 8.1.3. Product Benchmarking
    • 8.1.4. Strategic Initiatives
  • 8.2. Lapels Dry Cleaning
    • 8.2.1. Company Overview
    • 8.2.2. Financial Performance
    • 8.2.3. Product Benchmarking
    • 8.2.4. Strategic Initiatives
  • 8.3. Yates Dry Cleaning & Laundry Services
    • 8.3.1. Company Overview
    • 8.3.2. Financial Performance
    • 8.3.3. Product Benchmarking
    • 8.3.4. Strategic Initiatives
  • 8.4. ByNext
    • 8.4.1. Company Overview
    • 8.4.2. Financial Performance
    • 8.4.3. Product Benchmarking
    • 8.4.4. Strategic Initiatives
  • 8.5. Lavatec Laundry Technology GmbH
    • 8.5.1. Company Overview
    • 8.5.2. Financial Performance
    • 8.5.3. Product Benchmarking
    • 8.5.4. Strategic Initiatives
  • 8.6. Angelica Corporation
    • 8.6.1. Company Overview
    • 8.6.2. Financial Performance
    • 8.6.3. Product Benchmarking
    • 8.6.4. Strategic Initiatives
  • 8.7. Tide Cleaners
    • 8.7.1. Company Overview
    • 8.7.2. Financial Performance
    • 8.7.3. Product Benchmarking
    • 8.7.4. Strategic Initiatives
  • 8.8. FlyCleaners
    • 8.8.1. Company Overview
    • 8.8.2. Financial Performance
    • 8.8.3. Product Benchmarking
    • 8.8.4. Strategic Initiatives
  • 8.9. ZIPS Dry Cleaners
    • 8.9.1. Company Overview
    • 8.9.2. Financial Performance
    • 8.9.3. Product Benchmarking
    • 8.9.4. Strategic Initiatives
  • 8.10. The Huntington Company
    • 8.10.1. Company Overview
    • 8.10.2. Financial Performance
    • 8.10.3. Product Benchmarking
    • 8.10.4. Strategic Initiatives