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市場調査レポート
商品コード
1170988
米国のランドリー施設とドライクリーニングサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年U.S. Laundry Facilities And Dry-Cleaning Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type, Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
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米国のランドリー施設とドライクリーニングサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2022年11月15日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 83 Pages
納期: 2~10営業日
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米国のランドリー施設とドライクリーニングサービス市場の成長と動向
米国のランドリー施設とドライクリーニングサービスの市場規模は、2030年までに161億米ドルに達する見込みであることが、Grand View Research, Inc.の最新レポートにより明らかになりました。同市場は2022年から2030年にかけてCAGR4.5%で拡大すると予測されています。インターネット/オンデマンドランドリーサービスの需要の増加、州の清掃プログラム、コイン式やカード式の機械など技術的に強化された機器の導入が、業界の成長を促す要因となっています。
最近の技術革新により、ランドリー事業者は、光熱費の使用量やその他の重要なランドリーパラメータを管理・評価する能力という、これまでにないものを手に入れることができました。ランドリー事業者は、既存のソフトウェアソリューションを活用し、ユーティリティ管理をより積極的に行うことで、ユーティリティの使用が経費に与える影響を評価し、変更を加えることができます。
ランドリーとドライクリーニングの小売サービスに対する顧客の依存度は、国内の単身者または二人暮らしの住居、特に賃貸住宅で高いことが確認されています。2021年の米国国勢調査によると、米国には賃貸住宅が約4400万戸あり、さらに単身世帯は3700万世帯で全世帯の28%を占めるとされています。小売ランドリー/ドライクリーニングサービス分野は、成熟市場のカテゴリーに属します。
ランドリー施設とドライクリーニングサービスのコストは大きいです。カリフォルニア州、フロリダ州、ニューヨーク州などの大きな州では、ランドリー施設やドライクリーニングサービスのコストが高いのに対し、アラバマ州やアイダホ州ではコストが低くなっています。ランドリー施設を始めるには、10万米ドルから25万米ドルの費用がかかります。ランドリービジネスのコストの大部分は、機械が含まれています。トップロード機は一般的に500~700ドル、フロントロード機は3,500~20,000ドルのコストがかかります。
ランドリー事業者がより迅速かつ効果的にクリーニングの注文を組み立てるために設計された自動化システムは、ランドリーおよびドライクリーニングサービス業界の主要イベントであるクリーンショーで最近注目を集めました。LED-Assisted Rapid Assembly(LARA)システムは、顧客に返却する前に衣類を識別して注文するという時間のかかるプロセスを近代化することで、業界の問題点を解消することを目的としています。LARAは、ドライクリーニング、小売、レストラン、病院などの業界向けにPOSビジネス・ソリューションを提供するDark POS社が開発したソフトウェアとハードウェア・コンポーネントを使用しています。
米国のランドリー施設とドライクリーニングサービス市場のレポートハイライト
2021年の市場シェアは、消費者の採用率が高いことから、小売業のランドリーまたはドライクリーニングサービス部門が大きなシェアを占めています。長期契約で提供されるこれらのサービスは、ランドリールートと呼ばれています。業務内容は主に集金とメンテナンス
病院、学校・大学、政府機関、リゾート施設などの法人顧客からの需要の増加が、法人・産業向けランドリーサービス分野を促進しています。商業部門、特に国中に急増するレストランやカフェが、企業・産業用ランドリーサービス市場を牽引しています。今後5~10年の間に、米国にビジネスセンターを設立する企業が増えると推測されます。
北東部地域の消費者は、企業がリーズナブルな価格で便利さを提供することから、ランドリー施設やドライクリーニングサービスを継続的に選択しています。全体的な外観、パーソナルケア、衛生の重要性に関する意識の高まりと、ソーシャルメディアの影響、ファッションの新たな動向が、市場成長の原動力となっています。
The U.S. laundry facilities and dry-cleaning services market size is expected to reach USD 16.10 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to expand at a CAGR of 4.5% from 2022 to 2030. Increased demand for internet/on-demand laundry services, state cleanup programs, and the introduction of technologically-enhanced equipment such as coin- or card-powered machines are factors driving the industry's growth.
Recent technological breakthroughs have provided laundry organizations with something they've never had before-the capacity to manage and evaluate utility usage and other crucial laundry parameters. Laundry businesses can assess the impact of utility usage on their expenses and make changes by leveraging existing software solutions and taking a more active approach to utility management.
The dependency of customers on retail laundry & dry-cleaning services is observed to be higher in single or dual-person dwellings in the country, particularly in rented places. As of the 2021 U.S. Census, there were approximately 44 million housing units occupied by renters in the U.S. Moreover, according to the U.S. Census Bureau, in 2021, there were 37 million single-person households, composing 28 percent of all households. The retail laundry/dry clean service segment falls under the mature market category.
Costs for laundry facilities and dry cleaning services are significant. Laundry facilities and dry cleaning services cost more in larger states such as California, Florida, and New York, whereas they are less expensive in Alabama and Idaho. Starting a laundry facility can cost between USD 100,000 and USD 250,000. A significant chunk of the laundry business cost includes the machines. Top load machines generally cost between USD 500 and USD 700 and front load machines cost between USD 3,500 and USD 20,000.
An automated system designed to help laundry businesses assemble clean orders more quickly and effectively attracted industry attention recently at the Clean Show, a key event for the laundry and dry cleaning services industry. The LED-Assisted Rapid Assembly (LARA) system aims to eliminate an industry pain point by modernizing the time-consuming process of identifying and ordering garments before returning them to customers. LARA uses software and hardware components developed by Dark POS, a provider of point-of-sale business solutions for the dry cleaning, retail, restaurant, and hospitality industries.