表紙:ライドヘイリングサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:提供サービス別(E-hailing、カーシェアリング、レンタル)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)、セグメント別予測、2022年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1170974

ライドヘイリングサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:提供サービス別(E-hailing、カーシェアリング、レンタル)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)、セグメント別予測、2022年~2030年

Ride Hailing Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Offering (E-hailing, Car Sharing, Rental), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Central & South America, Middle East & Africa), And Segment Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 83 Pages | 納期: 2~10営業日

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ライドヘイリングサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:提供サービス別(E-hailing、カーシェアリング、レンタル)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)、セグメント別予測、2022年~2030年
出版日: 2022年11月14日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 83 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ライドヘイリングサービス市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のライドヘイリングサービス市場は、2022年から2030年までCAGR15.7%で拡大し、2030年には1049億3000万米ドルに達すると予測されています。ライドヘイリングサービス市場の成長は、主要企業の新地域での事業拡大や、利便性と快適性による消費者の利用者数の増加によって大きく後押しされています。

消費者は、自動車の所有や維持にかかる多額の諸経費を避けようとする傾向にあり、交通渋滞の増加や駐車スペースの不足と相まって、世界市場の成長を加速させています。農村部の人口は、さまざまな理由から都市部や大都市に顕著に移行しており、人口の密集が進んでいます。さらに、ライドヘイリングアプリやタクシー予約アプリの台頭が、インターネットサービスの普及やスマートフォンの低価格化と相まって、世界のライドヘイリング/タクシー市場の牽引役となっています。

世界市場におけるライドヘイリングサービスの市場シェアが高いのは、乗車予約のためのオフラインチャネルを提供する事業者の数が多いことと、消費者の行動が要因となっています。従来は、電話や旅行代理店を通じて、交通機関やタクシー会社に乗車予約を行うオフラインチャネルが広く利用されていました。

新しい技術の出現とローカル市場におけるプレーヤーが、ローカルレベルでの消費者層を拡大し、世界レベルでの市場成長を促進しています。スマートフォンの低価格化とインターネットの普及により、ライドヘイリングサービスを含む様々な業界において、デジタルソリューションへの依存度が高まっています。消費者グループの中でミレニアル世代とジェネレーションZの割合が増加していることにより、消費者統計全体が従来のサービスからライドヘイリングへと移行し、世界市場の成長に拍車をかけています。

特にミレニアル世代では、手頃な価格で高級車サービスを利用したいというニーズが高まっており、市場の成長機会を生み出すと予想されます。ミレニアル世代の大半は自動車の購入を避けており、所有権、メンテナンス、燃料費、道路税などを節約しています。公共交通機関の利用が増えれば、交通渋滞が緩和され、環境にも良い影響を与えることが証明されます。インド、中国、オーストラリアなどの国々では、促進要因と乗客の双方に利便性をもたらすデジタルモードでの支払いが一般的な傾向として注目されています。大都市では駐車場が不足しているため、ライドヘイリングが最も人気のあるモデルの1つになっています。

自動車産業は、温室効果ガスの排出量において大きな割合を占めています。政府および自動車業界の民間企業は、CO2排出量の増加を抑制するための取り組みを共同で行っています。カナダの持続可能な開発のための国際研究所、インドの環境・気候変動省、気候変動に関するパリ協定など、さまざまな組織が意欲的な目標や基準を設定しています。これらの規範や規制は、自家用車の所有よりも、この種のシェアリングサービスの利用を促進する可能性があります。

ライドヘイリングサービス市場のレポートハイライト

OlaやUberなどの一部のサービスでは、リアルタイムの車両追跡、親族や友人との共有、フィードバック、評価システムも利用できます。複数のサービスプロバイダーが存在することで、サービスや料金を比較することができ、顧客にとって有利になっています。ペンシルバニア大学の最近の研究では、ライドヘイリングサービスの拡大により飲酒運転が減少し、ライドヘイリングがより安全な選択肢になったことが強調されています。

2021年のライドヘイリングサービス市場は、E-hailing市場セグメントが58.3%のシェアを占め、圧倒的な存在感を示しました。スマートフォンやスマートウェアラブルなどのスマートフォン端末の急速な普及と、インターネットの利用拡大が、E-hailingサービスの成長に寄与している

アジア太平洋地域は、ライドヘイリングサービスの高度化により市場が拡大しています。充電インフラの影響により、ライドヘイリング用の電気自動車の魅力が高まっています。このような注目すべき進化が地域別市場の拡大を促し、ひいては世界市場の拡大を支えています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次情報と第三者の視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場形成とデータ可視化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • 提供の見通し
  • 地域の見通し

第3章 ライドヘイリングサービス市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • ライドヘイリングサービス市場に対するCOVID-19の影響
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売・小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 事業環境分析
    • 業界分析- ポーターズ
      • サプライヤーの力
      • 買い手の交渉力
      • 代替の脅威
      • 新規参入者からの脅威
      • 競争企業間の敵対関係
  • ライドヘイリングサービス市場のロードマップ
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 ライドヘイリングサービス市場:推定・動向分析の提供

  • オファリングの変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • E-hailing
  • カーシェアリング
  • レンタル

第6章 ライドヘイリングサービス:地域推定・動向分析

  • 地域変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
  • 中南米
    • ブラジル
  • 中東とアフリカ
    • アラブ首長国連邦

第7章 競合分析

  • 主要な世界プレーヤー、最近の動向、業界への影響
  • 主要企業/競合の分類(主要なイノベーター、市場リーダー、新興企業)
  • ベンダー情勢
    • 主要企業の市場シェア分析、2021年

第8章 企業プロファイル

  • Uber
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Lyft
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Via
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Juno
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Xoox
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Wheely
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • ViaVan
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • My Taxi
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Gett
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Addison Lee
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
図表

List of Tables

  • 1. Ride Hailing Services - Key market driver analysis
  • 2. Ride Hailing Services - Key market restraint analysis
  • 3. Global e-hailing market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 4. Global car sharing market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5. Global rental market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6. North America ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7. North America ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8. U.S. ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9. U.S. ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 10. Canada ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 11. Canada ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 12. Europe ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 13. Europe ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 14. Germany ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 15. Germany ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 16. U.K. ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 17. U.K. ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 18. France ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 19. France ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 20. Asia Pacific ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 21. Asia Pacific ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 22. China ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 23. China ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 24. India ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 25. India ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 26. Japan ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 27. Japan ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 28. Central & South America ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 29. Central & South America ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 30. Brazil ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 31. Brazil ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 32. Middle East & Africa ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 33. Middle East & Africa ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 34. UAE ride hailing services market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 35. UAE ride hailing services market revenue, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 36. Vendor landscape

List of Figures

  • 1. Ride hailing services market snapshot
  • 2. Ride hailing services market segmentation & scope
  • 3. Ride hailing services market penetration & growth prospect mapping
  • 4. Ride hailing Services value chain analysis
  • 5. Ride hailing services market dynamics
  • 6. Ride hailing services market Porter's analysis
  • 7. Ride hailing services market: Offering movement analysis
  • 8. Ride hailing services market: Application movement analysis
  • 9. Ride hailing services market: Distribution Channel movement analysis
  • 10. Ride hailing services market: Regional movement analysis
目次
Product Code: GVR-3-68038-175-7

Ride Hailing Services Market Growth & Trends:

The global ride hailing services market is expected to reach USD 104.93 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 15.7% from 2022 to 2030. Growth of the ride-hailing services market is significantly driven by the expansion of the key players in the new geographies and increasing consumer ridership owing to the convenience and comfort.

Consumers inclination to avoid large overhead cost of car ownership and its maintenance, coupled with the increasing traffic congestion and lack of parking spaces fuels the global market growth. Rural population is noticeably migrating to urban areas and metro cities for various reasons leading to dense population. Furthermore, emerging ride-hailing apps and taxi-booking apps are driving the global ride-hailing and taxi market, coupled with the increasing internet service penetration and increasing affordability of the smartphones.

Large number of operators offering offline channels for booking a ride and consumer behavior are attributed for the higher market share of the ride hailing services in the global market. Offline channels have been widely used for the booking a ride with transportation network companies and taxi companies by phone or travel agents.

Emergence of new technology and market players in the local market are expanding consumer base at the local level and facilitating growth of the market at global level. Increasing affordability of smartphone and internet penetration is rising the dependency on the digital solutions across various industries, including ride-hailing services. Rising share of the millennial and generation z among the consumer group is shifting the overall consumer statistics from traditional services to ride-hailing, fueling the global market growth.

Rise in demand for luxury car services at affordable prices, especially among millennials is anticipated to create growth opportunities for the market. Majority of millennials avoid buying cars, saving the ownership, maintenance, and fuel costs along with road tax. Increasing use of public transport is reducing traffic congestions and is proving beneficial for the environment. A common trend that has been noticed in countries including India, China, and Australia is the payment made by digital mode owing to the convenience it offers to both drivers as well as passenger. Ride-hailing is emerging as one of the most popular model due to the lack of parking space in most of the metro cities.

The automotive industry has a major share in the greenhouse gas emission. The government along with the private organizations in the automotive industry are collaborating on taking efforts to curb the rising CO2 emission. Various organizations like the International Institute for Sustainable Development of Canada, the Indian Ministry of Environment and Climate Change as well as the Paris Agreement on Climate Change have set aspiring targets and norms. There, these norms and regulations are likely to drive the use of these type of sharing services over private car ownership.

Ride Hailing Services Market Report Highlights:

  • Some of the services such as Ola and Uber also facilitate real-time vehicle tracking, sharing it with one's kin and friends, feedback, and rating system. The availability of multiple service providers has given customers an edge as it gives them a chance to compare the service and rates. A recent study by the University of Pennsylvania highlighted that the expansion of ride hailing services has reduced the instances of drunk driving, which makes these vehicles a safer option
  • The E-hailing market segment dominated the ride hailing services market with a share of 58.3% in 2021. The rapid adoption of smart phone devices such as smartphone, smart wearables, and the increasing use of the internet has attributed to the growth of E-hailing services
  • The Asia-Pacific regional market is growing as a result of ride-hailing services becoming more advanced. The influence of charging infrastructure is increasing the attraction of electric vehicles for ride hailing. Such noteworthy advancements stimulate regional market expansion, which in turn supports global market expansion

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Offering Outlook
  • 2.3. Regional Outlook

Chapter 3. Ride Hailing Services Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Impact of COVID-19 on Ride Hailing Services Market
  • 3.4. Industry Value Chain Analysis
    • 3.4.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.4.2. Profit Margin Analysis
  • 3.5. Market Dynamics
    • 3.5.1. Market Driver Analysis
    • 3.5.2. Market Restraint Analysis
    • 3.5.3. Industry Challenges
    • 3.5.4. Industry Opportunities
  • 3.6. Business Environment Analysis
    • 3.6.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.6.1.1. Supplier Power
      • 3.6.1.2. Buyer Power
      • 3.6.1.3. Substitution Threat
      • 3.6.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.6.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.7. Roadmap of Ride Hailing Services Market
  • 3.8. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Ride Hailing Services Market: Offering Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Offering Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 5.2. E-hailing
    • 5.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. Car Sharing
    • 5.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Rental
    • 5.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Ride Hailing Services: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.3. The U.S.
      • 6.2.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 6.2.3.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.4. Canada
      • 6.2.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 6.2.4.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. The U.K.
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.3.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4. Germany
      • 6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.4.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.5. France
      • 6.3.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.5.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.3. China
      • 6.4.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 6.4.3.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.4. India
      • 6.4.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 6.4.4.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.5. Japan
      • 6.4.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 6.4.5.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Central & South America
    • 6.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.3. Brazil
      • 6.5.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 6.5.3.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Middle East & Africa
    • 6.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.3. UAE
      • 6.6.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 6.6.3.2. Market estimates and forecast, by offering, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Analysis

  • 7.1. Key global players, recent developments & their impact on the industry
  • 7.2. Key Company/Competition Categorization (Key innovators, Market leaders, Emerging players)
  • 7.3. Vendor Landscape
    • 7.3.1. Key company market share analysis, 2021

Chapter 8. Company Profiles

  • 8.1. Uber
    • 8.1.1. Company Overview
    • 8.1.2. Financial Performance
    • 8.1.3. Product Benchmarking
    • 8.1.4. Strategic Initiatives
  • 8.2. Lyft
    • 8.2.1. Company Overview
    • 8.2.2. Financial Performance
    • 8.2.3. Product Benchmarking
    • 8.2.4. Strategic Initiatives
  • 8.3. Via
    • 8.3.1. Company Overview
    • 8.3.2. Financial Performance
    • 8.3.3. Product Benchmarking
    • 8.3.4. Strategic Initiatives
  • 8.4. Juno
    • 8.4.1. Company Overview
    • 8.4.2. Financial Performance
    • 8.4.3. Product Benchmarking
    • 8.4.4. Strategic Initiatives
  • 8.5. Xoox
    • 8.5.1. Company Overview
    • 8.5.2. Financial Performance
    • 8.5.3. Product Benchmarking
    • 8.5.4. Strategic Initiatives
  • 8.6. Wheely
    • 8.6.1. Company Overview
    • 8.6.2. Financial Performance
    • 8.6.3. Product Benchmarking
    • 8.6.4. Strategic Initiatives
  • 8.7. ViaVan
    • 8.7.1. Company Overview
    • 8.7.2. Financial Performance
    • 8.7.3. Product Benchmarking
    • 8.7.4. Strategic Initiatives
  • 8.8. My Taxi
    • 8.8.1. Company Overview
    • 8.8.2. Financial Performance
    • 8.8.3. Product Benchmarking
    • 8.8.4. Strategic Initiatives
  • 8.9. Gett
    • 8.9.1. Company Overview
    • 8.9.2. Financial Performance
    • 8.9.3. Product Benchmarking
    • 8.9.4. Strategic Initiatives
  • 8.10. Addison Lee
    • 8.10.1. Company Overview
    • 8.10.2. Financial Performance
    • 8.10.3. Product Benchmarking
    • 8.10.4. Strategic Initiatives