市場調査レポート
商品コード
1170974
ライドヘイリングサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:提供サービス別(E-hailing、カーシェアリング、レンタル)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)、セグメント別予測、2022年~2030年Ride Hailing Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Offering (E-hailing, Car Sharing, Rental), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Central & South America, Middle East & Africa), And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
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ライドヘイリングサービスの市場規模、シェア、動向分析レポート:提供サービス別(E-hailing、カーシェアリング、レンタル)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)、セグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2022年11月14日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 83 Pages
納期: 2~10営業日
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ライドヘイリングサービス市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のライドヘイリングサービス市場は、2022年から2030年までCAGR15.7%で拡大し、2030年には1049億3000万米ドルに達すると予測されています。ライドヘイリングサービス市場の成長は、主要企業の新地域での事業拡大や、利便性と快適性による消費者の利用者数の増加によって大きく後押しされています。
消費者は、自動車の所有や維持にかかる多額の諸経費を避けようとする傾向にあり、交通渋滞の増加や駐車スペースの不足と相まって、世界市場の成長を加速させています。農村部の人口は、さまざまな理由から都市部や大都市に顕著に移行しており、人口の密集が進んでいます。さらに、ライドヘイリングアプリやタクシー予約アプリの台頭が、インターネットサービスの普及やスマートフォンの低価格化と相まって、世界のライドヘイリング/タクシー市場の牽引役となっています。
世界市場におけるライドヘイリングサービスの市場シェアが高いのは、乗車予約のためのオフラインチャネルを提供する事業者の数が多いことと、消費者の行動が要因となっています。従来は、電話や旅行代理店を通じて、交通機関やタクシー会社に乗車予約を行うオフラインチャネルが広く利用されていました。
新しい技術の出現とローカル市場におけるプレーヤーが、ローカルレベルでの消費者層を拡大し、世界レベルでの市場成長を促進しています。スマートフォンの低価格化とインターネットの普及により、ライドヘイリングサービスを含む様々な業界において、デジタルソリューションへの依存度が高まっています。消費者グループの中でミレニアル世代とジェネレーションZの割合が増加していることにより、消費者統計全体が従来のサービスからライドヘイリングへと移行し、世界市場の成長に拍車をかけています。
特にミレニアル世代では、手頃な価格で高級車サービスを利用したいというニーズが高まっており、市場の成長機会を生み出すと予想されます。ミレニアル世代の大半は自動車の購入を避けており、所有権、メンテナンス、燃料費、道路税などを節約しています。公共交通機関の利用が増えれば、交通渋滞が緩和され、環境にも良い影響を与えることが証明されます。インド、中国、オーストラリアなどの国々では、促進要因と乗客の双方に利便性をもたらすデジタルモードでの支払いが一般的な傾向として注目されています。大都市では駐車場が不足しているため、ライドヘイリングが最も人気のあるモデルの1つになっています。
自動車産業は、温室効果ガスの排出量において大きな割合を占めています。政府および自動車業界の民間企業は、CO2排出量の増加を抑制するための取り組みを共同で行っています。カナダの持続可能な開発のための国際研究所、インドの環境・気候変動省、気候変動に関するパリ協定など、さまざまな組織が意欲的な目標や基準を設定しています。これらの規範や規制は、自家用車の所有よりも、この種のシェアリングサービスの利用を促進する可能性があります。
ライドヘイリングサービス市場のレポートハイライト
OlaやUberなどの一部のサービスでは、リアルタイムの車両追跡、親族や友人との共有、フィードバック、評価システムも利用できます。複数のサービスプロバイダーが存在することで、サービスや料金を比較することができ、顧客にとって有利になっています。ペンシルバニア大学の最近の研究では、ライドヘイリングサービスの拡大により飲酒運転が減少し、ライドヘイリングがより安全な選択肢になったことが強調されています。
2021年のライドヘイリングサービス市場は、E-hailing市場セグメントが58.3%のシェアを占め、圧倒的な存在感を示しました。スマートフォンやスマートウェアラブルなどのスマートフォン端末の急速な普及と、インターネットの利用拡大が、E-hailingサービスの成長に寄与している
アジア太平洋地域は、ライドヘイリングサービスの高度化により市場が拡大しています。充電インフラの影響により、ライドヘイリング用の電気自動車の魅力が高まっています。このような注目すべき進化が地域別市場の拡大を促し、ひいては世界市場の拡大を支えています。
The global ride hailing services market is expected to reach USD 104.93 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 15.7% from 2022 to 2030. Growth of the ride-hailing services market is significantly driven by the expansion of the key players in the new geographies and increasing consumer ridership owing to the convenience and comfort.
Consumers inclination to avoid large overhead cost of car ownership and its maintenance, coupled with the increasing traffic congestion and lack of parking spaces fuels the global market growth. Rural population is noticeably migrating to urban areas and metro cities for various reasons leading to dense population. Furthermore, emerging ride-hailing apps and taxi-booking apps are driving the global ride-hailing and taxi market, coupled with the increasing internet service penetration and increasing affordability of the smartphones.
Large number of operators offering offline channels for booking a ride and consumer behavior are attributed for the higher market share of the ride hailing services in the global market. Offline channels have been widely used for the booking a ride with transportation network companies and taxi companies by phone or travel agents.
Emergence of new technology and market players in the local market are expanding consumer base at the local level and facilitating growth of the market at global level. Increasing affordability of smartphone and internet penetration is rising the dependency on the digital solutions across various industries, including ride-hailing services. Rising share of the millennial and generation z among the consumer group is shifting the overall consumer statistics from traditional services to ride-hailing, fueling the global market growth.
Rise in demand for luxury car services at affordable prices, especially among millennials is anticipated to create growth opportunities for the market. Majority of millennials avoid buying cars, saving the ownership, maintenance, and fuel costs along with road tax. Increasing use of public transport is reducing traffic congestions and is proving beneficial for the environment. A common trend that has been noticed in countries including India, China, and Australia is the payment made by digital mode owing to the convenience it offers to both drivers as well as passenger. Ride-hailing is emerging as one of the most popular model due to the lack of parking space in most of the metro cities.
The automotive industry has a major share in the greenhouse gas emission. The government along with the private organizations in the automotive industry are collaborating on taking efforts to curb the rising CO2 emission. Various organizations like the International Institute for Sustainable Development of Canada, the Indian Ministry of Environment and Climate Change as well as the Paris Agreement on Climate Change have set aspiring targets and norms. There, these norms and regulations are likely to drive the use of these type of sharing services over private car ownership.