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市場調査レポート
商品コード
1170946
オンライン衣類レンタルの市場規模、シェア&動向分析レポート:エンドユーザー別(男性、女性)、ドレスコード別(フォーマル、カジュアル、トラディショナル)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年Online Clothing Rental Market Size, Share & Trends Analysis Report By End-user (Men, Women), By Dress Code (Formal, Casual, Traditional), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
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オンライン衣類レンタルの市場規模、シェア&動向分析レポート:エンドユーザー別(男性、女性)、ドレスコード別(フォーマル、カジュアル、トラディショナル)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2022年11月10日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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オンライン衣類レンタル市場の成長と動向
グランドビューリサーチ社の最新レポートによると、世界のオンライン衣類レンタル市場規模は、2022年から2030年にかけてCAGR8.5%を記録し、2030年には23億3000万米ドルに達すると予測されています。高級デザイナーズドレスの需要高騰や、消費者のファッションセンスの継続的な変化が、オンライン衣類レンタル部門の上昇を促進する要因として期待されています。また、消費者の可処分所得の増加に伴い、ファッションへの支出が増加していることや、ファッションブランドの数が急増していることも、市場を牽引する大きな要素となっています。
オンライン小売の拡大が、この成長の主な促進要因となっています。さらに、技術の進歩、インターネットの普及、ここ数年のオンラインショッピングポータルの人気上昇も市場を牽引する要因となっています。さらに、ファッションブログ、映画業界、テレビ業界の人気の高まりも市場成長を後押しすると予想されます。これらの業界は、短期間だけ服を必要とするため、購入するよりもレンタルを好むのです。したがって、このような成長は、今後数年間、オンライン衣類レンタルの需要に影響を与えると予想されます。
また、環境に配慮した衣料品や、衣料品の共有・リサイクルのメリットに対する認識が高まっていることも、市場拡大を支える要素となっています。着古した衣服の再利用、プラスチック包装の削減、電力や水などのリサイクル可能で再生可能な製造資源の効率的な活用などは、持続可能な社会の実現に向けた取り組みの一例であり、業界の拡大を後押ししています。
また、オンライン衣類レンタルサービスでは、ブランドや価格に敏感な消費者が、購入せずに様々な衣類を試着できるようになっており、所有するよりも共有することが重視されるようになってきているのです。今後も、インターネット普及率の拡大、定額制モデルの浸透、可処分所得の増加などが市場を活性化させるものと予想されます。
COVID-19は、オンライン衣類レンタル市場にマイナスの影響を与えました。米国で発生した「COVID-19」は、オンライン衣類レンタル市場に悪影響を及ぼし、重要なサービスを除くすべてのビジネスが閉鎖され、オンライン衣類の供給と流通に支障をきたしたため、衣類メーカーに影響を与えました。例えば、米国では、パンデミックの影響を受けて、ファッションレンタルの代表格であるレント・ザ・ランウェイがレイオフ、一時的な減給、スタッフの一時帰休を発表しました。
パンデミック時のもう一つの重要な問題は、衛生管理です。特に、貸し手から借り手へ直接衣類を送るHurrのようなP2Pネットワークでは、明確な健康と安全のガイドラインが不可欠です。しかし、人々が通常の生活を取り戻し、長いブランクを経て結婚式や宴会などのイベントに参加するようになると、市場はやがてパンデミック前の状況に戻っていくと予想されます。この動向は、予測期間中、ポジティブな影響を与えると予想されます。
女性セグメントは2021年の市場シェアをリードしており、予測期間中も需要の漸増が見込まれます。女性セグメントは、2021年に59.13%以上の主要な市場シェアを占め、近い将来に大きな成長を示すことが予想されます。絶えず変化するファッション動向は、セグメントの成長を促進すると予想されます。
伝統的なレンタルは、予測期間中に8.7%以上のCAGRを記録することが予想されます。伝統的な衣服は、お祭りの時や珍しい特別な機会に着用されるため、使用頻度が非常に低いのです。そのため、消費者は購入するのではなく、レンタルすることを好みます。フォーマルウェアは、2021年には約46.17%の最大の市場シェアを占めると予想されます。スーツやブレザーなどのフォーマルウェアは高価でメンテナンスが必要なため、価格に敏感な若い消費者はレンタルをより良い選択肢として見出しています。
2021年の市場シェアは北米が約39.13%でトップであり、近い将来、大幅なCAGRが見込まれます。北米では、メキシコがシェアの大部分を占めており、予測期間中に8.1%以上のCAGRを記録すると予想されます。欧州は2番目に大きなセグメントで、2021年の市場シェアは約26.91%です。西欧は、フランス、イタリア、英国などの国々で高い購買力とファッションに敏感な消費者がいるため、支配的なセグメントとなっています。
この市場は新しい産業であるため、参入障壁は中程度から低レベルにとどまっています。したがって、さらなる事業拡大のために、多くの企業が新規参入しています。市場全体は、消費者体験を向上させるための製品革新と高度な機能の導入によって牽引されています。
オンライン衣類レンタル市場のレポートハイライト
2022年から2030年までの予測期間において、女性用セグメントは最も速いCAGRで成長すると予想されます。この成長は、常に変化し続けるファッション動向が要因であり、この動向が成長を促進すると予測されます。
伝統的な衣服は、祭事や特別な機会に着用されるため、この分野の成長を促進すると予想されます。
北米は約39.13%の市場シェアでリードしており、近い将来、大幅なCAGRを示すと予想されます。北米では、メキシコがシェアの大部分を占めており、予測期間中に8.1%以上のCAGRを記録すると予想されています。
The global online clothing rental market size is expected to reach USD 2.33 billion in 2030, registering a CAGR of 8.5% from 2022 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Soaring demand for luxury designer dresses, as well as continuous shifts in consumer fashion sense, are the factors expected to fuel the rise of the online garment rental sector. In addition, consumers' increased spending on fashionable pursuits as their disposable income rises, coupled with the rapid growth in the number of fashion brands, is a major element driving the market.
Increasing online retail is the primary driving factor for this growth. Moreover, technological advancements, internet penetration, and the increasing popularity of online shopping portals during the last few years are the factors driving the market. Furthermore, the rise in the popularity of fashion vlogs, the film industry, and the television industry is expected to fuel market growth. These industries require clothes for a short duration and thus, they prefer renting them instead of buying them. Hence, this growth is expected to impact demand for online clothing rental in the forthcoming years.
Another element supporting the market's expansion is growing awareness of environmentally friendly clothes and the benefits of sharing and recycling clothing. Reusing worn clothing, using less plastic packaging, and efficiently making use of recyclable, renewable, manufacturing resources like power, water, and other materials are just a few examples of the sustainability practices that are becoming more and more popular, which is helping the industry to expand.
Online clothing rental services also allow brand- and price-conscious consumers to try on a range of clothes without buying them, as there is a growing emphasis on sharing rather than owning. It is anticipated that further variables, such as expanding internet penetration rates, rising subscription-based model acceptance, and growing disposable income levels, will fuel the market.
COVID-19 has negatively impacted the online clothing rental market. As a result of the lockdown, all businesses, except essential services, were closed which disrupted the supply and distribution of online clothing thereby affecting the clothing manufacturers. For instance, in the U.S. in response to the pandemic, Rent the Runway, the face of the fashion rental model, announced layoffs, temporary pay reductions, and staff furloughs.
Another significant issue during the pandemic is hygiene. Clear health and safety guidelines are essential, particularly when it comes to peer-to-peer networks like Hurr, where lenders send garments directly to renters. However, the market is expected to eventually return to the pre-pandemic situation as people resume their normal life and start attending weddings, banquets, and other events after a long gap. This trend is anticipated to impact positively during the forecast period.
The women segment led the market share in 2021 and is expected to witness progressive growth in demand during the forecasted period. The women segment accounted for the leading market share of more than 59.13% in 2021 and is expected to witness significant growth in the near future. Constantly changing fashion trends are anticipated to propel segment growth.
Traditional renting is expected to register a CAGR of more than 8.7% during the forecast period. Traditional clothes are worn during festivals along with rare and special occasions thus, are used very less. Hence, consumers prefer renting them instead of purchasing them. Formal clothes are anticipated to hold the largest market share of around 46.17% in 2021. Formal clothes such as suits and blazers are expensive and require maintenance, thus price-conscious and young consumers find renting as a better option.
In 2021, North America led with a market share of around 39.13% and is anticipated to witness a significant CAGR in the near future. In North America, Mexico contributes to the majority of the share and is expected to register a CAGR of more than 8.1% during the forecast period. Europe is the second-largest segment with a market share of around 26.91% in 2021. Western Europe is the dominant segment, due to the high purchasing power and fashion-conscious consumers in the countries, such as France, Italy, and the U.K.
The market poses a moderate to low entry barrier as this industry is new. Hence, to expand the business further, many new companies are joining the market. The overall market is driven by product innovation and introduction of the advanced features to enhance the consumer experience.