市場調査レポート
商品コード
1235979
女性用オンライン衣料品レンタルの世界市場規模調査・予測:衣料品タイプ別(エスニックウェア、フォーマルウェア、カジュアルウェア)、ビジネスモデル別(サブスクリプションモデル、スタンドアロンモデル)、地域分析、2022-2029年Global Women Online Clothing Rental Market Size study & Forecast, by Cloth Type (Ethnic Wear, Formal Wear, Casual Wear), by Business Model (Subscription Model, Standalone Model) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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女性用オンライン衣料品レンタルの世界市場規模調査・予測:衣料品タイプ別(エスニックウェア、フォーマルウェア、カジュアルウェア)、ビジネスモデル別(サブスクリプションモデル、スタンドアロンモデル)、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年03月06日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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女性用オンライン衣料品レンタルは、お客様が一定期間、衣料品をレンタルできるサービスです。
テーマパーティーや結婚式、企業イベント、撮影などで、デザイナーズガウンをお探しのお客様に便利なサービスです。女性のスマートフォン普及率の向上、環境維持に対する意識の高まり、オンラインレンタルによる費用対効果の高さなどが、市場の成長を促す主な要因となっています。
長年にわたり、スマートフォンの普及は著しく、世界の女性用オンライン衣料品レンタル市場の強い需要を生み出しています。例えば、GSM(Global System for Mobile communications)AssociationのMobile Gender Gap Report 2021によると、2019年、インドでは18歳以上の女性の約14%がスマートフォンを所有しており、このシェアは2020年には25%にさらに増加しました。また、ファッションブログやファッションイベントの増加、アドベンチャーイベントの動向、中流階級の消費力の向上が、予測期間中の市場の有利な成長見通しを生み出すと考えられます。本製品の発売が成功すれば、患者に代替手段を提供できるかもしれません。しかし、新興経済諸国での普及は限られており、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
女性用オンライン衣料品レンタルの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、主要なオンライン衣類レンタルポータルの存在と、同地域におけるファッショナブルな衣類への需要の高まりにより、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、女性のスマートフォン普及率の上昇や、中国、インド、日本などにおけるオンライン衣類レンタルの人気上昇などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Women Online Clothing Rental Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Women Online clothing rental is a service that allows customers to rent clothing for a set period of time. This service is useful for customers looking for a designer gown for theme parties, weddings, corporate events, and filming occasions. The increasing smartphone penetration among women and growing awareness towards environmental sustainability as well as cost-effectiveness associated with online clothing rental are key factors driving the market growth.
Over the years , smartphone adoption has significantly increased, creating strong demand for Global Women Online Clothing Rental Market. For instance - as per GSM (Global System for Mobile communications) Association's Mobile Gender Gap Report 2021 - in 2019, in India around 14% of women aged 18 and above owned smartphones, and this share further increased to 25% in 2020. Also, a rise in fashion vlogs, fashion events, evolving trends of adventure events and growing spending power of middle-class people would create a lucrative growth prospectus for the market over the projected period. The successful launch of this product may provide patients with an alternative option. However, limited penetration in developing economies the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Women Online Clothing Rental Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the presence of leading online cloth rental portals as well as the rising demand for fashionable clothes in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the rising adoption of smartphones among women coupled with increasing the popularity of online clothing rentals in countries such as China, India and Japan among others would offer lucrative growth opportunities for the market over the forecast period.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: