市場調査レポート
商品コード
1268890

メタバース市場規模、シェア、動向分析レポート、製品別、プラットフォーム別、技術別(ブロックチェーン、仮想現実(VR)&拡張現実(AR)、複合現実(MR))、用途別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2023~2030年

Metaverse Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product, By Platform, By Technology (Blockchain, Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR), Mixed Reality (MR)), By Application, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~10営業日

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メタバース市場規模、シェア、動向分析レポート、製品別、プラットフォーム別、技術別(ブロックチェーン、仮想現実(VR)&拡張現実(AR)、複合現実(MR))、用途別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2023~2030年
出版日: 2023年04月26日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

メタバース市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のメタバース市場規模は2030年までに9,365億7,000万米ドルに達すると予測されています。

メディア・エンターテイメント、教育、航空宇宙・防衛などの最終用途産業からの需要増加により、2023年から2030年までのCAGRは41.6%に達すると予測されています。

また、様々なプラットフォームでユーザー体験を向上させるためにXR技術が着実に採用されていることも、同市場の成長につながると予想されます。暗号通貨を使用してデジタル資産を購入するメタバースへの需要の高まりは、市場を大きく牽引すると予想されます。拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、複合現実(MR)デバイスの開発と流通は、今後数年間の市場成長に拍車をかけると予想されます。

接頭辞の"meta"は、ギリシャ語で"after"や"beyond"を表すのによく使われます。メタバースは、アバターを通じて複数の人が交流できる3次元の双方向・没入型環境です。ビットコインを使用してデジタル資産を購入するためのメタバースの利用は、世界中で普及してきています。ゲームサイト、メッセージングアプリケーション、Facebookなどのソーシャルメディアプラットフォームは、オンライン上で互いにコミュニケーションするために使用されています。メタバースとは、人々のインタラクションがより多面的になり、単に読むだけでなく、デジタルコンテンツにより深く関わることができる新しいオンライン環境の到来を意味します。

メタバースは、リアルタイムの仮想世界として広く活用され、ブランドとのつながりのための膨大な機会を構築し、活用することができます。また、COVID-19後のデジタル活動の次の段階、すなわちデジタル・ソーシャル・エクスペリエンスの出現のための舞台となるであろう。ブロックチェーン技術を活用できるメタバースプラットフォームでは、ユーザーはビットコインやイーサリアムなどの暗号通貨や非可溶性トークン(NFT)を使って、自律的なデジタル資産や仮想地域の作成、所有、取引を行うことができます。

予測期間中、デジタル資産を取引するためのブロックチェーンベースのメタバースネットワークやプラットフォームに対する需要の高まりが、市場の大幅な収益成長を促進すると予想されます。メタバースビジネスの今後の拡大を促進する主な要因の1つは、ゲーム業界の台頭です。

最近の動向

  • 2022年7月、スペイン政府は、Web3およびメタバース技術を含む研究開発およびイノベーションの取り組みに従事する、欧州連合またはスペインに居住する独立請負業者および中小企業(SMEs)に380万ユーロ(410万米ドル)を提供すると宣言しました。さらに、スペイン文化スポーツ省は、ビデオゲームやストーリー・メタバース体験の制作に800万ユーロ(約850万米ドル)を割り当てることを決定しています。
  • 2021年11月、米国に拠点を置くオンラインゲームプラットフォームのRoblox Corporationは、同社の仮想世界におけるオンライン教育アプリケーションの開発を支援するために1,000万米ドルの基金を創設しました。さらに、AT&T Intellectual Propertyのようなモバイルサービスプロバイダーは、メタバースを活用した教育プログラムやプラットフォームの作成に共同で取り組んでいます。
  • 2021年11月、ナイアンティック社という仮想現実・拡張現実プラットフォームが、リアルタイムの仮想世界プラットフォームを構築する計画で3億米ドルを調達しました。同社はこの投資をPokemon GOのゲーム会社であるCoatueから調達しました。
  • 2021年10月、Meta Platforms Inc.(Facebook)は、メタバースの創造を支援するために1万人のスタッフを雇用し、欧州連合に投資する計画を発表しました。さらに、業界の新しいアイデアや栄誉を支援するメタバースコンテストを促進するため、Metaは、より透明で包括的なテックファームを目指して活動する英国を拠点とする非営利団体Colorintechと提携しました。
  • 2021年4月、Epic Games Inc.は、メタバース市場における将来の成長見通しを推進するため、10億米ドルの資金提供を受けた。同社の資金調達ラウンドは、Sony Group Corporations.Inからの2億米ドルの計画的な投資で構成されています。
  • 2021年3月、タイの大手モバイルプロバイダーであるAdvanced Info Services(AIS)は、パンデミックにもかかわらず、顧客が没入型のショッピングを継続できるように、メタバース小売モールを作成しました。V-Avenueとして知られるこのメタバース小売センターでは、200万人のユニークな人々が200以上の3D店舗で買い物をし、バーチャルリアリティのインタラクションに参加することができ、オンラインでモール体験を再現しています。

メタバース市場レポートハイライト

  • AR、VR、MRデバイスの導入拡大により、製品セグメントのハードウェアサブセグメントは2022年に最大の収益シェアを占めました。
  • 2022年のハードウェアサブセグメントでは、ディスプレイが最も高い収益シェアを獲得したのに対し、ソフトウェアサブセグメントでは、プログラミングエンジンが最も高い収益シェアを獲得しました。
  • デスクトップは2022年にそれぞれ42.14%の収益シェアを獲得して市場を独占し、予測期間中も最も高い収益を生み出すセグメントであり続けると予測されます。
  • ゲーム、ヘルスケア、教育、エンターテインメントなどの複数の業界が、多くの目的でVRおよびAR技術を取り入れることが増えているため、VRおよびAR技術分野は2022年に最大の収益シェアを占めました。また、ヒューマンリソース領域では、従業員トレーニングのためにVRおよびARデバイスの利用が取り入れられています。
  • オファリングの面では、広告、ブランディング、学術など複数の用途でこれらのプラットフォームの採用が増加していることから、仮想プラットフォーム部門が2022年に最大の市場シェアを占め、大きな成長を示すと予想されています。また、多くの主要プレーヤーは、仮想プラットフォームが資本支出や運営費の削減に役立つことを認識しています。
  • 予測期間中、ゲーム分野はアプリケーション分野で優位に立つと予測されます。コンテンツ・ソーシャルメディア分野は、ソーシャルメディアアプリケーションの需要増加により、予測期間中に大きな成長が見込まれます。
  • 北米地域は、メタバースプラットフォームの高い採用率により、2022年に最大の市場シェアを占めています。
  • アジア太平洋地域は、より良い視聴体験の需要、The Sandbox、Axie Infinity、Bolly Heroesのような新興企業の増加などの要因により、予測期間中に堅調なCAGRを記録すると思われます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 情報分析
    • 市場形成とデータの可視化
    • データの検証と公開
  • 調査範囲と前提条件
  • データソースのリスト
    • 二次情報
    • 一次情報

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • セグメントスナップショット
  • 競合のスナップショット

第3章 メタバース市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション
  • バリューチェーン分析
  • メタバース市場力学
    • 市場促進要因
    • 市場抑制要因
    • 市場機会
    • 業界の課題
  • 業界分析- ポーターズ
  • PESTEL分析
  • メタバース市場-メガ動向
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響
  • SWOT分析- メタバース市場
    • 強み
    • 弱点
    • 機会
    • 脅威
  • メタバースのデジタルツインに関する洞察
    • さまざまな最終用途分野における顕著な使用例

第4章 メタバース市場:製品の推定・動向分析

  • コンポーネントの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • コンポーネント別
    • インフラストラクチャ
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス

第5章 メタバース市場:プラットフォームの推定・動向分析

  • プラットフォームの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
    • プラットフォーム別
    • デスクトップ
    • モバイル
    • ヘッドセット

第6章 メタバース市場:テクノロジーの推定・動向分析

  • テクノロジー変動分析と市場シェア、2022年と2030年
    • テクノロジー別
    • ブロックチェーン
    • 仮想現実(VR)&拡張現実(AR)
    • 複合現実(MR)
    • その他

第7章 メタバース市場:用途の推定・動向分析

  • 用途の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
    • 用途別
    • ゲーム
    • オンラインショッピング
    • コンテンツ制作とソーシャルメディア
    • イベントとカンファレンス
    • デジタルマーケティング
    • 試験と検査
    • その他

第8章 メタバース市場:最終用途の推定・動向分析

  • 最終用途の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
    • 最終用途別
    • 航空宇宙と防衛
    • 教育
    • ヘルスケア
    • 観光とホスピタリティ
    • BFSI
    • 小売り
    • メディアとエンターテイメント
    • 自動車
    • その他(製造業)

第9章 メタバース市場:地域推定・動向分析

  • メタバース市場:地域別の見通し
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
  • 南米
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ(MEA)

第10章 メタバース市場-競合情勢

  • 主要市場参入企業別最近の動向と影響分析
  • 会社の分類
  • 参加者の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場での位置付け
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡張
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
  • 主要な市場参入企業別最近の動向
  • 主要な中小企業(SME)のリスト
    • 欧州
    • 米国
    • オーストラリア
    • シンガポール
    • 東アジアと東南アジア
図表

List of Tables

  • Table 1 Key market driver impact
  • Table 2 Key market restraint impact
  • Table 3 Key market opportunities impact
  • Table 4 Global Metaverse Market Revenue Estimates and Forecast, By product, 2017 - 2030
  • Table 5 Global Metaverse Market Revenue Estimates and Forecast, By platform, 2017 - 2030
  • Table 6 Global Metaverse Market Revenue Estimates and Forecast, By technology, 2017 - 2030
  • Table 7 Global Metaverse Market Revenue Estimates and Forecast, By application, 2017 - 2030
  • Table 8 Global Metaverse Market Revenue Estimates and Forecast, By end use, 2017 - 2030
  • Table 9 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 10 Company Market Share, 2022
  • Table 11 Company Heat Map Analysis
  • Table 12 Key Companies undergoing expansions
  • Table 13 Key Companies involved in M&As
  • Table 14 Key Companies undergoing collaborations.
  • Table 15 Key Companies launching new products
  • Table 16 Key Companies undertaking R&D activities
  • Table 17 Recent developments and initiatives by Key Market Participants

List of Figures

  • Fig. 1 Market segmentation & scope
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market snapshot, 2021
  • Fig. 7 Segmental Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segmental Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Snapshot
  • Fig. 10 Value chain analysis
  • Fig. 11 Metaverse Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 12 Metaverse Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 13 Metaverse Market, by Product: Key Takeaways
  • Fig. 14 Metaverse Market, by Product: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 15 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 16 Metaverse market estimates & forecasts, By Infrastructure, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 17 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 18 Metaverse market estimates & forecasts, By Hardware, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 19 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 20 Metaverse market estimates & forecasts, By Software, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 21 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 22 Metaverse market estimates & forecasts, By Services, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 23 Metaverse Market, by Platform: Key Takeaways
  • Fig. 24 Metaverse Market, by Platform: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 25 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 26 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 27 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 28 Metaverse Market, by Technology: Key Takeaways
  • Fig. 29 Metaverse Market, by Technology: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 30 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 31 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 32 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 33 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 34 Metaverse Market, by Application: Key Takeaways
  • Fig. 35 Metaverse Market, by Application: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 36 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 37 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 38 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 39 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 40 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 41 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 42 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 43 Metaverse Market, by End-Use: Key Takeaways
  • Fig. 44 Metaverse Market, by End-Use: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 45 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 46 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 47 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 48 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 49 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 50 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 51 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 52 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 53 Metaverse market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 54 Metaverse Market revenue, by region, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 55 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 56 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 57 North America Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 58 U.S. Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 59 Canada Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 60 Mexico Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 61 Europe Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 62 U.K. Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 63 Germany Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 64 France Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 65 Asia Pacific Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 66 China Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 67 Japan Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 68 India Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 69 South Korea Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 70 South America Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 71 Brazil Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 72 Middle East & Africa (MEA) Metaverse Market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 73 Key Company Categorization
  • Fig. 74 Company Market Positioning
  • Fig. 75 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 76 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68039-915-5

Metaverse Market Growth & Trends:

The global metaverse market size is predicted to attain USD 936.57 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. The market is expected to witness a CAGR of 41.6% from 2023 to 2030, owing to increasing demand from end-use industries, which prominently include media and entertainment, education, and aerospace and defense is anticipated to propel the industry growth over the forecast period.

The market is also expected to witness growth due to the steady adoption of XR technologies to enhance user experience on various platforms. The growing demand for metaverse to purchase digital assets using cryptocurrencies is expected to drive the market significantly. The development and distribution of Augmented reality (AR), Virtual Reality (VR), and Mixed Reality (MR) devices are anticipated to spur market growth in years to come.

The prefix "meta" is commonly used in Greek to denote "after" or "beyond." The metaverse is a three-dimensional interactive and immersive environment where several people can interact through avatars. The usage of the metaverse to purchase digital assets using bitcoin is becoming more popular around the world. Gaming websites, messaging applications, and social media platforms such as Facebook are being used to communicate with one another online. The metaverse is the advent of new online environments in which people's interactions are more multidimensional and they can engage more deeply with digital content rather than merely reading it.

The metaverse is widely used as a real-time virtual world to build and leverage vast opportunities for brand connection. It would also set the stage for the next phase of post-COVID-19 digital activity, namely the emergence of digital social experiences. On Metaverse platforms that allow blockchain technology to be utilized, users can create, own, and trade autonomous digital assets and virtual regions using cryptocurrencies like Bitcoin and Ethereum, as well as nonfungible tokens (NFTs).

During the forecast period, rising demand for blockchain-based metaverse networks and platforms for trading digital assets is expected to drive considerable market revenue growth. One of the major factors driving the future expansion of the metaverse business is the rise of the gaming industry.

Recent Developments

  • In July 2022, The Spanish government declared that it would provide 3.8 million euros ($4.1 million) to independent contractors and small and medium-sized businesses (SMEs) with residences in European Union or Spain, engaged in research, development, and innovation initiatives involving Web3 and metaverse technologies. Additionally, the Spanish Ministry of Culture and Sports has opted to allocate 8 million euros ($8.5 million) for the creation of video games and story metaverse experiences.
  • In November 2021, Roblox Corporation, an online gaming platform based in the U.S., created a $10 million fund to support the development of online education applications in its virtual world. Additionally, mobile service providers like AT&T Intellectual Property are working together to create instructional programs and platforms that take advantage of the metaverse.
  • In November 2021, a virtual and augmented reality platform named Niantic, Inc., raised USD 300 million planning to build a real-time virtual world platform. The company raised this investment from the Pokemon GO gaming company, Coatue.
  • In October 2021, Meta Platforms Inc. (Facebook), announced its plan to invest in the European Union by hiring 10,000 staff members to help with the creation of the metaverse. Moreover, to facilitate a metaverse competition to support new ideas and honors in the industry, Meta partnered with Colorintech, a non-profit organization with a U.K. base that works toward a more transparent and inclusive tech firm.
  • In April 2021, Epic Games Inc. received funding of 1 billion USD for driving future growth prospects in the metaverse market. The company's funding round is consisting of a 200 million USD planned investment from the Sony Group Corporations.In
  • March 2021, The major mobile provider in Thailand, Advanced Info Services (AIS), created a metaverse retail mall to enable clients to continue their immersive shopping despite the pandemic. The metaverse retail center, known as V-Avenue, enables two million unique people to shop in more than 200 3D stores and engage in virtual reality interactions, replicating the mall experience online.

Metaverse Market Report Highlights:

  • The hardware sub-segment in the product segment accounted for the largest revenue share in 2022, owing to the increased adoption of AR, VR, and MR devices
  • Displays captured the highest revenue share in the hardware sub-segment in 2022 whereas, programming engines dominated the software sub-segment with the largest revenue share
  • Desktop dominated the market with 42.14% of the total revenue shares in 2022, respectively, and are projected to remain the highest revenue-generating segments during the forecast period
  • The VR and AR technology sector held the largest revenue share in 2022 as multiple industries such as gaming, healthcare, education, and entertainment have increasingly incorporated VR and AR technology for numerous purposes. Human resource domains are also incorporating the use of VR and AR devices for employee training
  • In terms of offerings, the virtual platform segment accounted for the largest market share in 2022 and is anticipated to exhibit significant growth, owing to the increased adoption of these platforms for multiple uses such as adverting, branding, and academics. Many key players have also realized that virtual platforms help reduce capital expenditures and operating expenses
  • The gaming segment is projected to dominate the application segment over the forecast period. The content and social media segment is anticipated to witness considerable growth over the forecast period owing to the increased demand for social media applications
  • The North America region accounted for the largest market share in 2022, owing to the high adoption of metaverse platforms
  • The Asia Pacific region is likely to witness a robust CAGR over the forecast period, owing to factors such as demand for a better viewing experience, an increasing number of start-ups like The Sandbox, Axie Infinity, and Bolly Heroes

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information analysis
    • 1.3.2 Market formulation & data visualization
    • 1.3.3 Data validation & publishing
  • 1.4 Research Scope and Assumptions
  • 1.5 List of Data Sources
    • 1.5.1 Secondary sources
    • 1.5.2 Primary Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segmental Snapshot
  • 2.3 Competitive Snapshot

Chapter 3 Metaverse Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1 Market Introduction
  • 3.2 Value Chain Analysis
  • 3.3 Metaverse Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Drivers
    • 3.3.2 Market Restraints
    • 3.3.3 Market Opportunities
    • 3.3.4 Industry Challenges
  • 3.4 Industry Analysis - Porter's
  • 3.5 PESTEL Analysis
  • 3.6 Metaverse Market - Mega Trends
  • 3.7 COVID - 19 Impact
  • 3.8 SWOT Analysis - Metaverse Market
    • 3.8.1 Strengths
    • 3.8.2 Weaknesses
    • 3.8.3 Opportunities
    • 3.8.4 Threats
  • 3.9 Insights on Digital Twin in Metaverse
    • 3.9.1 Prominent Use Cases in Various End-use Verticals

Chapter 4 Metaverse Market: Product Estimates and Trend Analysis

  • 4.1 Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 Metaverse Market Estimates & Forecast, By Component (USD Billion)
    • 4.2.1 Infrastructre
    • 4.2.2 Hardware
    • 4.2.3 software
    • 4.2.4 Services

Chapter 5 Metaverse Market: Platform Estimates and Trend Analysis

  • 5.1 Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
    • 5.1.1 Metaverse Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Billion)
    • 5.1.2 Dekstop
    • 5.1.3 Mobile
    • 5.1.4 Headset

Chapter 6 Metaverse Market: Technology Estimates and Trend Analysis

  • 6.1 Technology Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
    • 6.1.1 Metaverse Market Estimates & Forecast, By Technology (USD Billion)
    • 6.1.2 Blockchain
    • 6.1.3 VR & AR
    • 6.1.4 Mixed Reality
    • 6.1.5 Others

Chapter 7 Metaverse Market: Application Estimates and Trend Analysis

  • 7.1 Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
    • 7.1.1 Metaverse Market Estimates & Forecast, By Application (USD Billion)
    • 7.1.2 Gaming
    • 7.1.3 Online Shopping
    • 7.1.4 Content Creation & Social Media
    • 7.1.5 Event & Conferences
    • 7.1.6 Digital Marketing
    • 7.1.7 Testing & Inspection
    • 7.1.8 Others

Chapter 8 Metaverse Market: End-Use Estimates and Trend Analysis

  • 8.1 End-Use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
    • 8.1.1 Metaverse Market Estimates & Forecast, By End Use (USD Billion)
    • 8.1.2 Aerospace & Defense
    • 8.1.3 Education
    • 8.1.4 Healthcare
    • 8.1.5 Tourism & Hospitality
    • 8.1.6 BFSI
    • 8.1.7 Retail
    • 8.1.8 Media & Entertainment
    • 8.1.9 Automotive
    • 8.1.10 Others (Manufacturing)

Chapter 9 Metaverse Market: Regional Estimates and Trend Analysis

  • 9.1 Metaverse Market: Regional Outlook
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 North america Metaverse Market estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 9.2.2 U.S
    • 9.2.3 Canada
    • 9.2.4 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Europe Metaverse Market estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.2 U.K.
    • 9.3.3 Germany
    • 9.3.4 France
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Asia Pacific Metaverse Market estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 India
    • 9.4.5 South Korea
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 South America Metaverse Market estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 9.5.2 Brazil
  • 9.6 Middle East & Africa (MEA)
    • 9.6.1 Middle East & Africa (MEA) Metaverse Market estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 10 Metaverse Market - Competitive Landscape

  • 10.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 10.2 Company Categorization
  • 10.3 Participant's Overview
  • 10.4 Financial Performance
  • 10.5 Product Benchmarking
  • 10.6 Company Market Positioning
  • 10.7 Company Market Share Analysis, 2022
  • 10.8 Company Heat Map Analysis
  • 10.9 Strategy Mapping
    • 10.9.1 Expansion
    • 10.9.2 Mergers & Acquisition
    • 10.9.3 Partenerships & Collaborations
    • 10.9.4 New Product Launches
    • 10.9.5 Research & Development
  • 10.10 Recent Developments by Key Market Participants
  • 10.11 List of Key Small & Medium Enterprises (SMEs)
    • 10.11.1 Europe
    • 10.11.2 U.S.
    • 10.11.3 Australia
    • 10.11.4 Singapore
    • 10.11.5 East Asia and Southeast Asia