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市場調査レポート
商品コード
1766236
自動車循環経済の市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025~2034年予測Automotive Circular Economy Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034 |
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カスタマイズ可能
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自動車循環経済の市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025~2034年予測 |
出版日: 2025年06月10日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車循環経済の世界市場規模は、2024年に1,512億米ドルとなり、CAGR 8.8%で成長し、2034年には3,359億米ドルに達すると予測されています。
この成長は、使用済み自動車(ELV)のリサイクルに関するイニシアチブの増加、電気自動車(EV)バッテリーの再利用の増加、廃棄物の最小化と持続可能な実践を促進する環境規制の厳格化によって推進されています。消費者の環境意識が高まるにつれ、再生自動車部品や低環境負荷のモビリティソリューションへの需要が高まっています。先を行くために、自動車メーカーはクローズドループモデルを採用し、原材料使用量の削減と二酸化炭素排出量の削減を目指しています。
EVの普及拡大は、主にバッテリーの再利用と再利用への関心の高まりにより、自動車セクターにおける循環型経済を加速させています。電気モビリティの中核をなすリチウムイオンバッテリーは、当初の用途を過ぎても価値を維持します。その結果、これらのバッテリーは第二のエネルギー貯蔵システムとして再利用され、実用性を最大化し、廃棄物を最小化しています。この動向は、相手先商標製品メーカー(OEM)やリサイクル業者に循環型バッテリー戦略への投資を促しています。
市場範囲 | |
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開始年 | 2024 |
予測年 | 2025-2034 |
開始金額 | 1,512億米ドル |
予測金額 | 3,359億米ドル |
CAGR | 8.8% |
2024年、再生部品のシェアは43.5%に達し、2034年までのCAGRは7.6%で成長すると予想されます。資源の最適化、手頃な価格、排出削減への注目の高まりにより、自動車再製造部品の需要が高まっています。再製造部品は、分解、洗浄、検査、摩耗部品の交換といった厳しい工程を経てから、新品部品と同等の性能を発揮するように再組み立てされます。北米や欧州などの地域で自動車の年式が古くなるにつれて、コスト意識の高い購入者や車両運行会社は、新品の部品よりもこうした持続可能な代替品にますます目を向けるようになっています。
内燃機関車(ICE)は、2024年には循環型自動車経済市場の58%という圧倒的なシェアを維持し、2034年までCAGR 8%の成長が見込まれています。ICE車の優位性が続いているのは、その成熟した世界的存在感と、部品の回収と再利用を取り巻く長年のインフラによるものです。ICEモデルは標準化された部品設計を提供し、分解が容易であるため、スケーラブルな循環プログラムに適しています。手頃な価格、燃料の入手可能性、インフラの格差のためにEVの普及が遅れている新興経済諸国では、ICEプラットフォームが大量のリサイクル可能材料を生み出し続け、再製造と材料回収の需要を煽っています。
中国の自動車循環経済2024年の市場規模は340億米ドル。同国の規制面でのリーダーシップと循環型イニシアティブへの積極的な投資が、この進展の触媒となっています。中国の政策は、自動車の引き取り制度に好意的で、再生製品の購入を促進し、消費者と企業の双方に補助金を提供しています。Swap the Old for Remanufacturing」のような取り組みは、回収率の向上に成功し、技術開発を支援する産業クラスターの形成を促しています。また、同国はバッテリーリサイクルの透明性を重視しており、デジタルバッテリーパスポートや、世界の透明性基準に沿ったトレーサビリティシステムを計画しています。
自動車循環経済の世界市場を形成している主要企業には、Toyota Motor、ZF Friedrichshafen、Renault、BMW、Valeo、Bosch、LKQ Corporationなどがあります。自動車循環経済市場の主要企業は、世界なポジションを強化するため、さまざまな戦略的取り組みに注力しています。主な注力分野は、使用済み自動車と部品を体系的に回収、解体、再利用するクローズドループ型サプライチェーンの開発です。企業は、トレーサビリティと資源回収を改善するために、高度なバッテリーリサイクル技術とデジタル追跡システムに投資しています。大量生産車市場の近くに再製造施設を拡大することも、物流コストの削減と業務効率の向上に役立っています。
The Global Automotive Circular Economy Market was valued at USD 151.2 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 8.8% to reach USD 335.9 billion by 2034. This growth is being propelled by increasing initiatives around end-of-life vehicle (ELV) recycling, rising reuse of electric vehicle (EV) batteries, and stricter environmental regulations promoting waste minimization and sustainable practices. As consumers become more eco-aware, demand is growing for remanufactured auto parts and low-impact mobility solutions. To stay ahead, automotive manufacturers are adopting closed-loop models, aiming to cut down on raw material usage and reduce carbon emissions, ensuring compliance and long-term operational viability through circular frameworks.
The expanding adoption of EVs is accelerating the circular economy in the automotive sector, primarily due to the growing focus on battery reuse and repurposing. Lithium-ion batteries, which are central to electric mobility, retain value beyond their initial application. As a result, these batteries are being repurposed into second-life energy storage systems, maximizing utility and minimizing waste. This trend is motivating original equipment manufacturers (OEMs) and recyclers to invest in circular battery strategies, which are vital in unlocking both environmental and economic gains for the industry.
Market Scope | |
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Start Year | 2024 |
Forecast Year | 2025-2034 |
Start Value | $151.2 Billion |
Forecast Value | $335.9 billion |
CAGR | 8.8% |
In 2024, remanufactured components represented a 43.5% share, with expectations of growing at a CAGR of 7.6% through 2034. The rising focus on resource optimization, affordability, and emission reduction is increasing demand for remanufactured automotive parts, which undergo rigorous processes-disassembly, cleaning, inspection, and replacement of worn components-before being reassembled to perform on par with new parts. As vehicle age increases across regions like North America and Europe, cost-conscious buyers and fleet operators are increasingly turning to these sustainable alternatives over brand-new components.
Internal combustion engine (ICE) vehicles maintained a commanding 58% share of the circular automotive economy market in 2024, with expected growth at a CAGR of 8% through 2034. Their continued dominance is due to their mature global presence and the long-standing infrastructure surrounding part recovery and reuse. ICE models offer standardized component designs and are easily disassembled, making them well-suited for scalable circular programs. In developing economies where EV adoption is slower due to affordability, fuel availability, and infrastructure gaps, ICE platforms continue to generate high volumes of recyclable materials, fueling demand for remanufacturing and material recovery.
China Automotive Circular Economy Market generated USD 34 billion in 2024. The country's regulatory leadership and proactive investment in circular initiatives have catalyzed this progress. China's policies favor vehicle take-back schemes, promote remanufactured product purchases, and offer subsidies to both consumers and businesses. Initiatives like "Swap the Old for Remanufacturing" have successfully improved collection rates and encouraged the formation of industrial clusters supporting technology development. The country is also emphasizing battery recycling transparency, with plans for digital battery passports and traceability systems that align with global transparency standards.
Key players shaping the Global Automotive Circular Economy Market Include Toyota Motor, ZF Friedrichshafen, Renault, BMW, Valeo, Bosch, and LKQ Corporation. Leading companies in the automotive circular economy market are focusing on a range of strategic initiatives to enhance their global position. A major area of focus is developing closed-loop supply chains, where end-of-life vehicles and components are systematically recovered, dismantled, and repurposed. Firms are investing in advanced battery recycling technologies and digital tracking systems to improve traceability and resource recovery. Expansion of remanufacturing facilities near high-volume vehicle markets is also helping reduce logistics costs and increase operational efficiency.