デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1755260

軽量スポーツ航空機市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測

LW Sport Aircraft Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 180 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.58円
軽量スポーツ航空機市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測
出版日: 2025年05月21日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の軽量スポーツ航空機市場は、2024年には13億米ドルと評価され、2034年にはCAGR 6.7%で成長し25億米ドルに達すると推定されます。

スポーツ飛行への参加者の増加、飛行訓練アカデミーの拡大、航空に対する消費者の幅広い関心が、軽量スポーツ航空機の需要を加速させています。これらの航空機は、手頃な価格、扱いやすさ、最小限の運用コストで支持されています。

軽量スポーツ航空機Market-IMG1

軽量スポーツ航空機カテゴリーを支える規制の更新も、製造業者や運航業者にとって有利な環境を作り出しています。しかし、貿易政策、特に輸入資材に対する関税は、サプライ・チェーンを混乱させ、投入コストを上昇させることによって、生産経済性に影響を与えています。こうした要因は特に小規模OEMに影響を及ぼし、調達や国際事業における戦略的シフトを余儀なくされています。こうした逆風にもかかわらず、技術革新、電動化、レンタルやトレーニングの使用事例の増加により、業界の長期的見通しは依然として明るいです。レクリエーション飛行が主流スポーツとして拡大し、パイロット訓練を求める人が増える中、軽量スポーツ航空機は進化する一般航空エコシステムに不可欠な存在として位置づけられています。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 13億米ドル
予測金額 25億米ドル
CAGR 6.7%

固定翼機セグメントは、2034年までに19億米ドルに達すると予想されます。固定翼軽量スポーツ航空機の需要は、特に効率的でメンテナンスの少ない航空機を求める航空学校や個人パイロットの間で増加し続けています。素材と推進システムの革新がこの成長を支えています。軽量複合材とハイブリッド電気動力システムの統合が進み、航続距離、効率、環境性能が向上しています。このような進歩により、固定翼モデルは新規の飛行士にとってより魅力的なものとなり、全体的な所有コストの削減につながっています。

レンタル事業者セグメントは、所有からアクセスへのシフトによって、2034年までCAGR 9.1%で成長すると予測されます。多くのレクリエーション・フライヤーは購入の代わりにレンタルを選択し、レンタル事業者は保有機体を拡大し、パイロット訓練サービスを提供することで対応しています。特別耐空証明の近代化(MOSAIC)イニシアチブのような規制の開発は、事業者に柔軟性を提供し、航空機の種類やサービスの選択肢を広げることを可能にします。

米国の軽量スポーツ航空機市場は2034年までに9億3,200万米ドルに達すると予想されます。MOSAICによる速度やギアの調整など、FAAによる規制改革が市場を再構築しています。最高速度250ノットCAS、格納式着陸装置、54ノットまでの失速速度制限の引き上げを可能にする新しいガイドラインは、これらの航空機の設計と使用方法を変えることになります。このような規制の変化は、より広範な市場参入を促し、北米での急速な拡大の舞台となります。

世界の軽量スポーツ航空機市場の主要プレーヤーは、ICON Aircraft, Inc.、PIPISTREL、Costruzioni Aeronautiche TECNAM S.p.A.、CubCrafters、Flight Design general aviation GmbHなどです。市場での地位を確保するため、主要企業は技術革新と規制への適応性に重点を置いています。主な戦略には、進化するFAA基準に適合する航空機の開発や、電気推進システムやハイブリッド推進システムを統合するための研究開発の増加が含まれます。また、多くのメーカーは、フライトスクールやレンタル会社と戦略的パートナーシップを結び、販売網を拡大しています。軽量複合材の使用は、航空機の性能向上と排出量削減のために拡大されています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界考察

  • エコシステム分析
  • トランプ政権の関税分析
    • 貿易への影響
      • 貿易量の混乱
      • 報復措置
    • 業界への影響
      • 供給側の影響(原材料)
        • 価格変動
        • サプライチェーンの再構築
        • 生産コストへの影響
      • 需要側の影響
        • 最終市場への価格伝達
        • 市場シェアの動向
        • 消費者の反応パターン
    • 影響を受ける主要企業
    • 戦略的な業界対応
      • サプライチェーンの再構成
      • 価格設定と製品戦略
      • 政策関与
    • 展望と今後の検討事項
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 娯楽飛行の需要増加
      • 飛行訓練学校の拡張
      • 簡素化された規制枠組み
      • 所有コストと運用コストが低い
      • パイロット訓練における利用の増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • ペイロードと航続距離の制限
      • 気象および空域の制限された運用
  • 成長可能性分析
  • 規制情勢
  • テクノロジーの情勢
  • 将来の市場動向
  • ギャップ分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業の市場シェア分析
  • 主要市場企業の競合分析
  • 競合ポジショニングマトリックス
  • 戦略ダッシュボード

第5章 市場推計・予測:航空機タイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 固定翼
    • 陸上ベース
    • 水陸両用
  • フレックスウィング
  • 動力付きパラシュート
  • ジャイロプレーン

第6章 市場推計・予測:推進別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 内燃機関(ICE)
  • 電気
  • ハイブリッド

第7章 市場推計・予測:最終用途別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 個人
  • レンタル業者
  • クラブ

第8章 市場推計・予測:地域別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦

第9章 企業プロファイル

  • Aeroprakt Manufacturing Sp. z o.o.
  • BRM AERO
  • Costruzioni Aeronautiche TECNAM S.p.A.
  • CubCrafters
  • Evektor
  • Flight Design general aviation GmbH
  • ICON Aircraft, Inc.
  • Jabiru Aircraft Pty Ltd
  • LEGEND AERO
  • LittleWing Autogyros, Inc.
  • Magni Gyro srl.
  • P&M Aviation
  • PIPISTREL
  • Sling
  • Stemme Production GmbH
  • The Airplane Factory
  • TL-ULTRALIGHT, s.r.o.
  • Zlin Aviation S.r.o.
目次
Product Code: 13956

The Global LW Sport Aircraft Market was valued at USD 1.3 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 6.7% to reach USD 2.5 billion by 2034, driven by rising enthusiasm for recreational aviation, which is increasingly seen as an accessible and enjoyable leisure activity. Increased participation in sport flying, expansion of flight training academies, and broader consumer interest in aviation are accelerating demand for light sport aircraft. These aircraft are favored for their affordability, ease of handling, and minimal operating costs.

LW Sport Aircraft Market - IMG1

Regulatory updates supporting the light sport aircraft category have also created a favorable environment for manufacturers and operators. However, trade policies, especially tariffs on imported materials, have challenged production economics by disrupting supply chains and raising input costs. These factors have especially affected smaller OEMs, forcing strategic shifts in sourcing and international operations. Despite these headwinds, the industry's long-term outlook remains positive, thanks to technology innovation, electrification, and growth in rental and training use cases. With recreational flying expanding as a mainstream sport and more people seeking pilot training, LW sport aircraft are positioned as an essential part of the evolving general aviation ecosystem.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$1.3 Billion
Forecast Value$2.5 Billion
CAGR6.7%

The fixed-wing aircraft segment is expected to reach USD 1.9 billion by 2034. Demand for fixed-wing light sport aircraft continues to rise, especially among aviation schools and private pilots seeking efficient, low-maintenance aircraft. Innovations in materials and propulsion systems are supporting this growth. Lightweight composites and hybrid-electric power systems are increasingly integrated to improve range, efficiency, and environmental performance. These advancements are making fixed-wing models more attractive to new aviators and reducing overall ownership costs.

The rental operator segment is projected to grow at a CAGR of 9.1% through 2034, driven by the shift from ownership to access. Many recreational flyers opt for rentals instead of purchasing, and rental operators are responding by expanding their fleets and offering pilot training services. Regulatory developments, such as the Modernization of Special Airworthiness Certification (MOSAIC) initiative, offer operators greater flexibility in their offerings, enabling them to broaden aircraft types and service options.

United States LW Sport Aircraft Market is expected to reach USD 932 million by 2034. Regulatory reforms from the FAA, including speed and gear adjustments under MOSAIC, are reshaping the market. New guidelines that allow for a higher maximum speed of 250 knots CAS, retractable landing gear, and an increased stall speed limit of 54 knots are set to transform how these aircraft are designed and used. This regulatory shift encourages broader market participation, setting the stage for rapid expansion in North America.

Key players in the Global LW Sport Aircraft Market include ICON Aircraft, Inc., PIPISTREL, Costruzioni Aeronautiche TECNAM S.p.A., CubCrafters, and Flight Design general aviation GmbH. To secure their market position, leading companies focus on innovation and regulatory adaptability. Key strategies include developing aircraft that align with evolving FAA standards and increasing R&D to integrate electric and hybrid propulsion systems. Many manufacturers are also forming strategic partnerships with flight schools and rental companies to expand their distribution networks. Lightweight composite use is being scaled to boost aircraft performance and reduce emissions.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates and calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 3600 synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Trump administration tariffs analysis
    • 3.2.1 Impact on trade
      • 3.2.1.1 Trade volume disruptions
      • 3.2.1.2 Retaliatory measures
    • 3.2.2 Impact on the industry
      • 3.2.2.1 Supply-side impact (raw material)
        • 3.2.2.1.1 Price volatility
        • 3.2.2.1.2 Supply chain restructuring
        • 3.2.2.1.3 Production cost implications
      • 3.2.2.2 Demand-side impact
        • 3.2.2.2.1 Price transmission to end markets
        • 3.2.2.2.2 Market share dynamics
        • 3.2.2.2.3 Consumer response patterns
    • 3.2.3 Key companies impacted
    • 3.2.4 Strategic industry responses
      • 3.2.4.1 Supply chain reconfiguration
      • 3.2.4.2 Pricing and product strategies
      • 3.2.4.3 Policy engagement
    • 3.2.5 Outlook and future considerations
  • 3.3 Industry impact forces
    • 3.3.1 Growth drivers
      • 3.3.1.1 Growing demand for recreational flying
      • 3.3.1.2 Expansion of flight training schools
      • 3.3.1.3 Simplified regulatory framework
      • 3.3.1.4 Low cost of ownership and operation
      • 3.3.1.5 Growing utilization in pilot training
    • 3.3.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.3.2.1 Limited payload and range capabilities
      • 3.3.2.2 Restricted weather and airspace operations
  • 3.4 Growth potential analysis
  • 3.5 Regulatory landscape
  • 3.6 Technology landscape
  • 3.7 Future market trends
  • 3.8 Gap analysis
  • 3.9 Porter's analysis
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Aircraft Type, 2021-2034 (USD Million & Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Fixed-wing
    • 5.2.1 Land based
    • 5.2.2 Amphibious
  • 5.3 Flex-wing
  • 5.4 Powered parachutes
  • 5.5 Gyroplanes

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Propulsion, 2021-2034 (USD Million & Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Internal Combustion Engine (ICE)
  • 6.3 Electric
  • 6.4 Hybrid

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By End Use, 2021-2034 (USD Million & Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Individual
  • 7.3 Rental operators
  • 7.4 Clubs

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 – 2034 (USD Million & Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Spain
    • 8.3.5 Italy
    • 8.3.6 Netherlands
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 South Korea
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
  • 8.6 Middle East and Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 UAE

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Aeroprakt Manufacturing Sp. z o.o.
  • 9.2 BRM AERO
  • 9.3 Costruzioni Aeronautiche TECNAM S.p.A.
  • 9.4 CubCrafters
  • 9.5 Evektor
  • 9.6 Flight Design general aviation GmbH
  • 9.7 ICON Aircraft, Inc.
  • 9.8 Jabiru Aircraft Pty Ltd
  • 9.9 LEGEND AERO
  • 9.10 LittleWing Autogyros, Inc.
  • 9.11 Magni Gyro srl.
  • 9.12 P&M Aviation
  • 9.13 PIPISTREL
  • 9.14 Sling
  • 9.15 Stemme Production GmbH
  • 9.16 The Airplane Factory
  • 9.17 TL-ULTRALIGHT, s.r.o.
  • 9.18 Zlin Aviation S.r.o.