デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1755196

オフハイウェイ車両用エンジンの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025~2034年予測

Off Highway Vehicle Engines Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 190 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.70円
オフハイウェイ車両用エンジンの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025~2034年予測
出版日: 2025年05月20日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

オフハイウェイ車両用エンジンの世界市場は、2024年に286億米ドルと評価され、CAGR 5.3%で成長し、2034年には478億米ドルに達すると推定されます。

市場拡大の主な要因は、現在進行中のインフラの進歩、農業の機械化の進展、採掘作業における機器需要の高まりです。これらのエンジンはヘビーデューティー用途に不可欠であり、耐久性と運転効率の両方を実現できる高性能ソリューションを求める産業界によって、その重要性は高まり続けています。各国政府が大規模な公共開発プロジェクトに投資し、農業と工業の生産高が世界的に上昇を続けるなか、これらのオフハイウェイ分野でパワフルで効率的なエンジンの必要性がますます高まっています。

オフハイウェイ車両用エンジンMarket-IMG1

この成長の主な原動力のひとつは、エネルギー効率が高く、低排出ガス技術を重視する傾向が強まっていることです。市場は、メーカーがよりクリーンでハイブリッド、電気パワートレインに代わるものに投資する中で、顕著な変化を目の当たりにしています。OEM各社は、厳しい排出ガス規制を満たしながら燃料使用量を削減できる次世代エンジンシステムの統合にますます力を入れるようになっています。このシフトは、環境問題だけでなく、燃料費の高騰や持続可能な実践に向けた世界の後押しも動機となっています。その結果、先進的なエンジンプラットフォームは、パワーと信頼性が譲れない基幹産業で人気を集めています。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 286億米ドル
予測金額 478億米ドル
CAGR 5.3%

高出力で低燃費のエンジンに対する需要は、特に過酷な条件下で大型機器が稼動する分野で高まっています。さまざまな産業で使用される機器は、燃費を犠牲にすることなく、高トルクと強力な性能を発揮しなければならないです。このような機能要件により、エンジンメーカーは、燃費の向上、排出ガスの低減、性能の向上を実現した既存のシステムの革新とアップグレードに取り組んでいます。OEMは最先端技術の採用に積極的な役割を果たし、オフハイウェイの進化する要求を満たすエンジンを設計するためにパートナーシップを結んでいます。

2024年には、出力101~200馬力のエンジンが世界市場をリードし、全体の約38%のシェアを確保しました。このセグメントは、予測期間を通じてCAGR 5.8%以上で成長すると予測されています。このカテゴリのエンジンの人気は、強度と効率のバランスに起因しており、複数の産業にわたる幅広い中型機器に適しています。その適応性により、多様な作業環境において信頼性の高い性能が保証されるため、このセグメントは需要の最前線であり続けています。

燃料の観点からは、ディーゼルエンジンが2024年もトップの座を維持し、世界市場の約69%を占めています。この分野は、2025年から2034年にかけてCAGR 6.5%を超える成長が予測されています。ディーゼルは、その比類ないトルクとエネルギー出力により、特に安定した高出力運転が不可欠な環境では、依然として好ましい選択肢となっています。ディーゼル供給のための世界のインフラは成熟しており、特に遠隔地や開発途上地域では広く利用可能です。その結果、ディーゼルエンジンはオフハイウェイアプリケーションの基幹であり続け、メーカーは信頼性や出力を犠牲にすることなく新たな環境基準に適合する先進ディーゼル技術の研究を優先しています。

用途別では、インフラ開発と世界の都市化の進展に牽引され、建設機械カテゴリーが2024年の主要セグメントに浮上しました。住宅、交通網、商業インフラへの投資が増加し、堅牢なエンジンシステムを搭載した重機に対する需要が高まっています。これらの機械は過酷な条件下で効率的に稼働する必要があり、信頼性の高いエンジン性能が要求されることから、この分野は市場成長に一貫して貢献しています。

エンジンタイプについては、2024年も内燃エンジン(ICE)が優位を維持しています。ICEが広く使用されているのは、長年の信頼性と確立されたインフラに起因しています。ICEは、特に充電設備がまばらな地域や一貫性のない地域では、依然として人気のある選択肢です。これらのエンジンは中断のない運転を提供し、これは大規模で継続的な使用環境において大きな利点となります。過酷で遠隔の環境でも性能を発揮できることから、特に工業化と開発が進む地域では、需要は引き続き堅調です。

2024年には、中国がアジア太平洋地域のオフハイウェイ車両用エンジン市場をリードし、地域シェアの約38%を占め、約44億米ドルの売上を計上しました。同国の急速な産業成長と広範なインフラ整備が、この主導的地位の主な要因となっています。同国の開発・採掘部門における重機需要の高さが、引き続きエンジン販売の原動力となっています。さらに、中国の広大な農業基盤は、複数の業種にわたる生産需要の増加に対応できる効率的で耐久性のあるエンジンの必要性を高めています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界考察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの情勢
    • 原材料サプライヤー
    • 部品メーカー
    • エンジンメーカー(OEM)
    • 自動車メーカー(オフハイウェイOEM)
    • 販売代理店およびアフターマーケットサービスプロバイダー
  • 利益率分析
  • トランプ政権による関税への影響
    • 貿易への影響
      • 貿易量の混乱
      • 他国による報復措置
    • 業界への影響
      • 主要原材料の価格変動
      • サプライチェーンの再構築
      • 電力出力とコストへの影響
    • 影響を受ける主要企業
    • 戦略的な業界対応
      • サプライチェーンの再構成
      • 価格設定と電力出力戦略
    • 展望と今後の検討事項
  • テクノロジーとイノベーションの情勢
  • 価格動向s
  • コスト内訳分析
  • 特許分析
  • 主なニュースと取り組み
  • 規制情勢
  • 影響要因
    • 促進要因
      • インフラ開発の増加
      • エンジン設計における技術的進歩
      • 電気自動車とハイブリッドオフハイウェイ車の需要増加
      • 鉱業部門の成長
      • スマート農業への投資増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 設備の初期コストが高め
      • メンテナンスと耐久性の問題
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業の市場シェア分析
  • 競合ポジショニングマトリックス
  • 戦略的展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:出力別、2021-2034

  • 主要動向
  • 50HP以下
  • 50~100 HP
  • 101~200 HP
  • 201~400 HP
  • 400HP以上

第6章 市場推計・予測:燃料別、2021-2034

  • 主要動向
  • ディーゼル
  • ガソリン
  • その他

第7章 市場推計・予測:用途別、2021-2034

  • 主要動向
  • 建設機械
  • 採掘設備
  • 農業機械
  • 林業機械

第8章 市場推計・予測:エンジン別、2021-2034

  • 主要動向
  • 内燃機関(ICE)
  • ハイブリッドエンジン
  • 電気エンジン

第9章 市場推計・予測:地域別、2021-2034

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧諸国
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Caterpillar
  • CNH Industrial
  • Cummins
  • Deere &Company
  • Doosan Infracore
  • FPT Industrial
  • Hatz Diesel
  • Honda Motor
  • Isuzu Motors
  • Kohler
  • Komatsu
  • Kubota
  • MAN
  • Mitsubishi Heavy Industries
  • Perkins Engines
  • Scania
  • Shaanxi Fast Gear
  • Tata Motors
  • Volvo
  • Yanmar
目次
Product Code: 13940

The Global Off-Highway Vehicle Engines Market was valued at USD 28.6 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 5.3% to reach USD 47.8 billion by 2034. Market expansion is largely attributed to ongoing infrastructure advancements, increased mechanization in farming, and the rising demand for equipment in mining operations. These engines are essential for heavy-duty applications, and their importance continues to grow as industries seek high-performance solutions that can deliver both durability and operational efficiency. As governments invest in major public development projects and as agricultural and industrial output continue to rise globally, the need for powerful, efficient engines across these off-highway segments is becoming more critical.

Off Highway Vehicle Engines Market - IMG1

One of the key drivers behind this growth is the increased emphasis on energy-efficient and low-emission technologies. The market is witnessing a notable shift as manufacturers invest in cleaner, hybrid, and electric powertrain alternatives. OEMs are increasingly focusing on the integration of next-generation engine systems that can reduce fuel usage while meeting stringent emissions regulations. This shift is motivated not only by environmental concerns but also by the rising cost of fuel and the global push toward sustainable practices. As a result, advanced engine platforms are gaining popularity in core industries where power and reliability remain non-negotiable.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$28.6 Billion
Forecast Value$47.8 Billion
CAGR5.3%

Demand for high-output, fuel-efficient engines is on the rise, especially in sectors where heavy-duty equipment operates under extreme conditions. Equipment used across various industries must deliver high torque and strong performance without compromising fuel economy. These functional requirements are pushing engine manufacturers to innovate and upgrade existing systems with enhanced fuel efficiency, lower emissions, and improved performance capabilities. OEMs are taking an active role in adopting cutting-edge technologies and are forming partnerships to design engines that meet the evolving demands of off-highway operations.

In 2024, engines with a power output ranging between 101 and 200 horsepower led the global market, securing approximately 38% of the total share. This segment is projected to grow at a CAGR of over 5.8% throughout the forecast timeline. The popularity of engines in this category stems from their balance between strength and efficiency, making them suitable for a wide range of mid-sized equipment across multiple industries. Their adaptability ensures reliable performance in diverse work environments, which keeps this segment at the forefront of demand.

From a fuel perspective, diesel-powered engines retained the top position in 2024, making up about 69% of the global market. This segment is forecasted to grow at a CAGR exceeding 6.5% between 2025 and 2034. Diesel remains the preferred choice due to its unmatched torque and energy output, especially in environments where consistent, high-power operation is vital. The global infrastructure for diesel supply is mature and widely accessible, particularly in remote or developing regions. As a result, diesel engines continue to be the backbone of off-highway applications, and manufacturers are prioritizing research into advanced diesel technologies that align with emerging environmental standards without sacrificing reliability or power.

On the application front, the construction equipment category emerged as the leading segment in 2024, driven by increased activity in infrastructure development and global urbanization. Rising investments in housing, transportation networks, and commercial infrastructure are translating into heightened demand for heavy machinery powered by robust engine systems. These machines need to operate efficiently under tough conditions, and the requirement for dependable engine performance makes this segment a consistent contributor to market growth.

Regarding engine type, internal combustion engines (ICEs) maintained their dominance in 2024. Their widespread use can be attributed to their long-standing reliability and established infrastructure. ICEs remain a popular choice, especially in regions where electrical charging facilities are sparse or inconsistent. These engines provide uninterrupted operation, which is a significant advantage in large-scale, continuous-use settings. Their ability to perform in harsh and remote environments ensures that demand remains strong, particularly in regions with growing industrialization and development.

In 2024, China led the Asia-Pacific off-highway vehicle engines market, capturing around 38% of the regional share and generating approximately USD 4.4 billion in revenue. The country's rapid industrial growth and extensive infrastructure rollout are key contributors to this leadership position. High demand for heavy machinery within the nation's development and mining sectors continues to drive engine sales. Moreover, China's expansive agricultural base adds to the requirement for efficient, durable engines capable of meeting rising output demands across multiple verticals.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 3600 synopsis, 2021 - 2034

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Component manufacturers
    • 3.2.3 Engine manufacturers (OEMs)
    • 3.2.4 Vehicle manufacturers (Off-Highway OEMs)
    • 3.2.5 Distributors & aftermarket service providers
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Trump administration tariffs
    • 3.4.1 Impact on trade
      • 3.4.1.1 Trade volume disruptions
      • 3.4.1.2 Retaliatory measures by other countries
    • 3.4.2 Impact on the industry
      • 3.4.2.1 Price Volatility in key materials
      • 3.4.2.2 Supply chain restructuring
      • 3.4.2.3 Power output and cost implications
    • 3.4.3 Key companies impacted
    • 3.4.4 Strategic industry responses
      • 3.4.4.1 Supply chain reconfiguration
      • 3.4.4.2 Pricing and Power output strategies
    • 3.4.5 Outlook and future considerations
  • 3.5 Technology & innovation landscape
  • 3.6 Price trends
  • 3.7 Cost breakdown analysis
  • 3.8 Patent analysis
  • 3.9 Key news & initiatives
  • 3.10 Regulatory landscape
  • 3.11 Impact forces
    • 3.11.1 Growth drivers
      • 3.11.1.1 Rising infrastructure development
      • 3.11.1.2 Technological advancements in engine design
      • 3.11.1.3 Growing demand for electric and hybrid off-highway vehicles
      • 3.11.1.4 Growth in the mining sector
      • 3.11.1.5 Increased investment in smart agricultures
    • 3.11.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.11.2.1 High initial cost of equipment
      • 3.11.2.2 Maintenance and durability issues
  • 3.12 Growth potential analysis
  • 3.13 Porter's analysis
  • 3.14 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Power output, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Below 50 HP
  • 5.3 50–100 HP
  • 5.4 101–200 HP
  • 5.5 201–400 HP
  • 5.6 Above 400 HP

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Fuel, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Diesel
  • 6.3 Gasoline
  • 6.4 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Construction equipment
  • 7.3 Mining equipment
  • 7.4 Agricultural equipment
  • 7.5 Forestry equipment

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Engine, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Internal combustion engines (ICE)
  • 8.3 Hybrid engines
  • 8.4 Electric engines

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2034 ($Bn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Southeast Asia
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 South Africa

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Caterpillar
  • 10.2 CNH Industrial
  • 10.3 Cummins
  • 10.4 Deere & Company
  • 10.5 Doosan Infracore
  • 10.6 FPT Industrial
  • 10.7 Hatz Diesel
  • 10.8 Honda Motor
  • 10.9 Isuzu Motors
  • 10.10 Kohler
  • 10.11 Komatsu
  • 10.12 Kubota
  • 10.13 MAN
  • 10.14 Mitsubishi Heavy Industries
  • 10.15 Perkins Engines
  • 10.16 Scania
  • 10.17 Shaanxi Fast Gear
  • 10.18 Tata Motors
  • 10.19 Volvo
  • 10.20 Yanmar