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市場調査レポート
商品コード
1750503

海洋船舶の市場機会と促進要因、産業動向分析、2025年~2034年予測

Marine Vessels Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
納期
2~3営業日
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海洋船舶の市場機会と促進要因、産業動向分析、2025年~2034年予測
出版日: 2025年05月07日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の海洋船舶市場は、2024年に1,123億米ドルと評価され、世界の海上貿易規模の拡大と海軍艦隊近代化への政府投資の増加により、CAGR 3.4%で成長し、2034年には1,554億米ドルに達すると推定されます。

貿易ルートが拡大し、地政学的緊張が続く中、各国は海軍力を強化し、艦隊を近代化しつつあり、商業船と軍用船の両方に安定した需要を生み出しています。海上貿易における物流効率の必要性は、進化する海上安全保障要件と相まって、先進的な海洋船舶に対する世界の需要を形成し続けています。

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近年、鉄鋼やアルミニウムなどの主要な輸入素材に関税が課され、海洋船舶業界全体に大きな波及効果をもたらしました。これらの政策は、国内造船会社の製造コストを引き上げ、米国で建造された船舶の価格競争力とリードタイムを国際的な造船会社よりも低下させました。原材料費の増加は、船舶建造の進捗を遅らせ、商業契約や防衛契約の予算を圧迫しました。さらに、他国から課された報復貿易措置により、米国製船舶の輸出可能性が制限され、国内造船所の操業上および財務上の課題がさらに深刻化しました。このような政策によってもたらされた不確実性は、サプライチェーンを混乱させ、プロジェクトを遅延させ、一部の造船会社は、存続するために調達と生産戦略を再評価するよう促されました。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 1,123億米ドル
予測金額 1,554億米ドル
CAGR 3.4%

商業船セグメントは2024年に819億米ドルと評価されました。世界の海運活動の拡大と港湾のインフラ整備が、タンカー、コンテナ船、ばら積み貨物船を増やす必要性を煽っています。さらに、クルーズ旅行の復活と大容量のフェリーシステムの導入が、このセグメントの成長を後押ししています。いくつかの国は、港湾および海上物流ネットワークへの投資を強化しており、沿岸および内陸水路における特殊船およびフィーダー船の需要をさらに高めています。

推進力ベースでは、内燃機関(ICE)セグメントは2024年に1,028億米ドルと評価されました。これらのエンジンは、コスト効率、出力の信頼性、航続距離の延長を提供し、特に長距離貨物輸送や深海作業に極めて重要であるため、業界では定評があります。多くの海運会社やオフショア事業にとって、ICEエンジン搭載船は、特に燃料補給インフラが限られている場所では、依然として最も現実的なソリューションです。この推進力タイプは、海洋掘削やロジスティクスの任務で大型船をサポートする能力もあるため、広く採用されています。

米国の海洋船舶市場は、2024年に127億米ドルに達し、いくつかの堅調な需要促進要因に支えられています。特に大規模なオフショア・エネルギープロジェクトでは、特殊なサービス船や乗組員移送船のニーズが拡大しており、新たな船舶の調達に拍車がかかっています。これらの船舶は、洋上風力発電所やエネルギー・プラットフォームの建設と保守を可能にする上で重要な役割を果たしています。さらに、内陸水路輸送、特に河川システムの活性化を目指した投資は、古い船隊の近代化を促し、地域ロジスティクスの効率性と持続可能性を向上させています。

世界の海洋船舶業界の主要企業には、General Dynamics NASSCO、Vard、HII、Sumitomo Heavy Industries Marine and Engineering、Damen Shipyards Group、Meyer Werft、Mitsubishi Heavy Industries、Babcock International Group、Austal、SHI-MCI、Fincantieri、Meyer Turku、Navantia、Lurssen、Japan Marine United Corporation、Hyundai Heavy Industries、Tsuneishi Shipbuilding、Cochin Shipyard、Garden Reach Shipbuilders and Engineers、中国造船工業公司などがあります。

市場の妥当性を維持し、世界的に拡大するために、主要な海洋船舶メーカーは次世代船舶の設計、ハイブリッド推進システムの統合、高度な自動化技術に焦点を当てています。各社は、グリーン造船、LNG推進、AI主導のメンテナンス・ソリューションに投資することで、脱炭素目標に戦略を合わせています。港湾当局、海軍、ロジスティクス・プロバイダーとの戦略的パートナーシップは業務範囲を拡大し、積極的な研究開発とデジタル・トランスフォーメーションは市場リーダーを競合他社から差別化し続ける。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界考察

  • エコシステム分析
  • トランプ政権による関税への影響
    • 貿易への影響
      • 貿易量の混乱
      • 報復措置
    • 業界への影響
      • 供給側の影響
        • 主要部品の価格変動
        • サプライチェーンの再構築
        • 生産コストへの影響
      • 需要側の影響(販売価格)
        • 最終市場への価格伝達
        • 市場シェアの動向
        • 消費者の反応パターン
    • 影響を受ける主要企業
    • 戦略的な業界対応
      • サプライチェーンの再構成
      • 価格設定と製品戦略
      • 政策関与
    • 展望と今後の検討事項
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 世界貿易の急速な拡大
      • 海軍の拡張と近代化
      • 旅客数と観光活動の急増
      • 先住民の製造業と政府の取り組み
      • より大型で効率的な船舶への需要の増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 地政学的緊張と安全保障上のリスク
      • 経済の不確実性とインフレ
  • 成長可能性分析
  • 規制情勢
  • テクノロジーの情勢
  • 将来の市場動向
  • ギャップ分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業の市場シェア分析
  • 主要市場企業の競合分析
  • 競合ポジショニングマトリックス
  • 戦略ダッシュボード

第5章 市場推計・予測:船種別、2021-2034

  • 主要動向
  • 商用船
    • コンテナ船
    • タンカー
    • ばら積み貨物船
    • クルーズ船
    • その他
  • 海軍および防衛艦艇
    • 駆逐艦
    • 潜水艦
    • 航空母艦
    • 巡視船
    • その他

第6章 市場推計・予測:推進方式別、2021-2034

  • 主要動向
  • 内燃機関(ICE)
  • 電気
  • ハイブリッド(電気+ICE)

第7章 市場推計・予測:制御機構別、2021-2034

  • 主要動向
  • マニュアル
  • 自律型
  • 半自律型
  • 完全自律型

第8章 市場推計・予測:地域別、2021-2034

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦

第9章 企業プロファイル

  • Austal
  • Babcock International Group
  • China Shipbuilding Industry Corporation
  • Cochin Shipyard
  • Damen Shipyards Group
  • Fincantieri
  • Garden Reach Shipbuilders and Engineers
  • General Dynamics NASSCO
  • HII
  • Hyundai Heavy Industries
  • Japan Marine United Corporation
  • Lurssen
  • Meyer Turku
  • Meyer Werft
  • Mitsubishi Heavy Industries
  • Navantia
  • SHI-MCI
  • Sumitomo Heavy Industries Marine and Engineering
  • Tsuneishi Shipbuilding
  • Vard
目次
Product Code: 13766

The Global Marine Vessels Market was valued at USD 112.3 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 3.4% to reach USD 155.4 billion by 2034, driven by the rising scale of global maritime trade and increasing government investments in naval fleet modernization. As trade routes expand and geopolitical tensions persist, countries are strengthening naval capabilities and modernizing their fleets, creating a stable demand for both commercial and military vessels. The need for logistical efficiency in seaborne trade, coupled with evolving maritime security requirements, continues to shape the global demand for advanced marine vessels.

Marine Vessels Market - IMG1

The imposition of tariffs on key imported materials such as steel and aluminum in recent years created significant ripple effects across the marine vessels industry. These policies raised manufacturing costs for domestic shipbuilders, making U.S.-built vessels less competitive in pricing and lead times than their international counterparts. The increase in raw material expenses led to slower progress on vessel construction and strained budgets for commercial and defense contracts. Furthermore, retaliatory trade measures imposed by other nations restricted the export potential of American-built vessels, compounding the operational and financial challenges for domestic yards. The uncertainty introduced by such policies disrupted supply chains, delayed projects, and prompted some shipbuilders to reevaluate sourcing and production strategies to remain viable.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$112.3 Billion
Forecast Value$155.4 Billion
CAGR3.4%

The commercial vessels segment was valued at USD 81.9 billion in 2024. Expanding global shipping activities and infrastructure upgrades across ports fuel the need for more tankers, container ships, and bulk carriers. Additionally, the resurgence of cruise travel and the introduction of high-capacity ferry systems are helping drive segment growth. Several nations have stepped up investments in port and maritime logistics networks, which further amplifies the demand for specialized and feeder vessels across coastal and inland waterways.

On the basis of propulsion, the internal combustion engines (ICE) segment was valued at USD 102.8 billion in 2024. These engines are well-established in the industry, offering cost efficiency, power reliability, and extended range, especially crucial for long-haul cargo transport and deep-sea operations. For many shipping companies and offshore operations, ICE-powered ships remain the most practical solution, particularly where fueling infrastructure is limited. This propulsion type is also widely adopted for its ability to support heavy-duty vessels in offshore drilling and logistics missions.

United States Marine Vessels Market reached USD 12.7 billion in 2024, supported by several robust demand drivers. The expanding need for specialized service and crew transfer vessels, particularly for large-scale offshore energy projects, is fueling new vessel procurement. These vessels play a critical role in enabling the construction and maintenance of offshore wind farms and energy platforms. Additionally, investments aimed at revitalizing inland waterway transportation, especially across river systems, encourage the modernization of older fleets, improving efficiency and sustainability across regional logistics.

Key players in the Global Marine Vessels Industry include General Dynamics NASSCO, Vard, HII, Sumitomo Heavy Industries Marine and Engineering, Damen Shipyards Group, Meyer Werft, Mitsubishi Heavy Industries, Babcock International Group, Austal, SHI-MCI, Fincantieri, Meyer Turku, Navantia, Lurssen, Japan Marine United Corporation, Hyundai Heavy Industries, Tsuneishi Shipbuilding, Cochin Shipyard, Garden Reach Shipbuilders and Engineers, and China Shipbuilding Industry Corporation.

To maintain market relevance and expand globally, leading marine vessel manufacturers focus on next-generation ship designs, integration of hybrid propulsion systems, and advanced automation technologies. Companies align their strategies with decarbonization goals by investing in green shipbuilding, LNG propulsion, and AI-driven maintenance solutions. Strategic partnerships with port authorities, naval forces, and logistics providers enhance operational reach, while aggressive R&D and digital transformation continue to differentiate market leaders from competitors.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates and calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 3600 synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Trump administration tariffs
    • 3.2.1 Impact on trade
      • 3.2.1.1 Trade volume disruptions
      • 3.2.1.2 Retaliatory measures
    • 3.2.2 Impact on the industry
      • 3.2.2.1 Supply-side impact
        • 3.2.2.1.1 Price volatility in key components
        • 3.2.2.1.2 Supply chain restructuring
        • 3.2.2.1.3 Production cost implications
      • 3.2.2.2 Demand-side impact (selling price)
        • 3.2.2.2.1 Price transmission to end markets
        • 3.2.2.2.2 Market share dynamics
        • 3.2.2.2.3 Consumer response patterns
    • 3.2.3 Key companies impacted
    • 3.2.4 Strategic industry responses
      • 3.2.4.1 Supply chain reconfiguration
      • 3.2.4.2 Pricing and product strategies
      • 3.2.4.3 Policy engagement
    • 3.2.5 Outlook and future considerations
  • 3.3 Industry impact forces
    • 3.3.1 Growth drivers
      • 3.3.1.1 Rapid expansion of global trade
      • 3.3.1.2 Military navy expansion and modernization
      • 3.3.1.3 Surge in passenger and tourism activities
      • 3.3.1.4 Indigenous manufacturing and government initiatives
      • 3.3.1.5 Increasing demand for larger and more efficient vessels
    • 3.3.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.3.2.1 Geopolitical tensions and security risks
      • 3.3.2.2 Economic uncertainty and inflation
  • 3.4 Growth potential analysis
  • 3.5 Regulatory landscape
  • 3.6 Technology landscape
  • 3.7 Future market trends
  • 3.8 Gap analysis
  • 3.9 Porter's analysis
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Vessel Type, 2021 - 2034 (USD Billion and Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Commercial vessels
    • 5.2.1 Containerships
    • 5.2.2 Tankers
    • 5.2.3 Bulk carriers
    • 5.2.4 Cruise ships
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 Naval & defense vessels
    • 5.3.1 Destroyers
    • 5.3.2 Submarines
    • 5.3.3 Aircraft carriers
    • 5.3.4 Patrol ships
    • 5.3.5 Others

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Propulsion Type, 2021 - 2034 (USD Billion and Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Internal combustion engine (ICE)
  • 6.3 Electric
  • 6.4 Hybrid (Electric + ICE)

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Control Mechanism, 2021 - 2034 (USD Billion and Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Manual
  • 7.3 Autonomous
  • 7.4 Semi-autonomous
  • 7.5 Fully autonomous

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2034 (USD Billion and Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Spain
    • 8.3.5 Italy
    • 8.3.6 Netherlands
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 South Korea
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
  • 8.6 Middle East and Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 UAE

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Austal
  • 9.2 Babcock International Group
  • 9.3 China Shipbuilding Industry Corporation
  • 9.4 Cochin Shipyard
  • 9.5 Damen Shipyards Group
  • 9.6 Fincantieri
  • 9.7 Garden Reach Shipbuilders and Engineers
  • 9.8 General Dynamics NASSCO
  • 9.9 HII
  • 9.10 Hyundai Heavy Industries
  • 9.11 Japan Marine United Corporation
  • 9.12 Lurssen
  • 9.13 Meyer Turku
  • 9.14 Meyer Werft
  • 9.15 Mitsubishi Heavy Industries
  • 9.16 Navantia
  • 9.17 SHI-MCI
  • 9.18 Sumitomo Heavy Industries Marine and Engineering
  • 9.19 Tsuneishi Shipbuilding
  • 9.20 Vard