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市場調査レポート
商品コード
1618242

中型トラック市場の成長機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測

Medium Duty Truck Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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中型トラック市場の成長機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測
出版日: 2024年10月09日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の中型トラック市場は2023年に518億米ドルと推定され、2024~2032年にかけてCAGR 5.6%で成長すると予想されます。

eコマースの台頭は市場拡大の主要要因であり、効率的でタイムリーな商品配送に対する需要の高まりが中型トラックの必要性を煽っています。これらのトラックはラストワンマイル・ロジスティクスにおいて重要な役割を果たし、都市部における迅速かつ局所的な配送を促進します。オンラインショッピングが成長し続けるにつれ、都市部の配送を管理できる多用途の中型トラックへの需要が高まり、市場全体の成長に寄与すると予想されます。しかし、産業は進化する排ガス規制という課題に直面しています。

規制強化により、メーカーは先進的排ガス規制技術に投資する必要があり、生産コストの上昇につながっています。これはまた、新規制基準を満たすために既存の車両を改造または交換する必要がある事業者にとっても課題となります。こうした規制への適合と費用対効果の両立は、メーカーと市場バイヤーの双方にとって、ますます大きな関心事となっています。燃料タイプ別では、ディーゼルセグメントが2023年の市場シェアの60%以上を占め、市場を独占しています。

ディーゼルエンジンは、そのトルク、燃料効率、重負荷や長距離輸送への適合性から好まれています。また、ディーゼル技術の進歩により、排出ガスのクリーン化が進み、環境問題にも対応しています。さらに、燃料補給のセットアップが確立しており、石油に比べてディーゼル燃料のコストが低いことも、ディーゼルエンジン搭載中型トラックの人気に寄与しています。物流や建設などの産業における貨物輸送需要の高まりは、予測期間中にこのセグメントをさらに牽引すると予想されます。

市場範囲
開始年 2023年
予測年 2024~2032年
開始価格 518億米ドル
予想価格 850億米ドル
CAGR 5.6%

用途別に分類すると、貨物・物流セグメントが2023年の市場シェアの45%を占める。産業参入企業間の協力関係の強化が、このセグメントにおけるイノベーションと効率化を推進し、物流業務を強化するための新技術とソリューションを統合しています。アジア太平洋は中型トラック市場を独占し、2023年の売上シェアの約45%を占めました。急速な都市化と工業化が、同地域における効率的な商品輸送の需要を押し上げる主要要因となっています。eコマースの台頭と消費者行動の変化は、信頼性の高いラストマイル配送ソリューションの必要性を生み出しています。さらに、インフラ開発プロジェクトが建設や資材輸送に使用される中型トラックの需要を促進しています。中産階級の人口増加と経済成長が商用車需要をさらに加速させており、メーカー各社は地域に特化したソリューションを提供する必要に迫られています。産業と都市中心部の拡大は、今後数年にわたってアジア太平洋市場の大幅な成長を促進すると予想されます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 産業洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 部品サプライヤー
    • 技術プロバイダー
    • メーカー
    • 販売業者
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
    • パートナーシップ/コラボレーション
    • 合併/買収
    • 投資
    • 製品上市とイノベーション
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • eコマースの増加
      • ラストワンマイルデリバリーの需要の増加
      • 都市化の進展
      • 中小企業の成長によるトラック需要の増加
      • レンタルサービスの需要増加
    • 産業の潜在的リスク・課題
      • 不透明な経済状況
      • 進化する排出基準
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 各社の市場シェア
  • 主要市場参入企業の競合分析
    • Ford Motor Company
    • General Motors
    • Hino Motors, Ltd.
    • ISUZU MOTORS
    • Mercedes-Benz Group AG
    • PACCAR Inc
    • Traton Group
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 中型トラック市場推定・予測:クラス別

  • 主要動向:クラス別
  • クラス4
  • クラス5
  • クラス6

第6章 中型トラック市場推定・予測、燃料別

  • 主要動向:燃料別
  • ディーゼル
  • 天然ガス
  • ハイブリッド
  • 電気
  • ガソリン

第7章 中型トラック市場推定・予測、馬力別

  • 主要動向:馬力別
  • 150HP以下
  • 150~250HP
  • 250HP以上

第8章 中型トラック市場推定・予測、用途別

  • 主要動向:用途別
  • 建設・鉱業
  • 貨物・物流
  • その他

第9章 中型トラック市場推定・予測、地域別

  • 主要動向:地域別
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • 北欧
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア

第10章 企業プロファイル

  • Ashok Leyland Limited
  • BharatBenz
  • Daimler Trucks
  • Eicher Motors Limited
  • Ford
  • Freightliner
  • Hino Motors
  • Isuzu Motors
  • Kenworth
  • Navistar
  • Peterbilt
  • SCANIA AB
  • Tata Motors Limited
目次
Product Code: 6658

The Global Medium Duty Truck Market was estimated at USD 51.8 billion in 2023 and is expected to grow at a CAGR of 5.6% between 2024 and 2032. The rise of e-commerce is a major driver of market expansion, as the increasing demand for efficient and timely delivery of goods fuels the need for medium-duty trucks. These trucks play a key role in last-mile logistics, facilitating quick and localized deliveries in urban areas. As online shopping continues to grow, the demand for versatile medium-duty trucks capable of managing urban deliveries is expected to rise, contributing to the overall market growth. However, the industry faces challenges with the evolving emission standards.

Stricter regulations require manufacturers to invest in advanced emission control technologies, leading to increased production costs. This also creates challenges for operators who may need to retrofit or replace existing fleets to meet new standards. Balancing compliance with these regulations while maintaining cost-effectiveness is a growing concern for both manufacturers and buyers in the market. In terms of fuel type, the diesel segment dominated the market in 2023, accounting for over 60% of the market share.

Diesel engines are preferred for their torque, fuel efficiency, and suitability for heavy loads and long-distance transportation. Advancements in diesel technology have also led to cleaner emissions, addressing environmental concerns. Additionally, the well-established refueling setup and lower diesel fuel costs in comparison to oil contribute to the popularity of diesel-powered medium-duty trucks. The rising demand for freight transportation in industries like logistics and construction is expected to further drive this segment during the forecast period.

Market Scope
Start Year2023
Forecast Year2024-2032
Start Value$51.8 Billion
Forecast Value$85 Billion
CAGR5.6%

When categorized by application, the freight and logistics segment captured 45% of the market share in 2023. Increased collaborations between industry players are driving innovation and efficiency in this sector, integrating new technologies and solutions to enhance logistics operations. The Asia-Pacific region dominated the medium-duty truck market, holding approximately 45% of the revenue share in 2023. Rapid urbanization and industrialization are key factors boosting the demand for efficient goods transportation in the region. The rise of e-commerce and shifting consumer behaviors have created a need for reliable last-mile delivery solutions. Additionally, infrastructure development projects are driving demand for medium-duty trucks used in construction and material transportation.The growing middle-class population and economic growth are further accelerating the demand for commercial vehicles, pushing manufacturers to offer region-specific solutions. The expansion of industries and urban centers is expected to fuel significant growth in the Asia-Pacific market over the coming years.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2018 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total Addressable Market (TAM), 2024-2032, (USD Billion)
  • 2.3 Regional trends
  • 2.4 Class trends
  • 2.5 Fuel trends
  • 2.6 Horsepower trends
  • 2.7 Application trends

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Component supplier
    • 3.2.2 Technology provider
    • 3.2.3 Manufacturer
    • 3.2.4 Distributor
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
    • 3.6.1 Partnership/Collaboration
    • 3.6.2 Merger/Acquisition
    • 3.6.3 Investment
    • 3.6.4 Product launch & innovation
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rise in e-commerce
      • 3.8.1.2 Increasing demand for last-mile deliveries
      • 3.8.1.3 Growing urbanization
      • 3.8.1.4 Growing small & medium enterprises drive truck demand
      • 3.8.1.5 Rising demand for rental services
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Uncertain economic conditions
      • 3.8.2.2 Evolving emission standards
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share, 2023
  • 4.3 Competitive analysis of major market players, 2023
    • 4.3.1 Ford Motor Company
    • 4.3.2 General Motors
    • 4.3.3 Hino Motors, Ltd.
    • 4.3.4 ISUZU MOTORS
    • 4.3.5 Mercedes-Benz Group AG
    • 4.3.6 PACCAR Inc
    • 4.3.7 Traton Group
  • 4.4 Competitive positioning matrix, 2023
  • 4.5 Strategic outlook matrix, 2023

Chapter 5 Medium Duty Truck Market Estimates & Forecast, By Class (Revenue & Units)

  • 5.1 Key trends, by class
  • 5.2 Class 4
  • 5.3 Class 5
  • 5.4 Class 6

Chapter 6 Medium Duty Truck Market Estimates & Forecast, By Fuel (Revenue & Units)

  • 6.1 Key trends, by fuel
  • 6.2 Diesel
  • 6.3 Natural gas
  • 6.4 Hybrid
  • 6.5 Electric
  • 6.6 Gasoline

Chapter 7 Medium Duty Truck Market Estimates & Forecast, By Horsepower (Revenue & Units)

  • 7.1 Key trends, by horsepower
  • 7.2 Below 150 HP
  • 7.3 150 HO - 250 HP
  • 7.4 Above 250 HP

Chapter 8 Medium Duty Truck Market Estimates & Forecast, By Application (Revenue & Units)

  • 8.1 Key trends, by application
  • 8.2 Construction & mining
  • 8.3 Freight & logistics
  • 8.4 Others

Chapter 9 Medium Duty Truck Market Estimates & Forecast, By Region (Revenue & Units)

  • 9.1 Key trends, by region
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Russia
    • 9.3.6 Nordics
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Southeast Asia
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 Saudi Arabia

Chapter 10 Company Profiles (Business Overview, Financial Data, Product Landscape, Strategic Outlook, SWOT Analysis)

  • 10.1 Ashok Leyland Limited
  • 10.2 BharatBenz
  • 10.3 Daimler Trucks
  • 10.4 Eicher Motors Limited
  • 10.5 Ford
  • 10.6 Freightliner
  • 10.7 Hino Motors
  • 10.8 Isuzu Motors
  • 10.9 Kenworth
  • 10.10 Navistar
  • 10.11 Peterbilt
  • 10.12 SCANIA AB
  • 10.13 Tata Motors Limited