![]() |
市場調査レポート
商品コード
1615981
LNGトラックの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測LNG Truck Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2024 to 2032 |
||||||
カスタマイズ可能
|
LNGトラックの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測 |
出版日: 2024年09月03日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
|
LNGトラックの世界市場規模は2023年に118億米ドルとなり、2024~2032年にかけてCAGR 10%で成長すると予測されています。
この成長の主要原動力は、LNG燃料補給インフラの拡大です。政府も民間団体も、主要な輸送ルート沿いのLNG給油ステーション網に多額の投資を行っています。このインフラは、航続距離への不安を和らげ、長距離移動におけるLNGトラックの信頼性を確保するために不可欠です。例えば、インドの国営天然ガス会社GAILは2024年3月、中型・大型商用車を対象に、主要国道沿いにLNG小売店舗網を整備する計画を発表しました。
GAILは2030年までにこのセグメントで50%以上の市場シェアを確保することを目指しています。LNGトラック産業全体は、クラス、用途、所有者、運転台、地域によって分類されます。市場は車両をクラス7とクラス8に分類しています。2023年にはクラス8が約80%の市場シェアを占め、2032年までに成長する見込みです。LNGトラック市場におけるクラス8セグメントの優位性は、長距離輸送における大型トラック需要の高まりに起因します。LNGエンジンを搭載したクラス8トラックは、排出ガスを最小限に抑えながら長距離の重量貨物を管理する能力で支持されています。
その効率的なエンジンは厳しい排出基準に準拠しており、物流企業にとって最重要の選択肢となっています。加えて、主要ルートにおけるLNG燃料補給インフラの拡大がClass 8 LNGトラックの採用を後押しし、このセグメントの成長を後押ししています。市場セグメンテーションでは、運転台をデイキャブと寝台キャブに分類しています。2023年の市場シェアは、寝台キャブが72%を占めています。
市場範囲 | |
---|---|
開始年 | 2023年 |
予測年 | 2024~2032年 |
開始価格 | 118億米ドル |
予想価格 | 546億米ドル |
CAGR | 10% |
LNGトラック市場における寝台キャビンの優位性は、長距離輸送時のドライバーの快適性に対する需要によるところが大きいです。必要不可欠な休憩設備を提供するこれらの運転台は、物流における長時間の移動に最適です。産業が長距離路線に傾くにつれて、LNG装備の寝台キャブへの意欲は高まっています。排出ガス削減、コスト削減、ドライバーの快適性といった魅力により、LNG搭載寝台タクシーはフリートオペレーターの最有力候補となっており、このセグメントの成長を牽引しています。
2023年には、アジア太平洋が60%以上の圧倒的なシェアでLNGトラック市場をリードしました。中国やインドのような、急速な工業化と急成長する物流部門を目の当たりにしている国々が、この優位性に拍車をかけています。環境意識の高まりと二酸化炭素排出量削減を推進する政府の動きが、LNGトラックの採用をさらに促進しています。主要ルート沿いのLNG燃料補給インフラへの投資は、市場の潜在力を増幅しています。この地域の製造能力とコスト効率の高い生産と相まって、LNGトラックは、地域輸送と長距離輸送の両方において、ディーゼルに代わる実行可能な選択肢としてますます注目されています。
The Global LNG Truck Market was valued at USD 11.8 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 10% from 2024 to 2032. A key driver for this growth is the expansion of LNG refueling infrastructure. Both governments and private entities are heavily investing in a network of LNG refueling stations along major transportation corridors. This infrastructure is vital for alleviating range anxiety and ensuring the reliability of LNG-powered trucks for long-haul journeys. For example, in March 2024, GAIL, India's state-run natural gas company, unveiled plans for a network of LNG retail outlets on major national highways, targeting medium and heavy commercial vehicles.
GAIL aims to secure over 50% market share in this sector by 2030. The overall LNG truck industry is classified based on class, application, ownership, cab, and region. The market categorizes vehicles into class 7 and class 8 segments. In 2023, class 8 dominated with approximately 80% market share and is set to grow by 2032. The class 8 segment's prominence in the LNG truck market stems from the rising demand for heavy-duty trucks in long-haul transport. LNG-powered Class 8 trucks are favored for their ability to manage heavy cargo over long distances while minimizing emissions.
Their efficient engines, compliant with stringent emission standards, make them a top choice for logistics firms. Additionally, the growing LNG refueling infrastructure on major routes bolsters the adoption of Class 8 LNG trucks, propelling this segment's growth. The market segments cabs into day cab and sleeper cab categories. In 2023, the sleeper cab segment held a dominant 72% market share.
Market Scope | |
---|---|
Start Year | 2023 |
Forecast Year | 2024-2032 |
Start Value | $11.8 Billion |
Forecast Value | $54.6 Billion |
CAGR | 10% |
The sleeper cab's dominance in the LNG truck market is largely due to the demand for driver comfort during long hauls. Offering essential rest facilities, these cabs are perfect for extended journeys in logistics. As the industry leans more towards long-haul routes, the appetite for LNG-equipped sleeper cabs is escalating. The allure of reduced emissions, cost savings, and driver comfort is making LNG-powered sleeper cabs a top pick for fleet operators, driving the segment's growth.
In 2023, the Asia Pacific region led the LNG truck market with a commanding share of over 60%. Countries like China and India, witnessing rapid industrialization and a burgeoning logistics sector, are fueling this dominance. Heightened environmental awareness and the government's push to cut carbon emissions are furthering the adoption of LNG trucks. Investments in LNG refueling infrastructure along key routes amplify the market's potential.Coupled with the region's manufacturing prowess and cost-effective production, LNG trucks are increasingly seen as a viable alternative to diesel for both regional and long-haul transport.