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市場調査レポート
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1615981

LNGトラックの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測

LNG Truck Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 220 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
LNGトラックの市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測
出版日: 2024年09月03日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

LNGトラックの世界市場規模は2023年に118億米ドルとなり、2024~2032年にかけてCAGR 10%で成長すると予測されています。

この成長の主要原動力は、LNG燃料補給インフラの拡大です。政府も民間団体も、主要な輸送ルート沿いのLNG給油ステーション網に多額の投資を行っています。このインフラは、航続距離への不安を和らげ、長距離移動におけるLNGトラックの信頼性を確保するために不可欠です。例えば、インドの国営天然ガス会社GAILは2024年3月、中型・大型商用車を対象に、主要国道沿いにLNG小売店舗網を整備する計画を発表しました。

GAILは2030年までにこのセグメントで50%以上の市場シェアを確保することを目指しています。LNGトラック産業全体は、クラス、用途、所有者、運転台、地域によって分類されます。市場は車両をクラス7とクラス8に分類しています。2023年にはクラス8が約80%の市場シェアを占め、2032年までに成長する見込みです。LNGトラック市場におけるクラス8セグメントの優位性は、長距離輸送における大型トラック需要の高まりに起因します。LNGエンジンを搭載したクラス8トラックは、排出ガスを最小限に抑えながら長距離の重量貨物を管理する能力で支持されています。

その効率的なエンジンは厳しい排出基準に準拠しており、物流企業にとって最重要の選択肢となっています。加えて、主要ルートにおけるLNG燃料補給インフラの拡大がClass 8 LNGトラックの採用を後押しし、このセグメントの成長を後押ししています。市場セグメンテーションでは、運転台をデイキャブと寝台キャブに分類しています。2023年の市場シェアは、寝台キャブが72%を占めています。

市場範囲
開始年 2023年
予測年 2024~2032年
開始価格 118億米ドル
予想価格 546億米ドル
CAGR 10%

LNGトラック市場における寝台キャビンの優位性は、長距離輸送時のドライバーの快適性に対する需要によるところが大きいです。必要不可欠な休憩設備を提供するこれらの運転台は、物流における長時間の移動に最適です。産業が長距離路線に傾くにつれて、LNG装備の寝台キャブへの意欲は高まっています。排出ガス削減、コスト削減、ドライバーの快適性といった魅力により、LNG搭載寝台タクシーはフリートオペレーターの最有力候補となっており、このセグメントの成長を牽引しています。

2023年には、アジア太平洋が60%以上の圧倒的なシェアでLNGトラック市場をリードしました。中国やインドのような、急速な工業化と急成長する物流部門を目の当たりにしている国々が、この優位性に拍車をかけています。環境意識の高まりと二酸化炭素排出量削減を推進する政府の動きが、LNGトラックの採用をさらに促進しています。主要ルート沿いのLNG燃料補給インフラへの投資は、市場の潜在力を増幅しています。この地域の製造能力とコスト効率の高い生産と相まって、LNGトラックは、地域輸送と長距離輸送の両方において、ディーゼルに代わる実行可能な選択肢としてますます注目されています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 産業洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原料サプライヤー
    • 部品サプライヤー
    • メーカー
    • サービスプロバイダー
    • 流通チャネル
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 価格分析
  • コスト内訳分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアティブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • よりクリーンな代替燃料車へのシフト
      • LNG給油ステーションのインフラ拡大
      • LNGトラックの導入を支援する政府のインセンティブ
      • 二酸化炭素排出削減への関心の高まり
    • 産業の潜在的リスク・課題
      • LNGの貯蔵と取り扱いにおける技術的課題
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推定・予測:クラス別、2021~2032年

  • 主要動向
    • クラス7
    • クラス8

第6章 市場推定・予測:キャブ別、2021~2032年

  • 主要動向
  • デイキャブ
  • 寝台タクシー

第7章 市場推定・予測:用途別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 貨物輸送
  • 公益事業
  • 建設・鉱業
  • その他

第8章 市場推定・予測:車軸別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 4x2
  • 6x4
  • 6x2

第9章 市場推定・予測:所有者別、2021~2032年

  • 主要動向
  • フリート事業者
  • 独立事業者

第10章 市場推定・予測:地域別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • ベルギー
    • スウェーデン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • ベトナム
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • イラン
    • トルコ
    • その他の中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Anhui Jianghuai Automobile Group Corp., Ltd.(JAC Motors)
  • Ashok Leyland
  • CNHTC(China National Heavy Duty Truck Group Corporation)
  • Daimler AG
  • Dongfeng Motor Corporation
  • FAW Group(First Automobile Works)
  • Hino Motors, Ltd.
  • Isuzu Motors Ltd.
  • IVECO
  • Kenworth(PACCAR Inc.)
  • MAN Truck & Bus
  • Peterbilt Motors(PACCAR Inc.)
  • Scania AB
  • Shaanxi Automobile Group
  • Sinotruk(China National Heavy Duty Truck Group Co., Ltd.)
  • Tata Motors
  • Volvo Trucks
目次
Product Code: 11242

The Global LNG Truck Market was valued at USD 11.8 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 10% from 2024 to 2032. A key driver for this growth is the expansion of LNG refueling infrastructure. Both governments and private entities are heavily investing in a network of LNG refueling stations along major transportation corridors. This infrastructure is vital for alleviating range anxiety and ensuring the reliability of LNG-powered trucks for long-haul journeys. For example, in March 2024, GAIL, India's state-run natural gas company, unveiled plans for a network of LNG retail outlets on major national highways, targeting medium and heavy commercial vehicles.

GAIL aims to secure over 50% market share in this sector by 2030. The overall LNG truck industry is classified based on class, application, ownership, cab, and region. The market categorizes vehicles into class 7 and class 8 segments. In 2023, class 8 dominated with approximately 80% market share and is set to grow by 2032. The class 8 segment's prominence in the LNG truck market stems from the rising demand for heavy-duty trucks in long-haul transport. LNG-powered Class 8 trucks are favored for their ability to manage heavy cargo over long distances while minimizing emissions.

Their efficient engines, compliant with stringent emission standards, make them a top choice for logistics firms. Additionally, the growing LNG refueling infrastructure on major routes bolsters the adoption of Class 8 LNG trucks, propelling this segment's growth. The market segments cabs into day cab and sleeper cab categories. In 2023, the sleeper cab segment held a dominant 72% market share.

Market Scope
Start Year2023
Forecast Year2024-2032
Start Value$11.8 Billion
Forecast Value$54.6 Billion
CAGR10%

The sleeper cab's dominance in the LNG truck market is largely due to the demand for driver comfort during long hauls. Offering essential rest facilities, these cabs are perfect for extended journeys in logistics. As the industry leans more towards long-haul routes, the appetite for LNG-equipped sleeper cabs is escalating. The allure of reduced emissions, cost savings, and driver comfort is making LNG-powered sleeper cabs a top pick for fleet operators, driving the segment's growth.

In 2023, the Asia Pacific region led the LNG truck market with a commanding share of over 60%. Countries like China and India, witnessing rapid industrialization and a burgeoning logistics sector, are fueling this dominance. Heightened environmental awareness and the government's push to cut carbon emissions are furthering the adoption of LNG trucks. Investments in LNG refueling infrastructure along key routes amplify the market's potential.Coupled with the region's manufacturing prowess and cost-effective production, LNG trucks are increasingly seen as a viable alternative to diesel for both regional and long-haul transport.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Component suppliers
    • 3.2.3 Manufacturers
    • 3.2.4 Service providers
    • 3.2.5 Distribution channel
    • 3.2.6 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Pricing analysis
  • 3.5 Cost breakdown analysis
  • 3.6 Technology & innovation landscape
  • 3.7 Patent analysis
  • 3.8 Key news & initiatives
  • 3.9 Regulatory landscape
  • 3.10 Impact forces
    • 3.10.1 Growth drivers
      • 3.10.1.1 Shift towards cleaner alternative fuel vehicles
      • 3.10.1.2 Growing infrastructure for LNG refueling stations
      • 3.10.1.3 Government incentives supporting LNG truck adoption
      • 3.10.1.4 Increasing concerns about reducing carbon emissions
    • 3.10.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.10.2.1 Technical challenges in LNG storage and handling
  • 3.11 Growth potential analysis
  • 3.12 Porter's analysis
  • 3.13 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Class, 2021 - 2032 ($Mn & Units)

  • 5.1 Key trends
    • 5.1.1 Class 7
    • 5.1.2 Class 8

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Cab, 2021 - 2032 ($Mn & Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Day cab
  • 6.3 Sleeper cab

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($Mn & Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Freight delivery
  • 7.3 Utility services
  • 7.4 Construction & mining
  • 7.5 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Axle, 2021 - 2032 ($Mn & Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 4x2
  • 8.3 6x4
  • 8.4 6x2

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Ownership, 2021 - 2032 ($Mn & Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Fleet operator
  • 9.3 Independent operator

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 (($Mn & Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Russia
    • 10.3.6 Belgium
    • 10.3.7 Sweden
    • 10.3.8 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Indonesia
    • 10.4.6 Thailand
    • 10.4.7 Vietnam
    • 10.4.8 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
    • 10.5.4 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 South Africa
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Saudi Arabia
    • 10.6.4 Iran
    • 10.6.5 Turkey
    • 10.6.6 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Anhui Jianghuai Automobile Group Corp., Ltd. (JAC Motors)
  • 11.2 Ashok Leyland
  • 11.3 CNHTC (China National Heavy Duty Truck Group Corporation)
  • 11.4 Daimler AG
  • 11.5 Dongfeng Motor Corporation
  • 11.6 FAW Group (First Automobile Works)
  • 11.7 Hino Motors, Ltd.
  • 11.8 Isuzu Motors Ltd.
  • 11.9 IVECO
  • 11.10 Kenworth (PACCAR Inc.)
  • 11.11 MAN Truck & Bus
  • 11.12 Peterbilt Motors (PACCAR Inc.)
  • 11.13 Scania AB
  • 11.14 Shaanxi Automobile Group
  • 11.15 Sinotruk (China National Heavy Duty Truck Group Co., Ltd.)
  • 11.16 Tata Motors
  • 11.17 Volvo Trucks