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市場調査レポート
商品コード
1577027

自動車用ディファレンシャル市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年

Automotive Differential Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
2~3営業日
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自動車用ディファレンシャル市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年08月05日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車用ディファレンシャルの世界市場規模は2023年に237億米ドルとなり、2024年から2032年までのCAGRは4.5%以上で成長すると予測されています。

自動車産業における電動化へのシフトは、電気自動車(EV)をサポートする高度なディファレンシャル・システムの需要を促進しています。電気自動車は複数の電気モーターを搭載することが多く、効果的なトルク配分と性能最適化のために高度なディファレンシャル・システムが必要とされます。車両効率の向上とドライビングダイナミクスの強化が、高度なディファレンシャル技術の必要性を強調しており、EVの台頭が自動車用ディファレンシャル市場の極めて重要な成長要因となっています。

駆動方式に基づく市場セグメントには、前輪駆動(FF)、後輪駆動、全輪駆動(AWD)/四輪駆動(4WD)が含まれます。2023年には、FF駆動セグメントが市場シェアの45%以上を占めています。世界の自動車生産台数の急増と低燃費車に対する需要の高まりが、このセグメントをさらに推進するものと思われます。自動車メーカーは、スペース、重量、コスト効率の面で有利なFF方式を好んでいます。メーカーが燃料効率を優先するにつれ、より軽量で効率的なFFシステムはますます魅力的になっています。電子制御式リミテッド・スリップ・デフやトルク・ベクタリング・システムなどの技術革新は、自動車の性能と安全性を高めています。

推進による市場セグメンテーションには、内燃機関と電気システムが含まれます。2023年に40億米ドルと評価される電気セグメントは、持続可能な輸送に対する需要の高まりとEVの幅広い採用により、力強い成長を目の当たりにしています。自動車用ディファレンシャルをEVに組み込むことで、EVの性能、効率、航続距離が向上し、消費者へのアピール度が高まる。市場大手各社は、この需要に対応するため、製品ラインアップを拡充しています。例えば、Dana Incorporatedは2023年4月、Spicer AdvanTEKアクスルのラインアップを拡充し、車両効率を高めるために設計された軽量ディファレンシャルを発表しました。政府の奨励策と電動モビリティへの投資の増加は、電動セグメントの成長をさらに促進します。

2022年には、アジア太平洋地域が自動車用ディファレンシャルの世界市場をリードし、約30%のシェアを獲得しました。世界最大の自動車生産拠点として、中国、日本、インド、韓国などの国々が生産量に大きく貢献しています。自動車保有台数の増加と乗用車、特にSUVやトラックに対する購買意欲の高まりが、この地域におけるディファレンシャル需要を高めています。さらに、いくつかの国が自律走行の研究開発に多額の投資を行い、政府による支援政策を推進し、技術系企業と自動車メーカーのコラボレーションを促進していることから、APAC地域は自動車用ディファレンシャルの最も急成長する市場となる見込みです。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原材料メーカー
    • 部品メーカー
    • 製造業者
    • 流通業者
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 商用車および大型車需要の増加
      • 全輪駆動車(AWD)および四輪駆動車(4WD)の普及拡大。
      • インフラ投資の拡大による建設・鉱山機械の需要増加
      • 高級車やSUVへの嗜好の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • インホイール電気モーター搭載車の生産増加
      • 複雑な技術統合
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:ディファレンシャル別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • オープンデフ
  • リミテッドスリップディファレンシャル(LSD)
  • 電子制御式リミテッドスリップディファレンシャル(ELSD)
  • ロッキングディファレンシャル
  • トルクディファレンシャル

第6章 市場推計・予測:車両別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 乗用車
    • オープンデフ
    • リミテッドスリップディファレンシャル(LSD)
    • 電子制御式リミテッドスリップディファレンシャル(ELSD)
    • ロック式ディファレンシャル
    • トルクディファレンシャル
  • 商用
    • オープンディファレンシャル
    • リミテッドスリップディファレンシャル(LSD)
    • 電子制御式リミテッドスリップディファレンシャル(ELSD)
    • ロッキングディファレンシャル
    • トルクディファレンシャル

第7章 市場推計・予測:ドライブ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 前輪駆動(FF)
  • 後輪駆動(FR)
  • 全輪駆動(AWD)/四輪駆動(4WD)

第8章 市場推計・予測:推進別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 内燃機関(ICE)
  • 電気

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • シンガポール
    • ANZ
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • AAM(American Axle and Manufacturing)
  • AVL List GmbH
  • Bonfiglioli Riduttori S.p.A.
  • BorgWarner Inc.
  • Dana Incorporated
  • Eaton Corporation
  • Getrag(part of Magna International)
  • GKN Automotive
  • Groupe PSA(now part of Stellantis)
  • Haldex AB
  • Hyundai WIA Corporation
  • JTEKT Corporation
  • Linamar Corporation
  • Magna International Inc.
  • Meritor Inc.
  • Neapco Holdings LLC
  • NSK Ltd.
  • Schaeffler AG
  • Timken Company
  • ZF Friedrichshafen AG
目次
Product Code: 5862

The Global Automotive Differential Market was valued at USD 23.7 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of over 4.5% from 2024 to 2032. The shift towards electrification in the automotive industry drives the demand for advanced differential systems to support electric vehicles (EVs). These vehicles, often equipped with multiple electric motors, require sophisticated differential systems for effective torque distribution and performance optimization. The push for better vehicle efficiency and enhanced driving dynamics underscores the need for advanced differential technologies, making the rise of EVs a pivotal growth driver for the automotive differential market.

The overall automotive differential industry is classified based on the differential, vehicle, propulsion, and region.

The market segments based on the drive include front-wheel drive (FWD), rear-wheel drive, and All-Wheel Drive (AWD)/Four-Wheel Drive (4WD). In 2023, the FWD segment commanded over 45% of the market share. The global surge in vehicle production and the rising demand for fuel-efficient vehicles are set to propel this segment further. Automotive manufacturers favor the FWD system for its space, weight, and cost-efficiency advantages. As manufacturers prioritize fuel efficiency, the lighter and more efficient FWD systems become increasingly appealing. Innovations like electronic limited-slip differentials and torque vectoring systems are enhancing vehicle performance and safety.

Market segmentation by propulsion includes internal combustion engines and electric systems. The electric segment, valued at USD 4.0 billion in 2023, is witnessing robust growth due to the rising demand for sustainable transportation and the broader adoption of EVs. Integrating automotive differentials into EVs boosts their performance, efficiency, and range, enhancing consumer appeal. Leading market players are broadening their product offerings to meet this demand. For instance, Dana Incorporated, in April 2023, unveiled its expanded lineup of Spicer AdvanTEK axles, showcasing lightweight differentials designed for enhanced vehicle efficiency. Government incentives and escalating investments in electric mobility further fuel the growth of the electric segment.

In 2022, the Asia Pacific region led the global automotive differential market, capturing around 30% of the share. As the world's largest automotive manufacturing hub, countries like China, Japan, India, and South Korea contribute significantly to production volumes. Rising vehicle ownership and a growing appetite for passenger vehicles, notably SUVs and trucks, amplify the demand for differentials in the region. Furthermore, with several countries investing heavily in autonomous driving R&D, promoting supportive government policies, and fostering collaborations between tech firms and automakers, the APAC region is poised to be the fastest-growing market for automotive differentials.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimation
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market scope and definition

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material providers
    • 3.2.2 Component providers
    • 3.2.3 Manufacturers
    • 3.2.4 Distributors
    • 3.2.5 End-user
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology and innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rise in demand for commercial and heavy-duty vehicles
      • 3.8.1.2 Increasing penetration of all- wheel drive (AWD) and four-wheel drive (4WD) vehicles
      • 3.8.1.3 Growing investment in infrastructure to boost demand for construction and mining equipment.
      • 3.8.1.4 Rising preferences for luxury vehicles and SUVs
    • 3.8.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.8.2.1 Increasing production of vehicles with in-wheel electric motors
      • 3.8.2.2 Complex technology integration
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Differential, 2021-2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Open differential
  • 5.3 Limited-slip differential (LSD)
  • 5.4 Electronic limited-slip differential (ELSD)
  • 5.5 Locking differential
  • 5.6 Torque differential

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Vehicle, 2021-2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Passenger
    • 6.2.1 Open differential
    • 6.2.2 Limited-slip differential (LSD)
    • 6.2.3 Electronic limited-slip differential (ELSD)
    • 6.2.4 Locking differential
    • 6.2.5 Torque differential
  • 6.3 Commercial
    • 6.3.1 Open differential
    • 6.3.2 Limited-slip differential (LSD)
    • 6.3.3 Electronic limited-slip differential (ELSD)
    • 6.3.4 Locking differential
    • 6.3.5 Torque differential

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Drive, 2021-2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Front-wheel drive (FWD)
  • 7.3 Rear-wheel drive (RWD)
  • 7.4 All-wheel drive (AWD)/ Four-wheel drive (4WD)

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Propulsion, 2021-2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Internal combustion engine (ICE)
  • 8.3 Electric

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021-2032 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Netherlands
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 Singapore
    • 9.4.6 ANZ
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of LATAM
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 South Africa
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 AAM (American Axle and Manufacturing)
  • 10.2 AVL List GmbH
  • 10.3 Bonfiglioli Riduttori S.p.A.
  • 10.4 BorgWarner Inc.
  • 10.5 Dana Incorporated
  • 10.6 Eaton Corporation
  • 10.7 Getrag (part of Magna International)
  • 10.8 GKN Automotive
  • 10.9 Groupe PSA (now part of Stellantis)
  • 10.10 Haldex AB
  • 10.11 Hyundai WIA Corporation
  • 10.12 JTEKT Corporation
  • 10.13 Linamar Corporation
  • 10.14 Magna International Inc.
  • 10.15 Meritor Inc.
  • 10.16 Neapco Holdings LLC
  • 10.17 NSK Ltd.
  • 10.18 Schaeffler AG
  • 10.19 Timken Company
  • 10.20 ZF Friedrichshafen AG