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市場調査レポート
商品コード
1573692

自動車スタートストップシステム市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年

Automotive Start-Stop System Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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自動車スタートストップシステム市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年08月26日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車スタートストップシステムの世界市場は、2023年に378億米ドルと評価され、2024年から2032年にかけて11%を超えるCAGRで拡大すると予測されています。

市場の成長は、厳しい排ガス規制のイントロダクションよるところが大きいです。世界各国政府が大気汚染と気候変動に対処するために厳格な排ガス規制を実施する中、自動車メーカーは燃費効率を高め、排ガスを抑制する技術の採用を増やしています。

部品と制御システムの技術革新は、スタートストップ技術の性能と信頼性を強化しています。強化されたスターター・モーター、吸収ガラスマット(AGM)やリチウムイオンなどの最先端バッテリー、そして洗練された制御アルゴリズムが、よりスムーズで効率的なエンジン再始動を可能にしています。これらの技術革新は、重要部品の消耗を軽減するだけでなく、耐久性やシステム性能に関する過去の懸念にも対処しています。OEMは、自社の製品をさらに強化するため、トップクラスのセンサーを確実に車両に組み込むメーカーと戦略的提携を結ぶことが多いです。

市場は、自動車を二輪車、乗用車、商用車に区分しています。乗用車セグメントは2023年に70%以上のシェアを占める。燃費効率と環境持続可能性への注目が高まる中、このセグメントは継続的な拡大が見込まれています。スタートストップシステムは、車両が据置型にあるときにエンジンを自動的に停止させることで燃料消費と温室効果ガス排出を抑制するため、この成長において極めて重要な役割を果たしています。

燃料別では、市場はディーゼル、ガソリン、CNG、ハイブリッドの各セグメントに分類されます。ディーゼル・セグメントの2023年の市場規模は219億米ドルでした。ディーゼル・セグメントの成長は、排出ガス削減を目的とした規制圧力の高まりに大きく支えられています。ディーゼルエンジンは、ガソリンエンジンよりも燃費が良い反面、窒素酸化物や粒子状物質の排出量が多いです。エンジンのアイドリングを最小限に抑えることで、スタート-ストップ・システムは、燃料消費を抑制するだけでなく、全体的な排出量も減少させる。さらに、スタートストップシステムの技術的進歩により、ディーゼル・エンジンとの互換性が向上し、性能や信頼性に関する以前の懸念が緩和されました。規制上の義務付けと技術的進歩との相乗効果が、ディーゼル車へのスタート-ストップ・システムの採用を後押ししています。

アジア太平洋地域は世界の自動車スタートストップシステム市場をリードし、2023年には約30%のシェアを占めています。この地域の急速な都市化と交通渋滞の激化が、市場成長の主な促進要因となっています。APACの都市中心部が急成長し、自動車保有台数が急増するにつれて、交通渋滞の結果、アイドリング時間が長くなります。スタートストップシステムは、このようなアイドリング時間中の燃料消費を抑制することで、このような都市環境では不可欠なものとなっています。都市化の軌跡を考えると、アジア太平洋地域におけるスタートストップシステムの需要は、効率的で環境に優しい自動車ソリューションを追求する同地域の姿勢を裏付けるように、増加する傾向にあります。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • コンポーネントプロバイダー
    • メーカー
    • 技術プロバイダー
    • 流通業者
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 自動車スタートストップシステムのコスト分析
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 自動車排出ガスに関する政府規制のイントロダクション
      • 急速な都市化と交通渋滞
      • エンジン管理システムの進歩
      • ハイブリッド車へのスタートストップシステムの統合
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高いイニシャルコスト
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:コンポーネント別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • エンジン制御ユニット(ECU)
  • バッテリー
  • オルタネーター
  • スターターモーター
  • DC/DCコンバーター
  • センサー
  • その他

第6章 市場推計・予測:技術別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 強化スターター
    • 従来型スターター
    • タンデムソレノイドスターター
  • ベルト駆動式オルタネーター・スターター(BAS)
  • 直噴エンジンシステム
  • 統合スタータ・ジェネレータ(ISG)

第7章 市場推計・予測:自動車別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 二輪車
  • 乗用車
  • 商用車
    • 小型商用車
    • 中型商用車
    • 大型商用車

第8章 市場推計・予測:燃料別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ディーゼル
  • ガソリン
  • CNG
  • ハイブリッド

第9章 市場推計・予測:流通チャネル別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • OEM
  • アフターマーケット

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • シンガポール
    • ANZ
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Aisin Seiki Co., Ltd.
  • Autoliv Inc.
  • Borgwarner Inc.
  • Continental AG
  • Denso Corporation
  • Faurecia S.A.
  • Garrett Motion Inc.
  • Hella GmbH and Co. KGaA
  • Hitachi Ltd.
  • Johnson Controls Inc.
  • Lear Corporation
  • Magna International Inc
  • Mahle GmbH
  • Mitsubishi Electric Corporation
  • NXP Semiconductors N.V.
  • Robert Bosch GmbH
  • Schaeffler Technologies AG and Co. KG
  • Tenneco Inc.
  • Valeo SA
  • ZF Friedrichshafen
目次
Product Code: 11021

The Global Automotive Start-Stop System Market was valued at USD 37.8 billion in 2023 and is projected to expand at a CAGR exceeding 11% from 2024 to 2032. The market growth is largely attributed to the introduction of stringent emission regulations. As global governments enforce rigorous emission standards to tackle air pollution and climate change, automakers are increasingly adopting technologies that enhance fuel efficiency and curtail emissions.

Technological innovations in components and control systems have bolstered the performance and reliability of start-stop technology. Enhanced starter motors, cutting-edge batteries like absorbent glass mat (AGM) and lithium-ion, alongside sophisticated control algorithms, facilitate smoother and more efficient engine restarts. These innovations not only mitigate wear and tear on vital components but also address past concerns regarding durability and system performance. To further bolster their offerings, OEMs frequently forge strategic alliances with manufacturers for ensuring the incorporation of top-tier sensors into their vehicles.

The overall industry is divided into component, technology, vehicle, fuel, distribution channel, and region.

The market segments vehicles into two-wheelers, passenger vehicles, and commercial vehicles. The passenger vehicle segment commanded over 70% share in 2023. With a growing focus on fuel efficiency and environmental sustainability, this segment is poised for continued expansion. The start-stop system plays a pivotal role in this growth, as it curtails fuel consumption and greenhouse gas emissions by automatically shutting off the engine when the vehicle is stationary.

Fuel-wise, the market categorizes into diesel, gasoline, CNG, and hybrid segments. The diesel segment was valued at USD 21.9 billion in 2023. The growth of the diesel segment is largely backed by mounting regulatory pressures aimed at emission reductions. Diesel engines, while more fuel-efficient than their gasoline counterparts, emit elevated levels of nitrogen oxides and particulate matter. By minimizing engine idling, start-stop systems not only curtail fuel consumption but also diminish overall emission outputs. Moreover, technological strides in start-stop systems have enhanced their compatibility with diesel engines, alleviating prior concerns about performance and reliability. This synergy with regulatory mandates and technological advancements propels the adoption of start-stop systems in diesel vehicles.

Asia Pacific led the global automotive start-stop system market, holding a share of approximately 30% in 2023. The region's rapid urbanization and escalating traffic congestion have been primary drivers of this market growth. As urban centers in APAC burgeon and vehicle ownership surges, the resultant traffic congestion leads to prolonged idling periods. Start-stop systems, by curtailing fuel consumption during these idle times, become indispensable in such urban settings. Given the trajectory of urbanization, the demand for start-stop systems in the Asia-Pacific is set to rise, underscoring the region's pursuit of efficient and eco-friendly automotive solutions.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimation
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market scope and definition

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Component providers
    • 3.2.2 Manufacturers
    • 3.2.3 Technology providers
    • 3.2.4 Distributors
    • 3.2.5 End-user
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology and innovation landscape
  • 3.5 Cost analysis of automotive start-stop system
  • 3.6 Patent analysis
  • 3.7 Key news and initiatives
  • 3.8 Regulatory landscape
  • 3.9 Impact forces
    • 3.9.1 Growth drivers
      • 3.9.1.1 Introduction of government regulations on vehicle emissions
      • 3.9.1.2 Rapid urbanization and traffic congestion
      • 3.9.1.3 Advancements in engine management systems
      • 3.9.1.4 Integration of start-stop systems in hybrid vehicles
    • 3.9.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.9.2.1 High initial costs
  • 3.10 Growth potential analysis
  • 3.11 Porter's analysis
  • 3.12 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Component, 2021-2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Engine control unit (ECU)
  • 5.3 Battery
  • 5.4 Alternator
  • 5.5 Starter motor
  • 5.6 DC/DC converter
  • 5.7 Sensor
  • 5.8 Others

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Technology, 2021-2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Enhanced starter
    • 6.2.1 Conventional starter
    • 6.2.2 Tandem solenoid starter
  • 6.3 Belt-driven alternator starter (BAS)
  • 6.4 Direct injection engine systems
  • 6.5 Integrated starter generator (ISG)

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Vehicle, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Two-wheeler
  • 7.3 Passenger vehicle
  • 7.4 Commercial vehicle
    • 7.4.1 Light commercial vehicle
    • 7.4.2 Medium commercial vehicle
    • 7.4.3 Heavy commercial vehicle

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Fuel, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Diesel
  • 8.3 Gasoline
  • 8.4 CNG
  • 8.5 Hybrid

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 OEM
  • 9.3 Aftermarket

Chapter 10 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Netherlands
    • 10.3.7 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Singapore
    • 10.4.6 ANZ
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
    • 10.5.4 Rest of LATAM
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 South Africa
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Aisin Seiki Co., Ltd.
  • 11.2 Autoliv Inc.
  • 11.3 Borgwarner Inc.
  • 11.4 Continental AG
  • 11.5 Denso Corporation
  • 11.6 Faurecia S.A.
  • 11.7 Garrett Motion Inc.
  • 11.8 Hella GmbH and Co. KGaA
  • 11.9 Hitachi Ltd.
  • 11.10 Johnson Controls Inc.
  • 11.11 Lear Corporation
  • 11.12 Magna International Inc
  • 11.13 Mahle GmbH
  • 11.14 Mitsubishi Electric Corporation
  • 11.15 NXP Semiconductors N.V.
  • 11.16 Robert Bosch GmbH
  • 11.17 Schaeffler Technologies AG and Co. KG
  • 11.18 Tenneco Inc.
  • 11.19 Valeo SA
  • 11.20 ZF Friedrichshafen