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市場調査レポート
商品コード
1544613

完成車ロジスティクス市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年

Finished Vehicles Logistics Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 220 Pages
納期
2~3営業日
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完成車ロジスティクス市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年
出版日: 2024年07月05日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

完成車ロジスティクス市場は、自動車産業の拡大、効率的なサプライチェーン・ソリューションに対する需要の高まり、自動車生産の世界化の進展を背景に、2024年から2032年にかけて4.8%以上のCAGRを記録します。

自動車産業が特に新興市場で回復と拡大を続けるなか、完成車輸送のための信頼性が高くコスト効率の高いロジスティクス・ソリューションへの需要が高まる。ロジスティクスを支援する企業の増加が市場の成長を支えます。例えば、2024年5月、DPワールドはメキシコから米国・カナダへ完成車を鉄道輸送する革新的なソリューションを開発しました。同社はこの輸送を支援するため、業界初の53フィート・インターモーダルコンテナを発売しました。

さらに、ロジスティクス業界では、カーボンフットプリントの削減と持続可能な慣行の採用への注目が高まっており、企業はグリーン・ロジスティクス・ソリューションへの投資を促し、市場の拡大をさらに後押ししています。自動車メーカーがオペレーションの合理化とコスト削減を目指す中、エンド・ツー・エンドの可視性とリアルタイムの追跡を提供する統合ロジスティクス・サービスへの需要が高まり、予測期間中の完成車ロジスティクス市場の成長を促進すると思われます。

商用車セグメントは、2024年から2032年にかけて完成車ロジスティクス市場を大きく成長させると思われます。eコマース、ロジスティクス、建設産業の拡大による商用車需要の高まりが、効率的な輸送・配送ソリューションの必要性を煽っています。さらに、電気自動車や持続可能な商用車への世界の後押しが、電気トラックや電気バンの輸送を含む特殊なロジスティクス・サービスの新たな機会を生み出しています。その結果、商用車セグメントは予測期間中に脚光を浴びる可能性があります。

海上輸送は、その費用対効果と大量の車両を処理する能力によって、2032年までに完成車ロジスティクス市場で注目すべきシェアを獲得するであろう。自動車メーカーとロジスティクス・プロバイダーがコストの最適化と環境負荷の低減を追求する中、海上輸送は長距離車両輸送、特に国際輸送に適したモードとして台頭してきています。さらに、港湾インフラの進歩や、リアルタイムの追跡と在庫管理のためのデジタル技術の採用が、完成車ロジスティクス市場における海上輸送セグメントの成長を支えています。

欧州は、2024年から2032年にかけて完成車ロジスティクス市場で大きな成長を遂げるが、これは同地域の強力な自動車産業、高度なロジスティクス・インフラ、持続可能性への注力に牽引されています。欧州連合(EU)が二酸化炭素排出量の削減を重視し、環境に配慮したロジスティクスを推進していることも市場を形成しており、ロジスティクス・プロバイダーは輸送に電気自動車や低公害車の採用を増やしています。欧州の自動車産業が革新と拡大を続けるなか、効率的で持続可能なロジスティクス・ソリューションへの需要が高まり、同地域の市場成長が促進されると予想されます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 自動車メーカー
    • サービスプロバイダー
    • 技術プロバイダー
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 完成車ロジスティクスコスト指数
  • 完成車ロジスティクス事業者選定の主な基準
    • 価格
    • キャパシティ
    • 可用性
    • 柔軟性
    • カーボンフットプリント
    • 革新性
    • 付加価値サービス
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 電気自動車需要の伸び
      • 国際貿易の拡大と世界化
      • 自動車生産台数の増加
      • ロジスティクスにおける先端技術の採用
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 技術統合の問題
      • インフラの限界
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:交通機関別

  • 道路
  • 鉄道
  • 海上
  • 航空

第6章 市場推計・予測:車両別

  • 乗用車
  • 商用車
  • 電気自動車
  • 高級車

第7章 市場推計・予測:サービス別

  • 運輸
  • 倉庫業
  • 流通
  • 付加価値サービス

第8章 市場推計・予測:エンドユーザー別

  • OEM
  • ディーラー
  • その他

第9章 市場推計・予測:地域別

  • 主要動向:地域別
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Anji Logistics
  • BLG Logistics
  • Ceva Logistics
  • DB Schenker
  • DHL Supply Chain
  • DSV
  • ECU Worldwide
  • GEFCO
  • Gefco Group
  • Kuehne+Nagel
  • Nippon Express
  • Nissan Motor Car Carrier Co., Ltd.(NMCC)
  • Penske Logistics
  • Ryder System, Inc.
  • STI Freight Management
  • Toyota Tsusho
  • Trans Global Logistics Group
  • United Parcel Service(UPS)
  • Wallenius Wilhelmsen Logistics(WWL)
  • XPO Logistics

第11章 提言

  • サプライチェーンの強化
    • 顧客の課題
    • サプライチェーン・ソリューション
    • ソリューションのメリット
目次
Product Code: 10148

Finished Vehicles Logistics Market will experience over 4.8% CAGR from 2024 to 2032, fueled by the expanding automotive industry, rising demand for efficient supply chain solutions, and increasing globalization of vehicle production.

As the automotive sector continues to recover and expand, particularly in emerging markets, the demand for reliable and cost-effective logistics solutions for transporting finished vehicles will grow. Rising companies assisting with logistics support market growth. For instance, in May 2024, DP World developed an innovative solution to transport finished vehicles by rail from Mexico to the US and Canada. They launched the industry's first 53-foot intermodal containers to assist this transport.

Moreover, the growing focus on reducing carbon footprints and adopting sustainable practices in the logistics industry is prompting companies to invest in green logistics solutions, further supporting market expansion. As automotive manufacturers seek to streamline operations and reduce costs, the demand for integrated logistics services that offer end-to-end visibility and real-time tracking will rise, driving the growth of the finished vehicles logistics market over the forecast period.

The overall Finished Vehicles Logistics Industry is classified based on transportation, vehicle, service, end-use, and region.

The commercial vehicles segment will drive significant growth in the finished vehicles logistics market from 2024 to 2032. The rising demand for commercial vehicles, driven by expanding e-commerce, logistics, and construction industries, fuels the need for efficient transportation and delivery solutions. Additionally, the global push towards electric and sustainable commercial vehicles is creating new opportunities for specialized logistics services, including the transportation of electric trucks and vans. As a result, the commercial vehicles segment could gain prominence during the forecast period.

Sea transportation will capture a notable share of the finished vehicles logistics market by 2032, driven by its cost-effectiveness and ability to handle large volumes of vehicles. As automotive manufacturers and logistics providers seek to optimize costs and reduce environmental impact, sea transportation is emerging as a preferred mode for long-distance vehicle transport, especially for international shipments. Additionally, advancements in port infrastructure and the adoption of digital technologies for real-time tracking and inventory management are supporting the growth of the sea transportation segment in the finished vehicles logistics market.

Europe will experience significant growth in the finished vehicles logistics market from 2024 to 2032, driven by the region's strong automotive industry, advanced logistics infrastructure, and focus on sustainability. The European Union's emphasis on reducing carbon emissions and promoting green logistics practices is also shaping the market, with logistics providers increasingly adopting electric and low-emission vehicles for transport. As the automotive industry in Europe continues to innovate and expand, the demand for efficient and sustainable logistics solutions is expected to rise, driving market growth in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definition
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates and calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Vehicle manufacturers
    • 3.2.2 Service providers
    • 3.2.3 Technology providers
    • 3.2.4 End user
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology and innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Finished vehicle logistics cost index
  • 3.9 Key Criteria for selecting finished vehicle logistics providers
    • 3.9.1 Price
    • 3.9.2 Capacity
    • 3.9.3 Availability
    • 3.9.4 Flexibility
    • 3.9.5 Carbon footprint
    • 3.9.6 Innovation
    • 3.9.7 Value added services
  • 3.10 Impact forces
    • 3.10.1 Growth drivers
      • 3.10.1.1 Growth in demand of electric vehicles
      • 3.10.1.2 Expansion of international trade and globalization
      • 3.10.1.3 Increase in automotive production volumes
      • 3.10.1.4 Adoption of advanced technologies in logistics
    • 3.10.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.10.2.1 Technological integration issues
      • 3.10.2.2 Infrastructure limitations
  • 3.11 Growth potential analysis
  • 3.12 Porter's analysis
  • 3.13 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Transportation ($Bn and Fleet Size)

  • 5.1 Road
  • 5.2 Rail
  • 5.3 Sea
  • 5.4 Air

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Vehicle ($Bn and Fleet Size)

  • 6.1 Passenger
  • 6.2 Commercial
  • 6.3 Electric
  • 6.4 Luxury

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Service ($Bn and Fleet Size)

  • 7.1 Transportation
  • 7.2 Warehousing
  • 7.3 Distribution
  • 7.4 Value-added services

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By End-Use ($Bn and Fleet Size)

  • 8.1 OEMs
  • 8.2 Dealerships
  • 8.3 Others

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region ($Bn and Fleet Size)

  • 9.1 Key trends, by region
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Netherlands
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Anji Logistics
  • 10.2 BLG Logistics
  • 10.3 Ceva Logistics
  • 10.4 DB Schenker
  • 10.5 DHL Supply Chain
  • 10.6 DSV
  • 10.7 ECU Worldwide
  • 10.8 GEFCO
  • 10.9 Gefco Group
  • 10.10 Kuehne + Nagel
  • 10.11 Nippon Express
  • 10.12 Nissan Motor Car Carrier Co., Ltd. (NMCC)
  • 10.13 Penske Logistics
  • 10.14 Ryder System, Inc.
  • 10.15 STI Freight Management
  • 10.16 Toyota Tsusho
  • 10.17 Trans Global Logistics Group
  • 10.18 United Parcel Service (UPS)
  • 10.19 Wallenius Wilhelmsen Logistics (WWL)
  • 10.20 XPO Logistics

Chapter 11 Recommendation

  • 11.1 Supply chain enhancement
    • 11.1.1 Customer challenges
    • 11.1.2 Supply chain solution
    • 11.1.3 Solution benefits