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市場調査レポート
商品コード
1536041
アイウェア市場:製品タイプ別、フレーム材料別、形状別、価格帯別、エンドユーザー別、流通チャネル別、予測、2024年~2032年Eyewear Market - By Product (Spectacles, Contact Lens, and Sunglasses), By Type (Prescription, Non Prescription), By Frame Material, By Shape, By Price Range, By End User, By Distribution Channel Forecast 2024 - 2032 |
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カスタマイズ可能
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アイウェア市場:製品タイプ別、フレーム材料別、形状別、価格帯別、エンドユーザー別、流通チャネル別、予測、2024年~2032年 |
出版日: 2024年06月26日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~3営業日
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アイウェアの市場規模は、2024年から2032年にかけてCAGR 5.1%を記録すると予想されます。
これは、スクリーン利用時間やデジタル機器使用の増加により、特に若年層で近視、遠視、乱視などの視力問題の有病率が上昇していることが背景にあります。中国の国家疾病管理予防局によると、子供と青少年の近視率は2022年に51.9%に達しました。ブルーライトフィルタリング、反射防止コーティング、フォトクロミックレンズなど、レンズ技術の進歩は、機能性の向上と目の保護を求める消費者を引きつけており、市場の成長に拍車をかけています。
アイウェア産業は、製品、タイプ、フレーム材料、形状、価格、エンドユーザー、流通チャネル、地域に分類されます。
製品別では、サングラス分野の業界規模が2032年まで有利な成長を遂げると思われます。サングラスはファッション・アクセサリーとして人気を集めており、多くの消費者がさまざまな服装や機会に合わせるために複数を購入しています。また、紫外線が目の健康に及ぼす悪影響に対する意識の高まりも、白内障や黄斑変性症といった目の疾患の予防に役立つことから、UVカット機能付きサングラスの需要を後押ししています。
フレーム材料別では、プラスチックセグメントのアイウェア市場シェアが2024年から2032年にかけて大幅な拡大を記録すると思われます。プラスチック製フレームは、さまざまな質感、仕上げ、装飾に対応できるよう簡単にカスタマイズでき、個性的でパーソナライズされたオプションを提供できます。また、これらのフレームは一般的に低アレルギー性であるため、金属アレルギーの人にも適しています。環境意識の高い消費者にアピールするため、環境にやさしく生分解性のあるプラスチック素材を利用できるようになりつつあることも、このセグメントの成長を後押ししています。
地域別では、アジア太平洋地域の眼鏡産業は2032年まで大幅なCAGRを記録すると予想され、これは日本や中国などの国々における高齢者人口の増加と視力矯正製品に対する強いニーズが主な要因です。可処分所得の上昇とブランド認知度の向上が、高級眼鏡ブランドやデザイナーズ眼鏡ブランドに対する需要の高まりにつながっています。インド、インドネシア、ベトナムのような新興国における急速な都市化と可処分所得の増加は、アイウェアの技術革新をさらに促進し、この地域の市場成長に拍車をかけています。
Eyewear Market size will record 5.1% CAGR from 2024 to 2032, driven by the rising prevalence of vision problems, such as myopia, hyperopia, and astigmatism, particularly among the younger population due to increased screen time and digital device usage. As per China's National Disease Control and Prevention Administration, the rate of myopia among children and adolescents amounted to 51.9% in 2022. Rising advances in lens technology, such as blue light filtering, anti-reflective coatings, and photochromic lenses are attracting consumers seeking enhanced functionality and protection for their eyes, subsequently adding to the market growth.
The eyewear industry is classified into product, type, frame material, shape, price, end user, distribution channel, and region.
By product, the industry size from the sunglasses segment will witness lucrative growth through 2032. Sunglasses are gaining popularity as a fashion accessory, with many consumers purchasing multiple pairs to match different outfits and occasions. Growing awareness of the harmful effects of UV rays on eye health is also driving the demand for sunglasses with UV protection as they help prevent eye conditions, such as cataracts and macular degeneration.
Based on frame material, the eyewear market share from the plastic segment will record significant expansion from 2024 to 2032. Plastic frames can be easily customized to cater to different textures, finishes, and embellishments for offering unique and personalized options. These frames are also generally hypoallergenic, making them suitable for individuals with metal allergies. Increasing availability of Eco-friendly and biodegradable plastic materials to appeal to environmentally conscious consumers will also drive the segment growth.
Regionally, the Asia Pacific eyewear industry value will register substantial CAGR through 2032, propelled majorly by the growing elderly population in countries like Japan and China along with the strong need for vision correction products. Rising disposable incomes and brand awareness are leading to the higher demand for premium and designer eyewear brands. Rapid urbanization and increasing disposable incomes in emerging economies like India, Indonesia, and Vietnam are further driving innovations in eyewear, adding to the regional market growth.