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市場調査レポート
商品コード
1535640
船舶用レシプロエンジンの市場規模:定格出力別、燃料別、地域別展望・予測、2024年~2032年Marine Reciprocating Engine Market Size - By Rated Power (0.5 MW - 1 MW, > 1 MW - 2 MW, > 2 MW - 3.5 MW, > 3.5 MW - 5 MW, > 5 MW - 7.5 MW, > 7.5 MW), By Fuel (Gas, Diesel), By Regional Outlook & Forecast, 2024 - 2032 |
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カスタマイズ可能
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船舶用レシプロエンジンの市場規模:定格出力別、燃料別、地域別展望・予測、2024年~2032年 |
出版日: 2024年06月10日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 116 Pages
納期: 2~3営業日
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船舶用レシプロエンジンの市場規模は、エンジン性能とメンテナンスの最適化のための急速なデジタル化とIoTの統合により、2024年から2032年にかけて5.8%のCAGRを記録します。
改良された燃料噴射システム、高度なターボ過給、ハイブリッド推進システムなど、エンジン技術における技術革新の高まりが、エンジンの効率、性能、信頼性を高めています。例えば、2023年12月、MAN Engines社は、低燃費と最適な生排出ガスを提供する作業船用MAN D3872エンジンシリーズを発表し、エンジンポートフォリオを拡大しました。LNG、水素、バイオ燃料のような代替燃料の採用が増加し、排出基準を満たし、海洋事業の二酸化炭素排出量を削減するのに役立つことは、製品需要にさらに影響を与えると思われます。
船舶用レシプロエンジン産業は、燃料、定格出力、地域に分類されます。
燃料別では、ガスセグメントの市場規模が2024年から2032年にかけて堅調なCAGRを記録する可能性があります。ガス燃焼式船舶用レシプロエンジンは、硫黄酸化物(SOx)、窒素酸化物(NOx)、粒子状物質などの汚染物質の排出が少なく、国際海事機関(IMO)のような規制機関が定めた厳しい環境規制を船舶が遵守するのに役立っています。技術の進歩により、ガス焚きエンジンの効率はさらに向上し、燃費と運転性能が改善されました。
定格出力別では、3.5MW~5MWの船舶用レシプロエンジン産業は2032年まで拡大します。これは、出力と燃料効率のバランスが良く、様々な舶用用途で使用されるようになるためです。3.5 MW~5 MWレンジのエンジンは汎用性が高く、商用船からオフショア支援船や砕氷船などの特殊な船舶まで、さまざまなタイプの船舶に使用できます。この汎用性の高さが、海事セクターのさまざまな分野で製品需要を高めています。
欧州の船舶用レシプロエンジン市場規模は、2032年まで大きなCAGRを記録する可能性があります。
海運貿易の拡大と燃費効率の高いエンジンへの強い注目。海運活動の急増により、商業船と旅客船の両方で効率的で信頼性の高いエンジンが必要とされています。数多くの船主やオペレーターが、燃費が良く運航コストの低いエンジンに投資しており、この地域の製品需要をさらに押し上げています。
Marine Reciprocating Engine Market size will witness 5.8% CAGR from 2024 to 2032, due to rapid digitalization and integration of IoT for optimizing engine performance and maintenance.
Rising innovations in engine technology, such as improved fuel injection systems, advanced turbocharging, and hybrid propulsion systems are enhancing the engine efficiency, performance, and reliability. For instance, in December 2023, MAN Engines expanded its engine portfolio by launching its MAN D3872 engine series for workboats to offer lower fuel consumption and optimal raw emissions. The growing adoption of alternative fuels like LNG, hydrogen, and biofuels to help meet the emission standards and reduce the carbon footprint of marine operations will further influence the product demand.
The marine reciprocating engine industry is classified into fuel, rated power and region.
In terms of fuel, the market size from the gas segment may record a robust CAGR from 2024 to 2032. Gas-fired marine reciprocating engines emit fewer pollutants, such as sulfur oxides (SOx), nitrogen oxides (NOx), and particulate matter, further helping ships to comply with stringent environmental regulations set by regulatory bodies like the International Maritime Organization (IMO). Technological advancements have further made gas-fired engines more efficient for offering better fuel economy and operational performance.
By rated power, the marine reciprocating engine industry value from the > 3.5 MW - 5 MW segment will expand up to 2032. This is owing to their growing usage for a variety of marine applications to offer a good balance between power and fuel efficiency. Engines in the 3.5 MW to 5 MW range are versatile and can be used in different types of vessels, from commercial ships to specialized marine vessels like offshore support ships and icebreakers. This versatility is increasing the product demand across different sectors of the maritime sector.
Europe marine reciprocating engine market size may witness significant CAGR through 2032, led by
the expansion of maritime trade along with strong focus on fuel-efficient engines. The surge in shipping activities is necessitating efficient and reliable engines for both commercial and passenger vessels. Numerous shipowners and operators are investing in engines that offer better fuel economy and lower operational costs, further driving the regional product demand.