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市場調査レポート
商品コード
1532595

モーションシミュレーション市場:技術別、製品タイプ別、自由度別、最終用途別、予測、2024年~2032年

Motion Simulation Market - By Technology, By Product Type, By Degree of Freedom, By End Use & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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モーションシミュレーション市場:技術別、製品タイプ別、自由度別、最終用途別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年05月27日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

モーションシミュレーションの世界市場は、トレーニングや教育への利用が増加していることから、2024年から2032年にかけてCAGR 5%超を記録します。

米国労働統計局(BLS)によると、トレーニングや能力開発を含む教育サービス部門の2023年の雇用者数は約1,330万人で、大きな投資と成長を反映しています。

教育機関や企業の研修プログラムでは、スキル開発を強化し、実践的な学習体験を提供するためにモーションシミュレータが採用されています。これらのシミュレータは、没入型かつ現実的なトレーニング環境を提供し、様々なスキルの学習効果や習熟度を向上させる。実世界のシナリオを再現する高度なトレーニングソリューションのニーズは、教育と専門能力開発の質を高めます。教育機関や訓練機関がこうした技術への投資を続けていることから、さらなる収益の伸びが期待されます。

3自由度セグメントは、コストと機能性のバランスを提供する能力により、2032年まで注目すべきCAGRを示すと思われます。3自由度システムは多様なシミュレーション体験を提供し、幅広い用途に対応すると同時に、高自由度システムよりも手頃な価格を維持しています。フルモーションの忠実性が重要でない、基本的な 促進要因トレーニングやオペレーションシミュレーションなど、多様なトレーニングシナリオに適しています。教育現場や企業環境での3自由度シミュレータの採用が増加していることが、このセグメントのシェアを高めています。

2032年までには、防衛分野がモーションシミュレーション市場で大きなシェアを占めると思われます。防衛機関は、要員に現実的な訓練環境を提供し、戦術的な意思決定や任務のリハーサルを改善するため、シミュレーション技術に投資しています。複雑なシナリオや環境を再現する忠実度の高い訓練ツールは、効果的な訓練や能力開発に不可欠です。シミュレーション技術の進歩は、より没入的で適応性の高い訓練ソリューションを可能にし、防衛分野の需要を高めています。

2024年から2032年にかけて、欧州のモーションシミュレーション市場は目覚ましいCAGRを記録すると思われます。欧州の政府や防衛機関は、戦術的即応性の向上と訓練コストの抑制のためにシミュレーション技術を優先しています。軍事・航空宇宙用途では技術革新と技術統合に重点が置かれています。さらに、現実的な訓練環境を通じて労働力のスキルを向上させるという欧州のコミットメントは、高度なモーションシミュレーション・システムの採用と一致しており、この地域の市場成長を強化しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • シミュレーションとトレーニングの需要の増加
      • シミュレーション技術の進歩
      • 仮想現実(VR)と拡張現実(AR)の台頭
      • 自動車および航空宇宙産業における採用の増加
      • エンターテイメントやゲームにおける人気の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高い初期投資コスト
      • 複雑さと統合の課題
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:技術別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 油圧
  • アクチュエータ

第6章 市場推計・予測:自由度(DOF)別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 2自由度
  • 3自由度
  • 6自由度

第7章 市場推計・予測:最終用途別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 航空宇宙・防衛
  • 自動車
  • エンターテインメント
  • 鉱業
  • ヘルスケア
  • その他

第8章 市場推計・予測:地域別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • CAE Inc
  • Moog Inc
  • Siemens AG
  • Dassault Systems SA
  • Laerdal Medical AS
  • Human Solutions GmbH
  • Bosch Rexroth AG
  • Exponent Inc
  • SantosHuman Inc
  • Thoroughbred Technologies(Pty)Ltd
  • Cubic Corporation
  • Gaumard Scientific
  • Ansible Motion Limited
  • Motion Simulation Ltd
  • AXIS Simulation Switzerland GmbH
  • Redbird Flight Simulations, Inc.
  • Elbit Systems Ltd
  • ELITE Simulation Solutions
  • FlightSafety International, Inc.
目次
Product Code: 9650

Global Motion Simulation Market will experience over 5% CAGR between 2024 and 2032, owing to the rising usage for training and education. According to the U.S. Bureau of Labor Statistics (BLS), the educational services sector, which includes training and development, employed approximately 13.3 million workers in 2023, reflecting significant investment & growth.

Educational institutions and corporate training programs are adopting motion simulators to enhance skill development and provide hands-on learning experiences. These simulators offer immersive and realistic training environments, improving the effectiveness of learning and proficiency in various skills. The need for advanced training solutions that replicate real-world scenarios, enhances the quality of education and professional development. As educational and training institutions continue to invest in these technologies, further revenue growth is expected.

The overall motion simulation industry is categorized based on technology, product type, degree of freedom (DOF), end use, and region.

The three degrees of freedom segment will witness a noteworthy CAGR through 2032, due to its ability to provide a balance between cost and functionality. The 3-DOF systems offer a versatile simulation experience, accommodating a wide range of applications while remaining more affordable than higher-degree systems. It is suitable for diverse training scenarios, including basic driver training and operational simulations, where full motion fidelity is not critical. The increasing adoption of 3-DOF simulators in educational and corporate environments is enhancing the segment share.

By 2032, the defense segment will hold a considerable motion simulation market share, owing to the increasing focus on enhancing operational readiness and strategic capabilities. Defense organizations are investing in simulation technologies to provide realistic training environments for personnel, improving tactical decision-making and mission rehearsal. The high-fidelity training tools that replicate complex scenarios and environments are crucial for effective training and skill development. Advancements in simulation technology are enabling more immersive and adaptable training solutions, elevating the demand in the defense segment.

From 2024 to 2032, Europe motion simulation market will record an impressive CAGR, because of heightened investments in defense and aerospace sectors, focusing on advanced training and operational efficiency. European governments and defense agencies prioritize simulation technologies to improve tactical readiness and curb training costs. There is focus on innovation and technology integration in military and aerospace applications. Additionally, Europe's commitment to improve workforce skills through realistic training environments aligns with the adoption of sophisticated motion simulation systems, strengthening the regional market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total addressable market (TAM), 2024-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing demand for simulation and training
      • 3.8.1.2 Advancements in simulation technology
      • 3.8.1.3 Rise of virtual reality (VR) and augmented reality (AR)
      • 3.8.1.4 Growing adoption in automotive and aerospace industries
      • 3.8.1.5 Increasing popularity in entertainment and gaming
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High initial investment costs
      • 3.8.2.2 Complexity and integration challenges
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Technology, 2021-2032 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Hydraulic
  • 5.3 Actuator

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Degree of Freedom (DOF), 2021-2032 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Two degrees of freedom
  • 6.3 Three degrees of freedom
  • 6.4 Six degrees of freedom

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By End-use, 2021-2032 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Aerospace and Defense
  • 7.3 Automotive
  • 7.4 Entertainment
  • 7.5 Mining
  • 7.6 Healthcare
  • 7.7 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021-2032 (USD Million)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 ANZ
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 Saudi Arabia
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 CAE Inc
  • 9.2 Moog Inc
  • 9.3 Siemens AG 82.2985
  • 9.4 Dassault Systems SA
  • 9.5 Laerdal Medical AS
  • 9.6 Human Solutions GmbH
  • 9.7 Bosch Rexroth AG
  • 9.8 Exponent Inc
  • 9.9 SantosHuman Inc
  • 9.10 Thoroughbred Technologies (Pty) Ltd
  • 9.11 Cubic Corporation
  • 9.12 Gaumard Scientific
  • 9.13 Ansible Motion Limited
  • 9.14 Motion Simulation Ltd
  • 9.15 AXIS Simulation Switzerland GmbH
  • 9.16 Redbird Flight Simulations, Inc.
  • 9.17 Elbit Systems Ltd
  • 9.18 ELITE Simulation Solutions
  • 9.19 FlightSafety International, Inc.