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市場調査レポート
商品コード
1528980

デトックスドリンクの世界市場規模:タイプ、形態、包装タイプ、流通チャネル別 - 予測(2024年~2032年)

Detox Drink Market Size - By Type (Fruit infused, Vegetable juice, Smoothies, Health tea, Others), Form (Liquid, Powder) Packaging Type (Bottle, Can, Pouch, Carton, Sachets) Distribution channel (Online retail, Offline retail) & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 305 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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デトックスドリンクの世界市場規模:タイプ、形態、包装タイプ、流通チャネル別 - 予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年05月09日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 305 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のデトックスドリンクの市場規模は、健康意識の高まりと生活習慣病の蔓延に牽引され、2024年~2032年にCAGR3.5%超で拡大すると予測されています。

最近、消費者は自然で効果的な方法で体を浄化し、全体的な健康を改善する方法を求めています。デトックスドリンクは様々な果物や野菜、ハーブから作られており、解毒作用や免疫力を高める可能性があるとして宣伝されています。

健康志向の高まりに伴い、デトックスドリンクを日常生活に取り入れ、健康効果を最大限に高めようとする人が増えています。アディティヤ・ビルラ・ヘルス・インシュアランスの消費者行動調査によると、回答者の84%がパンデミック後に健康とウェルネスの問題に対する意識が高まったとのことです。このことは、全体的な健康のためにデトックスドリンクを摂取するなど、健康志向の高まりを示しています。

市場はタイプ、形態、包装タイプ、流通チャネル、地域に分類されます。

タイプ別では、自然な健康ソリューションを優先する消費者の増加により、2024年~2032年にハーブティー・セグメントによるデトックスドリンク市場価値が大幅に上昇すると推定されます。ハーブティーには浄化作用があるため、解毒をサポートし、全体的な健康を促進する可能性があるとして受け入れられています。また、ジンジャー、タンポポ、緑茶のような様々なハーブブレンドの健康効果を求める人々も多くいます。

オンライン小売流通チャネルのデトックスドリンク産業は、健康志向の製品に対する需要の増加により、2032年まで大幅なCAGRで拡大すると予想されています。消費者は、デトックスドリンクをライフスタイルに取り入れる便利な方法を求めて、ハーブティーからフルーツ入りの水まで様々な選択肢を模索しています。このようなプラットフォームは、進化する消費者の嗜好に対応するため、製品ラインナップの拡大やユーザー体験の向上に役立っています。

地域別では、欧州のデトックスドリンク市場規模は2024年~2032年に力強い成長を示すと予測されています。有名人の推薦やソーシャルメディアの影響力の高まりが、健康とウェルネスの動向に対する消費者の関心を高めています。インフルエンサーや有名人は、健康的なライフスタイルの一部としてデトックスドリンクを宣伝し、消費者の嗜好を変化させています。より健康的な生活習慣の追求によるデトックスドリンクの人気の高まりが、この地域の市場成長を牽引すると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
    • バリューチェーン
    • 主要メーカー
    • 市場参入ルート
    • 主要流通業者
    • 業界全体の利益率
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
    • 市場の課題
    • 市場機会
  • 原材料情勢
    • 製造動向
    • 新原材料
    • 原材料価格動向(米ドル/トン)
  • 規制と市場への影響
  • ポーターの分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場規模・予測:タイプ別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • フルーツインフューズド
  • 野菜ジュース
  • スムージー
  • ハーブティー
  • その他

第6章 市場規模・予測:形態別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • 液体
  • 粉末

第7章 市場規模・予測:包装タイプ別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • ボトル
  • パウチ
  • カートン
  • サシェ

第8章 市場規模・予測:流通チャネル別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • オンライン小売
  • オフライン店舗

第9章 市場規模・予測:地域別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Celestial Seasoning
  • Dabur
  • Dr Stuarts Teas
  • Drunken Monkey
  • Juice Generation
  • Jus By Julie
  • Lemonkind
  • N Coldpressed
  • Pressed juicery
  • Raw Generation Inc
  • silverroots agro
  • Suja Organic
  • Yogi Tea
目次
Product Code: 9430

Detox Drink Market size is projected to expand at over 3.5% CAGR from 2024 to 2032, led by the rising health awareness and the growing prevalence of lifestyle diseases. Lately, consumers are seeking natural and effective ways to cleanse their bodies and improve their overall well-being. Detox drinks are made from various fruits, vegetables, as well as herbs, and are promoted for their potential to detoxify and boost immunity.

With growing health consciousness, more individuals are incorporating detox drinks into their daily routines to maximize health benefits. According to a consumer behavior survey by Aditya Birla Health Insurance, 84% of respondents heightened their awareness of health and wellness issues post-pandemic. This is underscoring the growing interest in health-conscious practices like consuming detox drinks for overall well-being.

The market is segregated into type, form, packaging type, distribution channel, and region.

Based on type, the detox drink market value from the herbal tea segment is estimated to rise at significant rate from 2024 to 2032 due to increasing consumer prioritization of natural health solutions. On account of their cleansing properties, herbal teas are being embraced for their potential to support detoxification and promote overall wellness. Many people are also exploring a variety of herbal blends like ginger, dandelion, and green tea for their health benefits.

Detox drink industry from the online retail distribution channel segment is anticipated to expand at substantial CAGR up to 2032, owing to the increasing demand for health-conscious products. Consumers are exploring a variety of options from herbal teas to fruit-infused waters for seeking convenient ways to integrate detoxifying beverages into their lifestyles. These platforms are helping them in expanding their product offerings as well as enhancing the user experiences to meet evolving consumer preferences.

Regionally, the Europe detox drink market size is projected to depict robust growth between 2024 and 2032. The rise in celebrity endorsements and social media influence is driving consumer interest in health and wellness trends. Influencers and celebrities are promoting detox drinks as part of a healthy lifestyle to transform consumer preferences. The increasing popularity of detox beverages due to the pursuit of healthier living practices will drive the regional market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Data Mining Sources
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis
  • 2.2 Type trends
  • 2.3 Form trends
  • 2.4 Packaging type trends
  • 2.5 Distribution channel trend

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Value chain
    • 3.1.2 Key manufacturers
    • 3.1.3 Go to market routes
    • 3.1.4 Key distributors
      • 3.1.4.1 New distribution channels
    • 3.1.5 Profit margins across the industry
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Healthcare and awareness of consumers regarding personal nutrition
      • 3.2.1.2 Rising demand for organic & natural ingredients
      • 3.2.1.3 Convenience and Portability
    • 3.2.2 Market challenges
      • 3.2.2.1 Variable taste preferences
      • 3.2.2.2 Quality control issues
    • 3.2.3 Market opportunities
      • 3.2.3.1 New markets/applications
      • 3.2.3.2 Growth potential analysis
  • 3.3 Raw material landscape
    • 3.3.1 Manufacturing trends
      • 3.3.1.1 Technology evolution
      • 3.3.1.2 Sustainable manufacturing
        • 3.3.1.2.1 Green practices
        • 3.3.1.2.2 Decarbonization
    • 3.3.2 New raw materials
    • 3.3.3 Raw material pricing trends (USD/Ton)
      • 3.3.3.1 U.S.
      • 3.3.3.2 European Union
      • 3.3.3.3 UK
      • 3.3.3.4 China
      • 3.3.3.5 Southeast Asia
      • 3.3.3.6 GCC
  • 3.4 Regulations & market impact
  • 3.5 Porter's analysis
  • 3.6 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Company market share analysis
  • 4.2 Competitive positioning matrix
  • 4.3 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Size and Forecast, By Type, 2021-2032 (USD Million, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Fruit infused
  • 5.3 Vegetable juice
  • 5.4 Smoothies
  • 5.5 Herbal tea
  • 5.6 Others

Chapter 6 Market Size and Forecast, By Form, 2021-2032 (USD Million, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Liquid
  • 6.3 Powder

Chapter 7 Market Size and Forecast, By Packaging type, 2021-2032 (USD Million, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Bottle
  • 7.3 Can
  • 7.4 Pouch
  • 7.5 Carton
  • 7.6 Sachets

Chapter 8 Market Size and Forecast, By Distribution channel, 2021-2032 (USD Million, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Online retail
  • 8.3 Offline store

Chapter 9 Market Size and Forecast, By Region, 2021-2032 (USD Million, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 Australia
    • 9.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 South Africa
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Celestial Seasoning
  • 10.2 Dabur
  • 10.3 Dr Stuarts Teas
  • 10.4 Drunken Monkey
  • 10.5 Juice Generation
  • 10.6 Jus By Julie
  • 10.7 Lemonkind
  • 10.8 N Coldpressed
  • 10.9 Pressed juicery
  • 10.10 Raw Generation Inc
  • 10.11 silverroots agro
  • 10.12 Suja Organic
  • 10.13 Yogi Tea