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市場調査レポート
商品コード
1524232

クラス1トラックの世界市場規模:燃料別、用途別、製品別 - 予測(2024年~2032年)

Class 1 Truck Market Size - By Fuel (Diesel, Gasoline, Hybrid, Electric), By Application (Personal, Commercial), By Product (Minivan, Cargo Van, SUV, Pickup Truck) & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 280 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
クラス1トラックの世界市場規模:燃料別、用途別、製品別 - 予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年04月24日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 280 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のクラス1トラックの市場規模は、都市化とラストワンマイルデリバリー需要の増加に牽引され、2024年~2032年にCAGR6%超を記録すると思われます。

国連人口基金(UNFPA)によると、現在、世界人口の半分以上が都市や町に居住しており、この数は2030年までに約50億人に増加すると予想されています。

より多くの人々が都市に移り住むにつれ、消費者の玄関先まで商品を効率的に直接配達する必要性が高まっています。クラス1トラックは、そのコンパクトなサイズと操縦性で知られ、都市環境や混雑した道路を移動するのに理想的です。このトラックは、増加するeコマースの注文に迅速かつ確実に対応することを可能にします。加えて、迅速かつ柔軟な配送サービスが重視されるようになり、これらのトラックの需要を押し上げ、人口密集地における物流・輸送ニーズの拡大を支えています。

商業セグメントは、進化するロジスティクス・ニーズと運転効率により、2024年~2032年の間に顕著なCAGRを示すでしょう。これらのトラックは都市環境において多用途性を提供し、操縦性とコンパクトなサイズは混雑した道路を移動し、効率的に商品を配送するために極めて重要です。さらに、テクノロジーと安全装備の進歩は生産性とドライバーの快適性を高め、フリートの最適化を求める企業にアピールしています。さらに、運用コストの削減と厳しい排出ガス基準への適合という経済的メリットが採用を後押しし、クラス1トラックは、競争の激しいマーケットにおいて、さまざまな商業用途に好まれる選択肢となっています。

ガソリンセグメントは、2032年までに特筆すべきクラス1トラック市場のシェアを握るでしょう。ガソリンを燃料とするトラックは、代替燃料オプションと比較して初期購入コストが低く、効率的な輸送を求める企業や個人消費者に実用的なソリューションを提供します。ガソリン給油インフラが広く普及しているため、利用者の利便性とアクセシビリティが確保されています。さらに、ガソリンエンジン技術の進歩により、燃費が向上し、排出ガスが削減され、環境規制やよりクリーンな輸送ソリューションを求める消費者の嗜好に合致しています。これらの要因が総合的に、ガソリンセグメントにおけるクラス1トラックの人気の高まりに寄与しています。

欧州のクラス1トラック市場は大きな成長を記録し、予測期間中のCAGRは有望です。厳しい環境規制と都市の混雑が、クラス1トラックのような小型で燃費の良い車両へのシフトを促しています。これらの車両は、狭い市街地を走行し、排ガス規制を遵守するのに適しているため、都市部の物流やラストワンマイルの配送サービスに最適です。さらに、持続可能性とカーボンフットプリントの削減を重視する傾向は、クラス1のカテゴリーで電気自動車やハイブリッド車への嗜好が高まっていることと一致しています。こうした動向は、欧州における、よりクリーンで効率的な輸送ソリューションに向けた幅広い動きを裏付けています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤー情勢
    • 原材料サプライヤー
    • 部品サプライヤー
    • メーカー
    • サービス・プロバイダー
    • 流通チャネル
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
    • 業界の潜在的リスクと課題
  • 成長可能性分析
  • ポーターの分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:燃料別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • ディーゼル
    • ミニバン
    • カーゴバン
    • SUV
    • ピックアップトラック
  • ガソリン
    • ミニバン
    • カーゴバン
    • SUV
    • ピックアップトラック
  • ハイブリッド
    • ミニバン
    • カーゴバン
    • SUV
    • ピックアップトラック
  • 電気
    • ミニバン
    • カーゴバン
    • SUV
    • ピックアップトラック
  • その他
    • ミニバン
    • カーゴバン
    • SUV
    • ピックアップトラック

第6章 市場推計・予測:製品別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • ミニバン
  • カーゴバン
  • SUV
  • ピックアップトラック

第7章 市場推計・予測:用途別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • 個人用
  • 商業用

第8章 市場推計・予測:地域別(2021年~2032年)(

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • ベルギー
    • スウェーデン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • ベトナム
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • イラン
    • トルコ
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • Ford Motor Company
  • General Motors
  • Stellantis(previously Fiat Chrysler Automobiles)
  • Toyota Motor Corporation
  • Nissan Motor Co.
  • Honda Motor Co.
  • Hyundai Motor Company
  • Mercedes-Benz Group
  • Volkswagen AG
  • Renault SA
  • Peugeot SA(part of Stellantis)
  • Isuzu Motors Ltd.
  • Mitsubishi Motors Corporation
  • Mahindra & Mahindra Ltd.
  • Tata Motors
目次
Product Code: 9175

Global Class 1 Truck Market will indicate over 6% CAGR from 2024 to 2032, driven by urbanization and the rise of last-mile delivery demand.

According to UNFPA, more than half of the worlds population currently resides in cities and towns, and this number is expected to rise to approximately 5 billion by 2030.

As more people move to cities, the need for efficient delivery of goods directly to consumers doorsteps intensifies. Class 1 trucks, known for their compact size and maneuverability, are ideal for navigating urban environments and congested streets. They enable businesses to fulfill the rising volume of e-commerce orders swiftly and reliably. Additionally, the growing emphasis on quick and flexible delivery services boosts the demand for these trucks, supporting the expanding logistics and transportation needs in densely populated areas.

The overall class 1 truck industry is classified based on fuel, application, product, and region.

The commercial segment will depict a remarkable CAGR during 2024-2032, owing to evolving logistical needs and operational efficiencies. These trucks offer versatility in urban environments, where maneuverability and compact size are crucial for navigating congested streets and delivering goods efficiently. Additionally, advancements in technology and safety features enhance productivity and driver comfort, appealing to businesses seeking to optimize their fleets. Moreover, the economic benefits of lower operational costs and compliance with stringent emissions standards thrust adoption, making Class 1 trucks a preferred choice for various commercial applications in the competitive marketplace.

The gasoline sector will seize a noteworthy class 1 truck market share by 2032. Gasoline-powered trucks offer a practical solution for businesses and individual consumers seeking efficient transportation with lower initial purchase costs compared to alternative fuel options. The availability of gasoline fueling infrastructure is widespread, ensuring convenience and accessibility for users. Moreover, advancements in gasoline engine technology have improved fuel efficiency and reduced emissions, aligning with environmental regulations and consumer preferences for cleaner transportation solutions. These factors collectively contribute to the growing popularity of Class 1 trucks in the gasoline segment.

Europe class 1 truck market will record significant growth, with a promising CAGR during the forecast period. Stringent environmental regulations and urban congestion have prompted a shift towards smaller, more fuel-efficient vehicles like Class 1 trucks. These vehicles are well-suited for navigating narrow city streets and complying with emissions standards, making them ideal for urban logistics and last-mile delivery services. Additionally, the emphasis on sustainability and reducing carbon footprints aligns with the growing preference for electric and hybrid options within the Class 1 category. These trends underscore a broader movement towards cleaner and more efficient transportation solutions in Europe.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Component suppliers
    • 3.2.3 Manufacturers
    • 3.2.4 Service providers
    • 3.2.5 Distribution channel
    • 3.2.6 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising trend towards outdoor recreation and adventure
      • 3.8.1.2 Expanding gig economy and last-mile delivery services
      • 3.8.1.3 Growing trend of home renovation and DIY projects among homeowners
      • 3.8.1.4 Rapid urbanization and population growth in suburban areas
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Limited payload capacity and towing capability
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Fuel, 2021 - 2032 ($Mn & Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Diesel
    • 5.2.1 Minivan
    • 5.2.2 Cargo van
    • 5.2.3 SUV
    • 5.2.4 Pickup truck
  • 5.3 Gasoline
    • 5.3.1 Minivan
    • 5.3.2 Cargo van
    • 5.3.3 SUV
    • 5.3.4 Pickup truck
  • 5.4 Hybrid
    • 5.4.1 Minivan
    • 5.4.2 Cargo van
    • 5.4.3 SUV
    • 5.4.4 Pickup truck
  • 5.5 Electric
    • 5.5.1 Minivan
    • 5.5.2 Cargo van
    • 5.5.3 SUV
    • 5.5.4 Pickup truck
  • 5.6 Others
    • 5.6.1 Minivan
    • 5.6.2 Cargo van
    • 5.6.3 SUV
    • 5.6.4 Pickup truck

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Product, 2021 - 2032 ($Mn & Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Minivan
  • 6.3 Cargo van
  • 6.4 SUV
  • 6.5 Pickup truck

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($Mn & Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Personal
  • 7.3 Commercial

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 (($Mn & Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Russia
    • 8.3.6 Belgium
    • 8.3.7 Sweden
    • 8.3.8 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 Indonesia
    • 8.4.6 Thailand
    • 8.4.7 Vietnam
    • 8.4.8 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 South Africa
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Saudi Arabia
    • 8.6.4 Iran
    • 8.6.5 Turkey
    • 8.6.6 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Ford Motor Company
  • 9.2 General Motors
  • 9.3 Stellantis (previously Fiat Chrysler Automobiles)
  • 9.4 Toyota Motor Corporation
  • 9.5 Nissan Motor Co.
  • 9.6 Honda Motor Co.
  • 9.7 Hyundai Motor Company
  • 9.8 Mercedes-Benz Group
  • 9.9 Volkswagen AG
  • 9.10 Renault SA
  • 9.11 Peugeot SA (part of Stellantis)
  • 9.12 Isuzu Motors Ltd.
  • 9.13 Mitsubishi Motors Corporation
  • 9.14 Mahindra & Mahindra Ltd.
  • 9.15 Tata Motors