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市場調査レポート
商品コード
1518497

鎮咳薬の市場規模:薬剤タイプ別、剤形別、年齢層別、流通チャネル別、予測、2024年~2032年

Cough Remedies Market Size - By Medication Type (Antihistamines, Antibiotics, Bronchodilators, Decongestants, Expectorants), Dosage Form (Oral Syrups, Tablets/Pills, Nasal Drop, Lozenges), Age Group, Distribution Channel & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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鎮咳薬の市場規模:薬剤タイプ別、剤形別、年齢層別、流通チャネル別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年04月25日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

鎮咳薬の市場規模は2024年から2032年にかけてCAGR 5.6%を記録すると予測されます。

規制機関は、当局が安全性プロトコルを改良し、新しい製剤を審査しているため、監視の高まりにより、その有効性と潜在的な副作用を評価しています。

研究者とメーカーは、進化する規制要件に適合する革新的な成分と製剤を模索しています。鎮咳薬の安全性と信頼性を確保するため、リスクを最小限に抑えつつ効能を高めることに強い関心が集まっていることが、業界の成長を後押ししています。例えば、2023年12月、インド医薬品監督庁(DCGI)は、咳止めシロップ製造における世界の品質基準を確保するための全国的な活動を開始しました。この取り組みにより、鎮咳薬の安全性と有効性の基準が全国的に強化されています。

薬剤タイプ別では、抗ヒスタミン薬セグメントの咳止め市場は、2024年から2032年にかけて大きなCAGRを記録すると予想されています。抗ヒスタミン薬は、体内のヒスタミン受容体をブロックすることでアレルギー反応を緩和するために広く利用されています。抗ヒスタミン剤は、さまざまなアレルギー症状や病態を治療する可能性についても調査されています。アレルギーに罹患している人々により的を絞った効率的な救済を提供し、生活の質を向上させ、アレルギー反応をよりよく管理するための取り組みが活発化していることは、同分野の成長にプラスに働くと思われます。

流通チャネル別では、ヘルスケア製品の購入や配送に便利なデジタル・プラットフォームを提供することで、医薬品へのアクセスを変革するオンライン薬局の能力によって、2024年から2032年にかけてオンライン薬局セグメントの鎮咳薬産業が成長すると予測されます。オンライン・チャネルは、処方薬や市販薬、健康関連商品を幅広く提供するサービスを拡大しています。また、遠隔医療サービスを統合することで、ユーザーインターフェイスを改善し、全体的な顧客体験を向上させています。

地域別では、アジア太平洋地域の鎮咳薬市場規模は2024年から2032年の間に力強い成長を示すと予測されており、これはライフスタイルの変化とともに、広告や販促キャンペーンの増加に後押しされています。同地域では都市化とライフスタイルが進化しているため、都市居住者向けにマーケティング戦略を調整する努力が続けられています。この適応には、デジタル・プラットフォームをより広範囲に活用し、この地域で呼吸器の健康を管理するための便利で効果的なソリューションを求める都市部の消費者に響くよう、的を絞ったメッセージを作成することが含まれます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 呼吸器疾患の有病率の増加
      • 一般用医薬品(OTC)に対する意識と需要の高まり
      • 高齢人口の急増
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 鎮咳薬に伴う副作用
  • 成長可能性分析
  • 規制状況
  • パイプライン分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析
  • 今後の市場動向

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業マトリックス分析
  • 主要市場企業の競合分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略ダッシュボード

第5章 市場推計・予測:薬剤タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 抗ヒスタミン薬
  • 抗生物質
  • 気管支拡張薬
  • うっ血除去薬
  • 去痰薬

第6章 市場推計・予測:剤形別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 経口シロップ剤
  • 錠剤/丸薬
  • 点鼻薬
  • ロゼンジ

第7章 市場推計・予測:年齢層別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 成人
  • 小児

第8章 市場推計・予測:流通チャネル別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 小売薬局
  • 病院薬局
  • オンライン薬局
  • その他の流通チャネル

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ

第10章 企業プロファイル

  • AstraZeneca plc
  • Bayer AG
  • GSK plc
  • Johnson & Johnson
  • Novartis AG
  • Pfizer Inc.
  • Prestige Consumer Healthcare
  • Procter & Gamble
  • Reckitt Benckiser Group plc
  • Sun Pharmaceutical Industries Ltd
目次
Product Code: 9224

Cough Remedies Market size is projected to record 5.6% CAGR from 2024 to 2032, driven by stringent government approvals to ensure safety standards. Regulatory agencies are assessing their effectiveness and potential side effects due to rising scrutiny as authorities are refining safety protocols and reviewing new formulations.

Researchers and manufacturers are exploring innovative ingredients and formulations that comply with evolving regulatory requirements. The strong focus on enhancing efficacy while minimizing risks for ensuring that cough remedies remain safe and reliable for public use will drive the industry growth. For instance, in December 2023, the Drugs Controller General of India (DCGI) initiated a nationwide drive for ensuring global quality standards in cough syrup manufacturing. This effort is enhancing safety and efficacy standards for cough remedies across the country.

The overall market is segregated into medication type, dosage form, age group, distribution channel, and region.

In terms of medication type, the cough remedies market from the antihistamines segment is expected to record significant CAGR from 2024 to 2032. Antihistamines are widely utilized to alleviate allergic reactions by blocking histamine receptors in the body. They are also researched for their potential in treating various allergic conditions and symptoms. Rising efforts for providing more targeted and efficient relief for individuals affected by allergies while ensuring improved quality of life and better management of allergic reactions will favor the segment growth.

By distribution channel, the cough remedies industry from the online pharmacy segment is projected to rise from 2024 to 2032, driven by their ability of transforming access to medications by providing convenient digital platforms for purchasing and delivering healthcare products. Online channels are expanding their services to offer a wide range of prescription and over-the-counter medications, as well as health-related products. They are also integrating telemedicine services to improve user interface as well as enhance the overall customer experience.

Regionally, the Asia Pacific cough remedies market size is projected to exhibit robust growth between 2024 and 2032, fueled by the rise in advertising and promotional campaigns, along with changing lifestyles. As urbanization and lifestyles are evolving in the region, there are ongoing efforts to tailor marketing strategies to urban dwellers. This adaptation involves utilizing digital platforms more extensively and crafting targeted messages to resonate with urban consumers seeking convenient and effective solutions for managing respiratory health in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Increase in prevalence of respiratory diseases
      • 3.2.1.2 Rise in awareness levels and demand for over-the-counter (OTC) products
      • 3.2.1.3 Surging geriatric population
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.2.2.1 Side effects associated with cough medications
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Pipeline analysis
  • 3.6 Porter's analysis
  • 3.7 PESTEL analysis
  • 3.8 Future market trends

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company matrix analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Medication Type, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Antihistamines
  • 5.3 Antibiotics
  • 5.4 Bronchodilators
  • 5.5 Decongestants
  • 5.6 Expectorants

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Dosage Form, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Oral syrups
  • 6.3 Tablets/Pills
  • 6.4 Nasal drop
  • 6.5 Lozenges

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Age Group, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Adult
  • 7.3 Pediatric

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Retail pharmacy
  • 8.3 Hospital pharmacy
  • 8.4 Online pharmacy
  • 8.5 Other distribution channels

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Netherlands
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 Japan
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 Middle East and Africa
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE
    • 9.6.4 Rest of Middle East and Africa

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 AstraZeneca plc
  • 10.2 Bayer AG
  • 10.3 GSK plc
  • 10.4 Johnson & Johnson
  • 10.5 Novartis AG
  • 10.6 Pfizer Inc.
  • 10.7 Prestige Consumer Healthcare
  • 10.8 Procter & Gamble
  • 10.9 Reckitt Benckiser Group plc
  • 10.10 Sun Pharmaceutical Industries Ltd