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市場調査レポート
商品コード
1495569

クリーンラベル防カビ剤市場:成分タイプ別、機能別、用途別&予測、2024年~2032年

Clean Label Mold Inhibitors Market Size - By Ingredient Type, By Function, By Application & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 350 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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クリーンラベル防カビ剤市場:成分タイプ別、機能別、用途別&予測、2024年~2032年
出版日: 2024年03月28日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 350 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クリーンラベル防カビ剤市場は、世界の天然食品とクリーンラベル食品に対する需要の高まりによって、2024年から2032年の間に6.8%以上のCAGRを記録すると思われます。

例えば、2023年10月、IngredionはNOVATION Indulge 2940を発表しました。NOVATION Indulge 2940は最初の非遺伝子組み換え機能性ネイティブコーンスターチであり、よく好まれる乳製品や代替乳製品に独特のゲル化した食感を提供するためのクリーンラベル成分です。合成保存料の潜在的なリスクに対する健康意識と認識が高まるにつれ、消費者は人工添加物をできるだけ使用しない製品を積極的に求めるようになっています。

また、クリーンな原材料に対する消費者の嗜好の変化により、食品メーカーは植物抽出物、エッセンシャルオイル、有機酸由来の天然防かび剤の使用を余儀なくされています。食品の安全性とラベリングに関する厳しい規制やガイドラインの増加は、食品メーカーがクリーンなラベリング・オプションを備えた製品を設計するようさらに働きかけています。世界の規制当局は合成保存料の使用により厳しい基準を課しており、クリーンラベルのカビの使用を奨励しています。

クリーンラベル防カビ剤産業は、成分タイプ、機能、用途、地域に区分されます。

成分タイプに基づくと、有機保存料としての有効性により、食酢セグメントの市場規模は2024-2032年の間に13.8%の成長率を記録する予定です。酢、特にリンゴ酢とホワイトビネガーには酢酸が含まれており、様々な種類のカビや細菌に対して強力な抗菌作用があります。消費者がますますクリーン・ラベルを求めるようになる中、食酢はその簡便さ、親しみやすさ、安全性から魅力的な選択肢となっています。

用途別では、製品の透明性やより安全な成分に対する消費者の要求が高まっていることから、医薬品分野のクリーンラベル防カビ剤市場は2024年から2032年にかけてまずまずの成長率を示すと思われます。消費者の健康意識が高まり、添加物に対して懐疑的になっているため、天然成分や加工度の低い成分を使用した製品を好む傾向が強まっています。規制機関はサプリメントの使用に関するガイドラインを厳しくしており、製薬会社はコンプライアンスと顧客の信頼を確保するためにクリーンラベル技術を採用できるようになっています。

アジア太平洋地域のクリーンラベル防カビ剤は、予測期間中に15.6%を占め、注目すべき収益を上げると見られています。厳格な食品安全および表示規制により、食品メーカーはカビを防止する天然の代替品を探しています。消費者の意識の高まりとクリーンラベル製品に対する需要は、豊かな農業資源の存在と相まって、この地域の製品採用にさらに拍車をかけています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
    • バリューチェーン
    • 主要メーカー
    • 市場参入ルート
    • 主要流通業者
      • 新しい流通チャネル
    • 業界全体の利益率
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
    • 市場の課題
    • 市場機会
      • 新市場/アプリケーション
      • 成長可能性分析
  • 原材料情勢
    • 製造動向
      • 技術の進化
      • 持続可能な製造
        • グリーン・プラクティス
        • 脱炭素化
    • 新原料
    • 原材料価格動向(米ドル/トン)
      • 米国
      • 欧州連合
      • 英国
      • 中国
      • 東南アジア
      • GCC諸国
  • 規制と市場への影響
  • 貿易統計
  • アンメットニーズ
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場規模・予測:成分タイプ別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • でんぷん
  • 発酵
  • ホエイ
  • その他

第6章 市場規模・予測:機能別、2018年~2032年

  • pHの低下
  • カビの細胞膜の破壊

第7章 市場規模・予測:用途別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 飲食品
  • 医薬品
  • 動物飼料
  • その他

第8章 市場規模・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • Archer Daniels Midland Company
  • BASF SE
  • Brenntag AG
  • Cargill, Incorporated
  • Chr. Hansen Holding A/S
  • DuPont de Nemours, Inc.
  • Ingredion Incorporated
  • Kerry Group plc
  • Koninklijke DSM N.V.
  • Lallemand Inc.
  • Naturex SA(a Givaudan company)
  • Novozymes A/S
  • Puratos Group
  • Tate & Lyle PLC
目次
Product Code: 8762

Clean label mold inhibitors market size will register over 6.8% CAGR between 2024 and 2032, driven by the rising demand for natural and clean label food products worldwide. For instance, in October 2023, Ingredion introduced NOVATION Indulge 2940, as an initial non-GMO functional native corn starch and clean label component for offering a distinct gelled texture for well-liked dairy and alternative dairy items. As health consciousness and awareness of the potential risks of synthetic preservatives is increasing, consumers are actively looking for products with as few artificial additives as possible.

The change in consumer preferences towards clean ingredients is also forcing food manufacturers to use natural antifungal agents derived from plant extracts, essential oils, and organic acids. Rising strict regulations and guidelines related to food safety and labeling are further influencing food manufacturers to design their products with clean labeling options. Global regulators are imposing stricter standards on the use of synthetic preservatives, encouraging the use of clean-label molds.

The clean label mold inhibitors industry is segmented into ingredient type, function, application, and region.

Based on ingredient type, the market size from the vinegar segment is slated to witness 13.8% growth rate during 2024-2032, owing to its effectiveness as an organic preservative. Vinegar, especially apple cider vinegar and white vinegar, contains acetic acid, which has powerful antimicrobial properties against various types of mold and bacteria. As consumers increasingly look for clean labels, vinegar has turned an attractive choice due to its simplicity, familiarity, and safety.

Based on application, the clean label mold inhibitors market size from the pharmaceutical segment will witness decent growth rate between 2024 and 2032, due to growing consumer demand for transparency and safer ingredients in products. As consumers are becoming more health conscious and skeptical about additives, they are increasingly preferring products that use natural ingredients and less processed ingredients. Regulatory agencies are tightening guidelines for supplement use, allowing pharmaceutical companies to adopt clean labeling techniques to ensure compliance and customer confidence.

Asia Pacific clean label mold inhibitors is poised to generate notable revenue and depict 15.6% over the forecast period. Strict food safety and labeling regulations are causing food manufacturers to look for natural alternatives to prevent mold. Rising consumer awareness and demand for clean label products, coupled with the presence of rich agricultural resources are further fueling the regional product adoption.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis
  • 2.2 Ingredient Type trends
  • 2.3 Function trends
  • 2.4 Application trends
  • 2.5 Regional trends

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Value chain
    • 3.1.2 Key manufacturers
    • 3.1.3 Go to market routes
    • 3.1.4 Key distributors
      • 3.1.4.1 New distribution channels
    • 3.1.5 Profit margins across the industry
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
    • 3.2.2 Market challenges
    • 3.2.3 Market opportunities
      • 3.2.3.1 New markets/applications
      • 3.2.3.2 Growth potential analysis
  • 3.3 Raw material landscape
    • 3.3.1 Manufacturing trends
      • 3.3.1.1 Technology evolution
      • 3.3.1.2 Sustainable manufacturing
        • 3.3.1.2.1 Green practices
        • 3.3.1.2.2 Decarbonization
    • 3.3.2 New raw materials
    • 3.3.3 Raw material pricing trends (USD/Ton)
      • 3.3.3.1 U.S.
      • 3.3.3.2 European Union
      • 3.3.3.3 UK
      • 3.3.3.4 China
      • 3.3.3.5 Southeast Asia
      • 3.3.3.6 GCC
  • 3.4 Regulations & market impact
  • 3.5 Trade statistics
  • 3.6 Unmet needs
  • 3.7 Porter's analysis
  • 3.8 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Company market share analysis
  • 4.2 Competitive positioning matrix
  • 4.3 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Size and Forecast, By Ingredient Type, 2018-2032 (USD Billion, Kilo Tons)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Starch
  • 5.3 Vinegar
  • 5.4 Fermented
  • 5.5 Whey
  • 5.6 Others

Chapter 6 Market Size and Forecast, By Function, 2018-2032 (USD Billion, Kilo Tons)

  • 6.1 Reduction of pH
  • 6.2 Disruption of mold cellular membranes

Chapter 7 Market Size and Forecast, By Application, 2018-2032 (USD Billion, Kilo Tons)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Food and beverages
  • 7.3 Pharmaceuticals
  • 7.4 Animal feed
  • 7.5 Others

Chapter 8 Market Size and Forecast, By Region, 2018-2032 (USD Billion, Kilo Tons)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 Australia
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 South Africa
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Archer Daniels Midland Company
  • 9.2 BASF SE
  • 9.3 Brenntag AG
  • 9.4 Cargill, Incorporated
  • 9.5 Chr. Hansen Holding A/S
  • 9.6 DuPont de Nemours, Inc.
  • 9.7 Ingredion Incorporated
  • 9.8 Kerry Group plc
  • 9.9 Koninklijke DSM N.V.
  • 9.10 Lallemand Inc.
  • 9.11 Naturex SA (a Givaudan company)
  • 9.12 Novozymes A/S
  • 9.13 Puratos Group
  • 9.14 Tate & Lyle PLC