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市場調査レポート
商品コード
1485290

レーシングシミュレーター市場規模:コンポーネント別、レベル別、エンドユーザー別、売上高・予測、2024年~2032年

Racing Simulator Market Size - By Component, Level, End Users, Sales & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 260 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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レーシングシミュレーター市場規模:コンポーネント別、レベル別、エンドユーザー別、売上高・予測、2024年~2032年
出版日: 2024年03月13日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 260 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

レーシングシミュレーターの市場規模は、eスポーツやバーチャル・レース・イベントの人気の高まりにより、2024年から2032年にかけてCAGR 3%以上を記録すると推定されます。

レーシングシミュレーターは、愛好家やプロのレーサーに、リアルなグラフィックス、物理学、車両力学を駆使した没入感のある本格的なドライビング体験を提供します。これは、高精細ディスプレイ、フォース・フィードバック・ステアリング・ホイール、モーション・プラットフォームなど、レーシング・シミュレーションの現実度と忠実度を高めるゲーム技術の進歩によって、さらに拍車がかかっています。

さらに、オンライン・マルチプレーヤー・ゲームやソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームの台頭により、レーシングシミュレーターは、プレーヤーが友人と競い合ったり、バーチャルなレーシング・コミュニティに参加したりできるソーシャル・ハブへと変貌を遂げています。2025年までに、オンラインゲームに従事する個人の数は世界で13億人を超えると予想されています。レーシングシミュレーターのこのような社会的側面は、参加と交流を促進するだけでなく、多人数参加型の競争やコミュニティイベントの機会を複数提供することで、レーシングシミュレーターの寿命を延ばしています。

レーシングシミュレーター産業は、コンポーネント、レベル、販売チャネル、エンドユーザー、地域に分類されます。

レベル別では、レーシングシミュレーター市場のハイエンドシミュレーター分野は、愛好家やプロのレーサーに比類ないリアリズムと没入感を提供する能力により、2032年まで大幅な成長が見込まれています。これらの先進的なシミュレーターは、超高精細ディスプレイ、洗練されたモーション・プラットフォーム、バーチャル・リアリティの統合などの最先端技術を備えており、驚くほど没入感のあるドライビング体験を提供します。さらに、ハイエンド・シミュレーターは、カスタマイズ可能な設定と高度なシミュレーション・ソフトウェアを提供し、ユーザーがドライビング体験のあらゆる側面を微調整できるようになっています。

エンドユーザー別では、プロレーサーのレーシングシミュレーター市場シェアが2024年から2032年にかけて大きな伸びを示すと予測されています。プロのレーサーは、レーシングスキルを磨き、レースクラフトをマスターし、リスクのない環境でさまざまなトラックやレースコンディションに慣れるために、シミュレーターを幅広く活用しています。プロのレーシングチームがトレーニングプログラムにシミュレーターを組み込むことが増えるにつれ、現実のレースを正確に再現する高度なシミュレーションソリューションへの需要が高まっています。

アジア太平洋地域のレーシングシミュレーター産業は、2032年までに目覚ましい成長を記録すると予想されます。これは、消費者の豊かさとゲームへの関心の高まりに後押しされ、いくつかの国でモータースポーツとeスポーツの人気が高まっていることに起因します。ゲーム技術の急速な進歩と高速インターネットインフラの利用可能性が、特に若い世代の間でレーシングシミュレーターへのアクセスを広めています。さらに、ゲーム会社、レーシングリーグ、シミュレーターメーカーが戦略的パートナーシップを結び、製品の知名度とアクセシビリティを高めることで、地域全体の市場拡大が促進されます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • メーカー
    • ソフトウェアサプライヤー
    • VR技術プロバイダー
    • シミュレーション装置プロバイダー
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • esports人気の高まり
      • 手頃な価格のシミュレーターキットへのアクセスの増加
      • レース団体との提携による市場認知度の向上
      • 促進要因トレーニングに利用されるプロ仕様のシミュレーター
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高コストのため、一部の愛好家の利用が制限される
      • ゲームプラットフォームとの互換性の問題が普及を妨げる
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:コンポーネント別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ハードウェア
    • コックピット
    • ステアリングホイール
    • ディスプレイスクリーン
    • モーションシステム
    • ペダルシステム
    • シート
    • その他
  • ソフトウェア

第6章 市場推計・予測:レベル別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • エントリーレベルシミュレーター
  • ミッドレベルシミュレーター
  • ハイエンドシミュレータ

第7章 市場推定・予測:販売チャネル別市場推計・予測:販売チャネル別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • オンライン
  • オフライン

第8章 市場推計・予測:エンドユーザー別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 個人向け
  • 訓練機関
  • 商業エンターテイメント
  • 自動車メーカー
  • プロレーサー

第9章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他の中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Aiologs
  • AK Informatica S.r.l.
  • CXC Simulations LLC
  • Endor AG
  • GTR Simulator
  • Guillemot Corporation Limited
  • Logitech G
  • Motion Simulators B.V.
  • Next Level Racing Pty Ltd
  • Playseat Europe B.V.
  • Precision Sim Engineering Ltd
  • RSeat Europe s.r.o.
  • SimCraft LLC
  • SimLab
  • SimXperience LLC
  • SimXperience LLC
  • Sparco S.p.A.
  • Trak Racer Pty Ltd
  • Vesaro Limited
  • Virtual Racing School
目次
Product Code: 8481

Racing simulator market size is estimated to record more than 3% CAGR from 2024 to 2032, driven by the increasing popularity of e-sports and virtual racing events. Racing simulators offer enthusiasts and professional racers an immersive and authentic driving experience, complete with realistic graphics, physics, and vehicle dynamics. This is further fueled by advancements in gaming technology, including high-definition displays, force feedback steering wheels, and motion platforms to enhance the realism and fidelity of racing simulations.

Moreover, the rise of online multiplayer gaming and social networking platforms has transformed racing simulators into social hubs where players can compete against friends and participate in virtual racing communities. By 2025, the number of individuals engaged in online gaming is expected to exceed 1.3 billion worldwide. This social aspect of racing simulation is not only fostering engagement and interaction but also extending the lifespan of racing simulators by providing multiple opportunities for multiplayer competition and community events.

The racing simulator industry is classified into component, level, sales channel, end user and region.

On the basis of level, the high-end simulators segment in the racing simulator market is projected to witness substantial growth through 2032, due to its ability to deliver unparalleled realism and immersion to enthusiasts and professional racers. These advanced simulators feature cutting-edge technologies, such as ultra-high-definition displays, sophisticated motion platforms, and virtual reality integration to provide an incredibly immersive driving experience. Additionally, high-end simulators offer customizable settings and advanced simulation software that allow users to fine-tune every aspect of their driving experience.

In terms of end user, the racing simulator market share from the professional racer segment is anticipated to observe a significant growth rate between 2024-2032, attributed to high-performance simulation equipment tailored to their specific training and preparation needs. Professional racers utilize simulators extensively for honing their racing skills, mastering racecraft, and familiarizing themselves with different tracks and race conditions in a risk-free environment. As professional racing teams increasingly integrate simulators into their training programs, there is a growing demand for sophisticated simulation solutions that accurately replicate real-world racing.

Asia Pacific racing simulator industry will record impressive growth by 2032, attributed to the increasing popularity of motorsports and e-sports across several countries, fueled by growing consumer affluence and interest in gaming. Rapid advancements in gaming technology and the availability of high-speed internet infrastructure are facilitating the widespread access to racing simulators, particularly among younger generation. Furthermore, strategic partnerships between gaming companies, racing leagues, and simulator manufacturers to enhance product visibility and accessibility across the region will stimulate the market expansion.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Manufacturers
    • 3.2.2 Software suppliers
    • 3.2.3 VR technology providers
    • 3.2.4 Simulation rig provider
    • 3.2.5 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising popularity of esports
      • 3.8.1.2 Increasing accessibility of affordable simulator kits
      • 3.8.1.3 Partnerships with racing organizations enhancing market visibility
      • 3.8.1.4 Professional-grade simulators utilized for driver training
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High cost limiting accessibility for some enthusiasts
      • 3.8.2.2 Compatibility issues with gaming platforms hindering adoption
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier Power Source
    • 3.10.2 Buyer Power Source
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Component, 2018-2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Hardware
    • 5.2.1 Cockpit
    • 5.2.2 Steering wheel
    • 5.2.3 Display screens
    • 5.2.4 Motion systems
    • 5.2.5 Pedal systems
    • 5.2.6 Seats
    • 5.2.7 Others
  • 5.3 Software

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Level, 2018-2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Entry-level simulators
  • 6.3 Mid-level simulators
  • 6.4 High-end simulators

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Sales Channel, 2018-2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Online
  • 7.3 Offline

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By End Users, 2018-2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Individuals
    • 8.2.1 Entry-level simulators
    • 8.2.2 Mid-level simulators
    • 8.2.3 High-end simulators
  • 8.3 Training institutes
    • 8.3.1 Entry-level simulators
    • 8.3.2 Mid-level simulators
    • 8.3.3 High-end simulators
  • 8.4 Commercial entertainment
    • 8.4.1 Entry-level simulators
    • 8.4.2 Mid-level simulators
    • 8.4.3 High-end simulators
  • 8.5 Automotive manufacturers
    • 8.5.1 Entry-level simulators
    • 8.5.2 Mid-level simulators
    • 8.5.3 High-end simulators
  • 8.6 Professional racers
    • 8.6.1 Entry-level simulators
    • 8.6.2 Mid-level simulators
    • 8.6.3 High-end simulators

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Russia
    • 9.3.6 Spain
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 Japan
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 Australia
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 Saudi Arabia
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Aiologs
  • 10.2 AK Informatica S.r.l.
  • 10.3 CXC Simulations LLC
  • 10.4 Endor AG
  • 10.5 GTR Simulator
  • 10.6 Guillemot Corporation Limited
  • 10.7 Logitech G
  • 10.8 Motion Simulators B.V.
  • 10.9 Next Level Racing Pty Ltd
  • 10.10 Playseat Europe B.V.
  • 10.11 Precision Sim Engineering Ltd
  • 10.12 RSeat Europe s.r.o.
  • 10.13 SimCraft LLC
  • 10.14 SimLab
  • 10.15 SimXperience LLC
  • 10.16 SimXperience LLC
  • 10.17 Sparco S.p.A.
  • 10.18 Trak Racer Pty Ltd
  • 10.19 Vesaro Limited
  • 10.20 Virtual Racing School