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市場調査レポート
商品コード
1465553

B2Bノートパソコンおよびパソコン市場規模:製品別、企業規模別、業界別、成長見通し、地域別展望、2024年~2032年予測

B2B Laptop & PC Market Size - By Product (Laptops, Desktop PCs, Workstations, Netbooks, Tablet PCs, HDMIs, Handheld Computers ), By Enterprise Size (Large Enterprise, SMB ), By Vertical, Growth Prospects, Regional Outlook & Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 220 Pages | 納期: 2~3営業日

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B2Bノートパソコンおよびパソコン市場規模:製品別、企業規模別、業界別、成長見通し、地域別展望、2024年~2032年予測
出版日: 2024年02月08日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

B2Bノートパソコンおよびパソコン市場規模は、2024年から2032年にかけて5%のCAGRを記録すると予想されます。

これは、企業が生産性と効率性を高めるために最先端のハードウェアを求め続けているため、技術的進歩が原動力となっています。ノートパソコンおよびパソコンは、より高速なプロセッサ、ストレージ容量の増加、接続オプションの改善により、より強力で汎用的になっており、企業は各業界で競争力を維持するために既存のシステムをアップグレードしています。さらに、リモートワークの動向の高まりが、デジタルトランスフォーメーションへの取り組みの増加を後押ししています。

サイバー脅威が高度化する中、企業は生体認証、暗号化、リモート管理機能など、高度なセキュリティ機能を備えたデバイスへの投資をさらに優先しています。GDPRやHIPAAなどの規制への準拠も、企業に厳しいデータ保護基準を満たすノートパソコンやパソコンの調達を促しています。データ漏洩は企業にとって財務上の損失や風評被害など深刻な結果をもたらす可能性があるため、安全なコンピューティングデバイスへの投資はリスクを軽減し機密情報を保護するために不可欠であり、市場の成長をさらに後押ししています。Havard Business Reviewによると、2022年から2023年にかけて世界的にデータ漏洩が20%増加しました。

B2Bノートパソコンおよびパソコン産業は、製品、企業規模、業界、地域によって区分されます。

製品別では、携帯性、手頃な価格、多用途性により、ネットブック分野の市場価値は予測期間中にCAGR 8.6%を超える見通しです。ネットブックは、コンパクトなフォームファクターと軽量設計を提供し、コンピューティング機能に妥協することなく機動性を必要とする外出の多いプロフェッショナルにとって理想的なものとなっています。さらに、従来のノートパソコンと比較して比較的低価格であるため、予算の制約を超えることなく従業員に必要不可欠なコンピューティング・デバイスを装備したいと考えている企業にとって、費用対効果の高いソリューションとなっています。

業界別では、IT・通信分野のB2Bノートパソコンおよびパソコン市場が2024年から2032年にかけて大きな成長率を示すと予測されており、これは進化する企業ニーズに合わせた先進的なコンピューティングデバイスが後押ししています。クラウドコンピューティング、ビッグデータ分析、IoTソリューションの導入が進む中、IT・通信分野の企業は、業務を効率的にサポートするために堅牢なコンピューティングインフラを導入しています。高性能プロセッサ、十分なストレージ容量、シームレスな接続オプションを備えたノートPCとPCは、IT専門家がネットワークを管理し、ソフトウェアを開発し、技術的な問題をトラブルシューティングするための不可欠なツールとして浮上しています。

欧州のB2Bノートパソコンおよびパソコン産業規模は、いくつかの産業でデジタルトランスフォーメーションへの取り組みが重視されるようになったことを背景に、2032年までCAGR 6.9%以上で大きく成長します。GDPRのような厳しいデータプライバシー規制は、堅牢なセキュリティ機能を備えたデバイスでコンピューティングインフラをアップグレードする企業の動機付けに役立っており、地域全体でこれらの規制に準拠したB2BノートパソコンおよびパソコンおよびPCの需要をさらに促進しています。

目次

第1章 調査範囲と手法

  • 市場範囲と定義
  • 基本推定と計算
  • 予測パラメータ
  • データソース
    • 1次データ
    • 2次データ
      • 有料情報源
      • 公的情報源

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 高度なコンピューティングデバイスへのデジタルトランスフォーメーション
      • サイバーセキュリティの脅威の高まりにより、高度なセキュリティ機能を備えたノートパソコンやPCの需要が増加
      • ITインフラの老朽化と、ノートPCやPCのアップグレードや買い替えの必要性
      • クラウドベースのアプリケーションにアクセスし利用するためのクラウドサービスへの依存度の高まり
      • さまざまな業界からの特定のコンピューティング要件の増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 激しい市場競争による価格変動
      • 既存のITインフラやソフトウェア・アプリケーションとの互換性に伴う困難への対応
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場規模・予測:製品別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ノートパソコン
  • デスクトップパソコン
  • ワークステーション
  • ネットブック
  • タブレット
  • ハンドヘルドパソコン

第6章 市場規模・予測:企業規模別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 大企業
  • 中小企業

第7章 市場規模・予測:業界別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • IT・通信
  • 金融サービス
  • ヘルスケア
  • 教育
  • 製造業
  • 小売
  • メディア・娯楽
  • その他

第8章 市場規模・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他のMEA

第9章 企業プロファイル

  • Acer Inc.
  • Apple Inc.
  • ASUSTek Computer Inc.(ASUS)
  • Dell Technologies
  • Fujitsu Limited
  • HP Inc.
  • Lenovo Group Limited
  • LG Electronics Inc.
  • Microsoft Corporation
  • MSI(Micro-Star International)
  • Panasonic Corporation
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Sony Corporation
  • Toshiba(Dynabook)
目次
Product Code: 8072

B2B laptop & PC market size is expected to register 5% CAGR from 2024 to 2032, driven by technological advancements as businesses continually seek cutting-edge hardware to enhance productivity and efficiency. With laptops and PCs becoming more powerful and versatile for offering faster processors, increased storage capacity, and improved connectivity options, businesses are upgrading their existing systems to stay competitive in the respective industries. Additionally, the growing trend of remote work is driving the rise in digital transformation initiatives.

With cyber threats turning more sophisticated, businesses are further prioritizing investments in devices equipped with advanced security features, such as biometric authentication, encryption, and remote management capabilities. Compliance with regulations, such as GDPR and HIPAA also prompts organizations to procure laptops and PCs that meet stringent data protection standards. As data breaches can have severe consequences for businesses, including financial losses and reputational damage, investing in secure computing devices is essential for mitigating risks and safeguarding sensitive information, further favoring the market growth. As per Havard Business Review, globally there was a 20% rise in data breaches from 2022 to 2023.

The B2B laptop & PC industry is segmented on the basis of product, enterprise size, vertical and region.

Based on product, the market value from the netbooks segment is poised to witness over 8.6% CAGR over the forecast period, due to portability, affordability, and versatility. Netbooks offer compact form factors and lightweight designs, emerging ideal for on-the-go professionals who require mobility without compromising on computing capabilities. Additionally, their relatively lower price points compared to traditional laptops make them a cost-effective solution for businesses looking to equip their workforce with essential computing devices without exceeding budget constraints.

With respect to vertical, the B2B laptop & PC market from the IT & telecommunications segment is anticipated to observe a significant growth rate during 2024 and 2032, propelled by advanced computing devices tailored to the evolving needs of businesses. With the increasing adoption of cloud computing, big data analytics, and IoT solutions, businesses operating in the IT and telecommunications sector are deploying robust computing infrastructure to support their operations efficiently. Laptops and PCs equipped with high-performance processors, ample storage capacity, and seamless connectivity options have emerged as essential tools for IT professionals for managing networks, developing software, and troubleshooting technical issues.

Europe B2B laptop & PC industry size will grow significantly at more than 6.9% CAGR through 2032, backed by the increasing emphasis on digital transformation initiatives across several industries. Stringent data privacy regulations, such as GDPR are helping to incentivize businesses to upgrade their computing infrastructure with devices equipped with robust security features, further driving the demand for B2B laptops and PCs that comply with these regulations across the region.

Table of Contents

Chapter 1 Scope & Methodology

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast parameters
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Technology & innovation landscape
  • 3.4 Patent analysis
  • 3.5 Key news and initiatives
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Impact forces
    • 3.7.1 Growth drivers
      • 3.7.1.1 Digital transformation for advanced computing devices
      • 3.7.1.2 Growing cybersecurity threats increase the demand for laptops and PCs with advanced security features
      • 3.7.1.3 Aging IT infrastructure and the need for upgrades or replacement of laptops & PCs
      • 3.7.1.4 Growing reliance on cloud services to access and utilize cloud-based applications
      • 3.7.1.5 Growing specific computing requirements from various industries
    • 3.7.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.7.2.1 Intense market competition resulting in price fluctuations
      • 3.7.2.2 Addressing the difficulties associated with existing IT infrastructures and compatibility with software applications
  • 3.8 Growth potential analysis
  • 3.9 Porter's analysis
    • 3.9.1 Supplier power
    • 3.9.2 Buyer power
    • 3.9.3 Threat of new entrants
    • 3.9.4 Threat of substitutes
    • 3.9.5 Industry rivalry
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Size and Forecast, By Product, 2018 - 2032 (USD Billion)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Laptop
  • 5.3 Desktop PCs
  • 5.4 Workstations
  • 5.5 Netbooks
  • 5.6 Tablet PCs
  • 5.7 Handheld computers

Chapter 6 Market Size and Forecast, By Enterprise Size, 2018 - 2032 (USD Billion)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Large enterprise
  • 6.3 SMBs

Chapter 7 Market Size and Forecast, By Vertical, 2018 - 2032 (USD Billion)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 IT & telecommunications
  • 7.3 Financial services
  • 7.4 Healthcare
  • 7.5 Education
  • 7.6 Manufacturing
  • 7.7 Retail
  • 7.8 Media & entertainment
  • 7.9 Others

Chapter 8 Market Size and Forecast, By Region, 2018 - 2032 (USD Billion)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 ANZ
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 South Africa
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Acer Inc.
  • 9.2 Apple Inc.
  • 9.3 ASUSTek Computer Inc. (ASUS)
  • 9.4 Dell Technologies
  • 9.5 Fujitsu Limited
  • 9.6 HP Inc.
  • 9.7 Lenovo Group Limited
  • 9.8 LG Electronics Inc.
  • 9.9 Microsoft Corporation
  • 9.10 MSI (Micro-Star International)
  • 9.11 Panasonic Corporation
  • 9.12 Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 9.13 Sony Corporation
  • 9.14 Toshiba (Dynabook)