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市場調査レポート
商品コード
1395116
自動車用スピーカー市場規模:車種別、販売チャネル別、タイプ別、地域展望、予測、2023年~2032年Automotive Speaker Market Size - By Vehicle Type (Passenger Car, Commercial Vehicle ), Sales Channel (OEM, Aftermarket), Type, Regional Outlook & Forecast, 2023 - 2032 |
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カスタマイズ可能
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自動車用スピーカー市場規模:車種別、販売チャネル別、タイプ別、地域展望、予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年10月23日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車用スピーカー市場規模は、2023-2032年にCAGR 6%超を記録する見通しです。
複数の自動車メーカーが燃費と車体重量の改善に注力していることから、音質を損なうことなく軽量かつコンパクトなスピーカー設計を開発する必要性が高まっています。
最近では、軽量で剛性の高い材料が音響再生の向上に寄与するとして、その需要が高まっています。自動車用スピーカーの大手メーカーが、より優れた性能と耐久性を実現するために、スピーカーの構造における先端材料の使用を探求することに重点を置いていることも、市場の成長を決定付けると思われます。一例を挙げると、LG Displayは2022年11月、音を発生させるためにパスポートサイズの振動パネルを採用した、自動車用の新しいインビジブルスピーカー技術を考案しました。
自動車用スピーカー産業は、タイプ、車種、販売チャネル、地域に区分されます。
タイプ別では、2ウェイスピーカーの市場シェアが2023年から2032年にかけて大きく伸びる可能性があります。これは、2ウェイスピーカーが3ウェイや4ウェイといった高次構成に比べてコンパクトであるため、2ウェイスピーカーへの嗜好が高まっていることに起因しています。幅広い音楽ジャンルを効果的に処理できる2ウェイスピーカー構成の汎用性の高さが、このセグメントの拡大を決定付けると思われます。
販売チャネルに基づくと、OEMセグメントからの自動車用スピーカーの産業価値は、2023-2032年に顕著なCAGRで拡大すると予想されます。OEMは、インフォテインメントシステムやコネクティビティ機能など、車載技術とシームレスに連動するオーディオシステムを設計しており、スムーズなユーザー体験を確保し、互換性の問題が発生する可能性を抑えています。また、スピーカーを含むメーカー純正部品に保証とサポートを提供しています。消費者に提供されるオーディオシステム全体の信頼性と性能に対する自信と、自動車メーカーからの支援が、このセグメントの成長に拍車をかけると思われます。
地域別では、北米の自動車用スピーカー市場規模は、コネクテッドカー技術の人気の高まりにより、2032年まで6.2%のCAGRを記録すると予測されています。高品質なオーディオ体験への関心が高まる中、自動車部門では、プレミアムスピーカー、アンプ、音響処理技術などの先進オーディオシステムへの多額の投資が行われています。シームレスなコネクティビティ、エンターテインメント、ナビゲーションサービスに対する消費者の嗜好の高まりも、この地域の市場成長を促進すると思われます。
Automotive Speaker Market size is poised to record over 6% CAGR from 2023-2032. With the surging focus of several automakers on improving fuel efficiency and vehicle weight, the need for developing lightweight and compact speaker designs without compromising audio quality has picked up pace.
Of late, there has been increasing demand for lightweight and rigid materials as they contribute to improved sound reproduction. The soaring emphasis of leading automotive speaker manufacturers on exploring the usage of advanced materials in speaker construction for achieving better performance and durability will also define the market growth. To quote an instance, in November 2022, LG Display devised a novel invisible speaker technology for vehicles deploying a passport-sized vibrating panel for generating sound.
The automotive speaker industry is segmented into type, vehicle type, sales channel, and region.
In terms of type, the market share from the 2-way speaker segment may witness appreciable growth from 2023-2032. This can be attributed to the rising preference for 2-way speakers as they are more compact in comparison to higher-order configurations, such as 3-way and 4-way speakers. The surging versatility of 2-way speaker configuration in handling a wide range of music genres effectively will define the segment expansion.
Based on sales channel, the automotive speaker industry value from the OEM segment is expected to expand at commendable CAGR from 2023-2032. OEMs design their audio systems for working seamlessly with in-car technologies, including infotainment systems and connectivity features, for ensuring smooth user experience and limiting the likelihood of compatibility issues. They also offer warranties and support to factory-installed components, including speakers. The confidence in reliability and performance of entire audio systems rendered to consumers along with the assistance from vehicle manufacturers will add to the segment growth.
Regionally, the North America automotive speaker market size is projected to record 6.2% CAGR through 2032 owing to the rising popularity of connected car technology. With surging interest in high-quality audio experiences, the automotive sector is witnessing hefty investments in advanced audio systems, including premium speakers, amplifiers, and sound processing technologies. The growing consumer preference for seamless connectivity, entertainment, and navigation services will also drive the regional market growth.