市場調査レポート
商品コード
1368687
硬包装市場- 材料タイプ別、製品タイプ別、製造工程別、最終用途別& 2023-2032年予測Rigid Packaging Market - By Material Type (Plastic, Glass, Metal, Paperboard), By Product Type (Bottles & Jars, Cans, Cartons & Boxes, Tubes & Containers, Trays & Clamshells), By Production Process, By End-use & Forecast, 2023 - 2032 |
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硬包装市場- 材料タイプ別、製品タイプ別、製造工程別、最終用途別& 2023-2032年予測 |
出版日: 2023年08月23日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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硬包装の市場規模は、継続的な技術革新と製品の適応性により、2023年から2032年にかけて約4.4%のCAGRを記録すると予想されています。
硬包装は耐久性があり持続可能であるため、多様な消費者の要求や業界の要件に対応しています。
新興国市場の拡大や環境問題に対する意識の高まりは、環境に優しくリサイクル可能な包装の開拓に拍車をかけており、この動向は市場にプラスの影響を与え続けています。例えば、米国を拠点とする家庭用洗浄・パーソナルケアブランドのPuracyは、環境に優しく効率的なパッケージング・アプローチを生み出すというイニシアチブの下、新しい持続可能なクリーン缶パッケージを発売しました。持続可能な包装オプションを使用する背景には、二酸化炭素排出量を削減しながら、費用対効果を高めるという考えがあります。
板紙セグメントは、その汎用性と環境に優しい特性により、2023年から2032年にかけて大きな需要を集めると予想されています。持続可能なパッケージング・ソリューションへの注目の高まりにより、様々な産業で板紙パッケージングの採用が増加しています。軽量でありながら耐久性に優れているため、消費財にとって理想的な選択肢となっています。これらの包装は再利用、リサイクル、分解が可能で、全体的な廃棄物や二酸化炭素排出量を削減することができます。
缶セグメントは、消費者の嗜好の変化や様々な業界のダイナミックな要件により、2032年までに大きな収益を上げると予想されています。缶の優れた保存能力、利便性、リサイクル性は、飲食品を含む様々な分野での需要を促進し、市場拡大に寄与しています。
アジア太平洋地域の硬包装市場規模は2032年まで成長すると予想され、経済が急成長し、製造業が好調で、多様な包装ソリューションの需要を促進しています。この地域の人口増加は、都市化と工業化の拡大と相まって、包装商品の消費の大幅な急増につながっています。この要因は、持続可能な包装慣行への重点の高まりやeコマース部門の台頭とともに、APAC地域全体の硬包装の需要を煽り、市場成長に拍車をかけています。
Rigid packaging market size is expected to record around 4.4% CAGR from 2023 to 2032 owing to the continuous innovations as well as the adaptability of the product. Rigid packaging caters to diverse consumer demands and industry requirements, as it durable and sustainable.
The expanding e-commerce sector, along with the rising awareness regarding environmental concerns has spurred the development of eco-friendly and recyclable packaging, a trend that continues to influence the market positively. For instance, Puracy, US-based household cleaning and personal care brand, launched new sustainable clean can packaging under its initiative to create eco-friendly and efficient packaging approach. The idea behind using sustainable packing options is to make them cost-effective while reducing the carbon footprint.
The overall rigid packaging market is divided into material type, product type, production process, end-use, and region.
The paperboard segment is expected to garner significant demand over 2023-2032 due to its versatile and eco-friendly characteristics. The enhanced focus on sustainable packaging solutions has led to the increased adoption of paperboard packaging across various industries. Its lightweight yet durable properties make it an ideal choice for consumer goods. These packaging can be reused, recycled, as well as decomposed, reducing the overall waste and carbon footprint.
The cans segment is anticipated to generate significant revenue by 2032 owing to the changing preferences of consumers and the dynamic requirements of different industries. The superior preservation capabilities, convenience, and recyclability of cans have propelled their demand across various sectors, including food & beverages, thereby contributing to the market expansion.
Asia Pacific rigid packaging market size is expected to grow through 2032, with burgeoning economies with a robust manufacturing sector that is driving the demand for diverse packaging solutions. The region's increasing population, coupled with the expanding urbanization and industrialization, has led to a substantial upsurge in the consumption of packaged goods. This factor, along with a growing emphasis on sustainable packaging practices and the rising e-commerce sector is fueling the demand for rigid packaging across the APAC region, adding to market growth.