市場調査レポート
商品コード
1182109
硬包装の世界市場規模調査&予測、材料別(プラスチック、金属、紙&板紙、ガラス、バイオプラスチック)、用途別(飲食品、医薬品、パーソナルケア、その他)、地域別分析、2022-2029年Global Rigid Packaging Market Size study & Forecast, by Material (Plastic, Metal, Paper & Paperboard, Glass, Bioplastic) by Application (Food & beverages, Pharmaceuticals, Personal care, Others) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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硬包装の世界市場規模調査&予測、材料別(プラスチック、金属、紙&板紙、ガラス、バイオプラスチック)、用途別(飲食品、医薬品、パーソナルケア、その他)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2022年11月16日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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硬包装とは、バイオプラスチック、紙・板紙、木材、金属などの強度が高く、リサイクル可能な梱包材を使用した梱包形態の一種です。
内容物を固定し、衝撃や破損から製品を守ることができます。内容物を長時間安全に保つことができるため、主に製品の輸送に使用されます。市場成長の主な要因は、eコマース業界の成長と、飲食品包装業界の需要増です。
India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、2020年、インドのeコマースは462億米ドルとなり、2025年には1880億米ドルに達すると予想されています。また、Statistaによると、2021年、機能性食品・飲料の市場規模は世界で2811億4000万米ドルとなっています。2021年から2028年にかけて、市場はほぼ9.5%の複合年間成長率で拡大すると予想されています。その結果、eコマースや飲食品産業の台頭が、同市場に有利な需要を生み出すと考えられます。しかし、包装材のリサイクル率が向上していることから、予測期間中に市場にとって有利な機会が生まれると思われます。また、軟包装へのシフトの高まりと政府の厳しい規則や規制は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
世界の硬包装市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域です。アジア太平洋地域は、包装産業の成長とeコマース部門の台頭により、市場シェアの面で世界を支配する地域です。一方、北米は、様々な最終使用産業における需要の増加や包装材料の大規模な製造拠点などの要因のために、予測期間中に最高の成長率を示すと予想され、北米地域全体で世界の硬包装市場のための有利な成長の見通しを生み出します。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
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Global Rigid Packaging Market is valued approximately at USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.7% over the forecast period 2022-2029. Rigid packaging is a sort of packaging type that uses high strength, recyclable packaging materials such bioplastics, paper & paperboard, wood, and metals. This kind of packing helps in securing the package contents, and protects the products from physical shocks and from other such damage. As it keeps the contents safe for a longer amount of time, this type is primarily used for product transportation. The key factor driving the market growth is growing e-commerce industry and rising demand in food and beverage packaging industry.
According to India Brand Equity Foundation (IBEF), in 2020, the Indian e-commerce valued USD 46.2 billion and is anticipated to reach USD 188 billion by 2025. Also, according to Statista, in 2021, the market for functional foods and drinks was worth USD 281.14 billion worldwide. Between 2021 and 2028, the market is expected to expand at a compound annual growth rate of almost 9.5 percent. As a result, rise in e-commerce and food and beverages industry would create lucrative demand for the market. However, growing improvement in packaging recycling rates would create lucrative opportunity for the market during forecast period. Also, the rising shift towards flexible packaging and stringent government rules and regulations stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Rigid Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the growing packaging industry and rising ecommerce sector. Whereas, North America is also anticipated to exhibit highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as rising demand in various end use industries and large manufacturing base for packaging material would create lucrative growth prospects for the global Rigid Packaging Market across the North America region.
Major market players included in this report are:
Amcor Limited (Australia)
Bemis Company, Inc. (U.S.)
RPC Group Plc (U.K.)
DS Smith Plc., (U.K)
Sealed Air Corporation (U.S.)
Berry Plastics Corporation (U.S.)
Coveris Holdings S.A. (Luxembourg)
Reynolds Group Holdings (New Zealand)
Plastipak Holdings, Inc. (U.S.)
Tetra Pak International (Switzerland)
Recent Developments in the Market:
Global Rigid Packaging Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Material, Application, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Material:
Plastic
Metal
Paper & Paperboard
Glass
Bioplastic
By Application:
Food & beverages
Pharmaceuticals
Personal care
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World