市場調査レポート
商品コード
1262678
使い捨て失禁用品市場- 製品別、用途別、失禁タイプ別、疾患別、素材別、性別、年齢別、流通チャネル別、最終用途別&世界予測、2023年~2032年Disposable Incontinence Products Market - By Product, By Application, By Incontinence Type, By Disease, By Material, By Gender, By Age, By Distribution Channel, By End-use & Global Forecast, 2023 - 2032 |
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使い捨て失禁用品市場- 製品別、用途別、失禁タイプ別、疾患別、素材別、性別、年齢別、流通チャネル別、最終用途別&世界予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 510 Pages
納期: 2~3営業日
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使い捨て失禁用品市場は、2032年まで有利な成長軌道を描くと予測されています。
老人人口の増加、研究開発活動の活発化、科学技術の進歩は、使い捨て失禁用品メーカーに有利なビジネス展望を提供します。
大人用おむつの普及率は世界で12%で、日本が80%と最も高い普及率を示しています。北米と欧州は日本に続き、それぞれ65%と58%の普及率を示しています。さらに、中国などの一部の国では高齢者人口が多く、失禁用品の普及率が相対的に低いため、産業拡大の大きなチャンスとなります。
2022年9月、Attindas Hygiene Partnersは、革新的な使い捨て失禁用下着を北米で発売しました。同製品は、同社の超音波接合技術「マキシコンフォート」により、ユーザーに最大100%の漏れ防止を提供します。
使い捨て失禁用品市場は、製品、用途、失禁タイプ、疾患、素材、性別、年齢、流通チャネル、最終用途、地域に分類されます。
製品に基づき、市場は尿道カテーテル、失禁用保護衣、尿道バッグに二分されます。尿道カテーテル分野は、2023年から2032年の間に7%以上のCAGRを示すと予想されます。尿路感染症(UTI)の有病率の上昇は、尿道カテーテルの需要を促進します。NCBIのデータによると、2019年には、世界で約4億460万人がUTIに罹患しています。さらに、不衛生な健康習慣や老年人口の増加が、セグメントの成長を補完することになります。
用途別では、便失禁が2022年に規模の大きな市場シェアを占めました。老年人口の増加により、便失禁の発生率は近年大幅に増加しています。下痢、腹部膨満感、便秘、痔は、便失禁に関連するケアの必要性を高める健康状態です。例えば、世界失禁・骨盤問題連盟は、40歳以上の世界人口の約15%に便失禁があると報告しています。
市場情勢は、失禁のタイプ別に、切迫性、混合性、ストレス性、その他に分類されます。切迫性失禁分野は、2022年に15億米ドル以上と評価されています。神経疾患、糖尿病、感染症を患う多くの患者が存在することから、切迫性尿失禁が発生する可能性が高いことがわかります。切迫性尿失禁は、膀胱のコントロールがうまくいかず、不随意的な排尿を伴う症状です。尿失禁の患者数は増加傾向にあり、この分野の成長を加速させるでしょう。
疾患別では、精神疾患、慢性疾患、女性特有の健康、膀胱がん、前立腺肥大症、その他に分類されます。慢性疾患分野は、2032年に大幅な成長を記録すると予測されています。腎臓病、パーキンソン病、腸・膀胱感染症、多発性硬化症、糖尿病などの有病率の増加は、失禁ケア製品の必要性を煽るでしょう。
例えば、アルツハイマー病は、最も一般的な慢性疾患の一つであり、失禁の主な原因となっています。アルツハイマー病協会によると、2021年には米国で600万人近いアルツハイマー病の症例が報告されています。
地域枠では、北米の使い捨て失禁製品市場規模は、2022年に25億米ドル以上に達しました。有利な償還政策、慢性疾患や排尿障害に苦しむ患者数の増加、業界プレイヤーの堅実な足跡は、地域市場の拡大に有利な範囲を提供します。
膀胱疾患は、尿路結石を引き起こすアメリカの成人によく見られる健康状態です。米国疾病管理予防センター(CDC)によると、膀胱がんは米国で毎年約18,000人の女性、57,000人の男性が発症しています。泌尿器科疾患に関連した最適なケアに対する需要の高まりが、北米での製品採用を後押ししています。
The disposable incontinence products market is projected to showcase a lucrative growth trajectory over 2032. Increasing geriatric population, growing R&D activities and advancements in science and technology will offer lucrative business prospects for the manufacturers of disposable incontinence products.
The penetration rate of adult diapers is 12% worldwide with Japan showcasing the highest penetration of 80%. North America and European countries follow Japan with 65% and 58% penetration rates of adult diapers respectively. Furthermore, several countries such as China have a massive elderly population with relatively lower penetration of incontinence products, indicating substantial opportunities for industry expansion.
In September 2022, Attindas Hygiene Partners launched its innovative disposable incontinence underwear in North America. The product provides up to 100% leak-free protection to users with the company's Maxi Comfort ultrasonic bonding technology.
The disposable incontinence products market is classified into product, application, incontinence type, disease, material, gender, age, distribution channel, end-use, and region.
Based on product, the market is bifurcated into urinary catheters, protective incontinence garments, and urinary bags. The urinary catheter segment is expected to exhibit over 7% CAGR between 2023-2032. Rising prevalence of urinary tract infections (UTIs) will propel the demand for urinary catheters. According to the NCBI data, in 2019, nearly 404.6 million people worldwide had UTIs. Additionally, unhygienic health practices and an increasing geriatric population will complement the segment growth.
In terms of application, fecal incontinence held a sizeable market share in 2022. Owing to the rising geriatric population, the incidences of fecal incontinence have increased considerably in recent years. Diarrhea, bloating, constipation, and hemorrhoids are health conditions that increase the need for care pertaining to fecal incontinence. For instance, the World Federation of Incontinence & Pelvic Problems reported fecal incontinence in approximately 15% of the global population above 40 years of age.
By incontinence type, the market landscape is segregated into urge, mixed, stress, and others. The urge incontinence segment was valued at over USD 1.5 billion in 2022. The presence of a large patient pool suffering from neurological disorders, diabetes, and infections indicates a high chance of urge incontinence. It is a condition associated with poor bladder control and involuntary urination. A surging number of individuals with urinary incontinence will accelerate the segment growth.
With regards to disease, the industry is divided into mental disorders, chronic disease, feminine health, bladder cancer, benign prostatic hyperplasia, and others. Chronic diseases segment is poised to record substantial growth over 2032. Increasing prevalence of kidney disease, Parkinson's disease, bowel & bladder infections, multiple sclerosis, and diabetes will fuel the need for incontinence care products.
For instance, Alzheimer's disease is one of the most prevalent chronic disorders and a leading cause of incontinence. According to the Alzheimer's Association, nearly 6 million cases of Alzheimer's disease were reported in the U.S. in 2021.
From regional frame of reference, North America disposable incontinence products market size reached over USD 2.5 billion in 2022. Favorable reimbursement policies, rising number of patients suffering from chronic and urinary disorders, and a solid footprint of industry players will offer lucrative scope for regional market expansion.
Bladder disease is a common health condition among American adults causing UTIs. According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), bladder cancer affects nearly 18,000 women, and 57,000 men in the U.S. each year. Increasing demand for optimum care associated with urological diseases will boost product adoption across North America.