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市場調査レポート
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1635625

痛風:機会の評価と予測(更新版)

Gout: Opportunity Assessment and Forecast - Update


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GlobalData
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英文 65 Pages
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痛風:機会の評価と予測(更新版)
出版日: 2024年12月12日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 65 Pages
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GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

主なハイライト

  • 痛風の有病率は主要7市場の人口の増加に伴い着実に増加しており、AGRは1.18%です。
  • 現在、主要7市場における痛風の治療レジメンは、非ステロイド性抗炎症薬(NSAIDs)、コルチコステロイド、アロプリノールなどの難しい安全性プロファイルを持つ尿酸降下薬(ULT)に限られています。
  • この領域には、痛風に関する医師や患者の認識向上、重症痛風患者に対する治療法の改良など、複数のアンメットニーズが存在します。
  • 痛風の後期研究開発パイプラインは、慢性痛風治療に用いるULTの開発に重点があります。
  • 市場規模は2022年の46億3,000万米ドルから2032年までに110億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間にCAGRで9.2%の大きな成長が見込まれます。

当レポートでは、痛風の主要7市場(米国、欧州5ヶ国、日本)について調査し、疾患の概要、市場収益の予測、パイプラインの分析、現在と将来の競合の分析などを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 疾患の概要

  • 痛風の概要
  • 痛風のSWOT分析
  • 痛風の分類

第4章 疫学

  • 痛風の患者数
  • 年齢ごとの痛風の患者数の動向
  • 性別ごとの痛風の患者数
  • 痛風の有病率の情報源と調査手法
  • 痛風の情報源と調査手法

第5章 現在の治療オプション

  • 治療パラダイム
  • 上市済みの製品
  • 製品プロファイル:NSAID
  • 製品プロファイル:コルチコステロイド
  • 製品プロファイル:Krystexxa(Pegloticase)
  • 製品プロファイル:Febuxostat
  • 製品プロファイル:尿再吸収剤
  • 製品プロファイル:Colcrys(colchicine)
  • 製品プロファイル:Ilaris(canakinumab)

第6章 アンメットニーズと機会

  • 痛風におけるアンメットニーズ
  • 痛風に関する医師と患者の認識
  • 痛風治療のノンコンプライアンス
  • 痛風の早期かつ正確な診断
  • 治療困難な痛風の効果的かつ安全な治療

第7章 パイプラインの評価

  • 痛風パイプラインの概要
  • 主要パイプライン薬剤
  • 製品プロファイル:Dapansutrile
  • 製品プロファイル:Urece(dotinurad)- 小児用
  • 製品プロファイル:Pegadricase
  • 製品プロファイル:Tigulixostat
  • 製品プロファイル:ABP-671
  • 製品プロファイル:SAP-001
  • 製品プロファイル:D-0120
  • 製品プロファイル:AR-882
  • 製品プロファイル:重炭酸ナトリウム

第8章 研究開発戦略

  • 痛風 - 臨床試験(フェーズII/フェーズIII)の概要
  • 痛風における臨床試験デザインの動向
  • 痛風における取引の動向

第9章 市場見通し

  • 痛風の売上の予測
  • 痛風市場の予測
  • 市場の促進要因と障壁

第10章 付録

第11章 お問い合わせ

目次
Product Code: GDHCOA036

This report covers the 7MM (US, 5EU, Japan) and provides an Excel-based forecast model for the gout market through 2032.

Key Highlights

  • The prevalence of gout is increasing at a steady rate, in line with population growth in the 7MM, at an AGR of 1.18%.
  • Currently, the treatment regimen for gout in the 7MM is mostly limited to NSAIDs, corticosteroids, and urate-lowering therapies (ULTs) with challenging safety profiles, such as allopurinol.
  • There are several unmet needs in this space, including the need for improved physician and patient awareness of gout and improved therapies for severe gout patients.
  • The gout late-stage R&D pipeline is focused on developing ULTs for chronic gout treatment.
  • Significant growth is expected during the forecast period, from $4.63 billion in 2022 to $11.05 billion in 2032, at a compound annual growth rate (CAGR) of 9.2%.

Scope

  • Overview of gout, including epidemiology, symptoms, diagnosis, and disease management.
  • Annualized gout therapeutics market revenue in 7MM (US, 5EU, and Japan), annual cost of therapy and treatment usage pattern in 2022 and forecast for 10 years to 2032.
  • Key topics covered include strategic competitor assessment, market characterization, unmet needs, clinical trial mapping and implications for the gout therapeutics market.
  • Pipeline analysis, comprehensive data assessing emerging trends and mechanisms of action under development for gout treatment. The most promising candidates in late-stage development are profiled.
  • Analysis of the current and future market competition in the 7MM gout therapeutics market. Insightful review of the key industry drivers, restraints, and challenges. Each trend is independently researched to provide a qualitative analysis of its implications.

Reasons to Buy

  • Develop and design your in-licensing and out-licensing strategies through a review of pipeline products and technologies, and by identifying the companies with the most robust pipeline.
  • Develop business strategies by understanding the trends shaping and driving the gout therapeutics market.
  • Drive revenues by understanding the key trends, innovative products and technologies, market segments, and companies likely to impact the gout therapeutics market in the future.
  • Formulate effective sales and marketing strategies by understanding the competitive landscape and by analyzing the performance of various competitors.
  • Identify emerging players with potentially strong product portfolios and create effective counterstrategies to gain a competitive advantage.
  • Organize your sales and marketing efforts by identifying the market categories and segments that present maximum opportunities for consolidations, investments, and strategic partnerships.

Table of Contents

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Contents
  • 1.2. Abbreviations
  • 1.3. Related Reports

2. Executive Summary

3. Disease Overview

  • 3.1. Overview of Gout
  • 3.2. Gout SWOT Analysis
  • 3.3. Classification of Gout

4. Epidemiology

  • 4.1. Diagnosed Prevalent Cases of Gout
  • 4.2. Age-Specific Trends in Diagnosed Prevalent Cases of Gout
  • 4.3. Sex-Specific Diagnosed Prevalent Cases of Gout
  • 4.4. Sources and Methodology for Gout Prevalence
  • 4.5. Sources and Methodology for Gout

5. Current Treatment Options

  • 5.1. Treatment Paradigm
  • 5.2. Marketed Products
  • 5.3. Product Profile: NSAIDs
  • 5.4. Product Profile: Corticosteroids
  • 5.5. Product Profile: Krystexxa (Pegloticase)
  • 5.6. Product Profile: Febuxostat
  • 5.7. Product Profile: Urine Reabsorption Agents
  • 5.8. Product Profile: Colcrys (colchicine)
  • 5.9. Product Profile: Ilaris (canakinumab)

6. Unmet Needs and Opportunities

  • 6.1. Unmet Needs in Gout
  • 6.2. Physician and Patient Awareness of Gout
  • 6.3. Noncompliance to Gout Therapies
  • 6.4. Earlier and More Accurate Diagnosis of Gout
  • 6.5. Efficacious and Safe Treatment of Difficult-to-Treat Gout

7. Pipeline Assessment

  • 7.1. Gout Pipeline Overview
  • 7.2. Leading Pipeline Agents
  • 7.3. Product Profile: Dapansutrile
  • 7.4. Product Profile: Urece (dotinurad) - pediatric use
  • 7.5. Product Profile: Pegadricase
  • 7.6. Product Profile: Tigulixostat
  • 7.7. Product Profile: ABP-671
  • 7.8. Product Profile: SAP-001
  • 7.9. Product Profile: D-0120
  • 7.10. Product Profile: AR-882
  • 7.11. Product Profile: Sodium Bicarbonate

8. R&D Strategies

  • 8.1. Gout - Clinical Trials (Phase II/III) Overview
  • 8.2. Trends in Clinical Trial Design in Gout
  • 8.3. Trends in Deal-Making in Gout

9. Market Outlook

  • 9.1. Gout Sales Forecast
  • 9.2. Gout Market Forecast
  • 9.3. Market Drivers and Barriers

10. Appendix

  • 10.1. Primary Research - KOL Information
  • 10.2. About the Authors

11. Contact Us