市場調査レポート
商品コード
1599185

世界のメイクアップ分野における機会:2024年

Opportunities in the Global Make-Up Sector 2024


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GlobalData
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英文 162 Pages
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世界のメイクアップ分野における機会:2024年
出版日: 2024年11月01日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 162 Pages
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概要

世界のメイクアップ分野の2023年の市場規模は665億米ドルで、2023年から2028年にかけてCAGR4.9%で拡大し、2028年には846億米ドルに達すると予測されています。2023年にこの分野で最大の地域を占めたのは南北アメリカで、金額シェアは40.2%、次いでアジア太平洋の32.9%でした。2023年には、フェイス・メイクアップが最大のカテゴリーとなり、世界全体の販売額の36.6%を占め、次いでアイ・メイクアップが25.4%でした。全カテゴリーの中で、メイクアップセットとリップメイクが2023~28年のCAGRが最も速く、それぞれ5.5%と5.1%となっています。

消費者の間でメイクアップ製品に含まれる合成成分への懸念が高まるなか、無添加で科学的裏付けのある天然成分やオーガニック成分への需要が高まっています。消費者は、アロエベラ、キヌア、ココナッツオイルなど、毒素を含まない成分を求めています。その結果、メーカー各社は、自然由来の安全な原料を使ってメイクアップ製品を処方するようになっています。メーキャップ業界は表示規制が厳しく、メーカーは良質な成分を配合したクリーンラベルの商品を製造することが求められています。消費者は、明確な情報を提供する製品を選ぶようになっています。そのため、ブランドは製品の使用における安全性を高めるため、パックラベルでのコミュニケーション強化に注力しています。

当レポートでは、世界のメイクアップ市場について調査し、成分、製品表示、ラベリング、流通、パッケージングなど、今後の展望に関する現在のメイクアップシナリオの概要を提供します。また、アジア太平洋、中東・アフリカ、南北アメリカ、西欧、東欧の5地域の地域概況をカバーし、各地域の産業規模、成長促進要因、最新動向、将来的な阻害要因にスポットを当てて分析しています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • セクター概要
  • 世界概要
  • アメリカの概要
  • アジア太平洋の概要
  • 東欧の概要
  • 中東・アフリカの概要
  • 西欧の概要
  • メイクアップ:世界の課題
  • C&T価値シェアパターンの変化
  • 2023年~2028年におけるC&T業界全体の価値シェアの変化
  • 消費パターンの変化の理由
  • 消費レベルの変化:南北アメリカ、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:アジア太平洋、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:東欧、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:中東・アフリカ、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:西欧、2018年~2028年
  • 地域別に潜在力の高い国
  • 調査手法
  • 国別動向
  • 潜在力の高い国分析
  • 今後の展望
  • 競合環境
  • 金額別主要企業-世界
  • 主要企業とブランドのシェア分析、世界
  • 主要企業とブランドのシェア分析、地域別
  • 競合情勢-市場分析
  • プライベートブランドの市場シェア
  • プライベートブランドのシェア分析、地域別
  • プライベートブランドのシェア分析、カテゴリー別
  • 主な流通チャネル
  • 主要流通チャネルのシェア- 世界および地域レベル
  • 主な包装形態
  • 主要パック素材とパックタイプ別の成長分析
  • クロージャータイプと主な外部タイプ別の成長分析
  • 業界指標を選択
  • 世界特許出願
  • 世界求人分析
  • 世界の取引
  • 付録
  • 定義
  • GlobalDataについて
目次
Product Code: GDCG240019GS

Provides an overview of current make-up scenario regarding the future outlook in terms of ingredients, product claims, labeling, distribution, and packaging. The analysis also covers regional overview across five regions - Asia-Pacific, Middle East and Africa, Americas, Western Europe, and Eastern Europe - highlighting industry size, growth drivers, latest developments, and future inhibitors for the regions.

The global make-up sector was valued at $66.5 billion in 2023 and is forecast to record a compound annual growth rate (CAGR) of 4.9% during 2023-28, to reach $84.6 billion in 2028. The Americas represented the largest region in the sector in 2023, with a value share of 40.2%, followed by Asia-Pacific with 32.9%. In 2023, face make-up was the largest category, accounting for 36.6% of overall global value sales, followed by eye make-up at 25.4%. Among all the categories, make-up sets and lip make-up set to record the fastest value CAGRs during 2023-28, at 5.5% and 5.1%, respectively.

Key Highlights

  • With growing concerns around synthetic ingredients in make-up products among consumers, there has been an increase in demand for natural and organic ingredients that are additive-free and scientifically supported ingredients.
  • Consumers are looking for toxin-free ingredients such as aloe vera, quinoa, and coconut oil. As a result, manufacturers are formulating make-up products using naturally sourced and safe ingredients. The make-up industry is highly regulated in terms of labeling, while manufacturers are expected to produce clean-label items with good-quality ingredient formulations.
  • Consumers are increasingly opting for products that provide clear information. Therefore, brands are focusing on strengthening their communication on pack labels, to increase safety in product usage.

Scope

This report brings together multiple data sources to provide a comprehensive overview of the global make-up sector, analyzing data from 108 countries. It includes analysis on the following -

  • Sector overview: Provides an overview of the current sector scenarios in terms of ingredients, manufacturer claims, labeling, and packaging. The analysis also provides a regional overview across five regions-Asia-Pacific, Middle East and Africa (MEA), the Americas, Western Europe, and Eastern Europe-highlighting sector size, growth drivers, the latest developments, and future challenges for each region. This data includes both on-trade and off-trade data.
  • Change in consumption: Provides an overview of consumption changes in the overall cosmetics and toiletries (C&T) industry, including make-up, over 2018-28 at global and regional levels.
  • High-potential countries: Provides risk-reward analysis of the top high-potential countries in each region based on market assessment, economic development, governance indicators, sociodemographic factors, and technological infrastructure.
  • Country and regional analysis: Provides a deep-dive analysis of 10 high-potential countries covering value growth during 2023-28, key challenges, consumer demographics, and key trends. It also includes regional analysis covering the future outlook for each region.
  • Competitive environment and brand shares: Provides an overview of the leading companies and brands at global and regional levels. Market shares of brands and private labels in each region are also detailed.
  • Key distribution channels: Provides an analysis of the leading distribution channels in the global make-up sector in 2023. It covers hypermarkets & supermarkets, health & beauty stores, e-retailers, direct sellers, department stores, parapharmacies/drugstores, convenience stores, cash & carries and warehouse clubs, "dollar stores", variety stores & general merchandise retailers, chemists/pharmacies, and others.
  • Packaging analysis*: The report provides percentage share (in 2023) and growth analysis (during 2023-28) for various pack materials, pack types, closures, and primary outer types based on volume sales of make-up.

Reasons to Buy

  • Manufacturers and retailers seek latest information on how the market is evolving to formulate their sales and marketing strategies. There is also demand for authentic market data with a high level of detail. This report has been created to provide its readers with up-to-date information and analysis to uncover emerging opportunities of growth within the sector in the region
  • The report provides a detailed analysis of the countries in the region, covering the key challenges, competitive landscape and demographic analysis, that can help companies gain insight into the country specific nuances
  • The analysts have also placed a significant emphasis on the key trends that drive consumer choice and the future opportunities that can be explored in the region, than can help companies in revenue expansion
  • To gain competitive intelligence about leading brands in the sector in the region with information about their market share and growth rates

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Sector Overview
  • Global Overview
  • Americas Overview
  • Asia-Pacific Overview
  • Eastern Europe Overview
  • MEA Overview
  • Western Europe Overview
  • Make-Up: Global Challenges
  • Shift in C&T Value Share Patterns
  • Change in Value Share in the Overall C&T Industry, 2023-28
  • Reasons for Shift in Consumption Patterns
  • Change in Consumption Levels: Americas, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Asia-Pacific, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Eastern Europe, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: MEA, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Western Europe, 2018-28
  • Identifying High-Potential Countries by Region
  • Identifying High-Potential Countries by Region
  • Methodology - Identifying High-Potential Countries
  • Country Deep Dive
  • High-Potential Country Analysis
  • Future Outlook
  • Competitive Environment
  • Leading Companies by Value - Global
  • Leading Companies and Brands Share Analysis - Global
  • Leading Companies and Brands Share Analysis by Region
  • Competitive Landscape - Market Analysis
  • Market Share of Private Labels
  • Private Labels' Share Analysis by Region
  • Private Labels' Share Analysis by Category
  • Key Distribution Channels
  • Share of Key Distribution Channels - Global and Regional Level
  • Key Packaging Formats
  • Growth Analysis by Key Pack Material and Pack Type
  • Growth Analysis by Closure Type and Primary Outer Type
  • Select Industry Metrics
  • Global Patent Filings
  • Global Job Analytics
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