表紙:加齢黄斑変性のデジタルマーケティング動向-2024年
市場調査レポート
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1535000

加齢黄斑変性のデジタルマーケティング動向-2024年

Digital Marketing Trends in Age-related Macular Degeneration - July 2024


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GlobalData
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英文 26 Pages
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加齢黄斑変性のデジタルマーケティング動向-2024年
出版日: 2024年07月09日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 26 Pages
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概要

ジェネンテックのVabysmo.comは、米国における加齢黄斑変性(AMD)患者向けブランドサイト全体で最高のトラフィックを達成し、2023年6月から2024年5月までの総アクセス数は200万を超えました。これに続いたのはバイエルのEylea.us(35万3,000アクセス)でした。全体として、AMDブランドのウェブサイトへのトラフィックは、直接のソースからのものが最も多く、次いでオーガニックなものでした。米国のほとんどのブランドサイトでは、有料検索エンジン最適化(SEO)はほとんど検出されなかっています。Vabysmo.comは1,726キーワードで最も有料SEOに支えられており、次いでSyfovre.comの1,130キーワードでした。Genentech社は、Vabysmo.comのデジタルディスプレイ広告(DDA)に640,000ドルを最も多く費やしました。

ジェネンテックのVabysmo-hcp.comは、2023年6月から2024年5月までに39万人以上のアクセスを記録し、米国のAMDヘルスケア専門家(HCP)向けブランドサイト全体で最高のトラフィックを達成しました。全体として、HCP向けAMDブランドサイトへのトラフィックは、直接的なソースからのトラフィックが最も多く、次いで有料トラフィック、オーガニックトラフィックとなっています。Vabysmo-hcp.comは、1,082のキーワードで最も有料SEOにサポートされていました。Coherus BioSciencesは、Cimerli.comのDDAに51,000ドル以上と最も多くの費用を費やしました。

米国では、製薬会社によるAMDに特化したノーブランドのサイトはほとんど検出されませんでした。2023年6月から2024年5月までの期間では、Bausch & LombのSightmatters.comが140,000以上のアクセスで最も多く、次いでApellisのRecognizeandreferga.comが62,000以上のアクセスを記録しました。DDAの支出が検出されたのは、sightmatters.comとRecognizeandreferfa.comのみで、それぞれ19,000ドル以上と2,000ドル以上でした。

欧州の5大市場(5EU:フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、英国、カナダ)(EUCAN)のAMDブランドおよびノーブランドのウェブサイトでは、トラフィックは検出されませんでした。

当レポートでは、加齢黄斑変性(AMD)のデジタルマーケティング動向について調査し、AMDにおける製薬資産の主要なデジタルマーケティング指標を評価しています。指標には、ウェブサイトのトラフィック量、エンゲージメント、ソース、DDA、有料SEOが含まれます。対象国には米国と欧州・カナダが含まれます。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 患者向け米国ブランドのウェブサイト
  • 医師向け米国ブランドウェブサイト
  • 欧州・カナダブランドのウェブサイト
  • 欧州・カナダブランドなしのウェブサイト

付録

目次
Product Code: GDHCHT498

Genentech's Vabysmo.com achieved the highest total traffic across branded age-related macular degeneration (AMD) patient sites in the US, with over two million visits from June 2023 to May 2024. This was followed by Bayer's Eylea.us (353,000 visits). Overall, the highest proportion of traffic to branded AMD websites originated from direct sources, followed by organic. There was minimal paid search engine optimization (SEO) detected across most branded sites in the US. Vabysmo.com was supported by the most paid SEO at over 1,726 keywords, followed by Syfovre.com at 1,130 keywords. Genentech spent the most on Digital Display Advertising (DDA) for Vabysmo.com, at $640,000.

Genentech's Vabysmo-hcp.com achieved the highest total traffic across branded AMD healthcare professional (HCP) sites in the US, with over 390K visits from June 2023 to May 2024. Overall, the highest proportion of traffic to branded AMD websites for HCPs originated from direct sources, followed by paid and organic traffic. Vabysmo-hcp.com was supported by the most paid SEO at 1,082 keywords. Coherus BioSciences spent the most on DDA for Cimerli.com, at over $51,000.

In the US, few AMD-specific unbranded sites were detected from pharma companies. Between June 2023 - May 2024, Bausch & Lomb's Sightmatters.com had the highest traffic across that period with over 140,000 visits, followed by Apellis' Recognizeandreferga.com with over 62,000 visits. DDA spending was only detected across sightmatters.com and Recognizeandreferfa.com with over $19,000 and over $2,000, respectively.

No traffic was detected in the five major European markets (5EU: France, Germany, Italy, Spain, UK and Canada) (EUCAN) AMD branded and unbranded websites.

Scope

  • This report assesses key digital marketing metrics of pharma assets in AMD including branded websites for patients and HCPs and unbranded sites.
  • Metrics include website traffic volume, engagement, and source, DDA and paid SEO.
  • Countries include the US and EUCAN.

Reasons to Buy

  • Understand the digital marketing competitive landscape in AMD, with a view of leading patient and HCP branded assets across different regions.
  • See what tactics pharma companies are using to drive traffic to their AMD branded assets for patient and HCPs, such as DDA and paid SEO.
  • Understand what sources of website traffic are generating the most visits to these assets, such as paid SEO, social media, or organic searches.
  • Compare top branded and unbranded assets for patients by how they address and support different patient needs.

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • US Branded Websites for Patients
  • US Branded Websites for Physicians
  • EUCAN Branded Websites
  • EUCAN Unbranded Websites

Appendix