市場調査レポート
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1494253

センサリー・インダルジェンス:TrendSights Analysis(2024年)

TrendSights Analysis 2024: Sensory & Indulgence


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GlobalData
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英文 50 Pages
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センサリー・インダルジェンス:TrendSights Analysis(2024年)
出版日: 2024年04月17日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 50 Pages
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GIIご利用のメリット
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概要

グローバリゼーションとデジタル化が進むにつれて、購入者はあらゆるカテゴリで多くのコンセプトやアイデア、進歩に触れるようになり、より感覚豊かな製品やサービスに対する需要や好奇心が高まっています。メーカーはさまざまなカテゴリの境界を曖昧にし、AIや拡張現実(AR)のような新しい技術開発を導入して、デジタル空間にも感覚的な側面をもたらしています。

当レポートでは、購買者が日常生活の退屈から逃れるために、付加的な体験、没入型活動、または感覚に焦点を当てた商品開発がどのように人気を集めているかを調査しています。さらに、消費者が求める多感覚体験を提供するために、ブランドがどのように新しい付加的な成分、革新的な製法、没入型イベントを試しているかを分析しています。

範囲

  • 若い消費者層は、物質主義から没入型体験、ミニマリズム、感覚を刺激する活動へと移行しており、特に体験主導的です。
  • 高齢者層は嗜好品よりも必需品に重点を置く可能性がありますが、あらゆるカテゴリにおけるプレミアムなオプションへの需要は、あらゆる消費者層に当てはまります。
  • 退屈、ストレスの多いライフスタイル、日常生活の単調さが、消費者の非日常的でユニークな商品オプションを求める動機となっています。

目次

  • TrendSights:センサリー・インダルジェンス
  • 動向スナップショット
  • 動向の分析
  • 何を
  • なぜ
  • 誰が
  • どのように
  • 要点とそれが意味すること
  • 次に来るもの
  • お問い合わせ
目次
Product Code: GDCG240001MT

TrendSights Analysis 2024: Sensory & Indulgence explores how goods with added experiences, immersive activities or sensory-focused developments are gaining popularity as buyers are escaping the boredom of everyday life. Moreover, it analyses how brands are experimenting with new added ingredients, innovative formulas and immersive events to give consumers the demanded multi-sensory experiences.

As globalization and digitalization progress, buyers are exposed to many concepts, ideas, and advancements in all categories, which drive their demand and curiosity for more sensory-rich products and services. Manufacturers are blurring the boundaries between various categories and implementing new technological developments such as artificial intelligence (AI) or augmented reality (AR) to bring the sensory aspect even to digital spaces.

Scope

  • Younger consumer groups are particularly experience-driven, as they trade up materialism for immersive experiences, minimalism, and sensory stimulating activities.
  • While older generations might be more focused on necessities rather than indulgences, the demand for premium options in all categories applies to every consumer group.
  • Boredom, stressful lifestyles, and everyday-life monotony motivate consumers to seek unusual and unique product options.

Reasons to Buy

  • Learn how the ever-evolving spending habits and consumer priorities always feature demand for the enjoyable.
  • Explore why engaging all senses and interacting with a product on a more sensory level can be more important to some individuals than its practicality or price.
  • Identify the drivers and inhibitors of the Sensory & Indulgence mega-trend, and understand the reasons why modern consumers are increasingly trading practical consumer goods for new sensory experiences.

Table of Contents

Table of Contents

  • TrendSights: Sensory & Indulgence
  • Trend Snapshot
  • Trend Analysis
  • What?
  • Why?
  • How?
  • Who?
  • Takeaways and Implications
  • What Next?
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