|
市場調査レポート
商品コード
1494239
電気製品:Global Sector SeriesGlobal Sector Series: Electricals |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
電気製品:Global Sector Series |
出版日: 2024年05月14日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 53 Pages
納期: 即納可能
![]() |
世界の電気製品の市場規模は、2018年~2023年にCAGRで2.4%の成長を示しました。1人当たり所得の向上、製品の革新、利便性と現代の日常生活への統合による消費者の電子機器への依存の高まりがその促進要因となっています。若く技術に精通した消費者が多いため、アジア太平洋が2023年に世界の電気製品市場で最大のシェアを占め、シェアは40.2%に達しました。中国のeコマース大手JD.comが6.2%のシェアで世界の電気製品市場をリードしているのは、中国市場の大きさや膨大な製品群、そして顧客満足度を高める迅速なフルフィルメントを提供できる強固な流通網に支えられていることによるものです。
当レポートでは、世界の電気製品市場について調査分析し、促進要因、抑制要因、市場動向、小売業者、動向を含む世界市場の概観を提供しています。
This report provides an overview of the global electricals market which includes analysis, drivers, inhibitors, market forecasts, retailers and trends in the global electricals market 2023-2028.
The global electricals market experienced a CAGR of 2.4% between 2018 and 2023, driven by rising per capita incomes, product innovation, and consumers' increasing dependence on electronic devices due to their convenience and integration into modern daily life. Due to its large population of young and tech-savvy consumers, the Asia Pacific region held the largest portion of the global electricals market in 2023, with a 40.2% share. Chinese e-commerce giant JD.com leads the global electricals market with a 6.2% share due to the sheer size of the Chinese market, huge product range, and aided by its robust distribution network which allows it to offer rapid fulfillment to increase customer satisfaction levels.