市場調査レポート
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1486371

業界考察:美容と技術の接触:AI、AR、スマートデバイスの革新

Industry Insights: Tech Meet Beauty: Innovations in AI, AR, and Smart Devices


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GlobalData
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英文 32 Pages
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業界考察:美容と技術の接触:AI、AR、スマートデバイスの革新
出版日: 2024年04月12日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 32 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

美容業界における技術革新は主に、カスタマイズ、利便性、アクセシビリティ、顧客体験、エンゲージメントについての、消費者とブランドに関連する利益を生み出しています。

調査範囲

  • アジア、オーストラリア、中東・アフリカのジェネレーションYおよびXの消費者は、バーチャル試着体験をもっとも受け入れており、彼らはメイクアップおよびヘアケアブランドがこのような体験でターゲットとする理想的な消費者セグメントとなっています。
  • パーソナルケアブランドは、AIアシスタントから製品の推奨を受けることを志向する世界の消費者の大部分に合わせるために、特定の便利な機能を効果的にマーケティングしながら、利便性を提供するAIとARツールを活用することを検討すべきです。
  • 美容分野のブランドは、スマートデバイスのような技術革新を活用することで、社会から疎外された障害を持つ消費者のニーズに応える機会があります。
  • デジタル技術を駆使した「スマート」製品の使用は、ブランドにとって顧客体験を向上させる効果的な戦略となる可能性があります。また、ターゲット消費者の世代コホートに合わせたメタバースの統合の活用により、顧客エンゲージメントを高めることができます。

当レポートでは、世界の美容業界について調査し、美容業界における技術革新と、それがブランドや消費者にもたらす意味と課題を研究しています。

目次

第1章 美容における技術の進化

第2章 カスタマイズ

第3章 利便性

第4章 アクセシビリティ

第5章 体験とエンゲージメント

第6章 機会と課題

第7章 サマリー

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目次
Product Code: GDCG240018HT

This report explores technological innovations in the beauty industry, and the implications and challenges they present for brands and consumers.

Technological innovations in the beauty industry have given rise to consumer and brand-related benefits, chiefly pertaining to customization, convenience, accessibility, customer experience, and engagement, while several opportunities and challenges will shape the future relationship of tech in beauty.

Scope

  • Generation, Y, and X consumers in Asia and Australia and the Middle East and Africa are the most receptive to virtual try on experiences, making them ideal consumer segments for make-up and hair care brands to target with such experiences.
  • Personal care brands should look to leverage AI and AR tools which provide convenience, while effectively marketing the specific convenient features, to align with a large proportion of global consumers who are inclined to receiving product recommendations from an AI assistant.
  • Brands in the beauty space have an opportunity to meet some of the under addressed needs of marginalized disabled consumers, by leveraging technological innovations such as smart devices.
  • The use of digitally advanced or "smart" products can be an effective strategy for brands to improve the customer experience, while metaverse integrations aligned with the generational cohort of target consumers can be leveraged to increase customer engagement.

Reasons to Buy

  • Understand the relevant consumer trends and attitudes that drive and support innovation success so you can tap into what is really impacting the industry.
  • Gain a broader appreciation of the fast-moving consumer goods industry by gaining insights from both within and outside of your sector.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product development.

Table of Contents

Table of Contents

1. The Evolution of Tech in Beauty

2. Customization

3. Convenience

4. Accessibility

5. Experience and Engagement

6. Opportunities and Challenges

7. Takeaways

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