市場調査レポート
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1469759

調味料・ドレッシング・ソースの世界市場の分析と予測(~2028年)

Global Seasonings, Dressings & Sauces Market Analysis and Forecast to 2028


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調味料・ドレッシング・ソースの世界市場の分析と予測(~2028年)
出版日: 2024年04月04日
発行: GlobalData
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概要

世界の調味料・ドレッシング・ソース部門の市場規模は、2023年に1,764億米ドルであり、2028年に2,289億米ドルに達し、CAGRで5.4%の成長が見込まれます。2023年の数量は367億kgで、2023年~2028年のCAGRは2.2%です。2023年、調味ソースが金額ベースで最大のカテゴリとなり、27.9%のシェアを占め、次いでドレッシングが14.4%でした。米国が19.2%のシェアを獲得し、金額ベースで世界の主要国となりました。2023年の調味料・ドレッシング・ソースの主要市場はアジア太平洋と南北アメリカで、金額シェアはそれぞれ39.2%と30.4%でした。

当レポートでは、世界の調味料・ドレッシング・ソース市場について調査し、各地域の市場規模、成長促進要因、最新の動向、将来の課題などの情報を提供しています。

目次

第1章 部門の概要

  • 現在の状況と将来の見通し
  • 世界の調味料・ドレッシング・ソース部門の概要 - 成長要因、最新の開発状況、将来の抑制要因は何か
  • 地域の特有の調味料・ドレッシング・ソースの概要 - 成長要因、最新の開発状況、将来の抑制要因は何か
  • 世界の調味料・ドレッシング・ソース産業における主な課題

第2章 調味料・ドレッシング・ソースの消費パターンの変化

  • 調味料・ドレッシング・ソース部門全体の消費レベルの変化(2018年~2028年)
  • 消費パターンの変化の理由

第3章 潜在力の高い国の特定

  • リスク・リターン分析に基づく10ヶ国の分析(市場評価、経済発展、社会人口学的要因、ガバナンス指標、技術インフラ)

第4章 国の詳細

  • 潜在力の高い国の分析
  • 主要動向

第5章 ヘルス・ウェルネスの分析

  • 世界と地域
  • 成長寄与率:地域別
  • 主な製品の特性
  • 消費者にとっての主な利益
  • 主要ヘルス・ウェルネス企業:カテゴリ別

第6章 競合環境

  • 主要企業(金額)- 世界
  • 企業とブランドのシェア分析 - 世界
  • 企業とブランドのシェア分析:地域別

第7章 競合情勢 - 市場分析

第8章 プライベートレーベルの市場シェア

  • プライベートレーベルのシェア分析:地域別
  • プライベートレーベルのシェア分析:カテゴリ別

第9章 主な流通チャネル

  • 主な流通チャネルのシェア - 世界/地域レベル

第10章 主な産業指標

  • 世界の特許申請
  • 世界の求人分析
  • 世界の取引

第11章 主な包装形式

  • 成長分析:主な包装材料、包装タイプ別
  • 成長分析:主なクロージャータイプ、一次外装タイプ別

付録

目次
Product Code: GDCG240010GS

The global seasonings, dressings & sauces sector was valued at $176.4 billion in 2023 and will reach $228.9 billion in 2028, increasing at a CAGR of 5.4%. The sector's volume was 36.7 billion kg in 2023 and will register a CAGR of 2.2% during 2023-28. In 2023, condiment sauces was the largest category by value, holding a share of 27.9%, followed by dressings, with 14.4%. The US was the leading country in value terms globally, amassing a share of 19.2%. Asia-Pacific and the Americas were the leading markets for seasonings, dressings & sauces in 2023, with value shares of 39.2% and 30.4%, respectively.

This report brings together multiple data sources to provide a comprehensive overview of the global seasonings, dressings & sauces sector, analyzing data from 108 countries. It includes analysis of the following -

Sector overview: Provides an overview of the current sector scenarios in terms of ingredients, manufacturer claims, labeling, and packaging. The analysis also provides a regional overview across five regions-Asia-Pacific, Middle East and Africa, the Americas, Western Europe, and Eastern Europe-highlighting sector size, growth drivers, the latest developments, and future challenges for each region.

Change in consumption: Provides an overview of changes in the consumption of seasonings, dressings & sauces over 2018-28, at global and regional levels.

High-potential countries: Provides risk-reward analysis of the top two high-potential countries in each region based on market assessment, economic development, governance indicators,

sociodemographic factors, and technological infrastructure.

Scope

Provides an overview of the current sector scenarios in terms of ingredients, manufacturer claims, labeling, and packaging. The analysis also provides a regional overview across five regions-the Asia-Pacific, the Middle East and Africa, the Americas, Western Europe, and Eastern Europe-highlighting sector size, growth drivers, the latest developments, and future challenges for each region.

Reasons to Buy

Manufacturers and retailers seek latest information on how the market is evolving to formulate their sales and marketing strategies. There is also demand for authentic market data with a high level of detail. This report has been created to provide its readers with up-to-date information and analysis to uncover emerging opportunities of growth within the seasonings, dressings & sauces sector.

The report provides a detailed analysis of the countries in the region, covering the key challenges, competitive landscape and demographic analysis, that can help companies gain insight into the country specific nuances.

The analysts have also placed a significant emphasis on the key trends that drive consumer choice and the future opportunities that can be explored in the region, than can help companies in revenue expansion.

To gain competitive intelligence about leading brands in the sector in the region with information about their market share and growth rates.

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary

Part 1: Sector Overview

  • Current Scenario and Future Outlook
  • Global Seasonings, Dressings & Sauces Sector Overview - What Are the Growth Factors, Latest Developments, and Future Inhibitors?
  • Regional Seasonings, Dressings & Sauces Overview - What Are the Growth Factors, Latest Developments, and Future Inhibitors?
  • Key Challenges in the Global Seasonings, Dressings & Sauces Sector

Part 2: Shift in Seasonings, Dressings & Sauces Consumption Patterns

  • Change in Consumption Levels in Overall Seasonings, Dressings & Sauces Sector, 2018-28
  • Reasons for Shift in Consumption Patterns

Part 3: Identifying High-Potential Countries

  • Analysis of 10 Countries on the Basis of Risk-Reward Analysis (Market Assessment, Economic Development, Sociodemographic Factors, Governance Indicators, and Technological Infrastructure)

Part 4: Country Deep-Dive

  • High-Potential Country Analysis
  • Key Trends

Part 5: Health & Wellness Analysis

  • Global and Regional
  • Growth Contribution by Region
  • Key Product Attributes
  • Key Consumer Benefits
  • Leading Health & Wellness Companies by Category

Part 6: Competitive Environment

  • Leading Companies by Value - Global
  • Company and Brand Share Analysis - Global
  • Company and Brand Share Analysis by Region

Part 7: Competitive Landscape - Market Analysis

Part 8: Market Share of Private Labels

  • Private Label Share Analysis by Region
  • Private Label Share Analysis by Category

Part 9: Key Distribution Channels

  • Share of Key Distribution Channels - Global and Regional Level

Part 10: Select Industry Metrics

  • Global Patent Filings
  • Global Job Analytics
  • Global Deals

Part 11: Key Packaging Formats

  • Growth Analysis by Key Pack Material and Pack Type
  • Growth Analysis by Key Closure Type and Primary Outer Type

Appendix

  • Definitions
  • Methodology
  • About GlobalData