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市場調査レポート
商品コード
1441156
アパレルレンタルの世界市場:2027年までの動向Global Apparel Rental Market to 2027 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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アパレルレンタルの世界市場:2027年までの動向 |
出版日: 2024年01月31日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 40 Pages
納期: 即納可能
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2023年、世界のアパレルレンタルの市場規模は、消費者の認知度向上に牽引され、2019年の水準を52.4%上回る33.0%の成長が見込まれています。欧州はレンタル市場で最も急成長している地域であり、2023年から2027年の間に市場シェアは7.0ppts急増すると予測されています。これは、独自のレンタルサービスを開始する従来の参入企業が多いことに加え、HURRやMy Wardrobe HQのような専門業者の強さが後押ししています。北米は比較的確立された市場であり、ラテンアメリカは低調であるため、2023年から2027年の間に南北アメリカのシェアは最も低下すると予想されます。
英国の消費者によれば、アパレルのレンタルは新品を購入するよりも費用対効果が高く、特に消費者は主に一度しか着ないようなイベント用の特別な衣装をレンタルすることを選ぶため、手頃な価格が最大のインセンティブとなっています。
近年、独自のレンタル提案に乗り出す小売業者やブランドが増えており、こうした取り組みが大きな収益をもたらす可能性は低いもの、ブランドにとっては持続可能性の証明や関連性を向上させることができます。
市場の成長には、いくつかの阻害要因が残っています。アパレルをレンタルしなかった英国の買い物客の45.5%は、アイテムを所有することを好んだためと回答しており、レンタルの利点を消費者に納得してもらうには、まだ長い道のりがあることを示しています。
レンタルはラグジュアリーブランドやプレミアムブランドで最も人気があり、英国のレンタル利用者の29.0%は、レンタルを利用することで、そのままでは買えないものを手に入れることができたと回答しています。
当レポートは、世界のアパレルレンタル市場について調査し、市場の概要とともに、2027年までの市場成長予測、地域別動向、消費者動向、主要企業のプロファイルなどを提供しています。
The Global Apparel Rental Market to 2027 report offers comprehensive insight and analysis of the global apparel rental market, including market sizes and forecasts for 48 countries, with regional and category breakdowns. It provides detailed analysis of the key trends shaping the market, and the leading companies in apparel rental.
In 2023, the global apparel rental market is expected to have grown 33.0%, sitting 52.4% above 2019 levels, driven by increased consumer awareness. Europe is forecast to be the rental market's fastest growing region, with its share of the market expected to jump by 7.0ppts between 2023 and 2027, fuelled by the high number of traditional players launching their own rental services, as well as the strength of specialists such as HURR and My Wardrobe HQ. The Americas' share of the market is expected to fall the most between 2023 and 2027, due to a relatively established market in North America, and weak engagement in Latin America.
Affordability represents the biggest incentive for renting apparel according to UK consumers, as it works out more cost-effective than buying items brand new, especially as consumers mainly choose to rent special outfits for events that they would only wear once.
An increasing number of retailers and brands have begun launching their own rental propositions in recent years, and though these initiatives are unlikely to drive significant revenue, it allows brands to improve their sustainability credentials and relevance.
There remain several inhibitors for growth in the market. 45.5% of UK shoppers that did not rent apparel said this was due to their preference for owning items, showing there is a long way to go to convince consumers on the benefits of renting.
Rental is most popular for luxury and premium brands, with 29.0% of UK renters stating that renting allowed them access to something they could not afford to buy outright.
Understand what is behind the outperformance of the apparel rental market, and the differentiation between categories.
Learn about the geographical differences in the way consumers shop for apparel rental, and which are the key countries driving growth in the market.
Identify what makes the leading rental players successful and how you could integrate this within your own business.